12 زیباترین بیابان دنیا را بشناسید

کره‌ی زمین صحراها و بیابان‌های زیادی دارد که تعدادی از آنها در زیبایی و شگفتی بی‌نظیرند. در ادامه ۱۲ زیباترین بیابان دنیا را معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

۱. ساهارا، افریقای شمالی

یکی از معروفترین و زیباترین بیابان دنیا این بیابان است و داستان‌ها و فیلمنامه‌های زیادی راجع به آن نوشته شده است. این صحرا سومین صحرای بزرگ دنیا و گرمترین آنهاست. خوب است بدانید قطب شمال و جنوب هم در گروه صحرا طبقه بندی می‌شوند. این صحرا ۸. ۶میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد.

۲. صحرای گوبی، چین و مغولستان

این بیابان که بین چین و مغولستان کشیده شده است جزئی از جاده‌ی تاریخی ابریشم بوده است. این صحرا برخلاف صحراهای دیگر، سرد است که هرازگاهی برف هم به خود می‌بیند.

۳. صحرای نامیب، نامیبیا

صحرای نامیباین صحرا قدیمی‌ترین صحرای دنیاست و حدود ۴۵ تا ۸۰ میلیون سال سن دارد. این صحرا خانه‌ی حیات وحشی است که در دیگر نقاط زمین پیدا نمی‌شوند. حتی فیل هم در این صحرا زندگی میکند.

۴. سالاردیونی، بولیوی

صحرای سالاردیونی

این صحرا بزرگترین کویر نمک دنیاست که بسیار شگفت آور است. ده‌ها هزاران سال پیش این منطقه جزئی از یک دریاچه بوده که خشک شده و دو دریاچه‌ی کوچک‌تر و کویر نمک به جا گذاشته است. بیش از ۱۰بیلیون تن نمک در این صحرا یافت می‌شود که با بازتاب نور خورشید مناظر عجیبی خلق می‌کند.

۵. آتاکاما، شیلی

آتاکاما، شیلی

این صحرا، خشک‌ترین مکان زمین است و فقط ۰.۰۱ میلیمتر باران سالانه دریافت می‌کند. بخاطر آسمان تمیز و دور بودن از آلودگی نوری این صحرا مکان مناسبی برای عکاسی از ستارگان است. برف‌ها و یخ‌های آب شده در ارتفاعات بالاتر این صحرا به شکل‌های عجیب و جالبی وجود دارند.

۶. صحرای نقاشی شده، آریزونا، امریکا

آریزونا

این صحرا نامش را از رنگهای قرمز، نارنجی، آبی وبنفشی که در سراسر آن دیده میشود، گرفته است. این رنگها توسط مواد معدنی در سنگها به‌وجود آمده‌اند. این صحرا پر از مسیرهای پیاده گردی زیباست.

۷. صحرای قله‌ها، استرالیا

رپورتاژ

صحرای قله ها

این صحرا نامش را از سنگ‌های مخروطی شکلش گرفته است که به زیبایی میان شن‌های زرد قد افراشته‌اند.

۸. صحرای موجاوه، نوادا، امریکا

موجاوه

این صحرا که دو پارک ملی را هم دربرمی‌گیرد، گرم‌ترین، خشک‌ترین و پایین‌ترین منطقه در امریکای شمالی است. این مکان ظاهری فرازمینی دارد و قسمتهایی از نوادا، آریزونا و یوتاه را می‌پوشاند.

۹. صحرای تاکلاماکان، آسیای مرکزی

تاکلاماکان

این صحرای عجیب در سال‌های جدید با برف پوشیده شده است و بسیار بزرگ است. دو شاخه از جاده‌ی ابریشم از این صحرا می‌گذشت و در سال ۲۰۰۸ این صحرا بزرگترین برف خود را تجربه کرده است.

۱۰. صحرای تار، هند

صحرای تار

این صحرا مرز هند و پاکستان است و تعداد زیادی گونه‌ی مارمولک و مار در آن خانه دارند. این صحرا مکان مناسبی برای سفر است.

۱۱. صحرای قطب جنوب

صحرای قطب جنوب

این صحرا در ذهن به عنوان بیابان نمی‌گنجد ولی خوب است بدانید سالانه کمتر از ۲۰ سانتیمتر باران دریافت می‌کند. این صحرا هیچ ساکن دائمی ندارد. و افراد بخاطر تحقیق و به طور موقت در آن زندگی می‌کنند.

۱۲. صحرای تابرناس، اسپانیا

صحرا

در قاره‌ی اروپا تنها همین یک صحرا وجود دارد که سالانه کمتر از ۲۵سانتیمتر باران دریافت می‌کند. دمای آن بین -۵ تا ۴۸درجه متغیر است. این صحرا لوکیشن فیلمبرداری تعداد زیادی فیلم غرب وحشی بوده است.

۳۰ زیباترین چشم جهان که شما را جادو می‌کنند

منبع triptodiscover
نوشته‌های مرتبط