۵۰ راز جالب درباره اما استون که خواستنی ترین زن جهان شد

اما استون بازیگر و مدل محبوب انگلیسی تبار متولد آمریکا است. او که علاقه خاصی به بازی در نقش های کمدی دارد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم لالا لندگرفت. در این نوشتار ۵۰ راز جالب درباره اما استون از ترس ها و فوبیاها تا رابطه اش با اندرو گارفیلد را می خوانیم.

۱. نام واقعی او اما نیست، بلکه امیلی جین استون است. وقتی به Screen Actors Guild پیوست نام اما را انتخاب کرد چون امیلی استون از قبل گرفته شده بود. خانواده و دوستانش هنوز او را امیلی صدا می‌زنند.

۲. ابتدا رایلی استون را به عنوان اسم سینمایی خود انتخاب کرد، اما بعد از حضور به عنوان هنرپیشه‌ی مهمان در Malcolm in the Middle، نتیجه گرفت با اِما راحت‌تر است، لقبی که مادرش به او داده بود.

۳. او متولد ۶ نوامبر ۱۹۸۸ در اسکاتزدیل آریزونا است.

۴. مادرش کریستا، یک زن خانه‌دار و پدرش جف، پیمانکار است. او یک برادر کوچک‌تر به نام اسپنسر دارد. اما اولین فرد خانواده است که وارد دنیای نمایش شده است.

۵. اما اجدادی سوئدی دارد. پدربزرگ پدری‌اش از طریق جزیره‌ی الیس به آمریکا مهاجرت کرد ـ و نام خانوادگی‌اش به انگلیسی به استون تغییر کرد. هم‌چنین سمت مادری او عمدتا هلندی‌های پنسیلوانیا (آلمانی)، انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی هستند.

۶. اما تنها ۷ سال داشت که با افتادن از میله‌های پارالل ژیمناستیک بازوهایش شکسته شد.

۷. اما به خاطر صدای جذاب و گرفته‌اش معروف است و این نتیجه‌ی قولنج نوزادی است. وقتی نوزادی به صورت مداوم و بدون دلیل خاصی گریه کند به آن قولنج نوزادی می‌گویند. اغلب اوقات، این نوزادان هر روز در زمان مشخصی گریه می‌کنند. او می‌گوید:‌ هر روز با صدای وحشتناکی جیغ می‌زدم و گرهک‌هایی توی گلوم شکل گرفت. به همین خاطر روی تارهای صوتیم پینه دارم که باعث می‌شه همیشه صدامو از دست بدم و سر صحنه بارها و بارها جیغ بزنم، واقعا گوشخراشه .. ولی آره، از بچگی اینجوری بودم!

۸. وقتی در آریزونا بزرگ می‌شد، با بازی در تولیدات تئاتر محلی The Wiz با Jordin Sparks که بعدها برنده‌ی امریکن آیدل شد، عشق به بازیگری‌اش را نشان داد. او در مجموع در ۱۶ محصول بازی کرد.

۹. این ستاره یک ترم را در پیش‌دانشگاهی Xavier گذراند، که یک دبیرستان کاتولیک در فونیکس بود.

۱۰. علارغم بازی در فیلم دبیرستانی بسیار محبوب Easy A، می‌گوید تجربه‌ی دبیرستان برای او بیگانه است. او از ۱۲ سالگی به بعد در خانه درس خواند و وقتی ۱۵ ساله بود مادرش را قانع کرد به لس‌آنجلس نقل مکان کنند.

۱۱. چطور خانواده‌اش را راضی کرد به لس‌آنجلس بروند؟ یک ارائه‌ی پاورپوینت درست کرد و در حین پخش آهنگ هالیوود مدونا، تمام مزایای این کار را فهرست کرد.

۱۲. قبل از علاقه‌مندی به بازیگری، به یادگیری HTML و طراحی وب علاقه داشت.

۱۳. وقتی اما به لس‌انجلس رفت، شغل پاره‌وقتی در یک شیرینی‌پزی پیدا کرد که مختص خوراک سگ‌ها بود. با این حال چندین مشتری شکایت کردند که کلوچه‌های آن‌ها غیرقابل خوردن هستند و سگ‌هایشان دوست ندارند.

۱۴. پس از نقل مکان به لس‌انجلس، هشت ماه طول کشید تا بتواند اولین نقش خود را به عنوان لوری پارتریج در فیلم تلویزیونی The New Partridge Family (۲۰۰۵) ایفا کند.

۱۵. در Suite Life of Zack and Cody صدای سگ لاندن تیپتون را که ایوانا تیپتون نام داشت اجرا کرد.

۱۶. هم‌چنین در اقتباس سینمایی از کمیک استریپ Marmaduke، به جای سگی به نام مِیزی صحبت کرد که گریت دین و دوستانش را دنبال می‌کند.

۱۷. رنگ موی طبیعی اما بلوند است ولی آن را قهوه‌ای کرده است. برای بازی در Superbad به توصیه‌ی جود آپاتو رنگ موهایش را به قرمز تغییر داد.

۱۸. او برای بهبود بازیگری‌اش آموزش زیادی دید و وقتی جونا هیل (ست) در فیلم Superbad اما (جولز) را می‌زند، واکنش‌اش بهتر شده بود و فیلم‌سازان تصمیم گرفتند در تدوین نهایی آن را نگه دارند.

۱۹. اما برای بازی در نقش کلر بنت در سریال ‘Heroes’ شبکه‌ی ان‌بی‌سی تست داد. در مصاحبه‌اش با Vanity Fair گفت: می‌تونستم صداشونو از اتاق کناری بشنوم، یه دختری رفت تو و اونا گفتن تو انتخاب ما هستی … از ۱ تا ۱۰ ما به تو ۱۱ می‌دیم… رفتم خونه و ناامید شدم. آن دختر اتاق کناری، کسی نبود جز هیدن پانتیر.

۲۰. برای فیلم The Rocker نواختن باس را یاد گرفت.

۲۱. در ۲۰۰۸، اما با تدی گایگر، همبازیش در فیلم The Rocker رابطه‌ی عاشقانه برقرار کرد.

۲۲. هم‌چنین یک سال با برادر مکالی کالکین، به نام کیرن کالکین در رابطه بود.

۲۳. بزرگ‌ترین ترس اما آن است که نتواند به خاطر شهرت یک زندگی معمولی داشته باشد.

۲۴. او اعتراف کرده است که نقش‌های کلیشه‌ای به عنوان یک دختر زیبا را رد کرده است چرا که می‌خواست به عنوان یک کمدین جدی گرفته شود.

رپورتاژ

۲۵. او در چندین فیلم دیگر نیز بازی کرد؛ خانه خرگوشی و ارواح دوست‌دخترهای سابق اما سال ۲۰۰۹ و پس از بازی در فیلم سرزمین زامبی‌ها بود که اما دیده شد.

۲۶. اما با جونا هیل، همبازیش در Superbad دوست صمیمی است.

۲۷. بعد از گذراندن شش سال در لس‌آنجلس، سال ۲۰۰۹ به نیویورک رفت.

۲۸. پس از آن‌که همراه با آماندا سیرفراید و کریستین استوارت روی جلدVanity Fair هایوود جوان ظاهر شد، اولین نقش اصلی خود را در کمدی موفق Easy A بازی کرد.

۲۹. در ۲۰۱۰، در Easy A بازی کرد که نامزدی گلدن گلوب را برای اجرایش به همراه داشت. راجر ابرت، منتقد فیلم می‌گوید: این فیلم اما استون آشنا و دست کم گرفته شده را برداشته و به اعتقاد من، او را به یک ستاره تبدیل می‌کند.

۳۰. اما در آن سال جایزه‌ی بهترین اجرای کمدی MTV و بهترین بازیگر زن: کمدی رمانتیک جوایز برگزیده‌ی نوجوانان را دریافت کرد و نامزد دریافت پنج جایزه‌ی دیگر شد ـ که یکی از‌ آن‌ها گلدن گلوب بهترین بازیگر زن بود ـ فیلم موزیکال یا کمدی.

۳۱.  در مورد فیلم Easy A چه فکر می‌کند؟ پس از انتشار فیلم در مصاحبه‌ای گفت: ‌فکر نمی‌کنم واقعا یک فیلم دبیرستانی باشد. به نظرم بیش‌تر داستانی درباره‌ی آبرو و سوءتفاهم‌ها و سرعت گسترش آن با تکنولوژی است.

۳۲. اما طرفدار پروپاقرص سریال iCarly است. و به همین دلیل حضور کوتاهش در فصل آخر این برنامه جای تعجب ندارد.

۳۳. اما همراه با رومر ویلیس و کاترین مک‌پی ترانه‌ی I Know What Boys Want را برای فیلم خانه خرگوشی بازخوانی کرد.

۳۴. او دوست صمیمی تیلور سویفت است و می‌گوید: ما در مراسم جوایز هالیوود جوان برای مجله‌ی زندگی هالیوودی با هم آشنا شدیم. سه سال پیش اون جا همدیگرو دیدیم و بعد آهنگ‌هاش رو گوش کردم و برایش ایمیل فرستادم که قسم می‌خورم از موسیقی تو خوشم می‌آد. بعد از اون با هم صحبت کردیم و صمیمی شدیم.

۳۵. دایان کیتون و چارلی چاپلین الهام بخش او در بازیگری هستند.

۳۶. برخی از فیلم‌های محبوب او روشنایی‌های شهر (۱۹۳۱)، شبکه (۱۹۷۶)، و منهتن (۱۹۷۹) هستند.

۳۷. چرا اما حساب فیسبوک ندارد؟‌ اما گفت مجبور بود به خاطر اعتیاد شدید به بازی Farmville فیسبوک را ترک کند! او به مجله‌ی Elle گفت: به مرحله‌ی ۴۲ رسیده بودم، و هیچ کار دیگری به جز آن انجام نمی‌دادم. باید دست برمی‌داشتم.

۳۸. اما زبان اشاره بلد است زیرا یک معلم ناشنوا داشته است. اما می‌گوید: زبان خارق‌العاده‌ایه، به ویژه به عنوان یک بازیگر، باید بتونی با زبان بدن و حالات چهره و بدون حرف زدن بعضی چیزهارو منتقل کنی.

۳۹. اما و مادرش طرفداران پروپاقرص بیتلز هستند و آهنگ موردعلاقه‌شان ‘Blackbird’ است. اما به پل مک‌کارتنی نامه نوشت و از او خواست پاهای یک پرنده‌ی کوچک را نقاشی کند که او و مادرش بتوانند روی مچ‌هایشان خالکوبی کنند. پل برای آن‌ها یک طرح فرستاد و حالا این دو خالکوبی‌هایی بامزه و شبیه هم دارند.

۴۰. یکی از رویاهای او این بود که میزبان Saturday Night Live (SNL) باشد که دو بار محقق شد. اجراهای او بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و توانست شوخ‌طبعی‌اش را به رخ بکشد.

۴۱. در ۲۰۱۱، برای The Help روی لهجه‌ی جنوبی‌اش کار کرد. هم‌چنین برای درک بهتر حس و حال آن دوره، مطالعه‌ی زیادی انجام داد. او به وال استریت ژورنال گفت: به تازگی زندگی‌نامه‌ی مارتین لوترکینگ و کتابی درباره‌ی قانون جیم کرو را سفارش داده‌ام که بخوانم و تمام فیلم‌های کلاسیک می‌سی‌سی‌پی را هم می‌بینم. مثل می‌سی‌سی‌پی می‌سوزد و مینی‌سریال کینگ .حتی فیلم حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید.

۴۲. او با اندرو گارفیلد، همبازیش در مرد عنکبوتی و شریک فعلی‌اش، در روستای گرینویچ در منهتن زندگی می‌کند. این زوج از سال ۲۰۱۱ با یکدیگر زندگی می‌کنند.

۴۳. استون یکی از چهره‌های Revlon است، و در کنار چهره‌های شناخته شده‌ای چون الیویا ویلده و هالی بری به کار مدلینگ می‌پردازد.

۴۴. در ۲۰۱۳، استون از فیلم ترسناک قله‌ای به رنگ خون به کارگردانی گیلرمو دل‌تورو انصراف داد و میا واسیکوفکا جایگزین او شد.

۴۵. این بازیگر از آسم رنج می‌برد. تا زمانی که صحنه‌ی رابطه‌ی جنسی فیلم Easy A را بازی ‌کرد، نمی‌دانست مشکل تنفسی دارد. او می‌گوید: در طول صحنه‌ای که باید ساعت‌ها در تخت بالا و پایین می‌پریدم و جیغ می‌زدم، یک حمله‌ی آسم خفیف داشتم، بدون آن که از قبل بدانم آسم دارم! خیلی تحقیرآمیز بود، چون تازه روز دوم فیلمبرداری بود!

۴۶. اما در فهرست ۹۹ خواستنی‌ترین زن جهان که توسط Ask Men تهیه شد در سال ۲۰۱۲، در رتبه‌ی ۶ام قرار گرفت.

۴۷. دارایی خالص اما ۸ میلیون دلار است.

۴۸. اما چندین فوبیا (ترس) دارد. اولی ترس از بلند شدن روی سر یک نفر دیگر است که به فیلم عشق دیوانه‌وار احمقانه مربوط است، و دیگری ترس از کشیده شدن خونش به داخل سرنگ است.

۴۹. او گوش هایش را اولین بار در ۲۱ سالگی سوراخ کرد. اما می‌گوید: بیش‌تر افراد در ۱۴ سالگی این کار را می‌کنند. ولی من اینجوریم، وقتی از من می‌پرسند هی، چه خبر؟ میگم تازه رفتم نیویورک و پنج تا پیرسینگ جدید زدم!

۵۰. شاید بیش‌تر افراد از قبل این حقیقت را بداند که اما استون به طرز باورنکردنی بامزه است!

منبع boomsbeat
نوشته‌های مرتبط