مجازات تجاوز به عنف در کشورهای مختلف دنیا

همه‌ی ما می‌دانیم هندوستان از لحاظ میزان بالای تجاوز و جرائم جنسی یکی از کشورهای مشهور در جهان است؛ و تقریبا همه‌ی ما از پیامدهای این جرم باخبر هستیم. مثلا در همین کشور هند، اصلاحیه‌هایی خاص برای قوانین موجود در نظر گرفتند تا بتوانند در پرونده‌های مربوط به تجاوز جنسی، تصمیم‌‌هایی دقیق‌، عادلانه، و پیشگیرانه‌تر اتخاذ کنند. کشورهای مختلف در سراسر جهان در تقابل با تعرضات جنسی قوانینی کاملا متفاوت از یکدیگر دارند که در ادامه به چند نمونه مجازات تجاوز به عنف اشاره می‌کنیم.

۱. هند: از حبس ابد تا حکم اعدام

بعد از تصویب قانون ضد تجاوز به عنف در آوریل ۲۰۱۳، مجرمان به حبس (معمولا ۱۴ سال)، حبس ابد، و در موارد بسیار نادر به اعدام محکوم می‌شوند. این اصلاحیه هم‌چنین انواعِ دیگر تعرضات جنسی را نیز در بر می‌گیرد و آنها را در زمره‌ی تجاوز قرار می‌دهد.

۲. فرانسه: حبس از ۱۵ سال تا آخر عمر

کشور فرانسه در مورد تجاوز نسبت به کشورهای هم‌تراز خود قوانینی به شدت سخت‌گیرانه دارد. دادگاه‌های این کشور متجاوز را به ۱۵ سال زندان محکوم می‌کنند، که این محکومیت بر اساس میزان آسیب و خشونت جرم می‌تواند به ۳۰ سال یا حتی حبس ابد افزایش یابد.

۳. چین: از حکم اعدام تا اخته کردن

حکم تجاوز در کشور چین مرگ است؛ و برخی‌ها ممکن است این صلابت و تحکم را ستایش کنند. با وجود این، اعدام بدون برگزاری دادگاه صالح و عادل کاملا وحشیانه و دور از تمدن است. بر اساس شواهدی که حتی حکومت استبدادی این کشور نیز آنها را تایید کرده است، برخی از محکومان به تجاوز بعد از اجرای حکم اعدام بی‌گناه شناخته می‌شوند. متجاوزان را در برخی موارد در این کشور اخته نیز می‌کنند.

۴. عربستان سعودی: گردن زدن چند روز بعد از دستگیری

مجازات تجاوز به عنف در عربستان سعودی این‌گونه است که شخص متجاوز را بعد از تزریق داروهای بی‌حسی در ملا عام گردن می‌زنند. در حقیقت آنها همین مجازات را برای قاچاقچیان مواد مخدر نیز در نظر می‌گیرند، که خود نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که این رفتار و عادت وحشیانه در نظام این کشور ریشه دارد.

۵. کره‌ی شمالی: اعدام با جوخه‌ی آتش

دیکتاتورهای کره‌ی شمالی متجاوزان به عنف را به اعدام با جوخه‌ی آتش محکوم می‌کنند. خطوط عدالت در این کشور آن‌چنان مبهم و غیرروشن است که به راحتی مخالفان سیاسی‌شان را نیز تحت جرائمی نظیر تجاوز به عنف این‌گونه تیرباران می‌کنند.

۶. افغانستان: شلیک گلوله به سر یا به دار آویختن

رپورتاژ

متجاوزان در این کشور ظرف مدت ۴ روز بعد از دستگیری با شلیک گلوله به سرشان کشته می‌شوند یا به دار آویخته می‌شوند؛ نحوه‌ی اعدام به رای قاضی دادگاه بستگی دارد.

۷. مصر: به دار آویختن

مصر نیز از جمله کشورهایی است که فرد متجاوز را به اعدام محکوم می‌کنند؛ و حکم اعدام در این کشور با آویختن به دار اجرا می‌شود.

۸. ایران: به دار آویختن

متجاوزان به عنف در ایران به اعدام محکوم می‌شوند؛ گاهی اوقات حکم اعدام به وسیله‌ی طناب دار، و در برخی موارد به صورت سنگسار اجرا می‌شود. متاسفانه در فرهنگ این کشور قربانی تجاوز نیز مورد بی‌مهری و بدرفتاری قرار می‌گیرد.

۹. اسرائیل: ۱۶ سال زندان

اگر شخصی در این منطقه به جرم تجاوز به یک زن گناهکار شناخته شود، تنها به ۱۶ سال زندان محکوم می‌شود. تعریف تجاوز در فرهنگ اسرائیل کاملا جامع و همه‌گیر است و اشکال مختلف تعرضات جنسی را در بر می‌گیرد.

۱۰. ایالات متحده‌ی امریکا: حبس ابد

حکم دادگاه برای متجاوزان به عنف در این کشور معمولا بستگی به این مسئله دارد که دادگاه مربوطه از قوانین ایالتی تبعیت می‌کند یا قوانین فدرال. بر اساس قوانین فدرال، مجازات این جرم می‌تواند از چند سال زندان تا حبس ابد متغیر باشد.

۱۱. روسیه: ۳ تا ۲۰ سال زندان

متجاوزان در روسیه معمولا به ۳ تا ۶ سال زندان محکوم می‌شوند. مدت محکومیت به حبس بر اساس میزان آسیب وارده یا شرایط دیگر از این قبیل می‌تواند تا ۱۰ سال، ‌و حتی در پرونده‌هایی نادر تا ۲۰ سال افزایش یابد.

۱۲. نروژ: ۴ تا ۱۵ سال زندان

نروژ نیز مانند فرانسه نسبت به تجاوز نگاهی سختگیرانه و دقیق دارد. طبق قانون این کشور، هرگونه رفتار جنسی با یک شخص بدون رضایت وی به منزله‌ی تجاوز تلقی می‌شود، و مجرم بر اساس میزان آسیب وارده به قربانی به ۴ تا ۱۵ سال زندان محکوم می‌شود. اگرچه این کشور دارای زندان‌هایی بسیار زیبا است!

 

منبع scoopwhoop
نوشته‌های مرتبط