10 فایده شگفت‌انگیز کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی

آدم‌های زیادی دوست دارند کره بادام زمینی بخورند. نه تنها به این دلیل که طعم خوبی دارد، بلکه به دلیل این‌که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. یکی از جذابترین فواید کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی است. بنابراین، بسیاری از کسانی که بر بهبود شکل بدن خود تمرکز دارند، کره‌ی بادام زمینی را به عنوان یکی از مواد خوراکی مهم در برنامه‌ی غذایی‌شان قرار می‌دهند. علاوه بر این، فواید آن برای سلامتی نیز قابل چشم‌پوشی نیست.

کره بادام زمینی عمدتا با نان مصرف می‌شود. این ترکیب یک صبحانه‌ی رایج در غرب است. بنابراین، این ماده‌ی خوراکی مغذی در منوی صبحانه‌ی اکثر خانه‌ها در کشورهای غربی وجود دارد. البته در حال حاضر کره بادام زمینی جای خود را در تمام دنیا به خوبی باز کرده‌است و محبوبیت زیادی دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که امروزه، به هر جا که سفر کنید احتمالا این ماده‌ی خوراکی را سر میز صبحانه خواهید دید.

خریداری این محصول نیز کار دشواری نیست. بسیاری از کشورها محصولات مختلف کره بادام زمینی را با برندهای متفاوت عرضه می‌کنند. چنان‌چه بالاتر هم اشاره شد کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی عالی است و بنابراین یک ماده خوراکی محبوب بین ورزشکاران محسوب می‌شود. کره بادام زمینی به ورزشکاران کمک می‌کند سریع تر عضله‌سازی کنند.

شیوه‌ی مصرف کره‌ی بادام زمینی

همانطور که در بالا قید شد، کره‌ی بادام زمینی عمدتا به عنوان صبحانه مصرف می‌شود. می‌توانید آن را روی یک تکه تست پخش کنید و بخورید. همچنین می‌توانید کره‌ی بادام زمینی را به تنهایی مصرف کنید. برای کسانی که قصد عضله‌سازی دارند، مصرف روزانه یک قاشق کره‌ی بادام زمینی ضروری است. روش‌های دیگر برای استفاده از این محصول عبارتند از افزودن آن به سالادها یا مخلوط کردن آن با اسموتی‌ها و انواع میلک‌شیک. برای آشنا شدن با خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله‌سازی ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی

۱. کره‌ی بادام زمینی منبع پروتئین است

تقریبا همه می‌دانند که کره‌ی بادام زمینی یکی از منابع عالی پروتئین است. میزان پروتئین موجود در این ماده‌ی خوراکی به حدی بالا است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را تامین کند. بنابراین با خوردن کره‌ی بادام زمینی، پروتئین کافی را به بدن‌تان می‌رسانید و در نتیجه به روند عضله‌سازی کمک می‌کنید.

۲. توده‌ی عضلانی را افزایش می‌دهد

سطح بالای پروتئین که توسط بدن جذب می‌شود می‌تواند به رشد عضلات منجر شود. این روند می‌تواند به طور خودکار توده‌ی عضلانی را برای افزایش اندازه عضلات افزایش دهد. علاوه بر این، کره‌ی بادام زمینی می‌تواند به سفتی عضلات نیز کمک کند و آن‌ها را روی فرم نگه دارد. بنابراین، شایع است که ورزشکاران برای حفظ توده‌ی عضلانی خود این ماده‌ی خوراکی را هر روز مصرف می‌کنند.

۳. متابولیسم را بهبود می‌دهد

مصرف کره‌ی بادام زمینی به طور روزانه سبب می‌شود که متابولیسم بدن بهبود بیابد. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن کمک کند، روندی که در نهایت منجر به سوختن چربی بیش‌تر و تبدیل آن به انرژی می‌شود. این اثر کره‌ی بادام زمینی به ایجاد ساختار عضلانی بهتر و بزرگ‌تر کمک خواهد کرد. البته راه‌های دیگری هم برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد.

۴. کره‌ی بادام زمینی چربی را از بین می‌برد

زمانی که سیستم متابولیسم بدن بهتر عمل می‌کند، بدن می‌تواند به طور خودکار می‌تواند چربی بیش‌تری را برای تولید انرژی بسوزاند. بنابراین، مصرف روزانه‌ی مقداری از این کره، به از بین رفتن چربی در ناحیه‌ی عضلات کمک می‌کند، و باعث بهبود توده‌ی عضلانی و ساختار عضلات می‌شود. زمانی که بدن چربی ندارد، با ورزش کردن وارد روند عضله‌سازی می‌شود و به این ترتیب عضله می‌تواند به درستی شکل بگیرد.

۵. عضلات را قوی می‌کند

یکی دیگر از مزایای استفاده از کره بادام زمینی برای بدنسازی این است که به عضلات قدرت می‌دهد. در واقع این ماده‌ی خوراکی می‌تواند عضله را بزرگ‌تر و قدرتمندتر کند. بنابراین، می‌تواند عضلاتی فراهم کند که قادر به انجام کار سخت هستند. این ماده‌ی خوراکی را در کنار خوراکی‌های دیگر مصرف کنید تا عضلاتی قوی و محکم و در عین حال زیبا بسازید!

رپورتاژ

۶. از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند

اعتقاد بر این است که پروتئین کره‌ی بادام زمینی می‌تواند برای جلوگیری از گرفتگی عضلانی عالی باشد. این مشکل معمولا برای کسانی که ورزش می‌کنند رخ می‌دهد. بنابراین، با مصرف کره‌ی بادام زمینی می‌توانید از بروز گرفتگی عضلات در اثر انجام تمرینات سخت جلوگیری کنید.

۷. سرشار از مواد مغذی است

کره‌ی بادام زمینی مواد مغذی فراوانی دارد. این ماده‌ی خوراکی نه تنها حاوی مقدار زیادی پروتئین است، بلکه چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر هم دارد. بنابراین، از یک سو پروتئین موجود در آن به ساخت عضله کمک می‌کند و از سویی دیگر مواد مغذی لازم برای رشد عضله فراهم می‌شود.

کره بادام زمینی برای بدنسازی ۸: به بدن شکل می‌دهد

کره‌ی بادام زمینی همچنین گزینه‌ی مناسبی در منوی غذاها برای شکل دادن به بدن است. تا زمانی که توده عضلانی افزایش می‌یابد، چربی نیز به طور خودکار از بین می‌رود. بنابراین، زمانی که عضلات در تمام قسمت‌های بدن شکل گرفته‌اند، بدن نیز شکل زیباتری خواهد داشت.

۹. با خوردن کره‌ی بادام زمینی به سرعت احساس سیری خواهید کرد

سطح پروتئین بالای این ماده‌ی خوراکی سبب می‌شود که خیلی زود احساس سیری کنید. بنابراین، از گرسنه شدن به طور مکرر جلوگیری می‌کند و مانع زیاده‌روی در خوردن غذاها و هله هوله می‌شود. به این ترتیب چربی کم‌تری در بدن تشکیل شده و روند عضله‌سازی تسریع می‌شود.

۱۰. درد را به سرعت تسکین می‌دهد

اعتقاد بر این است که هنگام بروز درد یا التهاب در عضلات، کره‌ی بادام زمینی می‌تواند کمک‌کننده باشد. بنابراین، مصرف این ماده‌ی خوراکی راه خوبی برای تسکین درد عضلانی است و سبب می‌شود که درد یا التهاب به سرعت از بین برود.

توصیه‌هایی در رابطه با مصرف کره‌ی بادام زمینی

با وجود این‌که این ماده‌ی خوراکی طعم خوب و دلپذیری دارد، افراد زیادی هستند که با خوردن آن تجربه‌ی بدی کسب کرده‌اند. بنابراین، در صورتی که می‌خواهید مزایای کره‌ی بادام زمینی را به دست آورید، اما تمایل دارید از بروز هر گونه عوارض جانبی جلوگیری کنید، بهتر است نگاهی به توصیه‌های زیر داشته باشید:

– کره‌ی بادام زمینی عمدتا باعث بروز آلرژی می‌شود. بنابراین، در صورتی که هر گونه خارش و قرمزی پوست را تجربه کردید، بهتر است از مصرف آن پرهیز کنید و به جای آن از سایر مواد غذایی حاوی پروتئین بالا استفاده کنید.

– بهتر است کره‌ی بادام زمینی بدون شکر را انتخاب کنید تا به این ترتیب از بالا رفتن قند خون و ریسک ابتلا به علائم دیابت جلوگیری شود.

– حواس‌تان باشد که همیشه تاریخ انقضا را بررسی کنید تا از بروز عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود.

– افراد دارای اسید اوریک باید از مصرف این ماده‌ی خوراکی پرهیز کنند زیرا ممکن است سبب بدتر شدن علائم این اختلال در آن‌ها شود.

این هم از مزایای کره بادام زمینی برای بدنسازی و ساخت عضله! به این ترتیب، اگر قصد دارید عضله بسازید و بدن‌تان را شکل بدهید، این ماده‌ی غذایی می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. علاوه بر این، کره‌ی بادام زمینی حاوی پروتئین بالایی است که نه تنها برای عضلات فایده دارد، بلکه می‌تواند برای برخی دیگر از قسمت‌های بدن مانند سیستم مغز و متابولیسم نیز مفید باشد.

نوشته‌های مرتبط