زبان بدن صورت: 25 زبان بدن چهره که باید بدانید

صورت حدودا ۵۰ عضله دارد. بسیاری از این عضلات برای ارسال سیگنال‌های غیرکلامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ پوست و رطوبت پوست نیز مانند عضلات، در گفتگو اهمیت دارند. در این نوشتار با بازده همراه باشید تا زبان بدن صورت و ۲۵ زبان بدن چهره را بشناسید.

احساسات

در این‌جا برخی نشانه‌های صورت ارائه شده‌است که ممکن است در برخورد با احساسات مختلف دیده شوند. توجه داشته باشید که این‌ها صرفا نشانه هستند، به تمام نشانه‌ها با هم نیاز نیست و تمام نشانه‌های مطرح شده در این‌جا لزوما نشان‌دهنده‌ی احساس مرتبط با آن نیستند.

روانشناسی زبان بدن: ۳۱ تاکتیک علمی برای روانشناسی زبان بدن دیگران

۱. اضطراب

چشم‌های خیس، ابروهای اندکی در هم کشیده شده، لپ پایین می‌لرزد، چانه چروک افتاده است، سر اندکی رو به پایین خم شده‌است.

۲. ترس

چشم‌های باز، بسته یا رو به پایین، ابروهای بالا رفته، دهان باز یا کناره‌های دهان رو به پایین، چانه به داخل جمع می‌شود، سر پایین، صورت سفید.

زبان بدن پاها: ۱۵ زبان بدن پا که بسیار جالب هستند

۳. خشم

چشم‌ها باز و زل زده، ابروها (به‌ویژه‌ در قسمت میان دو ابرو) پایین کشیده شده‌اند، پیشانی چروک افتاده، سوراخ‌های بینی در حالت انفجار، لب‌های به‌هم فشرده شده یا دندان‌های روی‌هم فشرده شده، چانه‌ی جلو آمده، صورت قرمز.

۴. شادی

لبخند بر لب (باز یا بسته)، خنده احتمالی، چروک خطوط خنده در اطراف چشم‌هایی که از خوشحالی برق می‌زنند، ابروها اندکی بالا رفته‌اند، سر در حالت عادی است.

زبان بدن: ۹۷ حقیقت جالب برای شناخت زبان بدن زنان و مردان

۵. غم

چشم‌ها رو به پایین هستند و احتمالا نمناک یا پر از اشک هستند، سر رو به پایین یا به اطراف، لب‌ها غنچه.

۶. حسرت

چشم‌های زل زده، گوشه‌های دهان رو به پایین، چانه‌ی جلو کشیده شده

۷. آرزو

چشم‌ها کاملا باز با مردمک متسع، ابروهای اندکی بالا انداخته شده، لب‌ها اندکی فاصله گرفته‌اند یا درهم کشیده شده‌اند یا در حال لبخند زدن است، سر به جلو متمایل شده است.

۸. شیفتگی

زل زدن مداوم چشم‌ها به موردی که توجه را به خود جلب کرده است (ممکن است مرطوب نیز باشند)، ابروها اندکی بالا رفته‌اند، لب‌ها کمی به هم فشرده می‌شوند، سر بالا برده شده یا جلو آمده است.

زبان بدن صورت ۹: خستگی

چشم‌ها به این سو و آن سو می‌روند، صورت عموما بی‌حرکت است، گوشه‌های دهان رو به پایین است یا لب‌ها به یک طرف کشیده می‌شوند، سر با دست‌ها بالا نگه‌داشته شده است.

۱۱ توصیه کارآفرینان درباره زبان بدن در مذاکره که موفقیت تان را تضمین

۱۰. شگفت‌زدگی

 

چشم‌های کاملا باز، ابروهای بالا رفته، دهان باز و درنتیجه چانه پایین رفته، سر عقب رفته یا به یک طرف خم شده است.

۱۱. رهایی و آرامش خاطر

ابروها به بیرون کج شده‌اند، لب‌ها یا خندان هستند یا به پایین متمایل شده‌اند، سر خم شده

انواع نگاه کردن: ۱۸ نوع نگاه یا زبان بدن چشم ها

رپورتاژ

زبان بدن صورت ۱۲: تنفر

روگرداندن چشم ها و سر، سوراخ‌های بینی در حال انفجار، دهان بسته احتمالا زبان گرد شده، چانه‌ی جلو کشیده.

۱۳. شرم

چشم‌ها و سر رو به پایین، ابروها پایین نگه‌داشته شده، پوست قرمز شده

زبان بدن دروغگو : ۲۰ نشانه که یک نفر به شما دروغ می‌گوید

زبان بدن صورت ۱۴: تأسف

چشم‌ها کاملا خیره و احتمالا نمناک، ابروها در قسمت بین دو ابرو اندکی درهم کشیده شده یا گوشه ابرو پایین افتاده، گوشه لب‌ها رو به پایین، سر به یک طرف خم شده

۱۵. آرامش

عضلات صورت آرام و نگاه ممتد. شاید گوشه لب‌ها به نشانه لبخند اندکی بالا رفته باشد

رنگ

۲۰. قرمز

عموما یک صورت قرمز ممکن است نشان دهنده فردی باشد که داغ شده است، زیرا خون به سطح بدنش آمده است تا خنک شود. آن‌ها ممکن است به‌خاطر تمرین و ورزش یا برانگیختگی احساسی، مثلا، وقتی هیجان زده می‌شوند، داغ شده باشند.

چهره‌ی قرمز عموما نماد یک فرد عصبانی است. این یک نشانه‌ی مشخص خطر است و به فرد مقابل اخطار می‌دهد اگر از موضع‌شان عقب‌نشینی نکنند ممکن است آسیب ببینند.

مردم وقتی خجالت‌زده می‌شوند به شیوه‌های گوناگونی سرخ می‌شوند. در برخی افراد، گردن‌شان سرخ می‌شود. در بسیاری از افراد گونه‌ها سرخ می‌شوند. و گاهی مواقع کل صورت سرخ می‌شود.

زبان بدن نشستن: شخصیت شناسی ۱۳ مدل نشستن و تفسیر آن ها

 

۲۱. سفید

پوست سفید ممکن است نشان دهنده‌ی این باشد که فرد احساس سردی می‌کند زیرا خون برای جلوگیری از یخ زدگی به اعماق بدن می‌رود.

پوست سفید همچنین نشانه‌ی ترس نیز است، غالبا ترس شدید. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که خون، سطح پوست را به دلیل احتمال بریده شدن، ترک می‌کند و به عضلات می‌رود، جایی که حضورش بیشتر مورد نیاز است.

۲۲. آبی کبود

پوست می‌تواند به تناژ آبی نیز دربیاید. این رنگ نشان دهنده‌ی سردی یا ترس شدید است.

۲۳. رطوبت

زمانی‌که بدن گرم می‌شود، احتمالا به‌خاطر هیجان یا برانگیختگی احساسی، عرق کردن یک مکانیسم طبیعی بدن برای خنک شدن است.

تعریق نیز با ترس ارتباط دارد، شاید به این دلیل که باعث لغزنده شدن پوست می‌شود و از چنگ انداختن یک موجود مهاجم جلوگیری می‌کند.

اصطلاحات

۲۴. قابل اعتماد

همن و همکارانش (۲۰۱۵) دریافتند که قابل اعتمادترین چهره، چهره‌ای است که لبخند کمرنگی بر لب داشته‌باشد، گوشه‌های لب بالا باشد، و ابروها اندکی بالا رفته باشد. این چهره نشان دهنده یک فرد با اعتماد به نفس و دوستانه است ولی نگران این نیست که دیگران نیز او را دوست دارند یا نه (هرچند ما را به یک دوست مطلوب‌تر تبدیل می‌کند).

زبان بدن دست ها:۱۳ رایج‌ترین حرکات در زبان بدن دست ها

۲۵. باهوش

کلایسنر و همکارانش (۲۰۱۴) به این نتیجه دست یافتند که افراد با چهره لاغرتر، چانه باریک‌تر و بینی بلندتر نماد واقعی یک فرد نابغه است. در مقابل، یک صورت بیضی شکل و پهن‌تر با چانه بزرگ و بینی کوچک غالبا به‌عنوان یک فرد با هوش کم شناخته می‌شود. همچنین به این نکته پی بردند که قضاوت زنان از جذابیت می‌تواند ارزیابی سایر مشخصه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. آن‌ها همچنین گفتند هوش بالاتر زمانی درک می‌شود که فرد لبخند می‌زند یا شوق خود را نشان می‌دهد، حال آن‌که هوش پایین‌تر با خشم و قابل اعتماد نبودن مرتبط است.

شما همچنین می‌توانید با به‌کارگیری زبان بدن صورت قدرت، واضح صحبت کردن، استفاده از ارتباط چشمی بیشتر و اعتماد به نفس خودتان را باهوش‌تر نشان دهید.

نوشته‌های مرتبط