دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید + منابع آموزشی

یادگیری تعمیرات موبایل یکی از نیازهای اساسی هر فردی است، به طوری که اگر تعمیر کردن موبایل خود را بلد نباشید، ممکن است در مواقع ضروری دستتان به هیچ جایی بند نباشد و به مشکل بخورید. به همین دلیل است که باید با دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید حداقل به صورت مقدماتی مباحث مربوط به تعمیرات موبایل را یاد بگیرید، تا بتوانید در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.

مقدمه دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید

در دنیایی که همه چیز با گوشی و کامپیوتر انجام می پذیرد، باید به عنوان یک کاربر بلد باشیم تا مقدار کمی گوشی موبایل خود را تعمیر کنیم تا در مواقع ضروری که مشکلی برای گوشی امان پیش می آید، قادر باشیم خودمان مشکلات خود را حل کنیم. به عنوان یک فرد کنجکاو که همیشه در حال دستکاری بخش های مختلف گوشی بوده ام و گاهی اوقات هم مشکلاتی غیر قابل بازگشت برای گوشی می افتاد، باید راهی پیدا می کردم که خودم بتوانم مشکلات گوشی خود را حل کنم.

برای مثال، یک بار گوشی به قدری آسیب دید که خاموش شد و دیگر روشن نشد! هیچ راهی برای بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه وجود نداشت. بنابراین مجبور شدم گوشی را به یک تعمیرکار موبایل ببرم تا برای گوشی رام نصب کنند یا به اصطلاح فلش کنند. بار دومی که گوشی مشکل نرم افزاری پیدا کرد، با خودم گفتم حتماً باید نحوه فلش کردن گوشی را یاد بگیرم و این گونه بود که جست و جوی من در اینترنت شروع شد!

پس از گشتن های فراوان بالاخره یک آموزش از فرادرس آن هم به صورت رایگان پیدا کردم که نه تنها این آموزش به صورت ویدیویی بود، بلکه مدرس از تسلط کافی بر تدریس برخوردار بودند و به سادگی مطالب را بیان می کردند. با این آموزش موفق شدم خودم برای تلفن همراه خود رام نصب کنم و مشکل گوشی را حل کنم. لینک این آموزش را با شما به اشتراک می گذارم تا در صورتی که بخواهید شما نیز بتوانید از این آموزش استفاده کنید. برای دریافت روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه تعمیر کردن موبایل را یاد بگیریم؟

پروسه تعمیر موبایل بیشتر مربوط به عوض کردن قطعات و سپس لحیم کاری و در نهایت سرهم کردن باتری و قاب پشت گوشی است. ممکن است برای عوض کردن باتری یا تعویض ضدخش نیازمند قطعات مختلفی باشید که در خانه یافت نمی شوند، و در هر حال مجبور شوید گوشی را به یک تعمیر کار بدهید تا برایتان انجام دهند، اما تعمیر موبایل تنها در اینجا تمام نمی شود.

تعمیر کردن موبایل نیز همانند بسیاری از حرفه ها دارای دانش تئوری است که برای یادگرفتن آن نیازی به هیچ کار عملی نیست! تنها باید مباحث تئوری را بخوانید و درک کنید که قضیه از چه قرار است. برای اینکه این مهارت را به دست بیاورید، نیاز دارید تا از یک منبع آموزشی استفاده کنید. این منبع می تواند شامل کلاس های آموزشی، فعالیت حضوری پیش یک تعمیرکار، استفاده از ویدیوهای آموزشی آنلاین یا دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید باشد.

دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید + منابع آموزشی

علاوه بر همه این ها، بخش تعمیر کردن گوشی تنها یک پروسه عملی یا نظری نیست، باید درمورد عیب یابی قطعات نیز یاد بگیرید و نقص گوشی را هنگام تست بشناسید. بدین ترتیب، تبدیل به یک تعمیرکار موبایل حرفه ای خواهید شد!

چرا باید تعمیر کردن موبایل را یاد بگیریم؟

طبیعی است که بخواهیم نحوه حل مشکلات گوشی را یاد بگیریم، اما اگر علاقه ای به این مبحث ندارید، پیشنهاد می کنیم حتماً از آموزش های پایه شروع کنید. متوجه خواهید شد که حتی برای یک بار هم که شده، حل کردن مشکلات گوشی بسیار کارآمد است و از خرج کردن هزینه های اضافی جلوگیری می کند. تصور کنید مشکلی برای گوشی اتان افتاده است که با هزینه 200 هزار تومان قابل حل است؛ اما اگر خودتان بتوانید این مشکل را حل کنید دیگر نیازی نیست آن هزینه را پرداخت کنید!

یاد گرفتن نحوه تعمیر موبایل نه تنها برای خود، بلکه برای اطرافیان شما می تواند مفید باشد. به طور کلی یادگرفتن دانش جدید هیچ گاه مضر نبوده، بلکه همیشه مثبت و مفید بوده است. پس سعی کنید حداقل آموزش های مقدماتی از تعمیرات موبایل را یاد بگیرید، چرا که ممکن است در آینده در یک روزی که تصورش را نمی کردید نیاز به یک تعمیر موبایل داشته باشید و اگر خودتان بلد نباشید، مجبور خواهید بود تلفن همراه خود را پیش یک تعمیرکار موبایل ببرید.

دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید

در این بخش برای دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید، چند اپلیکیشن معرفی کرده ایم که هر کدام به نوبت خود از جمله نیازمندی های یک فرد می باشد و می توانید این اپلیکیشن ها را از گوگل پلی دانلود کرده و بر روی موبایل خود نصب کنید و از آن استفاده کنید. قطعاً یادگیری مهارت تعمیر موبایل در آینده به در خواهد خورد پس اگر کمی به تعمیر موبایل علاقه دارید، همین الان شروع کنید و تعمیرات را یاد بگیرید.

اپلیکیشن آموزش تعمیرات موبایل اندروید

اگر به تعمیر گوشی های موبایل اندرویدی از جمله سامسونگ و هوآوی علاقه دارید، می توانید برای یادگیری تعمیرات مقدماتی به این اپلیکیشن مراجعه کنید. این اپلیکیشن دارای دسته بندی انواع گوشی های اندرویدی می باشد و آموزش هر نوع گوشی با دیگری متفاوت است.

طبیعی است که تنظیمات دو گوشی از دو برند مختلف مانند سونی و ال جی یکی نباشند! اما یک چیز در تمامی این گوشی ها وجود دارد که به نوعی این اپلیکیشن ها را به یکدیگر ارتباط می دهد. سیستم عامل اندروید باعث شده است تا تنظیمات اکثر گوشی های اندرویدی حداقل بخش سیستم عامل آن ها یکی باشند و همین دلیل کمک بزرگی به تعمیرکاران موبایل کرده است.

دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید + منابع آموزشی

آموزش های این اپلیکیشن به صورت متن و تصویر است، شاید بتوان گفت تنها عیبی که این اپلیکیشن دارد در همین است. البته سازندگان این اپلیکیشن از انتقاد و پیشنهادات شما استقبال خوبی خواهند کرد. پس از نظری دارید حتماً با سازنده اپ درمیان بگذارید.

این اپلیکیشن با اینکه یک اپ با سطح مبتدی می باشد، با این حال از ویژگی های خوبی مانند تنوع دسته بندی و موضوعات، داشتن ابزار جست و جو، طراحی کاربرپسند و محتوای ساده اما در عین حال مفید برخوردار است. برای دریافت این اپلیکیشن همین الان اقدام کنید و اسم اپلیکیشن را در گوگل پلی جست و جو کنید و آن را نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اگر خاطرتان باشد، در ابتدای مطلب یک آموزش از مجموعه فرادرس معرفی کردیم که نشان دهنده توانایی این مجموعه در تهیه آموزش های کاربردی برای کاربران و علاقه مندان به حوزه تعمیرات موبایل بود. اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس نیز در حقیقت توسط این مجموعه طراحی شده است تا کاربران این مجموعه از این پس بتوانند بدون هیچ دردسری به آموزش ها دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنند.

رپورتاژ

فرادرس دارای ساعت ها ویدیو آموزشی در حوزه های مختلف و از جمله تعمیرات موبایل و تبلت می باشد که به شما در مسیر یادگیری تعمیر موبایل کمک به سزایی می کند. برای مثال اگر به مشکلی برخورد کرده باشید، می توانید به آموزش های فرادرس مراجعه کرده باشید و مدرس، همانند یک معلم خصوصی به شما کمک خواهد کرد تا مبحث را یاد بگیرید و بتوانید مشکل به وجود آمده را حل کنید.

دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید + منابع آموزشی

یک کاربر موبایل علاقه مند به یادگیری تعمیرات موبایل باید بتواند تمامی مشکلات گوشی را به جز مواردی که نیاز به تجهیزات تعمیر است، حل کند و وابسته به مغازه های تعمیر موبایل نباشد. اگر بتوانید خودتان از پس خودتان بیایید، تبریک میگوییم! زیرا شما علاوه بر یادگیری یک مهارت جدید، به درجه ای از استقلال رسیده اید که مشکل تلفن همراه خود را حل کرده اید! و این عالی است.

اپلیکیشن فرادرس از قابلیت هایی مانند دسته بندی موضوعی آموزش ها، دارا بودن بخش جست و جو و ایجاد حساب کاربری پشتیبانی می کند و تقریباً تمامی فعالیت هایی که در وب سایت فرادرس می توانید انجام دهید، در اپلیکیشن نیز قابل انجام است. فرادرس با داشتن ساعت ها ویدیو آموزشی یکی از گزینه های خوب برای دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید می باشد. این اپلیکیشن را فراموش نکنید! برای دانلود این اپلیکیشن می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اپلیکیشن Phone Doctor Plus

همانطور که از نام این اپلیکیشن پیداست، این اپ برای تشخیص عیب های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی موبایل بسیار مناسب است. چیزی که از این اپلیکیشن درک می کنیم، همانند مراجعه به یک دکتر است تا مشکلات گوشی آنالیز و عیب یابی شود، سپس می توانید راهی برای حل مشکل پیدا کنید.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید 40 نوع اسکن بر روی سخت افزار گوشی خود انجام دهید تا مطمئن شوید تمامی قطعات به درستی کار می کنند و مشکلی ندارند. اگر با اپلیکیشن CPU-Z آشنایی داشته باشید، حتماً می دانید که عملکرد این اپ چگونه است. اپلیکیشن Phone Doctor Plus نیز همانند آن عمل می کند، با این تفاوت که علاوه بر بررسی اطلاعات سخت افزاری گوشی، به عیب یابی گوشی نیز می پردازد.

دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید + منابع آموزشی

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار زیبا است و هر کاربری را برای نصب و استفاده از این اپلیکیشن ترغیب می کند. این اپ تنها از طریق گوگل پلی بیش از 1 یلیون نصب فعال داشته است و از بین 47 هزار کاربر که به اپلیکیشن امتیاز داده اند، توانسته است تا امتیاز 4.7 را از 5 دریافت کند که بسیار عالی است! بنابراین جای تعجب نیست که نام این اپلیکیشن را در لیست دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید ببینید! برخی از تست هایی که این اپلیکیشن انجام می دهد عبارتند از:

  • تست سنسورهای حرکتی
  • تست صفحه نمایش
  • شبکه و اتصال به اینترنت
  • حافظه و ذخیره سازی
  • پردازنده یا CPU
  • ظرفیت و سلامت باتری، شارژ
  • مصرف داده تلفن همراه
  • و موارد دیگر

از جمله ویژگی خوب دیگری که این اپلیکیشن دارد، می توان به پیشنهادهایی که این اپلیکیشن برای بهبود سلامت سخت افزار می دهد اشاره کرد. با این روش می توانید حتی علاوه بر عیب یابی سیستم، مشکل را نیز به طور کامل حل کنید.

اپلیکیشن Fixxer

این اپلیکیشن که می توان گفت زیر مجموعه ای از وب سایت ifixit است، یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش تعمیرات موبایل است. این اپلیکیشن علاوه بر آموزش تعمیرات گوشی های اندرویدی، نحوه تعمیر گوشی های اپل را نیز آموزش می دهد. این اپلیکیشن یک خودیار است که با استفاده از آن این امکان را پیدا خواهید کرد که اکثر لوازم الکترونیکی نظیر گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر، دوربین، کنسول و برخی لوازم خانگی را در خانه تعمیر کنید.

وب سایت ifixit دستور العمل های گام به گام به شما ارائه می دهد و علاوه بر آن، دارای یک انجمن می باشد که کاربران می توانند سوالات خود را در آنجا بپرسند و یا به سوال های دیگر کاربران پاسخ دهند. استفاده از اپلیکیشن و سایت کاملاً رایگان است و بدون هیچ محدودیتی می توانید در آن عضو شوید و از اطلاعات دیگران استفاده کنید.

دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید + منابع آموزشی

اپلیکیشن Fixxer همانند یک کتابچه آنلاین همواره در پیش شما خواهد بود و به شما کمک می کند تا نحوه تعمیر انواع لوازم برقی را بدون پرداخت هیچ هزینه ای یاد بگیرید.

نکته مهم درمورد تعمیرات موبایل

اگر احساس می کنید نمی توانید آن طور که باید با آموزش های متنی ارتباط برقرار کنید، و نیاز دارید تا با مثال های عملی نحوه تعمیر یک قطعه از موبایل را بیاموزید، پس بهترین انتخاببی که می توانید کنید این است که از آموزش های فرادرس استفاده کنید، زیرا آموزش های این مجموعه ویدیویی هستند و قبل از اینکه خودتان بخواهید تعمیر قطعه ای از موبایل را شروع کنید، می توانید ابتدا آموزش آن را در فرادرس مشاهده کنید، سپس که مراحل عملی یک تعمیر را یاد گرفتید، می توانید خودتان دست به کار شوید.

سخن آخر درمورد دانلود برنامه آموزش تعمیرات موبایل برای اندروید

در این مطلب 4 اپلیکیشن آموزش تعمیر گوشی موبایل را آوردیم و درمورد هرکدام توضیحات مختصری دادیم. اگر تعمیرکار موبایل هستید، استفاده از اپلیکیشن های این مطلب می تواند به تقویت دانش شما در این حوزه مبدل شود. اما اگر یک مبتدی هستید، تنها کافیست با کمی تمرین و تکرار سعی کنید تا مباحث را خوب یاد بگیرید.

یادتان باشد هرکاری به آسانی آب خوردن نیست و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تلاش کنید، پس آرزوی موفقیت برایتان می کنیم و امیدواریم بتوانید به هدف خود یعنی یادگیری تعمیر گوشی موبایل برسید.

نوشته‌های مرتبط