طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی خوشمزه بسیار حرفه ای

دکه‌ی خیابانی درب ظرف بزرگ را باز می‌کند و بخار مطبوع با بوی ذرت شیرین فضا را پر میکند! لیوان مخصوص را برمیدارد و در چشم بهم زدنی یک لیوان پر از ذرت و پنیر و سس خوشمزه به شما می دهد که دنیای تان را زیر و رو می‌کند! بله به مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی خوشمزه بسیار حرفه ای به سبک خیابانی خوش آمدید! با بخش دستور آشپزی های بازده با ما همراه باشید.

مواد لازم
  1. دو پیمانه ذرت بخارپز
  2. یک پیمانه قارچ خرد شده
  3. نصف پیمانه پنیر پیتزا
  4. دو قاشق غذاخوری کره یا مارگارین
  5. دو قاشق غذاخوری سس مایونز
  6. یک قاشق چای‌خوری پودر سیر
  7. دو قاشق چای‌خوری آویشن
  8. نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ذرت مکزیکی

رپورتاژ

برای اینکه یک ذرت مکزیکی خوشمزه داشته باشیم لازم است ابتدا ذرت های طلایی و خوشگل را بخار پز کنیم و وقتی آب آن حسابی کشیده شده با مقداری کره یا مارگارین تفت اش می دهیم. به طوری که اصلا رنگ آن عوض نشود و فقط آب اضافی ذرت ها کشیده شود. حالا ذرت ها را کنار می گذاریم.

سپس قارچ ها را در مقداری کرده تفت دهید تا نرم شوند و آب اضافی آن کشیده شود. اما مراقب باشید نسوزند یا سفت و لاستیکی نشوند. معمولا ۶ یا ۷ دقیقه برای تفت دادن قارچ کافی است.

در ادامه ذرت ها را به قارچ تفت داده شده اضافه کنید و مایونز، پنیر پیتزا، نمک و فلفل، آویشن و پودر سیر را هم به آن اضافه کنید. و کمی با هم مخلوط کنید تا طعم و مزه پنیر، سس و ادویه ها حسابی به خورد قارچ و ذرت برود و همه مواد با هم ترکیب شوند.

حالا که یک مخلوط خوشرنگ و خوش طعم و کشدار درست کرده اید در ظرف دلخواه تان سرو کنید و اگر علاقمند بودید با مقداری آویشن یا سس سفید بیشتر یا یک برش لیمو تزیین و سرو کنید. نوش جان!

نوشته‌های مرتبط