فریز کردن لیمو ترش به 3 روش آسان

آیا می‌توان لیمو را فریز کرد؟ بله، لیمو هم جزو خوراکی‌هایی است که می‌توانیم آن را در فریزر نگهداری کنیم. روش نگهداری لیمو ترش در فریزر ساده است و نتیجه‌ی آن فوق‌العاده. لیموی یخ‌زده کاربردهای زیادی دارد و می‌توانید تقریبا هر قسمت از این میوه را استفاده کنید. فریز کردن لیمو به این معنی است که شما همیشه لیموی تازه در دسترس خواهید داشت و می‌توانید به راحتی آن را برای تهیه‌ی برخی غذاها و نوشیدنی‌ها به کار ببرید.

در هنگام خرید، لیموهایی را انتخاب کنید که وزن‌شان نسبت به سایزشان بالاتر است و دارای نقاط تیره یا نرم نیستند. لیمو‌های کوچک‌تر آبدارتر هستند، بنابراین اگر قصد دارید آب لیمو را بگیرید، سایز کوچک آن را خریداری کنید.

شما می‌توانید لیمو را به صورت قاچ خورده یا برش خورده و درسته ذخیره کنید، حتی می‌توانید رنده‌ی پوست لیمو یا آب آن را در فریزر نگهداری کنید. همیشه قبل از فریز کردن لیمو، آن را با آب و صابون یا محلول شستشوی میوه و سبزیجات بشویید. از سمت خیلی ریز رنده برای رنده کردن پوست لیمو استفاده کنید. پوست لیمو عطر و بوی فوق‌العاده‌ای به غذاها، کیک و کلوچه و سس‌های مختلف می‌دهد.

حتی اگر مقدار زیادی لیمو در خانه نداشته باشید و فقط چند تایی از فروشگاه تهیه کرده باشید، گاهی اوقات ممکن است یک رسپی فقط کمی آب یا پوست لیمو نیاز داشته باشد و به نظر می‌رسد که دور انداختن لیمویی که هنوز به طور کامل استفاده نشده‌است، اسراف باشد. بنابراین امروز، می‌خواهیم سه شیوه‌ی کاربردی را برای نگهداری لیمو در فریزر به اشتراک بگذاریم تا بتوانید لیمو را به طور کامل مصرف کنید و در عین حال بتوانید در صرف پول و وقت‌تان صرفه‌جویی کنید.

۴ روش نگهداری قارچ در یخچال و فریزر به مدت طولانی

۱. آب لیمو را بگیرید

این یکی بسیار ساده است و از یک آب‌ لیموگیری ساده‌ی دستی هم می‌توانید استفاده کنید.  در بازار هم انواع و اقسام آب‌لیموگیری‌های دستی و برقی با قیمت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید از میان‌شان یکی را که از همه برای ما مناسب‌تر است، انتخاب کنید. خیلی ساده به کمک این وسیله آب لیموهای اضافی را بگیرید و بعد آن‌ها را داخل قالب مکعبی یخ بریزید. زمانی که آب لیمو یخ زد، قالب‌ها را داخل یک کیسه‌ی فریزر بریزید و روی آن برچسب بزنید. سپس هر زمانی که نیاز به آب لیمو داشتید یکی از این مکعب‌ها را بردارید و استفاده کنید.

رپورتاژ

۲. آن را رنده کنید

آیا می‌دانستید که می‌توان رنده‌ی پوست لیمو را فریز کرد! بعله چنین چیزی امکان دارد! خیلی ساده ابتدا لیمو را رنده کنید و بعد آن را روی یک ورقه‌ی پخت سیلیکونی خوب پخش کنید. ورقه‌ی سیلیکونی را چند ساعت داخل فریزر قرار بدهید (اشکالی ندارد اگر یادتان برود و لیمو یکی دو روز هم داخل فریزر بماند؛ تازه فریزرتان بوی طراوت‌بخش لیمو را به خود می‌گیرد). زمانی که این چند ساعت سپری شد، ورقه را بیرون بیاورید و لیموی یخ زده را از روی آن جدا کنید و بعد آن را داخل یک ظرف دردار یا کیسه‌ی فریزر ذخیره کنید. به این ترتیب هر زمانی که لیموی رنده‌شده نیاز دارید، تکه‌ای از آن را برمی‌دارید و باز باقی را داخل فریزر می‌گذارید. خیلی ساده!

نکته: در صورتی که تمایلی به استفاده از ورقه‌ی پخت سیلیکونی ندارید، خیلی ساده می‌توانید رنده‌های لیمو را داخل کیسه‌ی فریزر قرار بدهید و سپس آن را کاملا مسطح کنید. کیسه‌های فریزر حاوی رنده‌ی لیمو را داخل فریزر بگذارید و هر بار تکه‌ای از آن را به راحتی جدا و استفاده کنید.

۳. لیمو را به صورت درسته فریز کنید

برای فریز کردن لیمو به صورت درسته، آن‌ها را در کیسه فریزر قرار بدهید، و قبل از این‌که کیسه را گره بزنید، تا جایی که می‌شود هوای داخل آن را خالی کنید. هر زمانی که لازم بود می‌توانید آب لیموی یخ زده را بگیرید و استفاده کنید. برای یخ‌زدایی لیمو چند ثانیه قرار دادن آن در مایکروویو، یا گذاشتن لیمو در آب سرد به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کافی است. بعد می‌توانید لیمو را برش بزنید و آب آن را بگیرید. برای فریز کردن لیموهایی که پوست آن‌ها را رنده کرده‌اید، خیلی ساده آن‌ها را داخل سلفون پلاستیکی یا فویل آلومینیومی قرار بدهید تا خشک نشوند. لیموی پیچیده در سلفون یا فویل را داخل کیسه‌ی فریزر بگذارید و تا جایی که ممکن است هوای آن را خالی کنید. سپس آن‌ها را داخل فریزر قرار دهید.

* نکته: قسمت داخلی لیموهایی که آب‌شان را به طور کامل گرفته‌اید، می‌توانند ماده‌ی خوبی برای برق انداختن سینک باشند. خیلی ساده قسمت داخلی لیمو را روی سینک استیل یا شیر آب بمالید. یا می‌توانید کمی نمک داخل آن‌ها بپاشید و بعد با استفاده از آن‌ روی کانتر آشپزخانه را تمیز کنید.

امیدوارم برخی از این نکات به شما در حفظ و نگهداری لیمو و هر میوه‌ی دیگری از خانواده‌ی مرکبات کمک کند. به این ترتیب هر زمانی که به لیمو نیاز داشتید، آن را در دسترس دارید.

نوشته‌های مرتبط