۵۰ راز درباره زندگی خصوصی و پرحاشیه مدونا

مدونا خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر و کارآفرین بین‌المللی مشهور آمریکایی است. بر اساس گزارش مجله اقتصادی فوربز، مدونا در صدر فهرست پر در آمدترین چهره های سرشناس دنیای هنر و سرگرمی در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت.در ادامه با بازده همراه باشید تا درباره ۵۰ راز درباره زندگی خصوصی و پرحاشیه مدونا بیشتر بدانید.

۱. مدونا با نام اصلی مدونا لوییز ورونیکا چیکونه در ۱۶ آگوست ۱۹۵۸ در بی‌سیتی میشیگان به دنیا آمد. برخلاف بیش‌تر افراد که به موطن خود افتخار می‌کنند مدونا از آن راضی نبود. یک بار مدونا در تلویزیون شهر را خود را چنین توصیف کرد: یک شهر کوچک و بوگندو در شمال میشیگان.

۲. پدرش ایتالیایی و مادرش فرانسوی کانادایی است.

۳. او در پونتیاک میشیگان، در حومه‌ی دیترویت بزرگ شد.

۴. مدونا در مصاحبه با Vanity Fair شخصیت کودکی‌اش را چنین توصیف می‌کند: دختری تنها که دنبال چیزی بود. من سرکش نبودم. می‌خواستم در انجام یک کار خوب باشم. من مثل دخترهای معمولی زیر بغلم را اصلاح نمی‌کردم و آرایش نمی‌کردم. اما درس می‌خواندم و نمراتم خوب بود… می‌خواستم برای خودم کسی باشم.

۵. وقتی کوچک بود آرزو داشت یک رقصنده‌ی باله شود.

۶. در کودکی به مدونا لقب نونی کوچک را دادند، زیرا هم اسم مادرش بود.

۷. مدونا فرزند سوم خانواده بود و ۵ خواهر و برادر دیگر داشت: مارتین، آنتونی، پائولا، کریستوفر، و ملانی. او بزرگ‌ترین دختر خانواده بود.

۸. او در دبیرستان روچستر آدامز یک شاگرد زرنگ و یک هوراکش بود.

۹. در ۱۹۷۶ مدونا با یک بورسیه‌ی رقص وارد دانشگاه میشیگان شد.

۱۰. در ۱۹۷۷ از دانشگاه انصراف داد و تنها با ۳۵ دلار به نیویورک رفت.

۱۱. او برای امرار معاش چندین شغل کم‌ درآمد را امتحان کرد، از جمله کار کردن در دانکن دوناتس.

۱۲. او با چندین گروه رقص مدرن به اجرا پرداخت، و در مدرسه رقص الوین ایلی تحصیل کرد.

۱۳. در سال ۱۹۸۴ با آهنگ Borderline برای نخستین باردر بین ۱۰ آهنگ برتر قرار گرفت.

۱۴. ویدئوی Like a Prayer مدونا از سوی فرقه‌های خاصی با مقداری انتقاد روبه‌رو شد زیرا آن را با عقاید مذهبی مرتبط می‌دانستند. این نگرش باعث شد پپسی-کولا حمایت مالی خود را کنسل کنند.

۱۵. ظاهر شاخص مدونا در دهه‌ی ۸۰ که اغلب از آن کپی‌برداری می‌شود، توسط ماریپول، طراح مد و جواهرات خلق شده بود.

۱۶. مدونا باکرگی خود را در صندلی عقب یک کادیلاک از دست داد. این موضوع توسط برادرش کریستوفر چیکونه و در کتاب زندگی با خواهرم مدونا فاش شد.

۱۷. نخستین حضور مدونا در سینما به ۱۹۸۵ برمی‌گردد که ابتدا با نقش کوچکی به عنوان یک خواننده‌ی کلوپ در Vision Quest و بعد با نقش برجسته‌تری در ناامیدانه در جست‌وجوی سوزان ظاهر شد.

۱۸. قد مدونا ۱ متر و۶۴ سانتی‌متر است.

۱۹. او زمانی که روی ویدئوی Material Girl کار می‌کرد با شان پن وارد رابطه شد و در ۲۷مین سالگرد تولد او در ۱۹۸۵ ازدواج کردند.

۲۰. فیلم Shanghai Surprise (خبر خوش شانگهای) در ۱۹۸۶ که مدونا با همسرش شان پن در آن ظاهر شده بود ۱۷ میلیون دلار هزینه برداشت اما حدود ۲ میلیون سود خالص در پی داشت. او تنها فردی است که جایزه‌ی تمشک طلایی را برای بدترین بازیگر زن (Swept Away)، بدترین بازیگر زن مکمل (Die Another Day)، و بدترین زوج روی پرده (Swept Away) را در یک سال دریافت کرد.

۲۱. مدونا آلبوم True Blue را به همسرش در آن زمان، یعنی شان پن تقدیم کرد و او را باحال‌ترین مرد دنیا نامید.

۲۲. در ۱۹۹۲، مدونا و رپر معروف وانیلا‌آیس رابطه‌ای هشت ماهه با هم داشتند که گفته می‌شود طی آن مدونا نیمه شب به او زنگ می‌زد که ببیند آیا با زن دیگری در ارتباط یا خیر.

۲۳. هم‌چنین با توپاک، جان اف کندی کوچک، آنتونیو باندراس، ‌لنی کراویتز، دنیس رادمن، و ژان میشل باسکیت نیز رابطه داشته است.

۲۴. باور کنید یا نه مدونا در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره ندارد. در ۱۹۹۰ او برای این افتخار انتخاب شد اما این پیشنهاد را رد کرد. آنا مارتینز هولر، سخنگوی پیاده‌روی مشاهیر هالیوود می‌گوید برای دریافت یک ستاره، مدونا باید دوباره درخواست نامزدی خود را تقدیم کند. او علاقه‌ای به این کار ندارد، من بسیار تردید دارم اجازه دهد کسی او را نامزد کند.

رپورتاژ

۲۵. وی سال ۱۹۹۴ در برنامه‌ی نیمه شب با دیوید لترمن ۱۳ بار یک فحش رکیک را به زبان آورد. این قسمت از برنامه پرسانسورترین قسمت در تاریخ برنامه‌های گفت‌وگومحور تلویزیون شد و یکی از بالاترین رتبه‌ها را برای لترمن در حرفه‌اش به ارمغان آورد.

۲۶. در ۱۹۹۷ مدونا ستاره‌های بزرگی همچون گلن کلوز، فرانسس مک‌دورمند، دبی رینولدز و باربارا استریسند را کنار زد و به خاطر نقشش در Evita جایزه‌ی بهترین هنرپیشه‌ی زند گلدن گلوب را به‌دست آورد.

۲۷. در ۱۹۹۹ مدونا یکی از بدلباس‌ترین افراد مجله‌ی پیپل نامیده شد.

۲۸. از رنگ نارنجی متنفر است.

۲۹. در ۱۴ اکتبر ۱۹۹۶ لوردس ماریا چیکونه لئون، دخترش از مربی فیتنس، لئون کارلوس را به دنیا آورد.

۳۰. از بین آهنگ‌های بریتنی ترانه‌ی Baby One More Time را خیلی دوست دارد.

۳۱. در اکتبر سال ۲۰۰۰ دعوی را خود علیه یک باج گیر سایبری برنده شد که از دامنه‌ی madonna.com برای یک سایت پورنوگرافی استفاده کرده بود. سازمان جهانی مالکیت معنوی ملل متحد متوجه شد اپراتور این سایت، دن پاریسی، فاقد حقوق یا منافع قانونی در این دامنه است. پاریسی ادعا می‌کند او در حال انتقال نام دامنه به بیمارستان ایالات متحده، Madonna Rehabilitation، بوده است که نام دامنه‌اش madonna.org است.

۳۲. او عاشق بازی کردن در بیل را بکش ۳ است و می‌گوید اگر کوئنتین تارانتینو (کارگردان فیلم) از من می‌خواست حتما قبول می‌کردم. کارم با اسلحه خوب است و هنرهای رزمی هم بلدم. (مدونا قبلا گفته بود که فیلم مورد علاقه‌اش یعنی بیل را بکش ۱ است و دلش می‌خواهد کوئنتین تارانتینو ویدئویی برای Gang Bang کارگردانی کند)

۳۳. مدونا در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار با نمایش Up for Grabsدر سالن تئاتر وست‌اند لندن روی صحنه رفت کرد.

۳۴. نخستین کتاب کودک مدونا، به نام رزهای انگلیسی، در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و تاکنون جمعا ۱۰ کتاب منتشر کرده است.

۳۵. او از ۱۵ سالگی گیاهخوار بوده است.

۳۶. از برونتوفوبیا ـ ترس از توفان ـ رنج می‌برد.

۳۷. نمی‌تواند تمرکزش را بر جزییات کنترل کند و می‌گوید به صورت وسواسی و ناگهانی نیاز دارد از هر چیزی که اطرافش اتفاق می‌افتد مطلع باشد.

۳۸. طبق گفته‌ی فوربس دارایی خالص مدونا ۵۰۰ میلیون دلار است.

۳۹. تونی چیکونه، پدر مدونا، از همان ابتدا کسب و کار شراب گیری خود را با معرفی شراب مدونا به راه انداخت که پنج نوع مختلف دارد. قیمت آنها بین ۲۵ دلار تا ۴۰ دلار برای هر بطری است.

۴۰. کتاب رکوردهای جهانی گینس مدونا را موفق‌ترین خواننده زن تاریخ نامیده است چرا که بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از کارهای او در سراسر دنیا فروخته است.

۴۱. گوینت پالترو در مراسم ازدواج اسکاتلندی او با گای ریچی در سال ۲۰۰۰ ساقدوش افتخاری بود.

۴۲. استینگ پدرخوانده‌ی روکو، پسر مدونا و گای ریچی است.

۴۳. مدونا کاتالوگ تمام کارهایش را به مجموعه‌ی تلویزیونی شبکه‌ی فاکس، Glee، اهدا کرد.

۴۴. او در مجموع نامزد دریافت ۱۸ جایزه‌ی گرمی شده است؛ و تا به حال ۵ بار برنده‌ی آن شده است.

۴۵. مدونا با مجموع ۱۵۶ آهنگ، از جمله ۱۲ آهنگ در میان ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد و ۴۳ آهنگ در بخش آهنگ‌های Dance Club، رکورد بیش‌ترین آهنگ‌های شماره یک جدول‌های بیلبورد را در دست دارد. هم‌چنین ۳۸ تک‌آهنگ برتر او در میان ده آهنگ برتر و ۱۰۰ آهنگ برتر قرار دارند که بیش‌تر از هر هنرمند دیگری در تاریخ است.

۴۶. قرار بود نقش اصلی Music of the Heart را بازی کند اما دو هفته قبل از شروع فیلمبرداری کنار کشید.

۴۷. دخترش لورس به عنوان ادای دینی به مادر مدونا نام‌گذاری شد که می‌خواست لوردس فرانسه را ببیند، ‌جایی که مریم باکره، مدونا، در ۱۸۵۸ ظاهر شده بود. اما قبل از آن که بتواند آرزویش را تحقق ببخشد، درگذشت.

۴۸. مدونا نه تنها چهره‌ای زیبا دارد، بلکه بهره‌ی هوشی‌اش هم ۱۴۰ است.

۴۹. او عمارتی در تپه‌های هالیوود خریداری کرد که در اصل برای رادولف والنتینو ساخته شده بود.

۵۰. مدونا و سلن دیون از طریق یک جد مشترک به نام زاخاری کلوتیر ریشه‌ی فرانسوی کانادایی مشترکی دارند. هم چنین به کامیلا پارکر باولز و الن دی‌جنرز نیز نزدیک است.

 

نوشته‌های مرتبط