چطور زنم را عاشق خودم کنم: 15 راه عالی برای یک زندگی شاد و آرام

این روزها بسیاری از مردان مدام این سوال را می پرسند که: چطور زنم را عاشق خودم کنم ؟ در جواب به این مردان خوب که تا این حد نگران زندگی و آینده و همسرشان هستند باید گفت در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۵ راه عالی برای یک زندگی شاد و آرام را به شما نشان دهیم.

گرفتار شدن در شلوغی‌های زندگی روزمره و فراموش کردن جوانب مهم زندگی مشترک، کار بسیار ساده‌ای است. اگر به این نتیجه رسیده‌اید که روابط‌تان با زن‌تان چندان خوب و خوش نیست، باید بدانید که این موضوع طبیعی است، خصوصا اگر سال‌هاست که ازدواج کرده‌اید. برای این‌که کاری کنید ازدواج‌تان در مسیر درست خود قرار بگیرد و همسرتان دوباره شما را دوست داشته باشد، کارهای زیادی است که می‌توانید انجام بدهید. برخی از مراحل قید شده در این نوشتار را امتحان کنید تا همسرتان بداند که شما دنبال یک زندگی مشترک شاد و آرام برای هر دوتان هستید.

چطور زنم را عاشق خودم کنم

بخش ۱. مشکلات موجود در زندگی مشترک‌تان را شناسایی کنید

۱. در مورد رابطه‌تان به صورت عینی فکر کنید.

کمی وقت بگذارید و در مورد دلایل اولیه‌ی جذب شدن به سوی همسرتان و آن‌چه که در مورد او دوست دارید فکر کنید. به این فکر کنید که چه چیزی در او شما را به سمت خود کشید و در طول سال‌ها چه تغییراتی در شما ممکن است رخ داده باشد. پس از گذشت سال‌ها از زندگی مشترک، ممکن است از دست دادن آن شور و حال اولیه آسان باشد، اما باید به این فکر کنید که آیا شما در زندگی مشترک با همسرتان سبب نارضایتی او شده‌اید یا نه. شاید از او کارهایی سر می‌زند که سبب می‌شود از کوره در بروید، اما سعی کنید در مورد کارهایی فکر کنید که با انجام‌شان می‌توانید حال او را بهتر کنید.

۲. با همسرتان درباره‌ی این‌که چگونه می‌توانید او را خوشحال کنید صحبت کنید.

به همسرتان بگویید که حال هیچ‌ کدام‌تان خوب نیست و شما دوست دارید همه چیز را بهتر کنید. از او بپرسید که برای تغییر حال و هوایی که هر دوی شما در آن گرفتار شده‌اید، چه کاری می‌تواند انجام بدهد. کاری کنید که او بداند آماده‌ی سرمایه‌گذاری و وقت صرف کردن برای زندگی مشترک‌تان هستید و در صورت لزوم آمادگی تغییر هم دارید.

چطور زنم را عاشق خودم کنم ۳: نزد یک مشاور زوجین بروید.

اگر به نظر می‌رسد شما و همسرتان جنگ و جدل زیادی دارید، رفتن به مشاور زوجین همراه با هم نیز می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. مشاوری را پیدا کنید که هر دوی شما با او راحت هستید و شرکت در جلسات را شروع کنید. این کار می‌تواند یک راه عالی برای بحث در مورد مشکلات با کمک واسطه‌ای باشد که هر دوی شما نزد او آن‌قدر راحت هستید که بتوانید در مورد احساسات‌تان با خیال راحت صحبت کنید. مشاور همچنین روش‌ها و فعالیت‌هایی را در اختیارتان می‌گذارد که به کمک آن‌ها می‌توانید روابط‌تان و در عین حال سطح صمیمیت‌تان را بهبود بدهید.

۴. فهرست روزانه‌ای از چیزهایی که می‌توانید به صورت روزانه انجام دهید آماده کنید.

در مورد همه‌ی کارهایی که همسرتان برای شما انجام می دهد فکر کنید و آن‌ها را بنویسید. دیدن همه‌ی آن‌ها در کنار هم ممکن است شما را متعجب کند. مواردی مانند کارهای خانه، کارهای اداری، مدیریت امور مالی خانوار، کار کردن جهت کسب درآمد برای خانواده‌تان و غیره را در فهرست‌تان قید کنید. یادتان باشد چیزهایی که به راحتی قابل فراموش شدن هستند را نیز در فهرست‌تان وارد کنید، مثلا پرداخت ماهانه‌ی قبض‌ها. بنابراین لازم نیست انجام آن را همواره در ذهن‌تان داشته باشید یا مدام باتری ساعت الارم را چک کنید تا کارهای‌تان مورد فراموشی قرار نگیرند.

* سپس درباره‌ی همه‌ی کارهایی که برای همسرتان انجام می‌دهید فکر کنید و این‌که چه‌طور ممکن است به آن فهرست اضافه کنید. همه‌ی آن‌ها را بنویسید و یادتان باشد که هر روز آن‌ها را انجام بدهید. چیزهایی مانند روشن کردن لباسشویی و شستن لباس‌ها یا تماشای کانالی که او دوست دارد.

بخش ۲: کاری کنید همسرتان متوجه قدردان بودن شما بشود

۱. وقتی صحبت می‌کند، به او گوش بدهید.

صحبت کردن، کلید یک ازدواج سالم است. بسیاری از ما در غالب مواقع حضور یکدیگر را فراموش می‌کنیم و در یکنواختی زندگی روزمره گم می‌شویم. از همسرتان بپرسید روزش را چه‌طور سپری کرده‌است و واقعا به او گوش بدهید. وقتی که با شما صحبت می‌کند به چشم‌های‌اش نگاه کنید، به این ترتیب می‌فهمد که کاملا حواس‌تان به او است. زمانی که صحبت می‌کند وسط حرف‌اش نپرید و برای پاسخ دادن به او صبر کنید که حرف‌های‌اش را به طور کامل عنوان کند. اجازه بدهید به جای تلاش برای حل مشکلات، گاهی هم در مورد چیزهایی که او را ناراحت می‌کند، غر بزند.

چطور زنم را عاشق خودم کنم ۲: تشکر کنید.

این احتمال وجود دارد که همسر شما بیش از آن‌چه که خودتان بدانید، برای شما زحمت بکشد. بسیار آسان است که در روال زندگی روزمره گرفتار شوید و انتظار داشته باشید که وظیفه‌ی همسرتان است که غذا بپزد، خانه را تمیز کند یا بچه‌ها را برای بستر آماده کند؛ زیرا همیشه او این کار را می‌کند. گاهی اوقات یک متشکرم ساده می‌تواند تفاوت زیادی را برای یک زن ایجاد کند. مهم است که او احساس کند شما قدردان زحمات‌اش هستید و بداند که شما از تمام کارهایی که او برای شما و خانواده‌تان انجام می‌دهد به طور کامل آگاهی دارید.

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم: ۱۳ راه بی‌نظیر برای یک زندگی عاشقانه

رپورتاژ

۳. گاهی در انجام کارهای خانه او را کمک کنید.

همسرتان را با درست کردن شام یا جارو کشیدن اتاق نشیمن شگفت‌زده کنید. به همسرتان پیشنهاد بدهید که مواد غذایی را این هفته شما خواهید خرید. به او بگویید که می‌خواهید مسئولیت آماده کردن بچه‌ها را برای خواب بر عهده بگیرید زیرا او همیشه صبح‌ها بچه‌ها را برای مدرسه آماده می‌کند. به همسرتان نشان بدهید که انتظار ندارید او همه‌ی کارها را خودش انجام دهد و شما تمایل زیادی برای کمک کردن به او دارید. انجام تمام کارهای خانه سبب می‌شود که شما دقیقا متوجه بشوید که او چه زحماتی برای شما و خانواده‌تان می‌کشد.

چطور زنم را عاشق خودم کنم ۴: یک روز به او مرخصی بدهید.

به همسرتان پیشنهاد بدهید که یک روز مراقب بچه‌ها خواهید بود تا او بتواند به خرید برود. یا او را تشویق کنید که با دوست‌اش برای خوردن شام بیرون برود. یا حتی پیشنهاد بدهید که ظرف‌ها را می‌شورید تا او حمام کند. اجازه دهید همسرتان بداند که شما متوجه هستید که چه کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و می‌تواند از تمام فشارها و شلوغی زندگی‌اش شکایت کند. هر کسی به آرامش نیاز دارد و دادن این حس آرامش به همسرتان سبب می‌شود او بداند که شما تا چه حد مراقب او هستید و به او توجه دارید.

بخش ۳: مورد بررسی قرار دادن مشکلات مربوط به رابطه

۱. هرگونه مشکلی خاصی که در رابطه‌تان وجود دارد را شناسایی کنید.

هر زندگی مشترکی ویژگی‌های خاص خودش را دارد. شما باید در مورد زندگی خودتان فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا مشکلات خاصی وجود دارد که بتوانید آن‌ها را حل کنید – مشکلاتی که فراتر هستند از این‌که به همسرتان بفهمانید که عاشق‌اش هستید و قدر تمام زحمات او را می‌دانید.

۲. تلاش کنید تا اعتماد او را به دست بیاورید.

اگر شما در گذشته کاری کرده‌اید که رفتارتان زیر سوال رفته‌است، مشکل را رفع کنید. اعتماد بخشی ضروری براش داشتن یک زندگی مشترک پایدار است، بنابراین باید کاری کنید همسرتان بداند که می‌تواند به شما اعتماد کند. اجازه بدهید او همیشه بداند که کجا هستید، به گوشی تلفن‌ و ایمیل‌تان دسترسی داشته باشد، و برای بیرون رفتن و همراهی با دوستان‌تان او را دعوت کنید. اساسا هر کاری که لازم است انجام بدهید تا بتواند دوباره به شما اعتماد کند. و بعد، حتی در این مسیر پا را فراتر بگذارید.

چطور زنم را عاشق خودم کنم ۳: از جدایی موقت اجتناب کنید.

جدایی فقط یک گام از طلاق دورتر است. بهتر این است که مشکلات مشترک‌تان را با هم و در کنار هم حل کنید، نه دور از هم. اگر زندگی دور از هم را شروع کنید، ممکن است چند روز اصلا همدیگر را نبینید و فاصله‌ی میان شما زیاد خواهد شد. علاوه بر این زمانی که بیرون از زندگی مشترک‌تان هستید، تصور کردن زندگی بدون همسرتان آسان‌تر از تلاش در کنار هم و رفع مشکل خواهد بود.

* هر کاری که می‌کنید بکنید اما زمانی که می‌خواهد خانه را ترک کند، در بستن چمدان‌اش او را کمک نکنید. ممکن است فکر کنید که با کمک به او تلاش می‌کنید که مهربان باشید، اما ممکن است همسرتان تصور کند که شما از رفتن او خوشحال هستید!

بخش ۴: افزایش سطح صمیمیت

۱. کار جدیدی را با هم انجام بدهید.

تجارب مشترک یک راه عالی برای ایجاد صمیمیت بین آدم‌ها است. بنابراین، اگر احساس می‌کنید شما و همسرتان دارید از هم دور می‌شوید، یک فعالیت سرگرم‌کننده را که هرگز قبلا انجام نداده‌اید، برنامه‌ریزی کنید. یک دوره تنیس با هم ثبت نام کنید، سفر بروید یا حتی سعی کنید غذاهای جدید را در رستوران‌های ملل مختلف امتحان کنید. انجام کاری هیجان‌انگیز و جدید در کنار هم به شما کمک می‌کند که هر دو ارتباطی را تجربه کنید که دوباره شعله‌ی احساسات را در شما گرم خواهد کرد.

چطور زنم را عاشق خودم کنم ۲: در کنار هم زمان صرف کنید.

صرف زمان در کنار هم برای یک زندگی مشترک اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید هر هفته یا یک بار در ماه شبی را در کنار هم از خانه بیرون بزنید و لذت ببرید. یک پرستار برای آن شب استخدام کنید و بچه‌ها را در خانه بگذارید. به سینما بروید یا عصر آن روز را در هتل بگذارانید. یک سفر آخر هفته به کنار دریا داشته باشید یا برای ناهار بیرون بروید. به این ترتیب به او نشان خواهید داد که دوست‌اش دارید و می‌خواهید با او زمان بگذرانید، نه تنها به این دلیل که او همسر شماست و شما با هم زندگی می‌کنید، بلکه به دلیل این‌که شما در واقع از مصاحبت با او و بودن در کنار او لذت می‌برید.

۳. از هم سوال بپرسید و دوباره یکدیگر را بشناسید.

پس از سال‌ها زندگی در کنار هم، ممکن است احساس کنید که همه چیز را در مورد همسرتان می‌دانید، اما اشتباه می‌کنید. سعی کنید از او سؤال بپرسید مثل همان روزهای اولی که ازدواج کرده بودید. ممکن است از پاسخ‌های او به برخی سوالات شگفت‌زده شوید. از او بپرسید چه لباس‌هایی را بر تن شما دوست دارد و کدام قسمت از روز برای او بهترین بوده‌است. از او بپرسید که چه چیزهایی در فهرست کارهای مورد علاقه‌اش قرار دارد یا کدام کار را به دلیل ترس زیاد هنوز امتحان نکرده‌است. آدم‌ها با گذشت زمان تغییر می‌کنند و گاهی فراموش می‌کنیم که توجه بیش‌تری جلب این موضوع کنیم. وقت بگذارید تا همسرتان را و شخصیتی که همین حالا دارد، بشناسید.

هرچند داشتن رابطه‌ی جنسی بخش مهمی از همه‌ی زندگی‌های مشترک است، اما مهم است که با همسرتان صمیمیت غیرجنسی هم داشته باشید. این امر به شما کمک می‌کند تا هر دو احساس نزدیکی و عشق در طول روز داشته باشید. سعی کنید اگر شده برای یک لحظه دست همسر‌تان را در دست بگیرید. در کنار هم روی مبل لم بدهید و تلویزیون تماشا کنید. وقتی در اتومبیل هستید، گاهی دست او را بگیرید. هر گونه تماس فیزیکی، هر چه‌قدر هم که کوچک باشد، سبب می‌شود همسرتان بداند که به او فکر می‌کنید و او سبب آرامش و شادی شما است.

نوشته‌های مرتبط