خط تولید دستمال کاغذی با درآمد تضمینی

این روزها همه به دنبال مشاغل با سرمایه‌گذاری کم و درآمد بالا هستند تا یک شغل پردرآمد برای خود ایجاد کنند. تولید دستمال کاغذی یکی از این کسب و کارهای پرسود در صنعت شناخته شده است. برای تولید این محصول به دستگاه‌های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیاز دارید که برحسب سرمایه و میزان توان مالی خود می توانید آن‌ را تهیه و در قسمت‌هایی از خانه مثل انباری، پارکینگ و یا یک اتاق مجزا خط تولید را راه‌اندازی کنید. همچنین با اجاره یک ساختمان مجزا می‌توانید خط تولید دستمال کاغذی با درآمد تضمیمی داشته باشید.

راهنمای راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

برای راه‌اندازی چنین کسب و کاری باید مراحلی را پشت سر بگذارید تا بتوانید محصولات خود را به بازار مصرف معرفی کنید. در ادامه، مراحل کامل راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی را بیان می کنیم.

1.       دریافت جواز تأسیس

قبل از هر چیزی باید به فکر دریافت جواز تاسیس و همچنین ثبت برند از سازمان صنعت معدن و تجارت در مرکز استان خود باشید. بعد از انجام این کار، با ارائه مدارک مربوطه و پرداخت هزینه‌های لازم، منتظر بررسی بمانید تا در نهایت جواز تاسیس خط تولید دستمال کاغذی برای شما صادر شود. همچنین، باید مجوز نظارت بر مواد غذایی را از سازمان غذا و دارو و مجوز استاندارد را از سایت isom.isiri.gov.ir دریافت کنید.

2.       خرید و یا اجاره زمین

بعد از دریافت مجوز خط تولید باید به فکر اجاره ملک برای گذاشتن دستگاه‌ها باشید. همانطور که گفتیم می‌توانید کارگاه کوچک خود را در قسمتی از خانه آغاز کنید. اگر پارکینگ یا انباری بزرگی دارید که بلا استفاده مانده است و فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات و دستگاه‌ ها دارد، می‌توانید از آن‌ استفاده کنید.

اگر می‌خواهید در سال، بیش از 200 تن دستمال کاغذی تولید کنید، به فضایی حدود 2 هزار مترمربع و 340 متر متراژ نیاز دارید. البته، باید تقسیم‌ بندی بخش‌های مختلف ساختمان برای امور مالی، فضای استراحت کارکنان، اتاق مدیریت و … را هم در نظر داشته باشید.

3.       تهیه دستگاه ها

خط تولید دستمال کاغذی با درآمد تضمینی

در مرحله آخر، باید به فکر خرید دستگاه دستمال کاغذی و تجهیزات مورد نیاز باشید. برای این کارگاه کوچک به چند دستگاه نیاز دارید که هر یک کارهای مختلفی را انجام می‌دهد. همچنین انواع و اقسام دستمال کاغذی با کارکردها و ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که باید بنابر ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها را فراهم کنید. هر یک از ماشین ابزارها کارکرد متفاوتی دارند و شامل موارد زیر هستند:

  • دستگاه دستمال کاغذی رولی
  • دستگاه دستمال کاغذی جعبه‌ای
  • دستگاه دستمال حوله‌ای و دستمال توالت
  • دستگاه دستمال جیبی
  • دستگاه دستمال کاغذی سفره‌ای

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری شما سودآور باشد، بهتر است همه این دستگاه‌ را برای تولید دستمال کاغذی خریداری کنید. البته، قبل از تهیه نیز باید در مورد فضای قرار دادن آن‌ها خوب فکر کنید و مکان آن‌ها را مشخص کنید.

انواع دستگاه‌های تولید دستمال کاغذی

خط تولید دستمال کاغذی با چندین دستگاه تکمیل می‌شود و تا زمانی که بخواهید مواد اولیه را به دستمال کاغذی تبدیل کنید، باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید. برای تولید هر کدام از انواع دستمال کاغذی (اعم از جعبه‌ای، رولی و …) به دستگاه‌های زیر نیاز دارید:

  • دستگاه پرس
  • دستگاه برش
  • دستگاه جعبه زن دستمال کاغذی
  • دستگاه بسته‌بندی کارتنی

1.       دستگاه پرس

یکی از تجهیزات مورد نیاز اولیه برای راه‌اندازی خط تولید دستمال کاغذی دستگاه پرس است که خمیر کاغذ را باید روی سیلندرهای آن قرار دهید تا دستگاه خمیر را تحت فشار قرار ‌دهد و پرس‌کند. در مرحله خمیر، کاغذ به قدری فشرده می‌شود که فقط 5% از رطوبت آن باقی می‌ماند و زمانی که لایه‌های کاغذی خشک شدن، می‌توان برای برش زدن به سمت دستگاه برش فرستاد. این ماشین ابزار برای تولید انواع دستمال کاغذی رولی، توالت، جیبی و … کاربرد دارد.

رپورتاژ

2.       دستگاه برش

خط تولید دامون مبنا

این دستگاه برای برش زدن کاغذهای پرس و خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه برش به شکل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است و شما می‌توانید برای راحتی بیشتر و نیاز کمتر به نیروی انسانی از دستگاه برش تمام اتوماتیک استفاده کنید؛ زیرا قادر است طی یک دقیقه 57 قطعه دستمال را برش بزند و در نوع خود بی‌نظیر است.

3.       دستگاه جعبه زن دستمال کاغذی

در مرحله بعد از برش زدن، باید دستمال‌ها تا زده شود و سپس به طور مرتب و به صورت دنباله‌دار روی هم قرار بگیرند تا بتوان آن‌ها را بسته بندی کرد. دستگاه‌ جعبه ‌زن ضمن اینکه دستمال‌ها را پشت سر هم و روی هم قرار می‌دهد، قادر است آن‌ها را برجسته کند تا شکل زیباتری به خود ‌گیرد.

4.       دستگاه بسته ‌بندی کارتنی

در آخرین مرحله از خط تولید دستمال کاغذی با دستگاه بسته‌بندی روبرو می‌شوید که انواع مختلفی از مدل‌های آن در بازار موجود است. اما بهترین نوع آن به شکل تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست کار می‌کند. اما نکته قابل توجه در این است که قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک بیشتر است. دستگاه بسته بندی کارتنی برای انتقال دستمال‌های کاغذی، ﺑﺎز ﮐردن جعبه، قرار دادن دستمال‌ها در جعبه، ﭼﺎپ روی جعبه، اسپری چسب و آب‌بندی جعبه کاربرد دارد.

آیا راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی سودآور است؟

در مورد هر کسب و کار نوپایی، ابتدا کار، سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی پیدا می‌کند و بعد از پیدا کردن بازار فروش و تبدیل شدن به یک برند معتبر می‌توانید انتظار فروش محصولات خود را داشته باشید. خرید دستگا‌ه‌های تولید دستمال کاغذی به هزینه‌ای تقریباً بالایی نیاز ندارد و اگر سرمایه لازم برای تأمین این تجهیزات را دارید، می‌توانید کار خود را فقط با یک نوع دستمال کاغذی شروع کنید و به محض پیدا کردن بازار مصرف، تعداد خطوط تولید را افزایش دهید.

علاوه بر خط تولید این محصول، کسب و کارهای دیگری هم هستند که سود بالایی دارند. از این رو، اگر علاقه مند هستید، با کارهای پرسود دیگر آشنا شوید، مقاله 10 کار تولیدی پردرآمد را مطالعه نمایید.

مکان های سودآور برای بازاریابی تجارت دستمال کاغذی

اکنون شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو راهی برای بازاریابی هستند و فرصت زیادی را در اختیار مشاغل کوچک و کسب و کارهای خانگی قرار داده‌اند. اگر قصد دارید، وارد عرضه تولید دستمال کاغذی شوید و نام برند خود را هم مشخص کرده‌اید، کافیست، فعالیت خود را در فضای دیجیتال گسترش دهید تا بازار مصرف با محصولات شما آشنا شود.

هزینه اولیه راه اندازی خط تولید دستمال کاغذی

خط تولید دستمال کلینکس

هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی این کارگاه کوچک نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های مربوط به دریافت مجوزها
  • اجاره یا خرید ملک برای راه‌اندازی کارگاه
  • خرید دستگاه‌ها و تجهیزات
  • استخدام کارکنان
  • مالیات و هزینه‌های جانبی (آب، برق و …)

اگر می‌خواهید با سرمایه گذاری کم به درآمد تضمینی دست پیدا کنید، خرید دستگاه تولید دستمال کاغذی را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. برای اینکه ابتدا در این کار مهارت و تجربه کافی را کسب کنید، از چند دستگاه در محیط کوچک شروع کنید و سپس آن را توسعه دهید.

شما برای خرید دستگاه های مورد نظر باید به کیفیت ماشین ابزارها توجه کافی داشته باشید. از این رو، خرید از شرکت های معتبر مانند دامون مبنا آسوریک بسیار مهم می باشد. این مجموعه به عنوان وارد کننده ماشین آلات صنعتی و خطوط تولیدی فعالیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید و قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی به سایت این مجموعه به نشانی https://dmabna.com/ مراجعه نمایید.

 

نوشته‌های مرتبط