۲۵ مرگبارترین و سمی ترین عنکبوت جهان که واقعا وجود دارند

اکثر آدم‌ها از عنکبوت‌ها بیزارند. آن‌ها در گوشه‌های تاریک پنهان می‌شوند، به اطراف می‌خزند، و تارهایی می‌تنند که به کل سر و صورت آدم می‌چسبند. صادق باشید،‌ مثلا اگر همین حالا یک عنکبوت بزرگ را ببینید که بر روی شانه‌تان می‌خزد احتمالا با ترس و وحشت از جای‌تان خواهید پرید. چهار جفت چشم، هشت پا، و ظاهر عموما زشت‌شان آن‌ها را به موجوداتی عجیب‌الخلقه تبدیل می‌کند. با وجود این، وقتی سم را به این ترکیب اضافه کنید، باعث می‌شود این موجودات بسیار وحشتناک‌تر به نظر برسند. اگر دچار عنکبوت‌هراسی هستید، پس آماده‌ی از ترس به خود پیچیدن شوید چون قرار است در ادامه ۲۵ مرگبارترین و سمی ترین عنکبوت جهان که واقعا وجود دارند به شما معرفی شوند.

مرگبارترین و سمی ترین عنکبوت جهان

۲۵. بیوه‌ی دروغگوی نجی

عنکبوت بیوه‌ی دروغگوی نجیب که یکی از عنکبوت‌های ترسناک موجود در انگلستان است، سمی‌ترین گونه از سه نوع عنکبوت بیوه‌ی دروغگو است. نیش آن باعث درد، تورم، حالت تهوع می‌شود، و اگر عفونی شود می‌تواند به قانقاریا منجر شود.

۲۴. عنکبوت ماسه‌ای شش چشم

در حالی که عنکبوت ماسه‌ای شش چشم بسیار خجالتی است، اما به فوق‌العاده سمی بودن نیز معروف است. چون خیلی به آدم‌ها نزدیک نمی‌شود، موارد اندکی از نیش زدن انسان‌ها توسط این عنکبوت گزارش شده است. با وجود این، در یک مورد بسیار معروف، مردی دستش را به خاطر نکروز (بافت مردگی) حاصل از نیش این عنکبوت از دست داده است. از آنجایی که هیچ پادتنی برای آن وجود ندارد، اکثر مردم فکر می‌کنند که گزیده شدن توسط یک عنکبوت ماسه‌ای شش چشم گزیده منجر به مرگ خواهد شد.

سمی ترین عنکبوت جهان ۲۳: کاتیپو

عنکبوت کاتیپو، که بومی نیوزیلند است، گونه‌ای در معرض خطر است. فقط جنس ماده‌ی آن قادر به نیش زدن اشخاص است، اما نیش آن‌ها مرگبار به حساب نمی‌آید بلکه بیشتر ناخوشایند است. از “ناخوشایند” منظورمان آن است که شامل علائمی مثل گرفتگی عضلات شکم، تعریق، تب، و لرز می‌شود.

۲۲. عنکبوت گوشه‌گیر قهوه‌ای

عنکبوت گوشه‌گیر قهوه‌ای سمی‌ترین عنکبوت در ایالات متحده به حساب می‌آید. قربانی بعد از گزیده شدن تب، تشنج، خارش، حالت تهوع، و درد عضلانی را تجربه خواهد کرد. در موارد بسیار حاد، آن‌ها ممکن است نکروز (بافت مردگی) را نیز تجربه کنند.

سمی ترین عنکبوت جهان ۲۱: عنکبوت دوره‌گرد

اساسا فکر می‌کردند در صورتی گزیدگی انسان توسط عنکبوت دوره‌گرد نیش آن باعث جراحات وحشتناکی می‌شود، اما مطالعات اخیر این تصور را رد می‌کند. در حالی که آن‌ها به لحاظ پزشکی ترسناک و تهدیدی برای سلامتی به حساب می‌آیند، نیش آن‌ها می‌تواند به مدت چند ساعت باعث قرمز شدن، تورم، و تکان‌های شدید و ناگهانی شود.

۲۰. رتیل

به رغم ظاهر ترسناک‌شان، سم رتیل فقط باعث گزیدگی دردناک می‌شود و موی روی پاهای‌شان می‌تواند موجب خارش پوست شود. این گزش برای انسان‌ها مضر نیست، مگر آنکه کسی به آن‌ها آلرژی داشته باشد.

سمی ترین عنکبوت جهان ۱۹: عنکبوت کابینتی

عنکبوت کابینتی برای انسان‌ها خطرناک به حساب نمی‌آید. برای اکثر آدم‌ها، واکنش‌ به سم آن شبیه واکنش به نیش زنبور است. به هر حال، موارد کمی وجود داشته است که علائم جدی‌تری برای گزیدگی این نوع از عنکبوت‌ها گزارش شده است.

۱۸. عنکبوت پشت قرمز

نیش عنکبوت پشت قرمز نه تنها دردناک است، بلکه اگر فورا درمان نشود به مرگ‌های خاصی نیز منجر خواهد شد. در ۱۹۵۶ یک پادزهر برای آن درست کردند. هر ساله ۲۵۰ نفر این پادزهر را دریافت می‌کنند.

۱۷. عنکبوت خانگی سیاه

نیش یک عنکبوت خانگی سیاه سمی هست اما کشنده نیست. با وجود این، علاوه بر سایر علائم، می‌تواند باعث درد شدید، تورم، حالت تهوع، و استفراغ شود.

سمی ترین عنکبوت جهان ۱۶: عنکبوت بیوه‌ی سیاه

سم عنکبوت بیوه‌ی سیاه تقریبا ۱۵ برابر زهرآگین‌تر از سم مار زنگی دشتی است. با وجود این، فقط جنس ماده‌ی آن می‌تواند به انسان‌ها آسیب بزند. ماده‌ها معمولا یک شکلی شبیه ساعت شنی قرمز روی شکمشان دارند.

۱۵. عنکبوت کیسه‌ای زرد

نیش عنکبوت کیسه‌ای زرد می‌تواند علاوه بر علائمی مانند تب، گرفتگی عضلات، و حالت تهوع باعث درد شدید شوند اما به ندرت به یک ناراحتی پزشکی شدید منجر می‌شود.

۱۴. رتیل آذینی صورتی

رتیل آذینی صورتی نوعی رتیل است که به تازگی در سریلانکا کشف شده است. سم آن برای کشتن موش، مارمولک، و پرندگان کوچک کافی است.

رپورتاژ

۱۳. عنکبوت تار-قیفی سیدنی

عنکبوت تار-قیفی سیدنی که بومی استرالیا است می‌تواند طرف ۱۵ دقیقه با نیش خود شما را بکشد. خوشبختانه پادزهر آن وجود دارد … البته اگر با سرعت کافی درمان شود.

۱۲. عنکبوت دریچه ساز

اغلب عنکبوت‌های دریچه ساز را با عنکبوت‌های تار-قیفی اشتباه می‌گیرند، اما به ندرت نیش می‌زنند و اگر نیش بزنند، خطر پایینی برای انسان‌ها دارد. با وجود این، نیش آن می‌تواند بسیار دردناک باشد.

سمی ترین عنکبوت جهان ۱۱: عنکبوت بیوه قهوه‌ای

در بسیاری از موارد، نیش عنکبوت بیوه‌ی قهوه‌ای فقط باعث مشکلات جزئی می‌شود اما گاهی می‌تواند بسیار شدید و شامل اسپاسم‌های عضلانی، سردرد، و حالت تهوع شود.

۱۰. عنکبوت موشی

اکثر عنکبوت‌های موشی نر و ماده نیش‌های بسیار بزرگی دارند و تهاجمی هستند. خوشبختانه، فقط گونه‌های خاصی یافت شده‌اند که باعث بروز علائم جدی می‌شوند.

۹. عنکبوت گوشه‌گیر شیلیائی

هرچند مرگ ناشی از نیش آن‌ها بسیار نادر است، عنکبوت گوشه‌گیر شیلیائی می‌تواند باعث بروز علائم جدی مانند خارش پوست و مرگ سلول‌های پوستی بشود.

سمی ترین عنکبوت جهان ۸: عنکبوت گرگی

نام “عنکبوت گرگی”‌ باعث می‌شود آدم‌ها از این نوع عنکبوت به وحشت بیفتند. اما، نیش آن کشنده نیست و فقط باعث تحریکات پوستی جزئی می‌شود. با وجود این، بعضی از قربانیان ممکن است نسبت به آن آلرژی داشته باشند و به همین خاطر نیاز باشد به دنبال مراقبت‌های پزشکی و درمانی باشند.

۷. عنکبوت قیفی درختی شمالی

عنکبوت قیفی درختی شمالی، که از خویشاوندان عنکبوت تار-قیفی استرالیایی است درست به همان اندازه کشنده و خطرناک است. و بر خلاف خویشاوندان‌شان، آن‌ها اکثرا در درخت‌ها و نواحی جنگلی زندگی می‌کنند.

۶. عنکبوت بیوه‌ی قرمز

عنکبوت بیوه‌ی قرمز که اوایل در فلوریدا یافت می‌شد، می‌تواند در صورت نیش زدن در انسان‌ها باعث اسپاسم بشود. خوشبختانه، موارد ثبت شده‌ی زیادی از گزیدگی آن‌ها وجود ندارد چون آن‌ها اغلب با انسان‌ها در تماس قرار نمی‌گیرند.

۵. عنکبوت سرگردان ببری

عنکبوت سرگردان ببری شبیه عنکبوت سرگردان برزیلی است. سم پیچیده‌ای دارد که بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و معروف است که هنگام نیش زدن باعث درد شدید می‌شود.

۴. عنکبوت قیف باف گوشه نشین

هرچند نادر است اما، اما مواردی از سردردهای شدید و استفراغ به علت نیش عنکبوت قیف باف گوشه نشین وجود داشته است.

سمی ترین عنکبوت جهان ۳: عنکبوت بابون

عنکبوت بابون که در آفریقا یافت می‌شود بسیار شبیه رتیل است. نیش یک عنکبوت بابون می‌تواند به استفراغ، مشکل در راه رفتن، و شوک شود.

۲. عنکبوت سیاه گوش

معروف است که عنکبوت‌های سیاه گوش از یک ساز و کار جهشی برخوردارند و همچنین یکی از چند عنکبوتی هستند که در واقع می‌تواند سم خود را تف کند. در حالی که برای انسان‌ها کشنده نیستند اما سم‌شان می‌تواند باعث تورم‌های موضعی شود که تا حدود ۲۵ سانتی‌متر قطر دارند.

۱. عنکبوت سرگردان برزیلی

وقتی کتاب ثبت رکوردهای گینس ادعا می‌کند که عنکبوت سرگردان برزیلی، که با نام عنکبوت موزی نیز شناخته می‌شود، سمی‌ترین عنکبوت جهان است، پس قطعا طبیعی است که دلتان نخواهد با آن‌ها برخورد کنید. خوشبختانه، آن‌ها فقط در آب‌ و هوای گرمسیری در کارائیب و جنوب آمریکا یافت می‌شوند.

منبع list25
نوشته‌های مرتبط