۸ روش برای شخصیت شناسی افراد در کمتر از ۸ دقیقه

شخصیت شناسی افراد همیشه یکی از موضوعات بسیار مورد توجه و جذاب برای انسان ها بوده است. مخصوصا در مواقعی که قرار است برای اولینبار با فرد یا افرادی ملاقات کنند که اطلاعات کمی درباره شان می دانند و فقط از روی برخی ویژگی های ظاهری می توانند به نکاتی پی ببرند. در مجموعه مقالات روانشناسی بازده با ما همراه باشید تا با ۸ روش برای شخصیت شناسی افراد در کمتر از ۸ دقیقه آشنا شوید که حقیقتا جالب و جذاب است و به امتحان کردنش می ارزد!

۱. شخصیت شناسی از روی شکل پا

آزمون‌های شخصیتی مختلفی در مجلات و وب‌گاه‌های مختلف وجود دارند؛ یکی کف دست‌تان را می‌خواند و دیگری از روی صورت‌‌تان نوعِ شخصیت‌تان را به شما می‌گوید. همه‌ی این آزمون‌ها بر اساس علوم مختلفی به وجود آمده‌اند؛ عده‌ای آنها را قبول دارند و عده‌ای دیگر در صحت‌شان شک دارند. با این حال، اگر جز هر کدام از این دو گروه باشید، می‌خواهیم به شما جدیدترین روش شخصیت شناسی افراد را معرفی کنیم: ۱۰ نوع پا و آن‌چه از شخصیت‌تان می‌گویند!

۱۰ نوع پا و آن‌چه از شخصیت‌تان می‌گویند


۲. شخصیت شناسی از روی شکل ناخن

شخصیت شناسی از روی شکل ناخن درصدد توصیف شخصیت شما بر اساس نوع خاص فرم ناخن شما است. شخصیت شناسی از روی شکل ناخن هم یکی دیگر از انواع شخصیت شناسی سنتی است.

گفته می‌شود که “صورت آینه‌ی ذهن است، ” درست به همین ترتیب، شکل ناخن های شما چیزهای زیادی را از ماهیت‌تان فاش می‌کنند. درست است که هر آدمی به گونه‌ای منحصر به فرد است، اما شکل ناخن‌های‌تان نیز واقعا می‌توانند شخصیت‌تان را پیش‌بینی کنند.

۱۰ مدل ناخن و ناگفته های شخصیت شما!


۳. شخصیت شناسی از روی شکل لب ها

هنگام آرایش احتمالا به شکل لب‌های‌تان توجه کرده‌اید، ولی آیا می‌دانستید شکل لب‌ها می‌توانند واقعا چیزهایی در مورد شخصیت و سلامتی‌تان به شما بگویند؟ طبق گفته‌های برخی روان‌شناسان، میان شکل لب‌ها و طبیعت درون‌تان ارتباط وجود دارد. لب‌ها را بر اساس حجم، عرض، و شکل کلی می‌توان به انواعی مختلف طبقه‌بندی کرد. در ادامه در مورد شخصیت شناسی افراد از روی لب به چیزهایی جالب اشاره می‌کنیم.

 لبهایتان چه چیزهایی از شخصیت شما می‌گویند؟


۴. شخصیت شناسی از روی  شکل انگشت

شخصیت‌تان را بر اساس شکل انگشت‌‌تان تحلیل می‌کنیم. اصلا مسخره و خنده‌دار نیست، در واقع، بسیار هم دقیق است. اگر از این مطلب شخصیت شناسی شکل انگشت خوش‌تان آمد، لطفا آن را با دوست‌تان هم به اشتراک بگذارید!

رپورتاژ

فقط با یک انگشت‌ به شخصیت خود پی ببرید


۵. شخصیت شناسی از روی مدل دست دادن

درست مثل دست خط تان، دست دادن شما هم می تواند سرنخ هایی از طبیعت درون و شخصیت شما داشته باشد. دست دادن در ابتدا به عنوان راه مناسبی برای بررسی این‌که آیا شخص مقابل اسلحه‌ای پنهان کرده‌است یا نه به کار می رفت و از آن زمان تبدیل به یک روش فرهنگی معیار برای سلام و تعارف شده‌است. هرچند ما دیگر به دنبال این نیستیم که ببینیم طرف مقابل‌مان دشمن با اسلحه‌ی پنهانی است یا نه، اما یک معارفه‌ی جدید، تعاملات مهم کاری یا مصاحبه‌های شغلی، بدون دست دادن به هیچ وجه کامل به نظر نمی‌رسند.و از آنجایی که مفاهیم اجتماعی زیادی وجود دارد نه فقط درباره‌ی عمل دست دادن بلکه درباره‌ی این که چگونه این کار را انجام می‌دهید، باید درباره روش های مختلف دست دادن که شاید تا به حال در مورد خودتان دقت کافی نداشته اید این نکات را بدانید و بخوانید.

۱۱ مدل دست دادن که شخصیت تان را فاش می کنند


۶. شخصیت شناسی از روی مدل مو

باور بکنید یا نکنید، چیزهایی که موی شما می‌گوید خیلی بیش‌تر از این است که خواب مانده‌اید و دیر رسیده‌اید یا تمام صبح را وقت گذاشته‌اید تا به پیچ و شکن‌های بی‌نقص برسید. در واقع، موی شما می‌تواند خیلی چیزها از شخصیت‌تان، روابط‌تان، و این‌که چه‌قدر احتمال دارد یک پیتزای کامل را به تنهایی بخورید، بگوید. باور نمی‌کنید؟ بحث شخصیت شناسی از روی مدل مو  را که در ادامه می آید و در باره ۱۵ نوع مدل مو زنانه است بخوانید و ببینید مدل موی‌تان از شما چه می‌گوید.

شخصیت شناسی از روی مدل مو با توجه به ۱۵ مدل مو


۷. شخصیت شناسی از روی  مدل نشستن

هرچند نحوه نشستن شما ممکن است تحت تأثیر محیط اطراف و حس و حال شما در آن لحظه باشد،‌ ولی به گفته‌ی لیلیان گلس، متخصص زبان بدن و نویسنده ۱۸ کتاب از جمله مزایای زبان بدن، نحوه نشستن شما می‌تواند چیزهای زیادی درباره شخصیت‌تان بگوید.به منظور کمک به درک نحوه نشستن دیگران و بهبود سبک نشستن خودتان برای اثرگذاری هرچه بهتر بر طرف مقابل، در ادامه ۱۳ وضعیت نشستن و تفسیر آن‌ها را به شما می‌گوییم.

زبان بدن نشستن: شخصیت شناسی ۱۳ مدل نشستن و تفسیر آن ها


۸. شخصیت شناسی از روی مدل امضا کردن

حتما برای شما هم پیش آمده که در جلسات کاری و یا سایر قرارهایی که نیاز به امضا باشد، یک امضاء توجه تان را جلب کند و احساس کنید می خواهید به روانشناسی امضا آن فرد پی ببرید. مثلا یکی از همکاران تان اسمش را با شکل خاصی به عنوان امضا بنویسد، یا شریک تان پایین برگه های بانک را با یک نقاشی به عنوان امضا پر کند.

معمولا پس از اینکه امضای دیگران را می بینید به چه چیزی فکر میکنید؟ شما هم مثل خیلی افراد دیگر کره ی زمین به این می اندیشید که در پس این امضا چه تفکری است یا اینکه صاحب این امضا چه شخصیتی دارد؟ کافی است کمی با فوت‌و‌فن‌های شخصیت‌شناسی و روانشناسی امضا آشنا باشید و نتیجه چند تحقیق را به دقت خوانده باشید، تا دست هر کسی برایتان رو شود.متخصصان نشانه‌شناس و گروهی از روانشناسان، معتقدند شیوه امضا کردن آدم‌ها می‌تواند برخی از خصوصیات‌شان را آشکار کند و به ما بگوید که در مقابل‌شان باید چه رفتاری را در پیش بگیریم.

ویژگی های شخصیتی ۱۳ مدل امضا را بشناسیم

نوشته‌های مرتبط