طرز تهیه فالوده خانگی خوشمزه و آسان

فالوده این ترکیب نشاط آور یخ و گلاب و شکر و رشته یکی از ابتدایی‌ترین دسرهای منجمد شناخته‌شده است که قدمت آن در ایران به 400 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. این نوع فالوده به‌طور خاص به شهر شیراز نسبت داده می‌شود، در حالی که انواع دیگری از فالوده در سراسر خاور میانه، هند، و پاکستان وجود دارد. این یک ترکیب منحصر به‌فرد است و خوردن آن یک تجربه‌ی حسی بی‌نظیر است. ما چند طرز تهیه فالوده خانگی خوشمزه و آسان مختلف را امتحان کرده‌ایم و دستوری که در ادامه آمده‌است ترکیبی است از آن‌چه ما جواب بهتری از آن گرفته‌ایم و درست کردن آن در یک روز داغ تابستانی آسان است. حتما فالوده را با آب لیموی تازه یا برش‌های لیمو سرو کنید، چون طعم معطر و شیرین یخ را تعدیل می‌کند. آلبالو یا شربت آلبالو، و نیز چاشنی‌های سنتی دیگر مانند پسته و نعنا نیز  خیلی توصیه شده‌است.

فالوده خانگی

مواد لازم

  • 1 فنجان شکر
  • 1 فنجان آب
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب
  • 30 گرم نودل برنج یا ورمیشل یا رشته فالوده
  • آب لیموی تازه یا برش‌های لیمو

چاشنی‌های اختیاری: آلبالو، شربت آلبالو، توت‌ها (شاه‌توت، تمشک، زغال‌اخته)، پسته، نعنا

رپورتاژ

طرز تهیه

آب و شکر را در یک تابه‌ی کوچک مخلوط کنید. آن را روی حرارت متوسط بجوشانید تا شکر حل شود. آن را از روی حرارت بردارید، گلاب را اضافه کنید و هم بزنید. اجازه بدهید شربت کاملا خنک شود.

نودل را در ظرفی بریزید که حرارت را نگه می‌دارد. به مقدار کافی آب در حال جوش به آن اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه، یا تا زمانی که نرم شود، بماند. آب آن را بگیرید و با آب سرد آب‌کشی کنید. نودل‌ها را به قطعات 5 سانتیمتری برش بزنید.

نودل و شربت را در یک لیوان کم عمق یا ظرف فلزی مخلوط کنید و در فریزر قرار دهید.

پس از یک ساعت آن را از فریزر خارج کنید و با یک چنگال هم بزنید. آن را به مدت یک ساعت دیگر در فریزر بگذارید، با چنگال آن را زیر و رو کنید و 1 تا 3 ساعت دیگر داخل فریزر برگردانید تا به قوام مد نظرتان برسد.

برای سرو با یک چنگال آن را زیر و رو کنید و به درون ظرف منتقل کنید. فالوده را با آب لیمو یا برش‌های لیمو سرو کنید. با آلبالو یا شربت آلبالو، توت‌های تازه، پسته یا نعنا هم خوشمزه خواهدبود.

نوشته‌های مرتبط