طرز تهیه آنچیلادا مرغ ساده که بسیار خوشمزه و جدید است

این طرز تهیه آنچیلادا مرغ واقعا ساده و سریع است، و هر وقت این غذا را برای دیگران درست می‌کنم، تحسین آن‌ها را بر می‌انگیزانم. این دستور غذایی را به هر کسی معرفی کرده‌ام، به سرعت به غذای مورد علاقه‌اش تبدیل شده است. برای سازگار کردن شدت تندی این غذا با ذائقه‌ی خودتان می‌توانید میزان سالسا و چیلی سبز آن را تنظیم کنید.

آنچیلادا مرغ

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۲۵ دقیقه
برای مصرف ۵ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۲۸۰ گرم سس انچیلادا
ب. ۱۱۵ گرم پنیر خامه‌ای خرد شده
پ. یک و نیم فنجان سالسا
ت. ۲ فنجان مرغ پخته شده و خرد شده به صورت مکعبی
ث. ۱۱۵ گرم چیلی سبز خرد شده
ج. ۱۰ عدد تورتیلا با قطر ۱۵ سانتی‌متر
چ. ۱ فنجان ترکیب پنیرهای گودا، فتا، چدار، و موزارلا (ترکیب پنیر مکزیکی)
ح. ۱ قوطی (۴۲۰ گرم) لوبیا چیتی، آب کشیده و شسته شده
خ. در صورت تمایل، کاهوی خرد شده، گوجه فرنگی خرد شده، خامه ترش، و برش‌های زیتون

دستور تهیه‌ی سس انچیلادا

مواد مورد نیاز

رپورتاژ

الف. ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی
ب. ۲ قاشق غذاخوری آرد
پ. ۲ قاشق غذاخوری فلفل سیاه
ت. ۲ فنجان آب
ث. ۸۵ گرم رب گوجه فرنگی
ج. نصف قاشق چای خوری زیره
چ. نصف قاشق چای خوری پودر سیر
ح. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل قرمز
خ. سه‌چهارم قاشق چای خوری نمک

دستورالعمل

الف. روغن، آرد، و فلفل سیاه را داخل یک ماهیتابه‌ی متوسط بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و به خوبی با هم ترکیب کنید. اجازه دهید مواد روی حرارت بمانند تا کاملا داغ شوند.
ب. اکنون، آب، رب، زیره، پودر سیر، و فلفل قرمز را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. بگذارید مواد روی حرارت بمانند تا به جوش بیایند. آن‌قدر مواد به جوش بیایند تا غلیظ شوند. در نهایت، نمک را اضافه کنید.

دستورالعمل اصلی

الف. نصف فنجان سس انچیلادا را داخل یک ظرف مخصوص پخت و پز – ظرفی که قابلیت استفاده در فر را داشته باشد – بریزید؛ پیش از آن، کف این ظرف را چرب کنید. پنیر خامه‌ای و سالسا را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه، داخل یک ماهیتابه‌ی بزرگ روی حرارت متوسط به خوبی به هم بزنید و بپزید. اکنون، مرغ، لوبیا، و چیلی را نیز اضافه کنید.
ب. یک‌سوم فنجان ترکیب مرغ را وسط هر یک از تورتیلاها بریزید. تورتیلاها را بپیچید و از سمت درز روی سس بگذارید. باقی‌مانده‌ی سس انچیلادا را نیز روی آن‌ها بریزید؛ در آخر، پنیر را نیز روی مواد بریزید.
پ. روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت ۲۵ لی ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای حدود ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید. در صورت تمایل، این غذا را به همراه کاهو، گوجه فرنگی، خامه ترش، و زیتون میل کنید.

چند نکته‌ی تجربی

الف. به جای لوبیا چیتی، سایر انواع لوبیاها از قبیل لوبیا سیاه یا لوبیا قرمز را نیز می‌توانید در این غذا استفاده کنید.
ب. استفاده از تورتیلای گندم در مقایسه با تورتیلای ذرت که دارای طعم و بوی قوی‌تر است، مزه‌ی ساده‌تر و ملایم‌تری به غذا می‌بخشد. ولی از هر دو می‌توانید استفاده کنید!‌

ارزش غذایی

هر دو عدد انچیلادا حاوی ۴۶۸ کالری، ۱۳ گرم چربی (۶ گرم چربی اشباع شده)، ۷۵ میلی‌گرم کلسترول، ۱۳۹۴ میلی‌گرم سدیم، ۵۱ گرم کربوهیدرات (۶ گرم قند، ۸ گرم فیبر)، و ۳۴ گرم پروتئین است.

نوشته‌های مرتبط