نحوه ارسال پیام با جیمیل؛ مراحل و پیش نیازها

جیمیل، سرویس رایگان شرکت گوگل برای ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیک یا ایمیل است. هر کاربر می‌تواند برای خود یک یا چند حساب جیمیل ایجاد کرده و از روی تلفن همراه یا کامپیوتر آن‌ها را کنترل کند. ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی به کاربران نیز راهی برای بازاریابی انواع کسب‌وکارها است. اگر شما نیز به‌دنبال پاسخ سوال چگونه در ایمیل پیام بفرستیم هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. شما با خواندن این مقاله همه مراحل و پیش‌نیاز‌های ارسال پیامک از طریق ایمیل را خواهید آموخت.

ایجاد حساب در گوگل؛ اولین گام در ارسال پیام با جیمیل

اولین گام برای استفاده از امکانات سرویس ارسال ایمیل گوگل، ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در گوگل است. برای این کار عبارت «ثبت نام در جیمیل» را در گوگل جستجو کنید. وارد سایت اول شده و با کلیک روی دکمه ایجاد حساب، صفحه‌ای جدید برای شما باز می‌شود. این صفحه برای ورود به حسابی است که از قبل ایجاد شده و هم اکنون وجود دارد. البته اگر می‌خواهید از ایمیل خود برای بازاریابی استفاده کنید، علاوه‌بر ایمیل از ارسال اس ام اس از طریق اینترنت نیز استفاده کنید. بسیاری از افراد ایمیل‌های خود را به صورت منظم چک نمی‌کنند اما حداقل هر دو یا سه روز یکبار پیام‌های خود را چک می‌کنند.

برای ساخت یک حساب جدید روی دکمه «ایجاد حساب» یا «Create account» کلیک کنید. در این قسمت 3 گزینه به شما نمایش داده می‌شود. که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم:

  • برای استفاده شخصی من: زمانی‌که بخواهید یک ایمیل شخصی برای خودتان ایجاد کنید استفاده می‌شود.
  • برای فرزندم: هنگامی که بخواهید برای افراد زیر 18 سال با اعمال برخی محدودیت‌های سنی حساب ایجاد شود، از این نوع استفاده می‌شود.
  • برای حرفه یا کسب‌وکار من: شرکت گوگل امکاناتی را برای کسب‌وکارها فراهم کرده تا بتوانند ارتباط بهتر یا نزدیک‌تری با مخاطبین یا مشتریان فراهم کنند. ایمیل برای کسب‌وکار، این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته چون ایران از سمت شرکت گوگل تحریم شده است، برای کسب‌وکارهای ایرانی این قابلیت فراهم نیست.

با انتخاب گزینه مورد نیاز، طبق مراحل اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. لازم به ذکر است نام کاربری یا آدرس ایمیل شما، باید منحصربه‌فرد و یکتا باشد.

چگونه در ایمیل پیام بفرستیم؟

رپورتاژ

پس آن‌که حساب جیمیل خود را ایجاد کردید، از طریق صفحه Gmail.com و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور انتخابی در مرحله قبل، به حساب کاربری خود وارد شوید. روی دکمه «Compose» یا «نوشتن» کلیک کنید. در فرمی که برای شما باز می‌‌شود، در قسمت اول آدرس ایمیل گیرنده یا گیرنده‌ها باید درج شود. در قسمت دوم نیز عنوان یا موضوع کلی ایمیل نوشته می‌شود. پس از مشخص کردن عنوان و گیرنده، در فضای سفید رنگ پایین، محتوا یا بدنه ایمیل خود را بنویسید. با استفاده از گزینه‌های پایین می‌توانید انواع فایل، لینک یا استیکر را نیز به محتوای خود اضافه کنید.

طبق راهنمای گوگل در هر 24 ساعت، اجازه ارسال 500 ایمیل از طریق حساب شخصی را به کاربران می‌دهد. اگر قصد ارسال تعداد بیشتری ایمیل یا پیام کوتاه را دارید، از سامانه پیامک انبوه یا سرویس‌های ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده کنید. سقف ارسال این سرویس‌ها بسیار بالاتر از سرویس جیمیل است.

نکاتی مهم که هنگام ارسال پیامک از طریق ایمیل باید بدانید!

در ادامه به نکاتی که هنگام ساخت و ارسال ایمیل از طریق جیمیل باید مدنظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم:

  • آدرس ایمیل شما باید در بین همه ایمیل‌های ساخته شده با جیمیل، یکتا و منحصر به فرد باشد.
  • همه ایمیل‌های ارسالی و دریافتی شما در نرم‌افزار جیمیل روی تلفن همراه یا سایت جیمیل قابل دسترسی و قابل مدیریت خواهد بود.
  • حداکثر تعداد ارسال ایمیل‌ در هر 24 ساعت، 500 ایمیل است. برای ارسال بیش از این تعداد باید از پنل‌های ارسال انبوه استفاده کنید.
  • هر چه تعداد فایل‌های پیوستی شما به ایمیل بیشتر شود، حجم ایمیل نیز افزایش یافته و زمان بیشتری بارگذاری شدن فایل‌ها مورد نیاز خواهد بود.

برخی از افراد ایمیل و پیام کوتاه را با هم اشتباه می‌گیرند. ایمیل نامه‌ای الکترونیک است که فقط از طریق پنل و نرم‌افزارهای موجود مدیریت می‌شود. در مقابل پیام کوتاه شماره شخصی افراد ارسال شده و برای عموم ایرانیان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

ساخت ایمیل؛ بستری برای ارتباط آنلاین با افراد بدون هزینه

در این مقاله نحوه ساخت و ارسال پیامک از طریق ایمیل را آموزش دادیم. ایمیل یا پست الکترونیک، نامه‌ای است که به صورت الکترونیکی برای فرد مورد نظر ارسال می‌شود. در این نامه می‌توان انواع فایل و لینک را نیز قرار داد. شرکت گوگل نیز برای ارسال و دریافت ایمیل توسط کاربران خود، بستری به نام جیمیل را فراهم کرده است. در این بستر امکان ساخت ایمیل شخصی، کاری و ایمیل برای افراد زیر 18 سال فراهم شده است. اما برای فعالیت‌های بازاریابی، پیامک بسیار بهتر از ایمیل است. زیرا بدون نیاز به اینترنت، می‌توان محتوا را به دست مخاطب رساند و پیام نیز شانس بیشتری برای دیده شدن دارد.

نوشته‌های مرتبط