در سال جدید از چه لوازمی برای نورپردازی خانه ام استفاده کنم؟

به گزارش گروه مرادبرقی افراد مختلف به دنبال این هستند تا از بهترین تجهیزات برای نورپردازی استفاده کنند. نورپردازی تاثیر غیرقابل چشم پوشی در زیبایی محیط دارد. برای همین برای این امر از مناسب ترین تجهیزات باید استفاده کرد. در این مطلب برای شما طیفی از لوازم نورپدازی را شرح خواهیم داد. برای مطالعه بهتر این وسایل را به دو دسته وسایل نورپردازی داخلی و خارجی دسته بندی کرده ایم.

بهترین تجهیزات نورپردازی داخلی ساختمان کدام اند؟

به طور کلی تجهیزات داخلی مهمی که برای نورپردازی ساختمان به کار می روند شامل لامپ ها و تجهیزات و چراغ ها می باشند. مهمترین تجهیزات نورپردازی ساختمان به شرح زیر می باشند:

·         چراغ های فروتاب: همانگونه که از اسم آن ها پیداست نور را به سمت پایین منتشر می کنند. استفاده از این چراغ ها به منظور تامین لایه نوری عمومی در فضاها رایج است.

·         چراغ های اسپات لایت: عده ای این چراغ ها را با چراغ های دان لایت در یک دسته قرار می دهند. این در حالی است که این چراغ ها از سوی عده ای در دسته بندی جداگانه ای دسته بندی می شوند. این چراغ ها سبب نمایش عناصر کانونی فضا با وضوح کافی می شوند.

·         چراغ های وال واشر:این چراغ ها از تنوع شکلی جالبی برخوردار هستند. این چراغ ها برای تابش یکنواخت نور به دیوار ها مورداستفاده قرار می گیرند.

قصد خرید وال واشر ارزان را دارید؟ اینجا را کلیک کنید.

·         استریپ لایت: دیگر وسیله نورپردازی فضای داخلی ساختمان استریپ لایت ها می باشند. اینچراغ ها با انواعی که برای روشن کردن نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند دارای تفاوت هستند. استفاده از این تجهیزات نورپردازی برای نورپردازی یکی از موارد استفاده رایج این چراغ هاست.

·         چراغ دکوراتیو: خلق لایه تزئینی به کمک این چراغ ها بسیار گزینه ارزشمندی برای زیباسازی محیط است. استفاده از این چراغ ها گاه به دلیل ظاهر دلنواز و گاهی دیگر هم به خاطر تابش نورهای زیبا رواج دارد. به شما توصیه می کنیم که چراغی انتخاب کنید که از هردو ویژگی بهره مند باشد.

آیا موارد فوق تنها موراد قابل استفاده برای نورپردازی داخل ساختمان هستند؟

قطعا خیر به موراد ذیل نیز توجه داشته باشید:

·         چراغ ریلی: حتما شنیده اید که قسمتی از ساختمان نیاز به تغییرات زیاد چیدمان دارد و استفاده از چراغ ریلی مطرح می شود. این مهم به دلیل منعطف بودن این چراغ هاست. انواع مختلفی از نور را می توانند این چراغ ها فراهم کنند. از نور تاکیدی گرفته تا نور وظیفه ای و البته نورعمومی.

·         نور استند: این چراغ ها هم برای نور عمومی و وظیفه به کار می روند. چراغ های استند دربرگیرنده مواردی چون چراغ های پرتابلو البته آباژور های ایستاده می باشند.

رپورتاژ

·         چراغ آویز: طیفی از چراغ های مختلف را می توان زیر دسته چراغ های آویز به شمار آورد. برای نمونه می توان به انواع چراغ های آویز مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک و … اشاره کرد. این چراغ ها برای تامین جنبه تزئینی نورپردازی مناسب بوده و علاوه بر این نور وظیفه ای و تاکیدی و عمومی را هم به خوبی تامین می کنند.

برای نورپردازی نمای ساختمان از چه وسایلی استفاده کنم؟

در این بخش نوبت به معرفی تجهیزاتی است که برای نورپردازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. مهمترین تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان به شرح زیرند:

·         نورافکن: پروژکتور ها یا نورافکن ها برای نورپردازی به سطوح مختلف گزینه مناسبی به نظر می آیند. این سطوح می توانند ستون ها و یا کف ها و … باشند. هر جزئی از ساختمان امکان روشن شدن به کمک این تجهیزات نورپردازی را دارند. در میان پروژکتور ها می توان تنوعی از شکل ها و رنگ و مشخصات مختلف دیگر را دید. ویزگی های متنوعی که سبب گسترش دامنه کاربرد این وسایل شده اند.

·         چراغ دفنی: ویژگی شکل و اندازه و مشخصات متنوع درباره چراغ های دفنی نیز صادق اند. درست همین ویژگی های مختلف سبب شده اند تا دامنه کاربرد این وسایل هم گسترده شود. فقط یادتان باشد که بدون آشنایی با اصول خرید چراغ دفنی نمی توانید به طرح نورپردازی مورد نظر دست یابید. بنابراین با فردی برای خرید این چراغها اقدام کنید که ریزه کاری های خرید این قطعات را بداند.

·         نئون فلکسی: دیگر وسیله دارای برای نورپردازی نمای ساختمان نئون فلکسی می باشد. این وسیله نورپردازی را می توان زیر مجموعه همان استریپ لایت دانست. موقعی که می خواهید خطوط ساختمان و کنج های آن را به نمایش بگذارید می توانید از این تجهیزات نوری استفاده کنید. موردی که سبب تمایز استریپ لایت و نئون فلکسی می شود وجود پوشش سیلیکونی می باشد.

برای نورپردازی محوطه از چه وسایلی استفاده کنم؟

در این بخش می خواهیم وسایلی را معرفی کنیم که برای نورپردازی محوطه کارامد هستند. نورپردازی مواردی مانند استخر از جمله موارد استفاده وسایلی است که قرار است درباره آنها توضییح دهیم. مهمترین تجهیزات نورپردازی محیط به شرح زیرند:

·         چراغ های پایه کوتاه (بولارد):تامین نور عمومی فضا اصلی ترین مورد استفاده این چراغ ها است. چراغ های بولارد که به چراغ های پایه کوتاه نیز مشهور هستند شکل ظاهری متنوع و عملکرد های متنوعی نیز دارند. دقیقا همین تنوع عملکرد و ظاهر سبب می شود تا انتخاب این چراغ ها کاری بس تخصصی شود.

·         چراغ پارکی: استفاده از این چراغ ها همانگونه که از نامشان پیداست در پارک ها دیده می شود. جایی که نیاز است برای نورپردازی از چراغ هایی با ابعاد بیشتر از چراغ های بولارد استفاده شود.

·         پروژکتور چمنی: همانگونه که از نام این وسایل برداشت می شود این چراغ ها برای نورپردازی چمن به کار می روند. این چراغ ها به کمک نیزه و یا مستقیما به زمین وصل می شوند.

نورپردازی خانه

سخن آخر

در این مطلب درباره این سوال که در سال جدید از چه وسایلی استفاده کنم؟ به خوبی برای شما توضییحاتی را ارائه کردیم تا به پاسخ خود برسید. نورپردازی از جنبه های مختلفی دارای اهمیت است. هم از نظر زیبا کردن محیط و هم از نظر تشخیص بخش های مختلف آن. اگر به دنبال خرید ر وسیله نورپردازی اعم از خرید ریسه ال ای دی شلنگی و …. هستید می توانید کالای موردنظر را از گروه مراد برقی بخواهید. همکاران ما در سریع ترین زمان موارد خواسته شده را خدمت شما خواهند فرستاد. 

نوشته‌های مرتبط