مهاجرت کاری به آلمان از طریق کارت فرصت (Chancenkarte)

آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار مجرّب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری است. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در اروپا است و هم چنین جزو چهار تولیدکننده بزرگ در سال ۲۰۰۹ است و از بین ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا «از لحاظ سرمایه» ۳۷تای آن‌ها در آلمان هستند. از این رو نیاز به نیروی کار همیشه در این کشور وجود دارد و یکی از بهترین مقاصد افراد در جستجوی کار خارج از کشور است. همانطور که گفتیم اقتصاد بزرگ و پویا و تعامل خوب اقتصادی اجتماعی آلمان با تمام دنیا باعث شده که فرصت‌های کسب و کار بسیاری در آلمان به وجود بیاید؛ که می‌توانند هر ساله برای شما درآمدی عالی و زندگی‌ای فوق‌العاده فراهم آورند. در همین رابطه وزیر کار آلمان اخیرا از یک قانون جدید کار در آلمان برای مهاجران یاد کرده است و بیان کرده که هدف این است که با پروژه کارت فرصت (Chancenkarte ) زمینه مهاجرت نیروهای متخصص کاری خارجی به آلمان بیشتر فراهم شود. در این نوشتار با ما همراه باشید تا درباره مهاجرت به آلمان از سراسر جهان از طریق شانسن کارته Chancenkarte  نکات مهمی بدانید.

Chancenkarte یا کارت فرصت چیست

آلمان اخیرا یک برنامه جدید برای جذب کارگران مهاجر ماهر راه‌اندازی کرده است. این برنامه که اصطلاحا Chancenkarte یا کارت فرصت نام دارد با استفاده از یک سیستم امتیازبندی به کسانی که به دنبال کار در آلمان هستند اجازه می‌دهد تا قبل از یافتن کار یا کارآموزی به این کشور نقل مکان کنند و پروسه کاریابی خود را از داخل خاک آلمان دنبال کنند.

متقاضیان باید کمتر از ۳۵ سال سن داشته باشند و همچنین مهارت‌های زبانی کافی برای زندگی در این کشور و دستکم ۳ سال تجربه حرفه‌ای را نیز در رزومه خود داشته باشند.

آنان همچنین باید به لحاظ مالی ثابت کنند که می‌توانند قبل از یافتن شغل، هزینه‌های زندگی را برای مدت زمانی که در آلمان هستند، پرداخت کنند.

شرایط برای دریافت کارت فرصت

براساس “قانون جدید کار”، دریافت “کارت فرصت” شامل چهار شرط است:

  •  دست کم سه سال تجربه کاری
  • آشنایی به زبان آلمانی یا اقامت قبلی در آلمان
  • سن کمتر از ۳۵ سالگی
  • مدرک تخصصی یا تحصیلی در آلمان
رپورتاژ

کسی که واجد سه شرط از شرایط چهارگانه باشد، می‌تواند “کارت فرصت” آلمان را به دست آورد.

هایل، وزیر کار آلمان با توجه به کمبود نیروی ماهر کاری تاکید کرد: «ما به مهاجرت بیشتری نیاز داریم. ما هر سال بسته به نیاز خود سهمیه ای تعیین می کنیم که چند نفر می توانند با کارت فرصت به آلمان بیایند، برای مدت معینی در اینجا برای خود شغل یا کارآموزی پیدا کنند.»

کار در آلمان: ۱۰ بهترین ایده کسب و کار کوچک در کشور آلمان

وبسایت های اینترنتی کاریابی در آلمان

افرادی که قبل از مهاجرت کاری به آلمان به دنبال پیدا کردن یک فرصت شغلی مناسب هستند. می توانند از طریق وبسایت های کاریابی نسبت به پیدا کردن فرصت شغلی مناسب خود اقدام نمایند. در ادامه لیست اسامی برخی از سایت های فعال و معتبر کاریابی در آلمان ارائه شده است.

  • وبسایت ایندید به آدرس www.indeed.de
  • وبسایت جاب مانستر به آدرس www.monster.de
  • وبسایت استپ استون به آدرس www.stepstone.de
  • وبسایت جاب وکتور به آدرس www.jobvector.de

این وبسایت ها از معتبرترین و مشهور ترین سایت های کاریابی در آلمان هستند که مورد توجه کاربران بین المللی و متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان قرار گرفته اند. سایت های دیگری نیز برای کسب اطلاع بیشتر از فرصت های شغلی در آلمان وجود دارد.

نوشته‌های مرتبط