تعبیر خواب سگ: ۱۸ تعبیر و نشانه دیدن سگ در خواب

آیا زیاد خواب سگ می‌بینید؟ شما تنها نیستید. انسان‌ها سگ را بیش‌تر از سایر حیوانات در خواب می‌بینند. این را کوین لوونبرگ، تحلیلگر خواب در whatyourdreammeans.com می‌گوید (اگر کنجکاو هستید بدانید،‌ پس از سگ، گربه، مار، اسب و عنکبوت قرار دارد). در این نوشتار با ما همراه باشید تا تعبیر خواب سگ را بدانید.

علت نقش درخشانی که سگ‌ها در خواب‌های ما ایفا می‌کنند این است که هزاران سال است در زندگی واقعی با ما زندگی می‌کنند، و به انسان‌ها کمک می‌کنند.

لوونبرگ می‌گوید “گربه همدمی فوق‌العاده است، اما سگ‌ها برای ما کارمی‌کنند. آن‌ها برای نسل انسان بسیار مفید بوده‌اند.”

او می‌گوید سگ‌ها می‌توانند در شکار به ما کمک کنند و برایمان غذا پیدا کنند. وقتی غریبه‌ها به آن‌ها نزدیک می‌شوند پارس می‌کنند و حتی از ما در برابر آدم‌ها و حیوانات غارتگر محافظت می‌کنند. به خاطر همین همراهی هزاران ساله‌ی سگ‌ها با انسان است که برای بسیاری از آدم‌ها، دیدن سگ در خواب در واقع با رابطه‌ای در زندگی واقعی در ارتباط است.

ما چگونه خواب می‌بینیم؟

لوونبرگ می‌گوید وقتی می‌خوابیم، عملکرد مغزمان با زمان بیداری متفاوت است. بخش‌هایی از ذهن که در طول روز خاموش است، هنگام خواب فعال می‌شود. بخش‌های دیگر مانند اعضای بدن، کمی استراحت می‌کنند.

لوونبرگ می‌گوید “وقتی خواب می‌بینیم در حال فکر کردن هستیم. اما به جای این‌که با استفاده از زبان فکر کنیم، با اشکال و نمادها فکر می‌کنیم.”

این یعنی آدم‌ها، مکان‌ها، و چیزهایی که خواب‌شان را می‌بینیم در واقع استعاره‌ای از جنبه‌های دیگر زندگی‌مان هستند. این را پم مولر، متخصص خواب و رهبر معنوی در sweetgeorgiapam.com می‌گوید. هرچند این استعاره‌ها تا حد زیادی شخصی است، اما تمام نمادهایی که در خواب‌هایی می‌بینیم می‌تواند تعابیر مشترکی داشته‌باشد.

برای این‌که سعی کنید بفهمید خوابی که درباره‌ی سگ دیده‌اید به کدام رابطه در زندگی‌تان اشاره دارد، باید به رفتار و وضعیت آن سگ توجه کنید. در ادامه چند تعبیر رایج دیدن سگ در خواب، و پیامی که احتمالا سعی دارد به شما برساند، آمده‌است.

مولر می‌گوید “وقتی چیزی را کشف می‌کنید که برایتان مهم است، شاید در درون‌تان احساس خوشحالی بکنید. در نهایت فردی که خواب دیده‌است، خودش باید آن را تعبیر کند.”

۱. دیدن سگ آسیب‌دیده در خواب

لوونبرگ می‌گوید دیدن سگ بیمار یا آسیب‌دیده در خواب می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که نگران رابطه‌ای در زندگی واقعی‌تان هستید. مثلا او اخیرا با مراجعی کار کرده که در خواب سگی با پای از دست‌داده دیده‌است.

لوونبرگ می‌گوید “پای سگ قطع شده‌بود. این به من گفت که این خواب درباره‌ی رابطه‌ای است که او احساس می‌کند قطع شده‌است.”

دوست آن مراجع در حال نقل مکان به خارج از کشور بود و او نگران تمام شدن دوستی‌شان بود.

۲. دیدن سگ در حال مرگ در خواب

سگ در حال مرگ یکی دیگر از خواب‌های رایج درباره‌ی سگ است. این خواب می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، خصوصا اگر آن سگ حیوان خانگی محبوب‌تان باشد. لوونبرگ می‌گوید این خواب معنی‌اش این نیست که سگ‌تان در آستانه‌ی مرگ است (البته اگر در بیداری یا در خواب نگران سلامتی او هستید باید او را پیش دامپزشک ببرید)، اما ممکن است نشان‌دهنده‌ی رابطه‌ای رو به پایان در زندگی‌تان باشد.

لوونبرگ می‌گوید “مرگ در خواب به معنی مرگ واقعی نیست. دیدن مرگ در خواب به ما کمک می‌کند بی‌خیال شویم. این خواب تایید می‌کند که چیزی تمام شده و وقت‌اش رسیده که آن را کنار بگذاریم.”

سگ مرده و سگی که دچار نقص عضو شده‌است، دلخراش است، ولی او می‌گوید این فقط یک خواب است.

لوونبرگ می‌گوید “خواب‌ها به طرز وحشیانه‌ای صریح هستند و چیزی را زیباتر از واقعیت جلوه نمی‌دهند. اگر خوابی ناراحت‌کننده است، با چیزی ناراحت‌کننده در زندگی واقعی‌مان در ارتباط است. خواب‌ها به شما کمک می‌کند هیجان‌هایتان را بیرون بریزید و با آن‌ها کنار بایید.”

۳. دیدن سگ در حال دویدن در خواب

دیدن خواب سگی که در حال دویدن است تعابیر زیادی دارد. مهم است تمام صحنه‌ای را که در خواب دیده‌اید به یاد بیاورید: آیا سگ به سوی شما می‌دوید؟ آیا از شما دور می‌شد؟ آیا از سگ ترسیدید؟

لوونبرگ می‌گوید اگر بدون این‌که احساس خطر کنید سگ به سوی شما می‌دوید، می‌تواند نشانه‌ی یک رابطه‌ی جدید در زندگی‌تان باشد. اگر سگ از شما دور می‌شد می‌تواند نشانه‌ی رابطه‌ای باشد که در آن احساس دوری می‌کنید. هم‌چنین می‌تواند حاکی از رابطه‌ای در زندگی‌تان باشد که باید هرچه زودتر از آن خارج شوید.

مولر می‌گوید چون بسیاری از ما می‌دانیم حیوانات غریزی‌تر از انسان‌ها عمل می‌کنند، دنبال کردن یک سگ در خواب می‌تواند به معنی تمایلی شدید و ناخودآگاه باشد که می‌خواهد در ذهن بیدارتان تجسم بیابد، اما نمی‌تواند.

مولر می‌گوید “ما در خواب از مغز انسانی و تمام استعدادهایمان استفاده می‌کنیم، اما برای به دام انداختن سگی که به‌طور غریزی برای بقا تلاش می‌کند، کافی نیست.”

۴. دیدن سگ عصبانی در خواب

لوونبرگ می‌گوید اگر در خواب دیدید که یک سگ شما را دنبال می‌کند یا می‌ترساند، احتمالا به معنی وضعیتی در زندگی‌تان است که باعث می‌شود احساس قربانی بودن، خشم یا ناتوانی بکنید.

مولر می‌گویند سگ‌ها با حد و مرزها در ارتباط هستند و ذهنیتی بسته دارند. آیا در زندگی واقعی حد و مرزهایتان در حال محک خوردن است؟ آیا در زندگی‌تان شخصیتی‌هایی بسته و شبیه به رهبر وجود دارد که باعث می‌شود عصبی شوید یا احساس خطر کنید؟

هم‌چنین او می‌گوید دیدن سگ‌های عصبانی در خواب می‌تواند نشانه‌ی ریسکی باشد که از پذیرفتن آن واهمه دارید یا احساس می‌کنید در حال وارد شدن به قلمرویی ناشناخته در لایه‌ای از زندگی‌تان در بیداری هستید.

۵. دیدن سگ‌های آشنا در خواب

سگ‌ها می‌توانند علاوه بر روابط و وضعیت‌هایی در زندگی، نشانه‌ای درباره‌ی خود ما نیز باشند.

لوونبرگ می‌گوید “همه‌چیز در خواب‌تان واقعا نشانه‌ی چیزی درباره‌ی شما است.”

لوونبرگ می‌گوید دیدن حیوان خانگی فعلی یا قبلی، یا هر سگ آشنای دیگری، می‌تواند نشانه‌ی این باشد که وقتی آن سگ جزیی از زندگی‌تان بود چگونه شخصی بودید. مثلا اگر در خواب سگی را دیدید که در کودکی‌تان فرار کرده و باعث شده احساس طرد شدن بکنید، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این واقعیت باشد که فعلا در زندگی واقعی‌تان احساس تنهایی می‌کنید.

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که از مولر به عنوان تفسیرگر خواب پرسیده می‌شود این است که آیا دیدن حیوانی که مرده‌است روشی سلام کردن سگ است یا نه.

جواب او این است: شاید.

مولر می‌گوید “خواب‌ها شخصی هستند. ممکن است دیدن حیوان خانگی که دوست‌اش دارید شما را آگاه کند که او هنوز این‌جا است و از شما محافظت می‌کند. هم‌چنین ممکن است شیوه‌ی مغز شما برای نزدیک شدن به او یا تلاش برای حفظ ارتباط با آن حیوان باشد.”

رپورتاژ

۶. سگ به عنوان نماد نگهبانی و مراقبت

سگ‌های نگهبان چینی که مجسمه‌های عظیم و با ابهت آن‌ها اغلب به صورت نشسته در بیرون معابد در کشور چین به چشم می‌خورد، نمونه‌هایی بی نقص و عالی از سگ‌های نگهبان هستند. اگر سگی که در خواب دیده‌اید یکی از آن‌هایی است که با راحتی عجین است و آرام و بی‌آزار به نظر می‌رسد، در آن صورت این خواب ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که بیننده‌ی خواب هم چنین احساسات خوشایند مشابهی را تجربه می‌کند. او احساس امنیت و رضایتمندی می‌کند. شاید، در عالم بیداری، شخص خواب بیننده از احساس امنیتی بخصوصی برخوردار است.

سگ‌ها نه تنها به لحاظ اسطوره شناسی نماد «نگهبان» هستند بلکه همه‌ی مردم و صاحبان آن‌ها چنان پرورششان می‌دهند که از آن‌ها نگهبانی کنند. بعضی از سک‌ها جوری تربیت می‌شوند که با خشونت و پارس کردن به محافظت از فرد بپردازند.

باید ببینید سگی که در خواب می‌بینید چه کاری انجام می‌دهد. آيا پارس می‌کند؟ اگر چنین است، خواب سگ می‌تواند تلاش برای جلب توجه شما به چیزی اشتباه در ضمیر ناخوداگاه‌تان باشد یا ممکن است بخواهد توجه شما را به وضعیتی نا امن در عالم بیداری معطوف کند.

۷. سگ به عنوان نماد راهنما

در عالم بیداری، سگ‌ها اغلب به عنوان حیوانات کمک کننده و همیار استفاده می‌شوند. در خواب، سگ‌هایی که به راهنمایی افراد در عالم بیداری می‌پردازند، می‌توانند به فرد کمک کنند زوایای پنهان در قلمرو ناخودآگاه خود را کشف کند.

آن‌چه پنهان است می‌تواند به طرز غافلگیرکننده‌ای خوشایند باشد، مانند نعمات و استعدادهای کشف و استفاده نشده. یا اینکه، خواب سگ می‌تواند به جنبه‌های ناخوشایند شخصیت فرد اشاره داشته باشد، یا طرق نیمه‌خودآگاهی که خواب ببیننده از طریق آن‌ها خودش را درگیر خود ویرانی ساخته است.

۸. سگ‌ها به عنوان نمادهای وفاداری

همان طور که پیشتر بیان شد، ویژگی وفاداری با نام سگ‌ها عجین است. وقتی خواب سگ می‌بینید، بررسی کنید که آیا سگ تنها است یا همراهی دارد. اگر چنین است، و اگر سگ سالم است، آن شخص همراه می‌تواند نماد کسی باشد که شخص خواب بیننده به او اعتماد یا باور دارد. پس مطمئن شوید که پایه‌های این اعتماد مستحکم است.

اگر سگی که خواب دیده‌اید به نوعی زخمی شده باشد، می‌تواند نشانه‌ی خیانت، سوء استفاده از اعتماد، یا رابطه‌ای به مشکل خورده‌ی شما با شخصی که همراه سگ است باشد.

اگر سگ زخمی هیچ همراهی نداشت، خواب بیننده باید بررسی کند ببیند آیا در عالم بیداری درگیر خود-تخریبی شده است یا نه.

۹. سگ‌های سیاه در خواب: نماد مرگ یا تغییر

از آنجایی که سگ به نوعی با عالم اموات در ارتباط است، و از آنجایی که رنگ سیاه اغلب به عنوان نماد مرگ و سوگواری استفاده می‌شود، این کاملا محتمل است که این دو با هم (سگ و رنگ سیاه) پیام آور مرگ باشند.

تغییر و انتقال اغلب خسرانی را در بر دارند. اگر، به عنوان مثال، یکی به مکان جدیدی نقل مکان کند تا شغل یا رابطه‌ای را پی بگیرد، از دست دادن دوستان که از این تغییر ممکن است حاصل شود را می‌توان از دیدن سگ سیاه در خواب تعبیر و برداشت کرد.

تعبیر رنگ‌های مختلف سگ در خواب

۱۰. دیدن سگ سفید در خواب

سفید رنگ مثبتی است و سگ نماد دوستی و سعادت است. وقتی این دو با هم در خواب کسی ظاهر شوند حاکی از رابطه‌ی او با خانواده یا دوستان در ذهن ناخودآگاه‌شان هستند.

۱۱. دیدن سگ قهوه‌ ای در خواب

آیا بر رابطه‌های‌تان کنترل دارید؟ سگ قهوه‌ای معمولا وقتی ظاهر می‌شود که ما احساس عدم کنترل بر روابطمان را داشته باشیم، یا دوستی جدیدی را در افق زندگی خود ببینیم.

۱۲. دیدن سگ چند رنگ در خواب

سگ‌های چند رنگ در خواب اغلب نشانگر تعابیر مختلفی در رابطه با هر رنگ هستند. بدیهی است که تعبیر آن‌ها کمی دشوارتر است.

۱۳. دیدن سگ طلایی رنگ در خواب

سگ‌های طلایی رنگ یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و وفادارترین سگ‌ها شناخته می‌شوند. خواب آن‌ها را دیدن برای یک رابطه دوستی مهم شگون خوبی دارد.

کابوس‌های رایج درباره‌ی سگ‌ها

۱۴. اگر در خواب ببینید سگ خبیث است و/یا غر غر می‌کند

این کابوس نشان دهنده‌ی درگیری و تضاد درونی در شخص ببینده‌ی خواب است. همچنین ممکن است نشانه‌ی خیانت یا ناصادق بودن نیز باشد.

۱۵. اگر در خواب سگی بیمار را ببینید

این خواب می‌تواند نماد غفلت کردن از یک دوستی باشد. اگر سگ مرده بود یا در حال مرگ بود، در آنصورت به معنی از دست دادن دوستی خوب یا روبه افول گذاشتن غرایزتان است.

۱۶. اگر خواب ببینید سگی دست‌تان را گاز می‌گیرد

این خواب نماد بی‌وفایی است. این که خواب ببینید کسی را سگ گاز می‌گیرد نشانه‌ی وقوع خیانت است. شما احساس می‌کنید که این شخص فریبتان داده است. دیدن سگی که از خوشحالی پارس می‌کند در خواب نشانه‌ی شعف و فعالیت اجتماعی است.

۱۷. نزاع و درگیری سگ‌ها در خواب

دیدن نزاع و درگیری سگی در خواب حاکی از آن است که مایوسانه جنبه‌ای از وجود خود را انکار می‌کنید. احساس خجالت و شرمساری دارید.

خواب درگیری سگ‌ها نشانه‌ی تضاد علایق بین شما و یکی از نزدیکان‌تان است. باید از این وضعیت دوری کنید.

۱۸. اگر در خواب ببینید سگی کشته می‌شود

سگ‌ها می‌توانند نشان دهنده‌ی مسائلی باشند که قرار است از شما سبقت بگیرند و شما را زیر فشار بگذارند. گاهی سگ‌ها می‌توانند آدم‌های بی اخلاقی باشند که می‌شناسیدشان. کشتن سگ با دست‌های‌تان نشان از آن دارد که عزم‌تان را جزم کرده‌اید تا مسائل و مشکلاتی که تا سر حد مرگ عذاب‌تان می‌داد را برطرف کنید.

منبع pawculture
نوشته‌های مرتبط