۵۰ راز جالب درباره جنیفر لارنس بازیگر جذاب هالیوودی

جنیفر لارنس که کار خود را از سیاهی لشکری و تئاتر شروع کرده است در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه اسکار شد و به یکباره توجه زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کرد. او شخصیت بسیار جالب و شوخ طبعی دارد و اسرار بسیار زیاد و جالبی در زندگیش به چشم می‌خورد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۵۰ راز جالب درباره جنیفر لارنس را بدانید.

۱. جنیفر لارنس در ۱۵ آگوست ۱۹۹۰ در لوئیس‌ویل کنتاکی به دنیا آمد.

۲. او فرزند گری لارنس، مالک شرکت ساخت ساز لارنس و شرکا، و کارن کوچ لارنس، یک مدیر کمپ کودکان است.

۳. او دو برادر بزرگ‌تر به نام بن و بلین دارد.

۴. نام کامل او جنیفر شریدر لارنس است.

۵. جنیفر رگه‌های انگلیسی، آلمانی، ایرلندی، و اسکاتلندی دارد.

۶. وقتی بزرگ می شد یک تام‌بوی (دختری با رفتار پسرانه) تمام عیار بود. در پیش‌دبستانی، حق نداشت با سایر دخترها بازی کند چون زیادی خشن بود!

۷. در نوجوانی و در لابه‌لای بازیگری، جنیفر به عنوان پرستار کمکی در کمپ تابستانی مادرش برای کودکان کار می‌کرد.

۸. جنیفر به شدت اهل ورزش است. او در کودکی بسکتبال، هاکی روی چمن، و سافت‌بال باززی می‌کرد.

۹. در مدرسه به عنوان پرحرف‌ترین فرد انتخاب شد که اگر بعضی از مصاحبه‌های خنده دارش را ببینید، متوجه می‌شوید که با عقل جور درمی‌آید.

۱۰. جنیفر لارنس عاشق اسب‌سواری هم هست. جنیفر می‌گوید عشق اولش یک اسب پونی به نام مافین بود که در مزرعه‌ی پرورش اسب والدینش زندگی می‌کرد.

۱۱. قبل از آن که چشمش دنبال بازیگری باشد، آرزو داشت پزشک شود.

۱۲. لقبش در مدرسه نیترو بود زیرا بسیار پرانرژی و سرحال بود.

۱۳. او هیچ گونه آموزش بازیگری رسمی ندیده است. در حقیقت، حتی در برنامه‌ی تئاتر مدرسه هم شرکت نکرده است.

۱۴.  با این حال، اولین نقش غیررسمی خود را در ۹ سالگی و به عنوان یک فاحشه بازی کرد. وقتی در کمپ تابستانی مادرش بود، در یک نمایش مذهبی براساس کتاب یونس، نقش فاحشه‌ای از شهر نینوا را بازی کرد.

۱۵. موفقیت بزرگ او در سن ۱۴ سالگی رخ داد که برای تعطیلات به همراه خوانواده‌اش به نیویورک رفته بودند و یک عکاس او را کشف کرد.

۱۶. والدینش با او قرار گذاشتند که تنها در صورت تمام کردن مدرسه می‌تواند بازی کند.

۱۷. او دو سال زودتر از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد و تمام نمراتش عالی ود.

۱۸. او در یک آگهی بازرگانی برای برنامه‌ی My Super Sweet Sixteen (۱۶ سالگی فوق‌العاده شیرین من) در شبکه‌ی ام تی‌وی ظاهر شده است. لارنس در این آگهی موضوع برنامه را مورد تمسخر قرار می‌دهد و یک دختر ثروتمند گستاخ را به تصویر می‌کشد.

۱۹. او حرفه‌اش را به عنوان سیاهی‌لشکر و ستاره‌ی مهمان در برنامه‌های تلویزیونی مانند Cold Case و Medium آغاز کرد که در آن‌ها دو شخصیت متفاوت را بازی می‌کرد.

۲۰. هم‌چنین در Monk هم یک سیاهی‌لشکر بود که نقش یک عروسک شیر شگون‌نما را بازی می‌کرد.

۲۱. اولین نقش پرتکرار او در برنامه‌ی Bill Engvall شبکه‌ی TBS بود که نقش لورن، دختر انگوال را بازی می‌کرد. این برنامه از ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ پخش می‌شد.

۲۲. زمانی که در این مجموعه‌ها بازی می‌کرد، در چندین فیلم بلند از جمله Poker House و Burning Plain و کنار هنرپیشگانی چون چارلیز ثرون و کیم بسینجر نیز ظاهر شد.

۲۳. او می‌توانست نقش بلا را در گرگ و میش را بازی کند اما به نفع کریستین استوارت کنار کشید.

۲۴. هم‌چنین برای نقش لیزبت سالاندر در فیلم دیوید فینچر به نام دختری با خالکوبی اژدها نیز تست داد و سعی کرد سال ۲۰۰۷ در Superbad نیز بازی کند.

رپورتاژ

۲۵. با این حال، مدت زیادی بیکار نماند. نقش بعدی او در سال ۲۰۰۹ و در فیلم Winter’s Bone (زمستان استخوان‌سوز) بود که نامزدی جایزه‌ی اسکار را برای وی به همراه داشت. این فیلم سال ۲۰۱۰ در فستیوال فیلم ساندنس برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم شد.

۲۶. لارنس برای Winter’s Bone مجبور شد مبارزه، هیزم شکنی و پوست کندن سنجاب‌ها را یاد بگیرد تا نقش ری را به خوبی بازی کند. جنیفر در طول فیلم واقعا یک سنجاب را کشت.

۲۷. جنیفر لارنس با فیلم Winter’s Bone، پس از کوزنی والیس بازیگرBeasts of the Southern Wild و کیشا کاستل‌هیوز بازیگر Whale Rider که در زمان نامزدی ۹ و ۱۳ ساله بودند،‌سومین جوان‌ترین نامزد دریافت اسکار بهترین نقش اول زن شد.

۲۸. در سال ۲۰۱۱ لارنس در کنار مل گیبسون، جودی فاستر و آنتون یلچین در The Beaver ظاهر شد. متاسفانه این فیلم پس از شکست مل گیبسون هیچ توجهی را جلب نکرد.

۲۹. سپس در همان سال در مردان ایکس: کلاس اول، نقش میستیک را بازی کرد.

۳۰. برای این نقش بدن برهنه‌ی این هنرپیشه را نقاشی کردند و قسمت‌های خصوصی بدنش را با فلس پوشاندند. جنیفر در مصاحبه با مجله‌ی People گفت: در طول چهار ماه فیلمبرداری هر روز هفت زن بدن او را نقاشی کره و رنگ آبی می‌زدند. او می‌گوید: من با آن دخترها خیلی صمیمی شدم و مثل رفتن به یک جور مهمونی خیلی عجیب غریب بود.

۳۱. فیلم دیگر او به نام House at the End of the Street به تاخیر افتاد و به نظر می‌رسید به صورت ویدئویی پخش شود اما نامزدی اسکار لارنس برای Winter’s Bone آن را دوباره احیا کرد.

۳۲. پس از آن که نقش کتنیس در Hunger Game به او پیشنهاد شد، بلافاصله آن را قبول نکرد. او به کاری که شهرت با زندگی کریستین استوارت انجام داده بود فکر می کرد و پیش از قبول این پیشنهاد چندین روز آن را سبک و سنگین کرد.

۳۳. برای بازی در Hunger Game و رسیدن به تناسب اندام روزی دو بار ورزش می‌کرد. هم‌چنین تیراندازی را هم یاد گرفت.

۳۴. سود خالص Hunger Game ۴۰۸ میلیون دلار بود، که تقریبا ۱۰۰ میلیون بیش‌تر از بالاترین سود خالص گرگ و میش است.

۳۵. جنیفر لارنس در سال ۲۰۰۹ در موزیک ویدئوی The Mess I Made از گروه موسیقی Parachute ظاهر شد.

۳۶. وقتی برای اولین بار در صحنه‌ی تریلر Hunger Gamesبا وودی هرلسون ملاقات کرد به او گفت: سلام وودی، اون یه جور تاب جنسیه؟ که در واقع یک کش یوگا بود.

۳۷.  او می‌گوید در صحنه‌ی فیلمبرداری شوخی‌ مزاح خیلی زیاد بوده است و به او لقب “Katpiss Neverclean” را داده بودند.

۳۸. لارنس در سال ۲۰۱۳ به خاطر فیلم Silver Linings Playbook (دفترچه امیدبخش) برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد.

۳۹. لارنس در سه فیلم با بردلی کوپر بازی کرده است: Silver Linings Playbook، Serena و American Hustle.

۴۰. لارنس با همبازیش در فیلم‌های X-Men: First Class و X-Men: Days of Future Past،‌ نیکلاس هولت رابطه دارد. این دو رابطه‌شان را از سال ۲۰۱۱ پس از بازی در X-Men: First Classآغاز کردند، اما این رابطه در ژانویه‌ی ۲۰۱۳ و پس از دو سال به پایان رسید. ۶ ماه بعد این دو در جولای ۲۰۱۳ و پس از فیلمبرداری X-Men: Days of Future Past مجددا رابطه‌ی خود را آغاز کردند.

۴۱. فیلم کمدی مورد علاقه او I Heart Huckabees است.

۴۲. او یکی از طرفداران پر و پا قرص مریل استریپ است و کار او را عمیقا تحسین می‌کند. پس از برنده شدن اسکار بهترین بازیگرزن به خاطر فیلم Silver Linings Playbook در نطق پذیرش این جایزه به قصد شوخی گفت: من مریل رو شکست دادم!

۴۳. برخی از فیلم‌های محبوب او شامل The Big Lebowski، Harold and Maude، و Midnight in Paris است.

۴۴. او یکی از هواداران سرسخت جان استاموس است. او اعتراف کرد در یک جشن مدام استاموس را دنبال کرده است و آن طور که گزارش می‌شود او را رفیق و عمو جسی صدا کرده است.

۴۵. جنیفر لارنس با سگش در سانتامونیکا زندگی می‌کند.

۴۶. در فهرست ۹۹ خواستنی‌ترین زن Askmen در سال ۲۰۱۳، رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داد.

۴۷.  از رژیم گرفتن متنفر است. لارنس در آوریل ۲۰۱۲ به مجله‌ی Seventeen گفت: حالم از دخترای جوونی که رژیم می‌گیرند بهم می‌خوره. یادمه ۱۳ سالم بود و تظاهر کردن به اختلال خوردن کار باحالی بود چون شایعه شده بود که لیندسی لوهان و نیکول ریچی بی‌اشتهایی عصبی داشتند. من فکر می‌کردم مسخرس. رفتم خونه و به مامانم گفتم هیشکی نون نمیخوره ـ اینجوری می‌تونستم همبرگرهای همه رو بخورم.

۴۸. جنیفر طرفدار جف بریجز است و وقتی او را روی فرش قرمز ملاقات کرد شوکه شد.

۴۹. دوست دارد در آینده کارگردانی را امتحان کند.

۵۰. او مصاحبه‌های خنده‌داری انجام می‌دهد.

 

نوشته‌های مرتبط