11 چیزی که باعث می شود شادتر باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید

اگرچه ژنتیک می تواند در میزان شادی این افراد تاثیرگذار باشد، اما این افراد اکثرا مواردی را کشف کرده اند که با استفاده از آن ها، شادی بیشتری را در زندگی تجربه می کنند.

۱. با شکرگزاری روز خود را شروع کنید

آگاهی عامدانه از چیزهایی که در زندگی تان بابت شان شکرگزار هستید، می تواند میزان شادی شما را تغییر دهد.

صبح ها هنگام بیدار شدن، بخشی از وقت خود را صرف یادآوری چیزهایی کنید که بابت وجودشان سپاسگزارید.

همینطور می توانید یک دفتر شکرگزاری داشته باشید و شب ها قبل از اینکه به رختخواب بروید، 3 تا 5 مورد از چیزهایی را که در طول روز بابت شان شکرگزار بودید و دلیل شکرگزاری تان را بنویسید.

از هر پنج حواس خود استفاده کنید تا این موارد را به وضوح تجسم کنید تا به مغز شما کمک کند که روی خوبی ها متمرکز شود.

۲. بخشنده باشید

آیا 10٪ از درآمد خود را به خیریه یا سازمان خیریه مورد علاقه تان می بخشید؟ به جای اینکه همه پول خود را صرف خودتان کنید، با بخشیدن بخشی از آن به دیگران، احساس شادی بیشتری خواهید کرد.

چیزی در مورد بخشیدن وجود دارد که باعث می شود علاوه بر احساس شادی حاصل از عمل بخشیدن، پول بیشتری نیز به دست بیاورید. وقتی چیزی را می بخشید، به جهان این پیام را ارسال می کنید که اطمینان دارید همه چیز خوب خواهد بود و کمبودی نخواهید داشت.

۳. هر روز بخندید (خندیدن بهتر از پول است!)

آیا هر روز برای خندیدن وقت می گذارید؟ آیا به طور هدفمند چیزهایی برای خندیدن پیدا می کنید؟

وقتی فال روزانه مثبت خود را می خوانید یا وقتی می خندید، هورمون های شادی به نام اکسی توسین و اندورفین را آزاد می کنید. این ها هورمون هایی هستند که وقتی در حال به اشتراک گذاشتن تجربیات مان با دیگران هستیم، ترشح می شوند. حتی صرفا لبخند زدن می تواند شما را در حالت بهتری قرار دهد.

تصور بر این است که خنده، این هورمون ها را به منظور ارتقاء پیوند اجتماعی آزاد می کند؛ بنابراین سعی کنید با دوستان خود وقتی را برای گفتن و خندیدن بگذارید.

۴. با دوستان و خانواده تان روابط خوبی را پرورش دهید.

افراد شاد وقت زیادی را به تنهایی نمی گذرانند. با گذراندن وقت با افرادی که دوست شان دارید ، روابط حمایتی را ایجاد می کنید که به شما کمک می کند در مواقع استرس زا احساس بهتری داشته باشید.

شما همچنین از طریق تجربیات مشترک مانند فراز و نشیب های زندگی با دیگران پیوند می خورید. آن ها به شبکه حمایتی شما تبدیل می شوند. افرادی که وقت خود را با خانواده یا دوستان نمی گذرانند، بیشتر مستعد تنهایی و افسردگی هستند.

۵. کمی وقت برای تنهایی تان بگذارید

به همان اندازه که با خانواده و دوستان تان وقت می گذرانید، مهم است که یک قدم به عقب برگردید و مدتی را هم به خودتان اختصاص دهید تا بتوانید خود مراقبتی را پرورش دهید.

می توانید روح خود را شارژ کنید و کمی آرامش پیدا کنید. مدتی تنها بودن می تواند تاثیرات شگرفی بر روحیه و چشم انداز شما داشته باشد و همچنین به شما در یافتن معنای خوشبختی واقعی کمک کند.

رپورتاژ

۶. کاری را که عاشقش هستید، انجام دهید

انجام کاری که عاشقش هستید، روش خوبی برای تقویت میزان شادی و احساس خوشبختی در شماست. وقتی کارتان برایتان حکم سرگرمی داشته باشد، بیشتر از سایر جنبه های زندگی تان نیز، بیشتر لذت خواهید برد.

۷. کارهای داوطلبانه انجام دهید

زمانی که وقت یا استعداد خود را به کارهای داوطلبانه اختصاص می دهید، تمرکز شما از زندگی خودتان به سمت زندگی دیگران تغییر می کند.

این می تواند به شما کمک کند درک کنید که مشکلات شخصی شما آنقدرها هم بد نیستند. شما همواره روابط جدید را ایجاد می کنید و در روح خود یک پیشرفت را تجربه خواهید کرد.

فعالیت های داوطلبانه همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود؛ زیرا احساس می کنید نسبت به خود و جایگاه خود در جهان احساس بهتری دارید.

۸. به اندازه کافی ورزش کنید

در میان همه موارد بالا بردن شادی، ورزش از همه قدرتمندتر است. وقتی برای ورزش کردن وقت می گذارید، بدن خود را به روش های مختلف بهبود می بخشید.

اول از همه، کاری را با بدن تان انجام می دهید که برای انجام آن طراحی شده است: فشار بدنی. انسان ها برای تحرک ساخته شده اند و بدن با انجام کاری که برایش طراحی شده است، عملکرد بهتری خواهد داشت.

علاوه بر این، هنگام ورزش کردن، هورمون های خوب را آزاد می کنید. این هورمون ها می توانند به افزایش سطح شادی و همچنین کاهش استرس کمک کنند.

۹. از افسوس خوردن اجتناب کنید

همه ما در زندگی اشتباه می کنیم؛ که بخشی از انسان بودن ماست. با این حال، با کمی پیش بینی، می توانید سعی کنید از اشتباهات بزرگ خودداری کنید و بیشتر روی چیزهای شاد در زندگی تمرکز کنید.

حتی با این وجود هم، باز هم اشتباهاتی پیش می آید. این دقیقا زمانی است که باید بخشش خود و دیگران را بیاموزید؛ زیرا همه افراد سعی می کنند به بهترین شکل ممکن زندگی کنند.

۱۰. مدیتیشن کنید

ریلکس نشستن، روشن کردن یک شمع و انجام 10 دقیقه تنفس عمیق برای آرامش ذهن و بدن عالی است.

با انجام این کار، شما با خود درونی تان ارتباط برقرار می کنید و به طور مداوم، با ارزش ها و اولویت های خود بهتر آشنا خواهید شد. مدیتیشن، قطعا یک تقویت کننده عالی برای شادی شماست و شما را به سمت چیزهای بیشتری که شما را خوشحال می کند، سوق می دهد.

۱۱. آشفتگی ها را از بین ببرید

آیا روی میزتان پر از کتاب و کاغذهای انباشته شده است؟ وقتی همه چیز مرتب و سر جای خودش باشد، به طور خودکار استرس کمتری دارید و در وضعیت روحی بهتری قرار خواهید داشت.

بنابراین کمی زمان بگذارید و هرکجا که احساس می کنید شلوغی و آشفتگی وجود دارد، مرتب کنید.

نوشته‌های مرتبط