جاذبه های گردشگری سوئیس: ۲۴ جای دیدنی سوییس بهشت روی زمین

نام سوئیس این بهشت زمینی با شکلات های منحصربه فرد، پنیرهای خوشمزه، سیستم بانکداری عالی، ساعت‌سازی محشر و کوهستان‌ها و طبیعت بکر و بی نظیر پیوند خورده است. این کشور ثروتمند و صلح طلب که از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی چون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی و یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل است. پایتخت سوئیس شهر بِرن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از کشورهای پرتوسعه انسانی در جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۸۰۰۰۰ دلار برای هر نفر از بالاترین‌ها در جهان است. سوئیس از جنوب با ایتالیا، از غرب با فرانسه، از شمال با آلمان و اتریش و از شرق با لیخن اشتاین همسایه است. در این نوشتار با ما همسفر شوید تا جاذبه های گردشگری سوئیس را بشناسید و با اعجاز چند جای دیدنی سوییس این بهشت زیبای روی زمین آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری سوئیس

۱. ماترهورن (The Matterhorn)

ماترهورن (The Matterhorn)

ماترهورن، کوهی با قله نوک تیز که نماد سوئیس است یکی از بلندترین کوه‌های آلپ است. این قله افسانه ای در مرز ایتالیا و سوییس 4478 متر ارتفاع دارد و چهار طرف شیبدار آن در جهت نقاط قطب نما قرار دارد. اولین صعود به این کوه مرتفع در سال 1865 با سقوط چهار کوهنورد در حین فرود به طرز غم انگیزی به پایان رسید. و در سالهای بعد هم گاهگاهی اتفاقات غم انگیزی از این دست در این کوه زیبا می افتد اما همچنان هزاران کوهنورد هر تابستان به این منطقه عالی می آیند.

شما میتوانید در کنار این کوه به روستای زرمت (Zermatt) بروید و در دل طبیعت بکر بالاترین سطح خدمات توریستی را دریافت کنید. نکته جالب اینکه برای حفاظت از کیفیت هوا، حضور ماشین در تمامی روستا ممنوع است و سورتمه‌هایی که توسط اسب کشیده می‌شوند وظیفه جابه‌جایی افراد را به عهده دارند. اگرچه ما این ناحیه از سوئیس را به عنوان روستا یا دهکده معرفی می‌کنیم، اما کیفیت هتل و رستوران‌های آن با معتبرترین برندهای خیابان‌های پاریس برابری می‌کند. البته ذکر این نکته در اینجا حایز اهمیت است که سوییس یکی از کشورهای گران منطقه شنگن محسوب میشود( جزو اتحادیه اروپا نیست) که شما برای سفر به این منطقه باید حسابی حساب مخارجتان را کرده باشید!

۲. یونگفرایوخ (Jungfraujoch)

یونگفرایوخ (Jungfraujoch)
یکی از محبوب‌ترین کارهایی که در منطقه زیبای برنز اوبرلند انجام می‌شود، سفر با قطار به یونگفرایوخ “قله اروپا” است. یخچال طبیعی آلتچ (Great Aletsch glacier) یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی جهان است که در فهرست میراث طبیعی یونسکو نیز حضور دارد. این یخچال به همراه رصدخانه‌ای مجهز برای تماشای آسمان و خط راه‌آهنی بلندبالا به روی ارتفاعات کوه‌های آلپ، همه در یونگفرایوخ سوئیس قرار دارند و از این شهر یک جاذبه توریستی ویژه در سراسر اروپا ساخته‌اند. عده‌ای معتقدند قطاری که گردشگران را به ارتفاعات کوه می‌رساند به دلیل منظره ویژه کوهستانی، بهترین و زیباترین خط راه‌آهن سراسر اروپا است. با این وجود، اگر یکی از طرفداران سفرهای ریلی هستید، یونگفرایوخ، بام اروپا را دریابید.

جاذبه های گردشگری آمستردام: ۱۶ جای دیدنی آمستردام هلند شهر لاله های زیبا

۳. آپنزل (Appenzell)

آپنزل (Appenzell)

اگر عاشق غذاهای خوشمزه و طبیعت بکر هستید این منطقه شما را به وجد می آورد.آپنزل که بهترین مکان برای به تصویر کشیدن زیباترین چشم‌اندازهای روستایی است و با کوه‌پایه‌های آلپ احاطه شده، بهشتی برای علاقه‌مندان به پیاده‌گردی است. مسیر‌های پیاده‌روی متعددی در این ناحیه وجود دارد. با این حال اگر به این گونه فعالیت‌های تفریحی علاقه نداشته باشید، می‌توانید با استفاده از ماشین‌های کابلی به قله‌های کوه‌های بلند اطراف بروید.

یکی دیگر از چیزهایی که در سفر به این منطقه از دیدنش لذت خواهید برد، ساختمان‌های قدیمی با نماهای رنگارنگ است که بسیاری از آن‌ها کافه، نانوایی و شیرینی پزی، فروشگاه‌های مخصوص پنیر و رستوران‌های وسوسه‌انگیز هستند که خوراکی‌های لذیذ محلی را عرضه می‌کنند. آپنزل به انواع پنیر‌هایش شهرت دارد. پس در سفر به این منطقه، حتما از کارخانه‌های محلی تولید پنیر و مراحل تهیه‌ی آن دیدن کنید.

۴. اینترلاکن (Interlaken)

اینترلاکن (Interlaken)

اینترلاکن که بین دریاچه تون در غرب و دریاچه برینز در شرق قرار دارد، یکی از محبوب ترین استراحتگاه های تابستانی سوئیس است. باغ‌های گل، هتل‌ها و کافه‌ها، بلوار زیبای شهر که با مناظر خیره‌کننده از کوه‌های آلپ محصور گشته این منطقه را به یک مقصد رویایی برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های تفریحی همراه با هیجان و ماجراجویی تبدیل کرده است. امکان انجام ورزش‌هایی مثل پرواز با پاراگلایدر، کایت‌ سواری، بانجی‌جامپینگ، دره نوردی (canyoning)، رودگردی (river rafting)، صخره نوردی، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، چتر بازی، اسکی و اسنوبرد و هر ورزش دیگری که تصور کنید، در این شهر فراهم است. بیش از 45 راه آهن کوهستانی، تله کابین، و تله اسکی بازدیدکنندگان را به اطراف منتقل می کنند و فرصت های زیادی را برای گشت و گذار از بالا فراهم می کنند. برای دیدن منظره‌های شگفت‌انگیز و بی‌نظیر کوهستانی، می توانید سوار قطار شوید و از خوردن غذا در یکی از رستوران‌های کوهستانی، لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری وین: ۱۶ جای دیدنی وین اتریش شهر رویاهای طلایی اروپا

۵. لوسرن (Lucerne)

لوسرن (Lucerne)

یک دریاچه آبی درخشان را تصور کنید که توسط کوه‌ها احاطه شده است، یک شهر قدیمی قرون وسطایی بدون ماشین، پل‌های سرپوشیده، گردشگاه‌های کنار آب، ساختمان‌های تاریخی نقاشی‌شده و میدان‌های آفتاب‌گرفته با فواره‌های جوشان. جای تعجب نیست که لوسرن (به آلمانی، لوزرن) بهترین جای دنیا برای گردشگران است.

این شهر بی‌نظیر سوئیس که به‌خاطر کنسرت‌های موسیقی خود مشهور است، تکنوازان، رهبران و ارکسترهای مشهور را به جشنواره بین‌المللی موسیقی سالانه خود می‌کشاند و مرکز فرهنگ و کنوانسیون یکی از سالن های کنسرت پیشرو در جهان است.

یکی از مشهورترین نقاط دیدنی شهر، پل چپل است که در قرن چهاردهم ساخته شده است. در یک پارک کوچک، بنای یادبود شیر معروفی قرار دارد، مجسمه‌ای از یک شیر در حال مرگ، که به افتخار مرگ قهرمانانه گارد سوئیسی در جریان حمله به تویلری در انقلاب فرانسه احترام می‌گذارد. علاقه مندان به تاریخ از موزه حمل و نقل سوئیس با نمایشگاه های گسترده در مورد انواع وسایل حمل و نقل، از جمله سفرهای هوایی و فضایی، لوکوموتیوهای راه آهن، و یک افلاک نما لذت خواهند برد.

۶. دریاچه ژنو (Lake Geneva)

دریاچه ژنو (Lake Geneva)

دریاچه ژنو، بزرگترین دریاچه آلپ اروپا، در مرز سوئیس و فرانسه قرار دارد و در زمره محبوب ترین شهرهای ساحلی سوئیس است. شهر ژنو بین قله های پوشیده از برف زیبا در نقطه ای که رود رون به دریاچه ژنو می ریزد واقع شده است. این «پایتخت صلح» فرانسوی زبان، مقر اروپایی سازمان ملل است و ترکیبی دلپذیر از شادی دو زندگی فرانسوی و ساختار سوئیسی را در خود جای داده است. گردشگاه‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها اطراف دریاچه را احاطه کرده‌اند و شهر قدیمی نقطه‌ای دوست‌داشتنی برای قدم زدن در میان ساختمان‌های تاریخی است. جت دیو، فواره ای در دریاچه ژنو که آب را به ارتفاع 150 متر به هوا پرتاب می کند، یک مکان دیدنی مشهور است. جاذبه‌های فرهنگی این منطقه شامل خانه اپرا و تئاتر بزرگ است که نمایش‌های بین‌المللی را آنجا اجرا می‌کند. میتوانید در این شهر قدیمی قرون وسطایی با کافه ها و مغازه های زیبا و کلیسای جامع گوتیک خیره کننده آن قدم بزنید.

جاذبه های گردشگری پاریس: ۱۳ جای دیدنی پاریس + عکس

۷. قلعه چیلن (Chateau De Chillon, Montreux)

قلعه چیلن (Chateau De Chillon, Montreux)

در سواحل دریاچه ژنو، در نزدیکی مونترو، قلعه چیلن(قلعه شیلون) برای قرن ها الهام بخش هنرمندان و نویسندگان بوده است. لرد بایرون، ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو از جمله بزرگانی هستند که در مورد این گنجینه معماری نوشته اند.این قلعه یکی از عجیب و غیرمعمول‌ترین بناها در بین جاهای دیدنی سوئیس است و به خصوص برای علاقه‌مندان به معماری، عکاسی و سازه‌های تاریخی اثری منحصر به فرد محسوب می‌شود. این مجموعه که زمانی سنگر کنت ها و دوک های ساووی از قرن دوازدهم بود، حدود 25 ساختمان را در بر می گیرد که در اطراف سه حیاط قرار گرفته اند. قسمتهای مهم و برجسته آن عبارتند از یک سالن بزرگ، با منظره باشکوه دریاچه ژنو. اتاق های زیرزمینی گوتیک؛ کلیسای کوچک، مزین به نقاشی های قرن چهاردهم. و اتاق خوابی که توسط دوک ساووی اشغال شده و با نقاشی های دیواری قرون وسطایی تزئین شده است. چیلن ابتدا به عنوان یک قلعه نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته اما با تغییر معادلات سیاسی و استراتژیک کم کم به یک زندان مخوف تبدیل می‌شود. به عنوان مثال در قرن ۱۴ میلادی و دوران طاعون اروپا یهودیان را در زیرزمین‌های قلعه شکنجه می‌کرده‌اند زیرا بر این باور بوده‌اند که آن‌ها آب را آلوده کرده‌اند.

۸. سنت موریتس (St. Moritz)

سنت موریتس (St. Moritz)

دریاچه‌های آینه‌مانند، یخچال‌های طبیعی، قله‌های ناهموار، جنگل‌های آلپ، و آفتاب دل انگیز، سنت موریتز را به یکی از برترین مقاصد کوهستانی جهان تبدیل کرده است و در فهرست مهمترین جاذبه های گردشگری سوئیس قرار داده است. هتل‌های قصرمانند و رستوران‌های گران‌قیمت در این شهر تفریحی لاکچری که میزبان دو المپیک زمستانی بوده است، چشمان شما را خیره میکند. سنت موریتز که یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا است به خاطر در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی نظیر اسکی، اسنو برد، اسکیت روی یخ ( که در تابستان در میدان‌های یخ مصنوعی انجام می‌شود)، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان، شهرت دارد.

در تابستان هم تفریحاتی مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های آبی به وفور در این منطقه دلنوازی میکنند و البته که اسکی روی یخچال در تابستان نیز در دسترس است. سنت موریتز با همه این مناظر کوهستانی دیدنی، یک چهارراه فرهنگی هم است. زبانهای رومانش، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، و انگلیسی همگی در مناطق اطراف این بهشت کوچک صحبت می‌شوند.

۹. زرمات (Zermatt)

زرمات (Zermatt)

این شهر کوچکی است که به دلیل نزدیکی به ماترهورن، یکی از بلندترین کوه‌های سوئیس، به اسکی و کوهنوردی معروف است. تله‌کابین‌ها اسکی‌بازان را در زمستان و کوهنوردان را در تابستان بالا می‌برند. زرمات شهر خوبی برای پیاده روی به مکان‌های مختلف است، زیرا وسایل نقلیه بنزینی مجاز نیستند. هر وسیله نقلیه در محدوده شهر باید با باتری کار کند. این شهر از طریق مسیرهای قطار دیدنی قابل دسترسی است که آن را با جهان خارج مرتبط می‌کند.

۱۰. برن (Bern)

برن (Bern)

در مکانی خیره کننده، بر روی شبه جزیره ای از رودخانه Aare، پایتخت سوئیس، شهر قرون وسطایی برن، جذابیت دنیای قدیم را به نمایش می گذارد، و این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. با قدم زدن در خیابان های سنگفرش شده، بازدیدکنندگان می توانند بلندترین کلیسای جامع در سوئیس را با مناظر پانوراما از برج آن کاوش کنند. باغ رز (Rosengarten) ، فواره های قرن شانزدهم؛ برج ساعت قرون وسطایی Zytglogge با عروسک های متحرک. و شش کیلومتر بوتیک برای خرید که مردم محلی آن را “لاوبن” می نامند این شهر را خواستنی تر کرده است.

برن جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در انتظار کشف گردشگران هستند، از جمله موزه های منحصر به فرد. دوستداران هنر از گالری های چشمگیر، از جمله Zentrum Paul Klee، بزرگترین مجموعه جهان از آثار این هنرمند مشهور، و موزه هنر برن (Kunstmuseum) حتما لذت خواهند برد.

جاذبه های گردشگری پراگ جمهوری چک: ۲۳ جای دیدنی پراگ عروس اروپا

۱۱. بازل (Basel)

بازل (Basel)

بازل سومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس و یکی از مراکز مهم صنایع شیمیایی و داروسازی این کشور است. از دیدگاه جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی تعداد کمی از شهرهای اروپایی توان رقابت با بازل را دارند. تعدد موزه‌ها و مراکز دیدنی در بازل باعث شده تراکم موزه‌ها به بیش از یک عدد در هر کیلومتر مربع برسند؛ در بازل تقریباً بیش از 40 موزه وجود دارد علاوه بر این، بیشتر آن‌ها در بناهایی قرار دارند که خود به‌ تنهایی اثر هنری معماران برجسته هستند. رود راین که از میان این شهر می‌گذرد این شهر را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم کرده که این دو قسمت توسط شش پل به یکدیگر پیوند می‌خورند و در این تقسیم‌ بندی، قسمت قدیمی شهر و جاذبه‌های فرهنگی در کرانه غربی قرار دارند.

از جاذبه‌های گردشگری این شهر  می‌توان به تالار شهر و بازار، صومعه‌ی بازل، موزه‌ی هنر بازل، اسپالنتور یا همان دروازه‌ی قدیمی شهر و موزه‌ی ویترا دیزاین اشاره کرد. همچنین قسمت قدیمی بازل که بین رود راین و دروازه‌ی قدیمی شهر یا همان اسپالنتور قرارگرفته به خاطر ساختار جذابش به یکی از نقاط مورد علاقه‌ی گردشگران تبدیل‌شده است. ازجمله جذابیت‌های قسمت قدیمی می‌توان به خیابان‌های سنگفرش، کلیساهای قرون‌ وسطایی، خانه‌های قدیمی و فواره‌های درخشانش اشاره کرد. در میان این کوچه‌ها و بناهای باشکوه و تاریخی فواره‌ای کاملاً مدرن و منحصربه‌فرد، اثر مجسمه‌ساز شهیر سوییسی؛ ژان تنگی، چشم‌ها را نوازش می‌دهد.

۱۲. دریاچه لوگانو و تیچینو ( Lake Lugano and Ticino)

دریاچه لوگانو و تیچینو ( Lake Lugano and Ticino)
دریاچه لوگانو در مرز سوئیس/ایتالیا در تیچینو، تنها بخش رسمی ایتالیایی زبان سوئیس قرار دارد و طعم وسوسه انگیزی از دریای مدیترانه را ارائه می دهد. مرکبات، انجیر، نخل، و انار در آب و هوای معتدل اینجا شکوفا می‌شوند – حتی زمانی که قله‌های پوشیده از برف از دوردست پیدا هستند.

رپورتاژ

در شهرهای اطراف دریاچه لوگانو و دریاچه ماگیوره در غرب، معماری ایتالیایی، میدان‌ها و اشتیاق به غذاهای عالی که از مرزهای جنوب، شرق و غرب ایتالیا می آيد به خوبی مشهود است.

گردشگران می توانند با گشت و گذار در دریاچه بر روی یکی از کشتی های بخار سفید یا قایق های اجارهای، منطقه را گردش و کشف کنند. در نمای کلی، مونت سن سالواتور یکی از دیدنی ترین مناطق را از طرف روستاها، دریاچه ها و قله های پوشیده از برف ارائه میدهد.

لوگانو، یک مرکز مالی و بزرگترین و مهم ترین شهر در تیچینو، یک استراحتگاه تابستانی محبوب است. در شمال غربی لوگانو، در شهر آفتابی لوکارنو در دریاچه ماگیور، زندگی در کنار دریاچه سوئیس با روزهای گرم، باغ‌های پرشکوفه، و زمین های پر از نخل‌ها، رنگی نیمه گرمسیری به خود می‌گیرد. در بلینزونا، پایتخت کانتون، سه قلعه باشکوه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

۱۳. قلعه‌های بلینزونا (Castles of Bellinzona)

قلعه‌های بلینزونا (Castles of Bellinzona)

قلعه‌های بلینزونا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس در تیچینو هستند که با دیوارهای قدیمی هنوز استوار و باشکوه به نظر می‌آیند. این قلعه‌ها تنها مجموعه نظامی قرون وسطایی در منطقه آلپ هستند. آن‌ها در سال ۲۰۰۰ بخشی از میراث جهانی یونسکو شدند. بازدید از قلعه‌ها، که با قطار توریستی نیز به هم متصل می‌شوند، مانند غواصی در تاریخ است.

جاذبه های گردشگری ایتالیا: ۳۲ مهمترین جای دیدنی ونیز، رم، فلورانس، پیزا، میلان و چینکوتره

۱۴. زوریخ (Zurich)

زوریخ (Zurich)

زوریخ بزرگ‌ترین شهر سوئیس، یک مرکز حمل‌ونقل مهم، و نقطه شروعی عالی برای مسافران است. این شهر در انتهای شمال غربی دریاچه زوریخ بر روی رودخانه لیمات قرار دارد.در واقع، زوریخ علیرغم ارائه‌های مالی مشهور در جهان، دارای مجموعه ای غنی از گنجینه های فرهنگی است.

این شهر زیبا یک مکان عالی برای شروع یک تور پیاده‌روی، خیابان‌های سنگ‌فرش شده شهر قدیمی با فروشگاه‌ها، کافه‌ها، و گالری‌های جالب آن است. مرکزشهر  یکی از بهترین بخش‌های خرید اروپا، با فروشگاه‌های مطرح طراحان مد، ساعت، و جواهرات است.

با دور شدن از بوتیک ها، گردشگران بیش از 50 موزه و 100 گالری هنری و همچنین بسیاری از جاذبه های گردشگری سوئیس را خواهند دید. نامیدن آن سرزمین پریان اشتباه نخواهد بود زیرا زوریخ با هنر و معماری معاصر خود هر گوشه از شهر را زنده کرده است. مکان‌هایی برای بازدید در زوریخ وجود دارد که روح شما را آرام می‌کند. یکی دیگر از این موارد موزه ریتبرگ است که بر هنرهای غیر اروپایی با آثار بسیاری از چین، هند و آفریقا تمرکز دارد.موزه ملی سوئیس در یک قصر گوتیک، باغ وحش زوریخ با پارک فیل‌ها، رژه پنگوئن‌ها و غرفه ماداگاسکار ها در این شهر بسیار زیبا است.

۱۵. کتابخانه صومعه سنت گال (Abbey Library of Saint Gall)

کتابخانه صومعه سنت گال (Abbey Library of Saint Gall)

کتابخانه صومعه سنت گال یکی از قدیمی‌ترین‌های جهان بوده و بهترین نمونه از معماری روکوکو سوئیسی نیز به شمار می‌رود. کتابخانه صومعه (Stiftsbibliothek) در کنار باقی صومعه‌های بندیکتی تأسیس شده توسط سنت گالن در سال ۶۱۲، یکی از محوطه‌های میراث جهانی یونسکو را شکل می‌دهد.

در این کتابخانه می‌توانید کتاب‌های جلد چرمی بی‌ نهایت گرانبها از نظر قیمتی و نسخ خطی ارزشمندی را ببینید که با زحمت و دقت زیادی در قرون وسطی توسط راهب‌ها نوشته و تصویرسازی شده‌اند. راهنماهای صوتی چند زبانه‌ای برای گردشگران وجود دارند و برای حفاظت از کفپوش بنا باید دمپایی‌های مخصوصی را به پا کنید.

۱۶. آبشار راین (The Rhine Falls)

آبشار راین (The Rhine Falls)
آبشار راین در شافهاوزن با وسعت 150 متر، بزرگترین آبشار اروپای مرکزی است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار در ماه‌های ژوئن و جولای است که برف‌های کوهستانی ذوب می‌شوند و حجم آبشارها بر روی طاقچه‌ای به ارتفاع 21 متر از سنگ آهک ژوراسیک می‌ریزد. سفر با قایق به سمت راین، مناظر عالی از آبشار، و همچنین سکوهای تماشای دو طرف رودخانه را فراهم می کند.

جاهای دیدنی اسلوونی: ۱۸ جاذبه گردشگری کشور اسلوونی

۱۷. پارک ملی سوئیس ( Swiss National Park)

پارک ملی سوییس( Swiss National Park)

پارک ملی سوئیس در دره انگادین (Engadine) قدیمی ترین ذخیره گاه آلپ، در سال 1914 تاسیس شده است. این پارک درست در مرز با ایتالیا قرار دارد و بیش از 170کیلومتر مربع از گودال های پرگل، رودخانه های خروشان و پرتگاه های آهکی را شامل میشود. این منظره به ویژه در زمستان، هنگامی که کوه های جنگلی در یک لایه برفی پوشانده شده اند، چشم گیر و با منظره هایی از مسیرهای اسکی صحرایی خیره کننده هستند. دوستداران طبیعت میتوانند این منطقه را در مسیر وسیعی از جاده ها کشف کنند؛ اگرچه قطع این مسیرها به منظور حفظ اکوسیستم های طبیعی ممنوع است. این پارک ملی ، خانه بیش از 5000 گونه از حیوانات وحشی از جمله موش خرما، گوزن قرمز، شوکا، بز کوهی، روباه و بیش از 100 گونه از پرندگان است.

۱۸. فریبورگ (Fribourg)

فریبورگ(Fribourg)

فریبورگ یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های سوئیس برای بازدید است، که به دلیل مناظر خیره‌کننده‌اش مشهور است. همانطور که در امتداد تنگه حرکت می‌کند، گردشگران نگاهی پنهانی به رودخانه سامارا و پل‌ها خواهند داشت و می‌توانند با مردم محلی ارتباط برقرار کنند. این یکی از خیره کننده‌ترین شهرهای قدیمی قرون وسطایی است که به خاطر کلیسای جامعش که بر فراز همه چیز از جمله موزه‌ها، استحکامات و معماری شگفت انگیز قرار دارد، شناخته شده است. گردشگران می‌توانند از زندگی شبانه پر جنب و جوش در اینجا جدای از فعالیت‌های دیگر لذت ببرند.

۱۹. خط راه آهن آلبولا/برنینا (The Albula/Bernina Railway Line)

خط راه آهن آلبولا/برنینا (The Albula/Bernina Railway Line)
یکی از معدود خطوط راه‌آهن در جهان که به‌عنوان فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است، خط آلبولا/برنینا است که سفری باشکوه را به شما ارائه می‌کند که نباید از دست داد. این مسیر در سرتاسر مناظر آلبولا و برنینا امتداد می‌یابد که 122 کیلومتر را پوشش می‌دهد و از میان تقریباً 200 پل، کوه‌های زیبا، و تعدادی تونل در طول مسیر می‌پیچد. ساخت راه‌آهن آلبولا در سپتامبر ۱۸۹۸ آغاز شد، افتتاحیه آن در ۱ ژوئیه ۱۹۰۳ صورت گرفت و گسترش آن به سنت موریتز در ۱۰ ژوئیه ۱۹۰۴ آغاز شد. با ۵۵ پل و ۳۹ تونل، ۶۱٫۶۷ کیلومتر (۳۸٫۳۲ مایل) خط یکی از دیدنی‌ترین راه آهن‌های باریک در جهان است.

سواری در این قطار به معنای صندلی های پانوراما است که مشرف به مناظر کوهستانی دست نخورده، از جمله پیز برنینا، بلندترین کوه در آلپ شرقی با ارتفاع کمی بیش از 4000 متر است. قطار در تمام طول سال کار می کند و مناظر آن در تابستان به همان اندازه زمستان جادویی و زیبا است.

۲۰. کلیسای سنت لئودگار (Church of St. Leodegar)

کلیسای سنت لئودگار (Church of St. Leodegar)

کلیسای سنت لئودگار یکی از مشهورترین کلیساها و جاذبه های گردشگری سوئیس در شهر لوسرن است. این کلیسای کاتولیک رومی در بخش‌هایی از سال ۱۶۳۳ تا ۱۶۳۹ در محوطه کلیسای رومی که در سال ۱۶۳۳ سوخته ساخته شد. این یکی از معدود کلیساهایی است که در شمال کوه‌های آلپ در طول زمان جنگ ساخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین کلیساهایی است که آثار مربوط به دوره رنسانس آلمان را در خود جای داده است.

یکی از قدیمی ترین قلعه های سوئیس، قلعه اسپیز در سال ۹۳۳ ساخته شد، زمانی که بیشتر مناطق غربی سوئیس امروزی توسط ایتالیا اداره می شد. ساخت و ساز در انبار اصلی تا شش قرن آینده ادامه یافت و فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده انواع سبک های معماری به شما ارائه می دهد. برای مثال، کلیسای قلعه باستانی، نمونه ای از سبک رمانسک اولیه است. اتاق های دادگاه در اوج دوران رنسانس ساخته شده اند. افزودنی جنوبی در قرن ۱۸ به سبک استادانه باروک به پایان رسید.

۲۱. قلعه اوبرهوفن (Oberhofen Castle)

قلعه اوبرهوفن (Oberhofen Castle)

درست در ساحل دریاچه تون و احاطه شده توسط یک پارک 2.5 هکتاری، این قلعه قرن سیزدهمی یکی از خیره کننده ترین قلعه های سوئیس است. از آنجایی که قلعه اوبرهوفن در طول قرن ها بارها دست به دست شد و صاحبان جدید مدام اتاق هایی به آن اضافه کردند، نتیجه ترکیبی جادویی از سبک های مختلف است. این قلعه پس از خریدن آن توسط خانواده اشرافی نوشاتل-پروس دو پورتال در سال ۱۸۴۴ و تبدیل آن به اقامتگاه تابستانی، ظاهر امروزی خود را به دست آورد. موزه‌ای اختصاص داده شده به داستان‌های ساکنان سابق در داخل قلعه در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد. نمایشگاه‌های جذاب اینجا، صرف نظر از آب و هوا، ارزش بازدید را دارند.

۲۲. گراند کانیون سوییس  (Swiss Grand Canyon)

گراند کانیون سوییس  (Swiss Grand Canyon)

گراند کانیون یک دره عمیق است که توسط چمنزارهای وسیع و صخره های جنگلی احاطه شده است. این یخچال طبیعی که در شرق سوئیس واقع شده است، بیش از 10000 سال پیش شکل گرفته است، زمانی که یخچال راین عصر یخبندان عقب نشینی کرد، منجر به زنجیره ای از حوادث شد که منجر به رانش سنگی عظیم در دره راین شد. با عبور رودخانه راین از دیواره های صخره ای، تنگه پر از آب شد. امروزه گراند کنیون سوئیس نه تنها یکی از زیباترین مناطق سوئیس است، بلکه مقصدی مطلوب برای کوهنوردان، تماشاگران پرندگان و دوستداران طبیعت است. می‌توانید در اینجا بین ماه‌های می و اکتبر با قایق‌های تندرو گشت و گذار کنید، یا یک قایق رانی یا کایاک سواری برای مسیری آرام‌تر با مناظر خیره‌کننده از صخره‌های شیب‌دار در اطراف داشته باشید.

۲۳. آکواریوم و ویواریوم آکواتیس (AQUATIS)

آکواریوم و ویواریوم آکواتیس (AQUATIS)

آکواریوم_ ویواریوم آکواتیس لوزان سوییس شبیه به یک آکواریوم ساده نیست و بسیار جذابیتی فراتر از آن دارد و از زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۷ افتتاح شده به لوزان یک جاذبه گردشگری مهم دیگر را اضافه کرده است. سر در ورودی کره‌ای آن با پولک ماهی‌های درخشانی پوشیده شده و در فضای مجموعه نیز آخرین تکنولوژی روز را می‌بینید. اینجا به دنیای آب‌های تازه جهان نگاهی دوستانه‌تر و حمایتی‌تر داشته و شما را به سفری در پنج قاره دعوت می‌کند. از یخچال‌های اروپا گرفته تا آمازون را در این میان خواهید دید.

در نواحی مختلف و تانکرهایی که در چندین طبقه کشیده شده‌اند، حدود ۱۰ هزار ماهی و خزنده وجود دارند که می‌توانید تماشا و تحسین کنید. گردشتان از یخچال‌های آلپی اروپا شروع شده و به سمت رودخانه رون و مدیترانه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن به سراغ آفریقا خواهید رفت و ماهی‌های درخشان و کروکودیل خواهید دید. در قسمت آمازون هم پیراناها با دندان‌های تیزشان انتظارتان را می‌کشند.

۲۴. گرویر (Gruyères)

گرویر (Gruyères)

روستای قرون وسطایی گرویر (Gruyères ) یک دهکده توریستی و تاریخی در منطقه ی گرویر در بخش کانتون از فریبورگ شهر لوزان سوئیس است. روستایی با حال و هوای قرون وسطایی که در بالادست رود سانه / سارینه ( Saane/Sarine ) قرار گرفته است و نوعی پنیر معروف ( Gruyere Cheese ) نیز نام خود را از این منطقه می گیرد. علاوه بر پنیر معروف، کارخانه شکلات سازی Maison Cailler نیز در این شهر فعال است. روستای قرون وسطایی گرویر در قلب کوه چایه های آلپ در فریبورگ واقع شده است. قلعه ی گرویر در بالادست روستا قرار گرفته است. گرویریوس (Gruerius) موسس اساطیری دهکده ی گرویر، یک اژدهای ماهی خوار را اسیر کرده و آن را به عنوان حیوان اهلی خود قرار داده است و همین داستان باعث شده نام این منطقه در پی نام او اسم بگیرد.

یک جاذبه توریستی بسیار مهم، در این روستا یک قلعه ای است که یک موزه منطقه ای و یک موزه هنر در آن قرار دارد و برای رفتن به آن جا باید یک خیابان بسیار پهن و سنگ فرش شده را طی کرد. فعالیت های فرهنگی زیادی در این  قلعه که در قرن سیزدهم بنا شده است، مانند کنسرت و تئاتر برگزار می شود که برای گردشگران جذاب خواهد بود.

بعد از رسیدن به بالای قلعه و لذت بردن از آن، تماشای چشم اندازهای بسیار زیبا و دیدنی رشته کوه های آلپ از دیگر جذابیت های این قلعه خواهد بود. در Pringy یک کارخانه پنیر وجود دارد که برای همیشه بازدید کنندگان باز است و می توانند از آن دیدن کنند. در نزدیکی Mont Molson، کوهی قرار دارد که برای صعود و کوهنوردی و همچنین ورزش های سبک تر و کمتر بسیار مناسب است.

 

نوشته‌های مرتبط