9 تفاوت عشق و دوست داشتن

هرچند در هر دو احساسِ “عشق” و “دوست‌داشتن” همیشه پای دل در میان است، ولی به‌رغم شباهت‌های بسیارشان، این دو تفاوت‌های ظریفی نیز دارند. اگر می‌خواهید بفهمید کسی را دوست دارید، یا عاشق‌اش هستید، به ۹ تفاوت عشق و دوست داشتن نگاهی بیندازید:

رپورتاژ

تفاوت عشق و دوست داشتن

  1. در کنار کسی که عاشق‌اش هستید، قلب‌تان تندتر می‌تپد، ولی در کنار کسی که دوست‌اش دارید، فقط خوش‌حال می‌شوید.
  2. در کنار کسی که عاشق‌اش هستید، زمستان مثل بهار می‌شود، ولی در کنار کسی که دوست‌اش دارید، زمستان فقط یک زمستان زیبا می‌شود.
  3. اگر در چشمان کسی که عاشق‌اش هستید نگاه کنید، از خجالت سرخ می‌شوید، ولی اگر به چشمان کسی که دوست‌اش دارید نگاه کنید، فقط لب‌خند می‌زنید.
  4. به کسی که عاشق‌اش هستید نمی‌توانید هرچه در دل دارید بگویید، ولی به کسی که دوست‌اش دارید می‌توانید بگویید.
  5. در کنار کسی که عاشق‌اش هستید خجالت می‌کشید، ولی به کسی که دوست‌اش دارید می‌توانید خودتان را نشان بدهید.
  6. کسی که عاشق‌اش هستید هر دو دقیقه به یادش می‌افتید و نمی‌توانید به چشمان‌اش خیره شوید، ولی همیشه می‌توانید در چشمان کسی که دوست‌اش دارید خیره شوید و لب‌خند بزنید.
  7. وقتی کسی که عاشق‌اش هستید گریه می‌کند، شما هم با او گریه می‌کنید، ولی وقتی کسی که دوست‌اش دارید گریه می‌کند، فقط آرامش‌تان به هم می‌ریزد.
  8. احساس عاشقی از چشم‌ها شروع می‌شود، و احساس دوست‌داشتن از گوش‌ها.
  9. پس اگر می‌خواهید از دوست داشتن کسی دست‌ بکشید تنها کافی‌ است روی گوش‌های‌تان را بگیرید، ولی اگر سعی کنید چشم های‌تان را روی معشوق‌تان ببندید، عشق به شکل قطره‌ای اشک در می‌آید و داغِ آن تا ابد در قلب‌تان خواهد ماند.
نوشته‌های مرتبط