خواص فلفل هندی: 13 فایده فلفل هندی برای سلامتی و پوست

افراد زیادی از گیاه خارق‌العاده فلفل هندی آگاه نیستند. به‌نظرمی‌رسد فلفل هندی، سلطان گیاهان دارویی است ‌. درواقع، فلفل هندی هزاران سال برای درمان خیلی از مشکلات سلامتی مورداستفاده قرارگرفته‌است.

فلفل هندی چیست؟

فلفل هندی به خاطر اضافه‌کردن مزه و تندی به خیلی از غذاها معروف است. این تندی از ماده‌ای به نام کپسایسین می‌آید که به فلفل تند هم شناخته شده است. فقط خواص دارویی نیست که فلفل هندی را شناخته‌شده می‌کند بلکه فلفل هندی آشپزی هم خوب است و مواد معذی لازم و مفید زیادی دارد.

فلفل هندی برای چه چیزی خوب است؟ فلفل هندی دارای خواص ضدالتهاب، ضدحساسیت، ضدقارچ و ضدسوزش است. خیلی از ادویه‌جات نیز فواید سلامتی متعدد دارند. فلفل هندی دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، ویتامین B۶ و C همچنین بتاکاروتن، منگنز و پتاسیم است که برای سلامتی مفیداست. جای تعجب است که این فواید فلفل هندی برای خیلی از افراد ناشناخته است. پس متن زیر را بخوانید تا بهترین فایده‌های فلفل هندی را بشناسید:

خواص فلفل هندی

۱. متابولیسم را سرعت می‌بخشد:

فلفل هندی می‌تواند متابولیسم شما را تسریع‌کند. بنابراین می‌توانید فلفل هندی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید زیرا به کاهش وزن هم کمک‌می‌کند.

۲. به قلب‌تان کمک‌می‌کند:

فلفل هندی به قلب‌تان کمک‌کرده و حمله‌های قلبی را در چند ثانیه متوقف‌می‌کند. این خاصیت فلفل هندی امکان‌پذیر است زیرا فلفل هندی رگ‌های قلب را بازمی‌کند.

۳. درد را تسکین می‏دهد:

فلفل هندی درد را تسکین‏ می‌‏دهد. افرادی که دچار میگرن هستند از مصرف فلفل هندی سود برده و سردردشان کاهش‏ میابد. فلفل هندی به افراد مبتلا به سینوس هم کمک‏ می‌‏کند. همچنین باعث کاهش دندان ‏درد و بیماری‏‌های لثه هم می‏‌شود.

۴. وزن را کاهش می‌دهد:

فواید فلفل هندی شامل توانایی آن در کمک به کاهش وزن نیز می‌شود. فلفل هندی چربی را می‌سوزاند و از این طریق ضایعات اضافی را ازبین می‌برد. چون فلفل هندی به افزایش متابولیسم کمک‌می‌کند، فرد می‌تواند وزن بیشتری کم‌کند. مصرف فلفل هندی اشتهای‌تان را نیز کاهش‌می‌دهد.

۵. به رفع گلودرد کمک‌می‌کند:

فلفل هندی به کاهش گلودرد کمک‌می‌کند. فلفل هندی را با آب مخلوط‌کرده و غرغره کنید. این روش کمک‌می‌کند زودتر از گلودرد خلاص‌شوید.

۶. مانع فشارخون می‌شود:

فلفل هندی با کاهش شکل‌گیری و چسبیدن palettes به صاف‌شدن جریان خون کمک‌می‌کند. بنابراین فلفل هندی یک درمان طبیعی است که به کاهش و جلوگیری از فشارخون کمک‌می‌کند.

۷. به درمان عفونت‌ها کمک‌می‌کند:

فلفل هندی به‌خاطر داشتن خواص ضدقارچی به درمان عفونت‌های مختلف کمک‌می‌کند.

۸. در درمان زخم معده موثر است:

فلفل هندی با حرکت دودی روده به درمان زخم معده کمک‌می‌کند. بنابراین فلفل هندی فواید گوارشی دارد و در درمان مشکلات و دردهای معده موثر است.

۹. از سرطان جلوگیری‌می‌کند:

مهم‌ترین فایده فلفل هندی این است که به جلوگیری از سرطان کمک‌می‌کند زیرا سلول‌های سرطانی کبد و پانکراس را می‌کشد. این ویژگی فلفل هندی از کپسایسین می‌آید. این فرآیند آپوپتوز نام‌دارد.

فواید فلفل هندی برای مو

رپورتاژ

فلفل هندی در هنگامی که عملکرد خوبی در درون بدن دارد، فواید آن در خارج از بدن نیز مشهودند. فواید فلفل هندی برای مو همیشه موضوعی برای بحث‌ها بوده‌است.

۱۰. به رشد مو کمک‌می‌کند:

فلفل هندی به افزایش رشد و براق‌کردن موی بی‌طراوت و مرده معروف‌است. یکی از دلایل اصلی طاسی کاهش گردش خون است. زمانی که فلفل هندی بر پوست سر گذاشته‌شود، با تحریک پوست سر (این تحریک دلیل خوبی دارد) گردش خون را افزایش‌می‌دهد.

۱۱. موهای‌تان را حجیم و بر اق می‌کند:

برای گرفتن حداکثر فواید از این ادویه جادویی، فقط ۲۵ گرم پودر فلفل هندی را با نیم‌لیتر روغن زیتون مخلوط‌کنید. این مخلوط را در یک بطری تیره و دور از نور حورشید نگه‌داری‌کنید. این مخلوط بعد از ۱۵-۱۲ روز آماده مصرف ‌می‌شود. مو و پوست سرتان را با این روغن چرب‌کنید، یک حوله گرم را برای یک ساعت روی موی‌تان ببندید، سپس با شامپو و نرم‌کننده بشویید. مراقب‌باشید همه مخلوط با شامپو شسته‌شود. انجام منظم این کار موهای شما را حجیم‌کرده و در طول زمان باعث براق‌شدن آن‌ها می‌شود.

فلفل هندی و فواید پوست

۱۲. پوست بی‌عیب‌ونقص

جدا از موی حجیم و براق، فلفل هندی به شما در رسیدن به پوستی بی‌عیب‌ونقص نیز کمک‌می‌کند.

۱۳. با آکنه مبارزه‌می‌کند:

برای افرادی که همیشه از داشتن آکنه شکایت‌می‌کنند، فلفل هندی می‌تواند یک راه ایده‌آل باشد. فلفل هندی با افزایش جریان خون در پوست از آکنه جلوگیری و آن را درمان‌می‌کند. فلفل هندی سرشار از ویتامین C، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های متعدد است که سلامت اپیدرمیس (بیرون پوست) و پوست را افزایش‌می‌دهد. گفته‌شده که مصرف دوبار در روز غذای حاوی فلفل هندی، باعث کاهش قابل‌توجه آکنه روی پوست می‌شود. اغلب به فلفل هندی گیاه عالی برای پوست گفته‌می‌شود.

نحوه انتخاب و نگهداری:

در حالی که سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی دارای قفسه‌هایی پر از ادویه هستند، توصیه‌می‌شود افراد به فروشگاه‌های ادویه محلی مخصوص بروند تا فلفل هندی باکیفیت را که به‌صورت ارگانیک و بدون استفاده از آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها رشدکرده‌اند تهیه‌کند. پودر فلفل هندی خشک برای استفاده خانگی مناسب است. باید این ادویه جادویی را در یک ظرف شیشه‌ای دربسته و دور از نور خورشید نگهداری‌کنید.

نکات و ترفندهای مفید

فهرست دقیقی از غذاهایی که می‌شود با فلفل هندی درست‌شوند وجودندارد؛ یک ذره فلفل هندی را می‌توان به هر غذایی که باید ادویه داشته‌باشد اضافه‌کرد.

– همچنین می‌توانید شیشه فلفل هندی را بر میزغذاخوری خود گذاشته بنابراین می‌توانید فورا روی هرچیزی که لازم است بپاشید

– اگر فلفل هندی را به مقداری آبلیمو اضافه‌کنیم، می‌تواند باعث لذیذ شدن هر غذای تلخ و بی‌مزه‌ای شود.

– همچنین اگر به کاکائوی داغ سنتی اضافه‌شود عالی است

– می‌توانید سس فلفل هندی را برای گذاشتن بر تکه‌های نان و حل‌کردن در سوپ‌ها درست‌کنید.

ارزش غذایی فلفل هندی:
منابع اصلی ارزش غذایی درصدRDA
انرژی ۳۱۸ کیلوکالری ۱۶%
کربوهیدرات ۵۶.۶۳ گرم ۴۳%
پروتئین ۱۲.۰۱ گرم ۲۱%
چربی کل ۱۷.۲۷ گرم ۵۷.۵۶%
کلسترول ۰ میلی‌گرم ۰%
فیبر رژیمی ۲۷.۲ گرم ۷۱%

 

ویتامین‌ها
فولات ۱۰۶ میکرو‌گرم ۲۶%
نیاسین ۸.۷۰۱ میلی‌گرم ۵۴%
پیریدوکسین ۲.۴۵۰ میلی‌گرم ۳۹%
ریبوفلاوین ۰.۹۱۹ ۷۱%
تیامین ۰.۳۲۸ میلی‌گرم ۲۷%
ویتامین A ۴۱۶۱۰ IU (واحد بین‌المللی جرم) ۱۳۸۷%
ویتامین C ۷۶.۴ میلی‌گرم ۱۲۷%
ویتامین E ۲۹.۸۳ میلی‌گرم ۱۹۹%
ویتامین K ۸۰.۳ میلی‌گرم ۶۷%

 

الکترولیت‌ها
سدیم ۳۰ میلی‌گرم ۲%
پتاسیم ۲۰۱۴ میلی‌گرم ۴۳%

 

موادمعدنی
کلسیم ۱۴۸ میلی‌گرم ۱۵٪
مس ۰.۳۷۳ میلی‌گرم ۴۱%
آهن ۷.۸۰ میلی‌گرم ۹۷.۵%
منیزیوم ۱۵۲ میلی‌گرم ۳۸%
منگنز ۲.۰۰ میلی‌گرم ۸۷%
فسفر ۲۹۳ میلی‌گرم ۴۲%
سلنیوم ۸.۸ میکروگرم ۱۸%
روی ۲.۴۸ میلی‌گرم ۲۲.۵%

 

فیتونوتراینت‌ها
کاروتن-بتا ۲۱۸۴۰ میکروگرم
کاروتن-آلفا ۰ میکروگرم
کریپتوکسانتین-بتا ۶۲۵۲ میکروگرم
لوتئین- زآگزانتین ۱۳۱۵۷ میکروگرم

 

حالا که فواید سلامتی بالقوه فلفل هندی را می‌دانید، امیدواریم گنجاندن فلفل هندی را در رژیم غذایی خود آغازکنید.

نوشته‌های مرتبط