خارش کشاله ران: 24 درمان خانگی خارش ژوک یا قارچ کشاله ران

همه‌ی عفونت‌ها آزاردهنده هستند و زمانی که در قسمت خاصی از بدن مثل کشاله ران اتفاق می‌افتد، بسیار آزاردهنده می‌شود و فرد را دچار دستپاچگی می‌کند. گاه ممکن است شما در موقعیتی که بتوانید بدن‌تان را بخارانید نباشید و چنین شرایطی احتمال حس بسیار آزادهنده‌ای در شما ایجاد می‌کند. من آدم‌های زیادی را دیده‌ام که به خارش کشاله ران یا خارش ژوک مبتلا  بوده‌اند، اما حتی خجالت می‌کشیدند در مورد آن صحبت کنند. حس ناخوشایندی که این عفونت به وجود می‌آورد و شرم داشتن برای صحبت در مورد آن قابل درک است. اما لازم است بدانید که مخفی کردن مشکل فقط می‌تواند وضعیت شما را بدتر کند. در موارد شدید، مراجعه به پزشک توصیه می‌شود اما اگر در مراحل اولیه قرار داشته باشید، می‌توانید از برخی داروهای خانگی و طبیعی برای درمان این عفونت قارچی خارش کشاله ران استفاده کنید. مواد زیادی در آشپزخانه وجود دارد که می‌توانید برای درمان خانگی خارش ژوک یا قارچ کشاله ران و خلاص شدن از شر این وضعیت شرم‌آور امتحان کنید. در این نوشتار فهرستی از ۲۴ داروی خانگی را برای درمان خارش کشاله ران یا عفونت قارچی بین ران‌ها گردآوری کرده‌ایم. در صورتی که از عفونت قارچی خسته شده‌اید و به دنبال درمان‌های طبیعی برای از بین بردن آن هستید، برخی از داروهای خانگی ساده و موثر قید شده در این نوشتار را امتحان کنید. بسیاری از این داروها امتحان شده‌اند و تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. ما مطئنیم که شما را نیز ناامید نخواهند کرد.

درمان خانگی خارش کشاله ران (درمان خارش ژوک)

خارش کشاله ران یا عفونت‌ قارچی بین ران‌ها که به طور معمول به عنوان خارش ژوک شناخته می‌شود و به لحاظ پزشکی “تینیا کروریس” نامیده می‌شود، نوعی راش است که در قسمت داخلی ران رخ می‌دهد و سبب بروز خارش شدید می‌شود. این راش‌ها به طور کلی الگویی دایره‌ای شکل دارند، به صورتی که قسمت وسط راش تقریبا بدون مشکل است. رنگ راش ناشی از خارش ژوک قرمز است و حتی می‌تواند بر اندام تناسلی شما و باسن‌تان هم تاثیر بگذارد. خارش ژوک اغلب برای مردان رخ می‌دهد اما زنان نیز نسبت به آن مصونیتی ندارند.

مشکل خارش کشاله ران یا خارش ژوک در حال حاضر بسیار شایع شده‌است و بنابراین بهترین زمان است برای این‌که برخی از روش‌های طبیعی و خانگی را برای درمان آن یاد بگیریم. این نوشتار با هدف آموزش برخی از این راهکارهای طبیعی آماده شده‌است اما قبل از آن، تمایل داریم در مورد علل شایع بروز این عفونت قارچی مزاحم و علائم آن صحبت کنیم. اطلاع از علل بروز این مشکل هم به شما در رفع آن کمک می‌کند و هم سبب می‌شود که بتوانید از بروز آن پیشگیری کنید.

علل شایع بروز عفونت قارچی بین ران‌ها (خارش ژوک)

هر گاه مشکلی برای سلامتی پیش بیاید، قطعا مجموعه‌ای از عوامل خاصی پشت آن وجود دارند که می‌توانید با آگاهی نسبت به آ‌ن‌ها از وقوع آن جلوگیری کنید. به همین ترتیب، عوامل مهمی وجود دارند که علت ایجاد عفونت قارچی بین ران‌ها هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

– عفونت عمدتا به علت کرم حلقوی رخ می‌‌دهد

– لباس زیر تنگ تولید شده از مواد مضر برای پوست

– اصطکاک بین ناحیه‌ی کشاله‌ی ران و ران

– اصطکاک شدید بین ران

– انباشت گرما و عرق

– شلوار جین و شلوار تنگ

– پوشیدن شلوار مرطوب به مدت طولانی

– عدم رعایت مناسب بهداشت

– چاقی (افراد دارای ران بسیار چاق)

– تماس مستقيم پوست به پوست با بخش آلوده

– تماس با لباس‌های شسته نشده‌ی فردی که به این عفونت مبتلا است

– بیش از حد ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

–  ابتلا به بیماری‌های ارثی پوست یا درماتیت آتوپیک (این بیماری‌ّها باعث افزایش احتمال ابتلا به خارش ژوک می‌شود)

علائم عفونت قارچی بین ران‌ها یا خارش ژوک

اطلاع از نشانه‌ها و علائم این عفونت قارچی کمک‌تان می‌کند که راحت‌تر آن را تشخیص بدهید. بنابراین، در این قسمت با علائم شایع خارش ژوک یا عفونت قارچی بین ران‌ها آشنا خواهید شد. به این ترتیب اگر با مشکلات مشابه مواجه شدید، آماده باشید که از داروهای قید شده در این نوشتار استفاده کنید.

– لکه‌های قرمز پوسته پوسته شده که ممکن است تاول بزنند

– لکه‌هایی که دارای لبه‌های تیز و مشخص هستند

– لکه‌ّهایی که در قسمت لبه بسیار قرمز هستند اما وسط‌شان رنگ نرمال پوست را دارد

– بیش از حد روشن یا تیره بودن پوست تا حدی که غیر طبیعی به نظر می‌رسد (گاهی اوقات دائمی)

– خارش شدید

– احساس سوزش در آن ناحیه از پوست

– پوسته پوسته شدن یا ترک خوردن پوست

اکنون که علل و علائم شایع این عفونت قارچی را شناختید، بیایید صحبت‌مان را در مورد بهترین راه‌های درمان عفونت قارچی بین ران‌ها (خارش ژوک) شروع کنیم.

روش‌های خانگی برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها یا خارش ژوک

در خانه مواد مختلفی وجود دارد که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید اما ممکن است از اثربخشی آن‌ها برای درمان بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف اطلاعی نداشته نباشید. شما می‌توانید از این مواد استفاده کنید تا به طور طبیعی خارش کشاله ران یا خارش ژوک را از بین ببرید. فقط باید فرایند استفاده از این مواد را بدانید و آن‌ها را با دقت مورد استفاده قرار دهید.

در این‌جا فهرستی از بهترین داروهای خانگی را برای درمان خارش کشاله ران می‌بینید.

۱. سرکه سیب

مزایای سرکه سیب بسیار زیاد است و مطمئنا یکی از آن موادی است که حتما باید در خانه موجود باشند. در میان تمام کاربردها و فوایدی که این ماده برای ما دارد، طبیعت ضد قارچی آن بسیار قابل‌ملاحظه است  و می‌تواند به راحتی مشکل خارش ژوک را درمان کند. سرکه سیب روی قارچ فعالیت می‌کند، آن را می‌کشد و به بهبودی راش ناشی از این مشکل پوستی کمک می‌کند.

برای انجام این درمان به نصف فنجان سرکه سیب، حدود ۲ فنجان آب و یک دستمال تمیز نیاز دارید. سرکه را با آب رقیق کنید و آن را حرارت بدهید تا کمی گرم شود. بعد از این‌که محلول خنک شد، پارچه در آن خیس کنید و به آرامی روی پوست آسیب‌دیده‌تان بمالید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه به مالیدن پارچه روی ناحیه‌ی دچار عفونت ادامه دهید و بعد پوست را آرام خشک کنید. این روش درمانی را ۲-۳ بار به طور روزانه را تکرار کنید.

۲. جوش شیرین

مورد بعدی در این فهرست جوش شیرین است. این ماده هم یکی دیگر از مواد موجود در آشپزخانه است که به دلیل خواص آرام‌بخشی که دارد به خوبی شناخته شده‌است. اثبات شده‌است که پودر جوش شیرین یک عامل ضد قارچی خوب است و عفونت را به طور موثر درمان می‌کند. همچنین سطح pH در پوست آلوده را خنثی می‌کند و به این ترتیب سرعت فرآیند بازیابی را افزایش می‌دهد.

برای انجام این روش درمانی، حدود ۱-۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین آماده کنید و آن را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی آماده شود. سپس خمیر به دست آمده را روی عفونت قارچی استعمال کنید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند. پس از آن، ناحیه را بشویید و پوست را خشک کنید. شما می‌توانید این خمیر را دو بار به طور منظم استعمال کنید.

۳. نشاسته‌ی ذرت

نشاسته‌ی ذرت نیز برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها یا خارش ژوک عالی است. چنان‌چه تحقیقات نشان می‌دهند، این ماده قادر است رطوبت بیش از حد را کاهش دهد، اصطکاک را بین ران‌ها کم کند و سطح پوست را خشک نگه دارد و از این رو از بدتر شدن عفونت جلوگیری می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که نشاسته‌ی ذرت یکی از بهترین داروها برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها باشد.

برای انجام این درمان خیلی ساده کمی نشاسته‌ی ذرت بردارید و آن را روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده در اثر قارچ بپاشید. اجازه بدهید بماند. چندین بار در روز از نشاسته‌ی ذرت استفاده کنید.

۴. سیر و عسل

ترکیبی از سیر و عسل برای درمان پوست آلوده‌ی شما مناسب است و یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان خارش کشاله ران یا عفونت قارچی بین ران‌ها محسوب می‌شود. تحقیقات متعددی سیر را به عنوان یک عامل ضد میکروبی معرفی کرده‌اند که می‌تواند خارش کشاله ران را از بین ببرد. با این حال، اگر کمی نگران هستید که سیر ممکن است پوست را بسوزاند و باعث تحریک آن شود، می توانید عسل را به آن اضافه کنید.

۱-۲ حبه سیر را آماده و آن‌ها  را له کنید. سپس خمیر سیر را با ۱ قاشق غذاخوری از عسل مرطوب‌کننده مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست آلوده‌تان قرار بدهید و اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. درنهایت خمیر را بشویید و سطح پوست را آرام خشک کنید. این روش درمانی را دو مرتبه به طور منظم انجام دهید تا به نتایج شگفت‌انگیزی دست بیابید.

۵. آلوئه‌ورا

مطابق با مطالعات صورت گرفته آلوئه‌ورا یکی از بهترین داروهای خانگی طبیعی برای درمان عفونت‌های پوستی است و درمان خارش کشاله ران نیز یکی از فواید آن است. ژل داخل این گیاه یک ماده‌ی آرام‌بخش طبیعی است که هیچ اسیدی درون آن وجود ندارد. استفاده از آلوئه‌ورا روی پوست آلوده میزان خارش و احساس سوزش را که علائم اصلی خارش ژوک هستند، کاهش می‌دهد. این عامل ضد میکروبی طبیعتا ضد التهاب و ضدعفونی‌کننده است و باعث تسریع روند بهبودی می‌شود. بنا بر گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند حضور گلیکوپروتئین موجود در آلوئه‌ورا عامل اصلی نرم‌کننده‌ی پوست است و همچنین سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

یک برگ آلوئه‌ورا بردارید و ژل داخل آن را بیرون بیاورید. سپس پوست آلوده را تمیز کنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس ژل را روی آن قرار دهید و اجازه دهید بماند. برای بهره‌مند شدن از فواید این گیاه دارویی، ژل را ۲-۳ بار در روز استفاده کنید.

رپورتاژ

۶. حمام جوی دوسر و نمک اپسوم

اگر می‌خواهید از شر خارش ژوک خلاص شوید و همچنین از یک حمام طراوت‌بخش لذت ببرید، حمام جوی دوسر و نمک اپسوم راه‌حل مناسبی برای شما است. بنا به گزارش کتابخانه‌ی ملی پزشکی ایالات متحده‌ آمریکا نمک اپسوم طبیعت نم‌بینی دارد به این معنی که توانایی جذب رطوبت بیش از حد از پوست آسیب‌دیده را دارد. این ماده همچنین ضد قارچی است و به همین دلیل عفونت را سریع‌تر درمان می‌کند. از سوی دیگر جوی دوسر، یک ماده‌ی تسکین‌دهنده‌ی عالی است که خارش و سوزش را کاهش می‌دهد.

در یک وان حمام پر از آب ولرم (نه خیلی گرم)، حدود یک فنجان جوی دوسر و یک فنجان نمک اپسوم اضافه کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس نیز به این ترکیب اضافه کنید. حالا ۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید و در نهایت بدن‌تان را با آب ساده بشویید. برای این‌که زودتر به نتیجه برسید هر روز از حمام نمک اپسوم و بلغور جوب دوسر استفاده کنید.

۷. روغن اسطوخودوس

در روش قبلی نیز به روغن اسطوخودوس اشاره کردیم و بله، استفاده از این روغن یکی از رروش‌های درمانی عالی برای از بین بردن عفونت بین ران‌ها یا خارش ژوک است. بنا بر مطالعات صورت گرفته، روغن اسطوخودوس یک عامل ضد قارچی عالی است که می‌تواند گسترش عفونت قارچی در بافت میزبان را کاهش ‌دهد. این روغن خواص ضدعفونی‌کننده دارد و طبیعت ملایم آن برای بسیاری از انواع پوست مفید است.

برای استفاده از روغن اسطوخودوس جهت درمان این عفونت قارچی مقدار کافی از آن را بردارید و با پنبه روی پوست آلوده‌ی ران بمالید. اجازه بدهید مدتی بماند، سپس آن را شستشو دهید و آرام خشک نید. برای بهره‌مند شدن از فواید این روغن، هر روز آن را استعمال کنید.

۸. روغن درخت چای

شما می‌توانید با استفاده از روغن درخت چای، خارش کشاله ران  را درمان کنید. مطالعات ثابت کرده‌اند که این روغن دارای خواص ضدقارچ است و به همین دلیل برای درمان مشکل خارش ژوک شگفتی می‌آفریند. این روغن در عین حال یک عنصر طبیعی و ضدعفونی‌کننده است که می‌تواند خارش را کاهش دهد و شدت التهاب روی پوست را کم کند.

۳-۴ قطره روغن درخت چای را بردارید و آن را با یک روغن پایه مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل رقیق کنید. سپس ترکیب حاصل را روی پوست آلوده با پد پنبه استعمال کنید. اجازه دهید روغن به پوست آلوده نفوذ کند. از این روش درمانی دو بار در روز استفاده کنید تا سریع بهبود بیابید.

۹. الکل مالشی (ایزوپروپیل الکل)

ممکن است با شنیدن عنوان این بخش کمی ‌شگفت‌زده شده باشید اما به من اعتماد کنید؛ این مورد باید در میان داروهای برتر برای درمان خارش لای پا یا عفونت قارچی بین ران‌ها محسوب شود. پژوهش‌های مدرن نشان داده‌اند که الکل به عنوان یک عامل ضدمیکروبی، ضدعفونی‌کننده است و برای مبارزه با چندین عفونت فایده دارد. علاوه بر این، الکل سریع تبخیر می‌شود و به سرعت ناحیه‌ی آسیب‌دیده را خشک می‌کند و به این ترتیب محیطی نامطلوب برای رشد قارچ‌ها به وجود می‌آورد. بنابراین عفونت گسترش نمی‌یابد و به طور کامل درمان می‌شود.

برای انجام این روش درمانی باید از  ایزوپروپیل الکل (الکل مالشی) استفاده کنید و با پد پنبه‌ای آن را روی پوست آلوده خود بمالید. اجازه بدهید بماند تا به طور طبیعی خشک شود. این روش درمانی را ۳-۴ بار در روز انجام بدهید تا حداکثر مزایای آن را به دست بیاورید.

۱۰. لیمو

بنا بر مطالعات صورت گرفته همه‌ی میوه‌های خانواده‌ی مرکبات از جمله لیمو خواص ضد میکروبی طبیعی دارند که می‌تواند انواع عفونت را از جمله خارش کشاله ران را درمان کند. آبلیمو التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را خشک نگه می‌دارد و به این ترتیب از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

حدود ۱ قاشق چایخوری آبلیمو بردارید و آن را با یک قاشق چایخوری آب رقیق کنید. سپس یک توپ پنبه را به محلول حاصل آغشته کنید و آن را روی پوست آلوده به قارچ بمالید. اجازه بدهید به مدت ۴-۵ دقیقه بماند، سپس ناحیه را بشویید و آرام خشک کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، دو بار در روز درمان آبلیمو را به کار ببرید. با این حال، آبلیمو با توجه به محتوای اسیدی کمی که دارد، ممکن است کمی سوزش ایجاد کند. اما جایی برای نگرانی نیست. البته در صورتی که سوزش آن برای‌تان خوشایند نبود، این روش را انجام ندهید.

۱۱. پیاز

شما می‌توانید از آب پیاز استفاده کنید و به راحتی از شر خارش ژوک خلاص شوید. پیاز یک آنتی‌بیوتیک عالی است که خواص ضد التهابی و ضد قارچی دارد و بنابراین می‌تواند قارچی را که باعث ایجاد عفونت بین ران‌ها و خارش لای پا شده، از بین ببرد.

برای انجام این درمان باید یک پیاز بردارید، آن را رنده کرده و آب‌اش را بگیرید. سپس با استفاده از یک تکه پنبه آب پیاز را روی قسمت آسیب‌دیده‌ی پوست استعمال کنید. اجازه بدهید آب پیاز به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. پوست را به آرامی خشک کنید. شما می‌توانید این روش درمانی را دو بار در روز انجام بدهید تا سریع به نتیجه برسید.

۱۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل خالص اگر به طور مکرر مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند به شما کمک کند که عفونت قارچی بین ران‌ها یا خارش ژوک را درمان کنید. بنا بر مطالعات انجام شده، روغن نارگیل یک عامل ضد قارچی است که می‌تواند عفونت‌های قارچی را از بین ببرد. علاوه بر این، روغن نارگیل پوست شما را نرم کرده و رطوبت را درون آن حبس می‌کند. به طور خلاصه، اگر به دنبال یک راه‌حل دائمی برای رفع این مشکل هستید و هرگز نمی‌خواهید مستعد بروز خارش ژوک باشید، روغن نارگیل برای شما مناسب است.

روغن نارگیل ارگانیک و خالص را روی قسمت‌های آلوده به قارچ استعمال کنید. این کار را هر شب قبل از رفتن به خواب تکرار کنید و اجازه دهید روغن شب تا صبح روی پوست بماند.

۱۳. یخ

در صورتی که از راش و خارش شدید رنج می‌برید، می‌توانید از یخ درمانی استفاده کنید. سرمای یخ به شما کمک می‌کند التهاب را تسکین دهید و درد ناشی از خارش را کم کنید. علاوه بر این، یخ همچنین توانایی کاهش فعالیت عصب‌ها را دارد و این تاثیر سبب کاهش خارش پوست شما می‌شود.

برای انجام یخ‌ درمانی، یک کیسه‌ی پلاستیکی که قابل مهر و موم کردن است را بردارید و یخ خردشده داخل آن بریزید. سپس آن را لای یک پارچه یا حوله بپیچید و روی پوست دچار خارش قرار بدهید. اجازه بدهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه بماند. این درمان را چند بار در روز تکرار کنید. برای تسکین فوری می توانید استفاده از کیسه‌ی یخ را طبق یک برنامه‌ی منظم تکرار کنید. با این حال، توصیه می‌شود که یخ را مستقیما روی پوست قرار ندهید زیرا ممکن است پوست را با آسیب مواجه کند.

۱۴. کالندولا

گزارش‌ها نشان داده‌اند که کالندولا دارای مزایای زیادی است و توانایی درمان مشکلات پوستی مختلف را دارد. این گیاه دارویی یک ضدعفونی‌کننده است که می‌تواند التهاب پوست را نرم کند و راش ایجاد شده روی پوست را تسکین دهد. محصولات کالندولا به طور عمده از گل آن تهیه می‌شوند و مناسب پوست‌های حساس هستند و بنابراین می‌توانید به راحتی آن را برای درمان خارش ژوک استفاده کنید.

برای انجام این درمان مقداری روغن کالندولا بردارید و روی یک تکه پنبه بزنید. سپس آن را روی پوست آلوده به عفونت استعمال کنید، اجازه بدهید کمی بماند و بعد ‌شستشو دهید. برای رسیدن به نتایج مورد نظر، این روش درمانی را هر روز تکرار کنید.

خب، تا بدین جا در مورد بهترین داروها برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها یا خارش ژوک صحبت کردیم، اما فهرست داروها بدون اشاره به برخی نکات دیگر که می‌توانند به شما کمک کنند به سرعت خارش ژوک را کاهش دهید و همچنین از گسترش بیش‌تر آن جلوگیری کنید، کامل نخواهد بود.

نکاتی برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها

اغلب اوقات به علت سبک ناسالم زندگی‌مان به بیماری‌های مختلف آلوده می‌شویم و در اغلب موارد حتی از آن‌ها آگاهی نداریم. با این حال، اگر بتوانید بهداشت را به خوبی رعایت کنید و یک زندگی روی اصول را دنبال کنید، نه فقط خارش ژوک، بلکه قادر خواهید بود از بروز بسیاری از مشکلات دیگر پوستی جلوگیری کنید.

در این‌جا نکاتی را برای پیشگیری از بروز خارش کشاله ران یا عفونت قارچی بین ران‌ها می‌بینید:

۱. سعی کنید همیشه پوست‌تان را خشک و تمیز نگه دارید. بعد از این‌که ناحیه‌ی آسیب‌دیده را تمیز کردید، آن را با یک حوله‌ی نرم به صورت ضربه‌ای خشک کنید، اما به یاد داشته باشید که از این حوله برای قسمت‌های دیگر بدن استفاده نکنید.

۲. از پوشیدن شلوار و لباس‌های بیش از اندازه تنگ پرهیز کنید و مطمئن شوید که از پارچه‌های تحریک‌کننده پوست استفاده نمی‌کنید چرا که ممکن است آسیب بیش‌تری به پوست وارد کنید. لباس‌های آزاد اصطکاک را کاهش می‌دهند و بنابراین در صورت ابتلا به این عفونت قارچی پوشیدن آن‌ها بسیار توصیه می‌شود.

۳. زمانی که بازی‌های ورزشی یا هر گونه فعالیت ورزشی دیگری انجام می‌دهید، فراموش نکنید که دوش بگیرید و ناحیه را تمیز کنید.

۴. یادتان باید که همیشه لبا‌س‌های تمیز بپوشید و هر روز لباس‌تان را عوض کنید. هرگز لباسی را که امروز پوشیده‌اید روز بعد نپوشید و هیچ لباسی را به مدت طولانی بر تن نداشته باشید.

۵. این نوع عفونت خارش بسیار زیادی ایجاد می‌کند، اما هر طور که شده خودتان را کنترل کنید و آن را نخارانید. این کار عفونت را بدتر می‌کند.

۶. عدم استفاده از پودرهای شستشو یا نرم‌کننده‌های لباس که عطر بسیار زیادی دارند به شدت توصیه می‌شود، زیرا این محصولات ممکن است پوست شما را بیش‌تر تحریک کنند.

۷. حوله یا لباس‌های‌تان را با دیگران به طور مشترک استفاده نکنید.

۸. رژیم غذایی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید هر روز سبزیجات تازه و میوه‌ بخورید و مصرف غذاهایی دارای کربوهیدرات و قند فراوان را به حداقل برسانید.

۹. الکل مصرف نکنید.

۱۰. شما همچنین می‌توانید جوراب هم بپوشید. این کار برای جلوگیری از رسیدن قارچ‌ها یا میکروب‌هایی که در پاها هستند (در صورتی که اصلا وجود داشته باشند) به قسمت‌های دیگر و به طور عمده قسمت داخلی ران‌ها، ناحیه‌ی تناسلی و غیره بسیار موثر است و مانع بروز عفونت می‌شود.

درمان مورد علاقه‌ی شما برای از بین بردن عفونت قارچی بین ران‌ها یا خارش ژوک چیست؟

ما در زندگی روزمره‌مان، در معرض هزاران میکروب و آلودگی هستیم که باعث بروز مشکلات مختلف بهداشی می‌شوند. در واقع، نه تنها سلامتی بلکه پوست را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند و می‌توانند مشکلات پوستی مختلفی ایجاد کنند و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا بهبود بیابند. یکی از این موارد، خارش ژوک است که توسط قارچ یا به طور مشخص‌تر کرم حلقوی ایجاد می‌شود. این عفونت خارش و درد دارد و شما را در برخی شرایط دچار اضطراب و دستپاچگی می‌کند. با این حال، مانند هر مشکل دیگری این مشکل هم راه‌حل‌هایی دارد. بنابراین در صورتی که شما هم قربانی این بیماری پوستی شده‌اید، جایی برای نگرانی وجود ندارد.

در این مقاله، در مورد ۲۴ بهترین راه‌حل برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها صحبت کردیم. این روش‌های درمانی موادی را شامل می‌شوند که به راحتی در دسترس هستند مانند سرکه سیب، جوش شیرین، آلوئه‌ورا، سیر، عسل، نشاسته‌ی ذرت، بلغور جوی دوسر و غیره که همگی آن‌ها  عوامل ضد قارچ و ضد التهابی هستند. اگر این روش‌های درمانی را امتحان کنید، هم درد و هم خارش روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده را تسکین می‌دهد.

علاوه بر درمان‌های خانگی برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها با استفاده از مواد طبیعی، چند نکته‌ی دیگر را هم برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی و همچنین کاهش خطر ابتلا به آن در آینده قید کردیم. بعضی از این نکات  عبارتند از داشتن یک رژیم غذایی سالم، اجتناب از مصرف الکل، اجتناب از مصرف محصولات عطری شستشو، پوشیدن جوراب و لباس و شلوار آزاد و غیره. علاوه بر این، تمام موارد قید شده روی سلامت کلی‌تان نیز تاثیر مثبتی دارند.

در اغلب موارد، این داروها برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها تاثیرگذار هستند، اما اگر هیچ کدام از این روش‌ها روی شما تاثیری نداشت، ممکن است مشکل‌تان بیش از حد شدید باشد و به کمک فوری پزشکی نیاز داشته باشید. در این صورت بهتر است به موقع دست به کار شوید.

آیا شما هم قربانی خارش ژوک شده‌اید؟ آیا فهرست ۲۴ روش خانگی را برای درمان عفونت قارچی بین ران‌ها بررسی کردید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و حتما در مورد اثربخشی این روش‌های درمانی به ما اطلاع دهید.

تا آن زمان، سالم و تندرست بمانید!

نوشته‌های مرتبط