۵۰ راز جالب درباره جولیا رابرتز فاش شد

جولیا رابرتز هنرپیشه هالیوود که قبلا در صنعت مد هم فعالیت بسیار زیادی داشته است از آن هنرپیشه هایی است که نقش و کاراکترش برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می ماند. او به خاطر بازی در فیلم کمدی عاشقانه زن زیبا در سال ۱۹۹۰ لقب ستاره هالیوود را از آن خود ساخت. در ادامه ۵۰ راز جالب درباره جولیا رابرتز را می خوانیم.

۱. جولیا رابرتز در ۲۸ اکتبر ۱۹۶۷ در سمیرانا گرجستان به دنیا آمد.

۲. والدینش هردو بازیگر بودند و تا زمان طلاق‌شان در ۱۹۷۱  کارگاهی را برای نویسندگان و اجراکنندگان مشتاق برگزار می‌کردند.

۳. او دو خواهر و برادر بزرگ‌تر دارد.

۴. او دارای رگه‌های انگلیسی، آلمانی، سوئدی، ایرلندی، اسکاتلندی، و ولزی است.

۵. در گروه مدرسه کلارینت می نواخت.

۶. دوران راهنمایی را در مدرسه‌ی Griffin و دبیرستان را در Campbell گذراند.

۷. قبل از آن که رویایی هنرپیشه شدن را در سر داشته باشد، دلش می‌خواست دامپزشک شود.

۸. بعدها در رشته‌ی روزنامه نگاری به تحصیل پرداخت، اگرچه هرگز مدرکش را نگرفت.

۹. در کودکی عادت داشت ناخن های پایش را به جای کوتاه کردن با جویدن بکند. سال ۲۰۰۲ به Movieline گفت: من خیلی انعطاف‌پذیر بودم.

۱۰. پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان در ۱۹۸۵، رابرتز به نیویورک رفت تا با خواهرش لیزا زندگی کند که همراه برادرشان اریک، حرفه‌ی بازیگری را دنبال می‌کرد.

۱۱. او برای اولین بار با بازی در سریال Crime Story (۱۹۸۶-۱۹۸۸) در تلویزیون حضور پیدا کرد.

۱۲. جولیا تلاش کرد در All My Children (۱۹۷۰) بازی کند، اما رد شد.

۱۳. در ۱۹۸۷، همراه لیام نیسن در Satisfaction بازی کرد. اگرچه این فیلم چندان موفق نبود، این دو عاشق یکدیگر شدند و با یکدیگر زندگی کردند. در آن زمان جولیا ۱۹ ساله و لیام ۳۵ ساله بود. یک سال بعد این دو از یکدیگر جدا شدند.

۱۴. موفقیت اصلی او زمانی رخ داد که در نقش Daisy در Mystic Pizza (۱۹۸۸) ظاهر شد.

۱۵. او با دیلن مک درموت، همبازیش در Steel Magnolias (۱۹۸۹) نامزد شد.

۱۶. وقتی رابرتز در کنار ریچارد گیر، در Pretty Woman (۱۹۹۰) بازی کرد به شهرتی جهانی رسید. این نقش دومین نامزدی اسکار را به عنوان بهترین بازیگر زن برای او به همراه داشت.

۱۷. Pretty Woman در اصل ۳۰۰۰ دلار نام داشت (مبلغی که ویویان برای یک هفته دریافت کرد). با این حال، این عنوان برای مخاطبان گیج‌کننده بود و تصمیم گرفتند آن را تغییر دهند.

۱۸. قرار بود نقش ویویان را در Pretty Woman مگ‌رایان بازی کند اما آن را رد کرد. تصور کنید اگر آن را رد نکرده بود چه می‌شد؟

۱۹. جالب آن‌که جولیا هم نقش اصلی بی‌خواب در سیاتل (۱۹۹۳) را رد کرد که به مگ‌رایان رسید.

۲۰. جولیا واقعا روی پوستر فیلم Pretty Woman نبود، یعنی حداقل بدن او نبود. در واقع سر او را روی بدن یک بدل به نام میشل شلی قرار دادند.

۲۱. صحنه‌ی بدنام گردنبند در واقع برنامه‌ریزی نشده بود. حال جولیا خوب نبود و ریچارد برای خنداندن او چمدان را محکم بست، واکنش جولیا آن‌قدر خوب بود که تصمیم گرفتند آن را در فیلم نگه دارند.

۲۲. جولیا در ۱۹۹۰ رابطه‌اش را با دیلن مک‌درموت تمام کرد و با کیفر ساترلند وارد رابطه شد.

۲۳. روزی که قرار بود با کیفر ساترلند ازدواج کند، رابرتز که چند روز قبل پشیمان شده بود، همراه با جیسون پاتریک، بازیگر و دوست سابق  ساترلند به دوبلین پرواز کرد. این دو رابطه‌ی خود را آغاز کردند اما در ۱۹۹۲ از هم جدا شدند.

۲۴. جولیا رابرتز ۲۲ ساله یکی از زیباترین چهره‌های مجله‌ی PEOPLE نام گرفت. گری مارشال کارگردان Pretty Woman در مصاحبه با مجله‌ی PEOPLE می‌گوید: او تلفیقی از آدری هیپبورن، لوسیل بال و بامبی است. سال بعد جولیا روی جلد این مجله ظاهر شد.

رپورتاژ

۲۵. در ۱۹۹۳، با لیل لاوت، خواننده‌ی سبک کانتری ۳۵ ساله را در صحنه‌ی فیلمبرداری The Player ملاقات کرد و با او ازدواج کرد. متاسفانه این زوج تنها پس از ۲۱ ماه زندگی مشترک، به صورت مصالحه آمیز از یکدیگر جدا شدند.

۲۶. در ۱۹۹۶، رابرتز در یک قسمت از سریال Friends حضور پیدا کرد. چند هفته قبل از پخش این سریال، او را همراه متیو پری در لس‌آنجلس دیدند، که جولیا مدت کوتاهی با او رابطه داشت.

۲۷. هنگام بازی در فیلم Stepmom در نیویورک (که رابرتز و سوزان ساراندن تهیه‌کنندگان آن بودند)، او در کنار بنجامین برت، هنرپیشه‌ی نظم و قانون، در رستوران Raoul دیده شد. رابرتز در سال ۲۰۰۰ به McCall گفت: من بلافاصله فهمیدم او کسی است که همیشه به روش‌های خارق‌العاده‌ای من را به چالش می‌کشد و به پیشرفتم کمک می‌کند. او مردی است که هر دختری آرزو دارد.

۲۸. او نقش اصلی Shakespeare in Love را رد کرد که گوینت پالترو با قبول آن توانست جایزه‌ی اسکار را ببرد.

۲۹. جولیا رابرتز می‌خواست پسرش هنری را جرج بنامد اما این کار را نکرد چون می‌ترسید مردم فکر کنند به خاطر جرج کلونی این کار را کرده است. او به EW گفت: این طوری عجیب به نظر می‌رسید.

۳۰. قد او ۱۷۹ سانتی‌متر است.

۳۱. قبل از آن که در صحنه فیلمبرداری ظاهر شود، برای گریم شدن به پشت می‌خوابد. او می‌گوید این کار ظاهری آرام به چهره‌اش می دهد.

۳۲. جولیا عمه‌ی اما رابرتز است.

۳۳. در نیمه‌شب ۴ جولای ۲۰۰۲، جولیا و شریکش دنیل مودر فیلمبردار، طی مراسمی در خانه‌شان در مزرعه‌ای در تائوس نیومکزیکو، ازدواج کردند.

۳۴. جولیا رابرتز و دنیل مودر برای اولین بار در صحنه‌ی فیلمبرداری The Mexican یکدیگر را ملاقات کردند که در آن با براد پیت همبازی بود.

۳۵. آن‌ها با هات داگ، همبرگر و ذرت از میهمانان‌شان پذیرایی کردند و ۴ کیک با طعم های مختلف هم تهیه کردند.

۳۶. بروس ویلیس تنها چهره‌ی مشهوری بود که در مراسم ازدواج آن ها شرکت کرد.

۳۷. جولیا در ۳۷ سالگی و در ۲۸ نوامبر ۲۰۰۴ صاحب یک دوقلو شد، پسری به نام فینیوس مودر و دختری به نام هیزل مودر. پدر این بچه‌ها همسر دوم او، دنیل مودر است.

۳۸. به خاطر وضعیت دشوار بارداری‌اش، مجبور شد دوقلوهایش را ۸ روز زودتر و از طریق سزارین به دنیا آورد.

۳۹. پس از آن که جرج کلونی و براد پیت فهمیدند جولیا قرار است در فیلم یازده یار اوشن (۲۰۰۱) به آن‌ها بپیوندد، برای او یک کارت فرستادند که روی آن نوشته بود: شنیده‌ایم برای هر فیلم ۲۰ دلار می‌گیری. این کارت در واقع یک اسکناس ۲۰ دلاری بود. کار آن‌ها بامزه بود چون طبق گزارش‌ها جولیا برای هر فیلمی ۲۰ میلیون دلار کسب می‌کند.

۴۰. تا قبل از دوازده یار اوشن (۲۰۰۴) هرگز در یک فیلم دنباله‌دار بازی نکرده بود.

۴۱. در نوامبر ۲۰۰۴ اسکلت ۹۰۰۰ ساله‌ی یک زن در بلغارستان کشف شد. باستان‌شناسان به خاطر دندان‌های بی‌نقصی که داشت، آن را جولیا رابرتز نامیدند.

۴۲. او دو بار با هکتور الیزوندو و ریچارد گیر در دو فیلم مختلف بازی کرده است. ابتدا در فیلم Pretty Woman (۱۹۹۰) و بعد در Runaway Bride (۱۹۹۹).

۴۳. اولین اسکارش را برای فیلم Erin Brockovich برنده شد.

۴۴. رابرتز اولین بازیگر زنی است که تنها برای یک فیلم، و نقش اصلی در Erin Brockovich (۲۰۰۰) ۲۰ میلیون دلار دریافت کرد.

۴۵. از آن‌جایی که ارین بروکوویچ راست دست و رابرتز چپ دست بود،‌ باید استفاده از دست راستش را برای این فیلم یاد می‌گرفت.

۴۶. اولین بار در سال ۲۰۰۶ با نمایش Three Days of Rain در برادوی ظاهر شد که به خاطر اجرایش مورد انتقاد قرار گرفت. این نمایش تنها ۷۰ بار اجرا شد.

۴۷. او اهنگی با عنوان Julia دارد که درباره‌ی او نوشته شده است. شانتال کرویازوک خواننده و ترانه‌سرای کانادایی، پس از دیدن او در یکی از رستوران‌های لس‌آنجلس این آهنگ را برای او نوشت.

۴۸. کمپانی تولید فیلم رابرتز به نام Red Om، وارونه‌ی نام خانوادگی همسرش دنی است.

۴۹. او عاشق خوردن خوراکی‌های سالم است و سبزیجات ارگانیک موردنیازش را از مغازه‌های نزدیک آپارتمانش در نیویورک خریداری می‌کند.

۵۰. یکی از سرگرمی‌های محبوبش بافندگی است.

نوشته‌های مرتبط