کم شنوایی گوش: 24 درمان خانگی کم شدن قوه شنوایی

کم شدن قوه شنوایی مشکلی است که می‌تواند هر کسی را در هر سنی مبتلا کند. علاوه بر این، افرادی که دچار ناشنوایی هستند، مجبور هستند در طول زندگی خود با مشکلات و سختی‌های زیادی مواجه شوند. خوشبختانه، تحلیل رفتن قوه‌ی شنوایی را می‌توان با روش‌های خانگی زیادی درمان کرد. به شدت توصیه می‌شود که برخی از مواد غذایی مانند گوشت‌های چرب، محصولات لبنی و غذاهای شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا بتوانید مشکل تحلیل رفتن قوه‌ی شنوایی را در خورد حل کنید. علاوه بر این، درمان‌های خانگی دیگری نیز برای کاهش شنوایی یا ناشنوایی وجود دارند که می‌توانید آنها را در خانه امتحان کنید.

۲۴ درمان برتر خانگی برای مشکل کم شدن قوه شنوایی که باید حتما امتحان کنید

در این مقاله، برخی از داروهای خانگی را برای رفع مشکل تحلیل رفتن قوه شنوایی به صورت مفصل در اختیارتان می‌گذاریم، بنابراین اگر دوست دارید بیش‌تر درباره‌ی سلامت گوش و روش‌های درمان کم شدن و تحلیل رفتن قوه‌ی شنوایی در خانه مطلع شوید، به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

الف. برخی از علل کم شدن قوه شنوایی

تحلیل رفتن قوه‌ی شنوایی، که در واقع آسیب دیدن قوه‌ی شنوایی است، می‌تواند در اثر علت‌های مختلفی رخ بدهد از قبیل مواجهه با صدای بلند، مصرف داروهای خاص، سکته‌ی قلبی، اختلال منییر و برخی بیماری‌های ژنتیکی. از دست دادن شنوایی همچنین ممکن است در اثر بعضی از رفتارهای ژنتیکی تحریک شود. به علاوه، فشار روی عصب‌ها در بالای ستون فقرات یا گردن می‌تواند تاثیر منفی روی قوه‌ی شنوایی داشته باشد. تجمع مخاط و چربی بیش از حد در گوش داخلی نیز می‌تواند باعث کاهش شنوایی شود.

مطلب مرتبط: کیپ شدن گوش: ۱۷ درمان خانگی گوش کیپ شده

ب) برخی از علائم کم شدن قوه شنوایی

برخی از نشانه‌های شایع تحلیل رفتن قوه‌ی شنوایی عبارتند از:

– فرد به طور منظم از دیگران درخواست می‌کند تا آرام و با صدای بلند صحبت کنند.

– نیاز به زیاد کردن صدای رادیو یا تلویزیون

– خفه به نظر رسیدن صدای صحبت کردن دیگران و همچنین صداهای دیگر

– کنار کشیدن از گفت‌وگوها

– مشکل در شنیدن حروف بی‌صدا

– دشواری در تشخیص کلمات

پ) درمان‌های برتر برای مشکل کم شدن قوه شنواییی که باید بدانید:

در این نوشتار ۲۴ مورد از بهترین داروهای خانگی برای کاهش شنوایی قید شده‌است که باید آنها را بدانید و برای رفع این مشکل آنها را امتحان کنید. این روش‌های خانگی عبارتند از:

۱. روغن چای درخت

این روغن یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع مشکل کم شدن شنوایی است که باید بدانید و سپس آن را برای رفع این مشکل امتحان کنید!

روغن درخت چای برای درمان افت شنوایی دارای اثرات مثبتی است. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، ۳ قطره از روغن درخت چای، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۱ قاشق چایخوری کلوئید و ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب را آماده کنید و همه‌ی آنها را خوب با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را حرارت دهید. پس از آن، می‌توانید این ترکیب را در گوش‌های آسیب‌دیده‌ی خود بریزید. اجازه دهید ترکیب به مدت حدود ۵ دقیقه همان جا بماند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، این روش درمانی را حدود ۴ بار در روز و به مدت بیش از ۲ روز دنبال کنید.

۲. بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌ها

غذاهای حاوی بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان در درمان افت شنوایی و ناشنوایی بسیار موثر هستند. غذاهای غنی از بتاکاروتن و دیگر کاروتنوئیدها از جمله گوجه‌فرنگی، هندوانه، نارنگی، زردآلو، سیب‌زمینی شیرین، مارچوبه، کلم بروکلی، چغندر، گرمک، ذرت، هویج، کدو، اسفناج، گریپ‌فروت صورتی، هلو، انبه، کدو تنبل، کلم کالی، شلیل و فلفل سبز. همچنین غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها عبارتند از: بادمجان، لوبیا، پیاز، آلو، انگور قرمز، جوانه‌ی یونجه، کشمش، آلو و سیب.

۳. مغز استخوان

برای به‌دست آوردن بهترین نتایج ممکن، می‌توانید با مقداری استخوان گوساله یا استخوان گوسفند یک سوپ مغز استخوان آماده کنید. شما می‌توانید ۱.۳۰۰ گرم استخوان و ۳/۱ فنجان لوبیای سیاه، لوبیای قرمز و لوبیا آزوکی، ۲ عدد هویج خردشده، ۲ ساقه‌ی کرفس خردشده، نصف فنجان جلبک دریایی خشک و ۱ پیاز و حدود ۸ فنجان آب را داخل یک قابلمه بریزید. بعد زردچوبه، زیره‌ی سبز و فلفل سیاه را (از هر کدام ۱ قاشق چایخوری) به مواد اضافه کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، از نمک استفاده نکنید.

۴. گیاهان دارویی متعلق به طب سنتی چین

زالزالک قادر است جریان خون را فعال کند و می‌تواند برای پیشگیری از کم شنوایی مفید باشد. بعضی از گیاهان دارویی چینی را می‌توان برای کمک به سالم ماندن حس شنوایی مورد استفاده قرار داد، گیاهانی مثل یام وحشی، رهمانیا، اسکیزاندرا و مگنتیت.

در واقع، این گیاهان، داروهای خانگی رفع مشکل کاهش شنوایی و ناشنوایی هستند و اصلا نباید آنها را دست کم بگیرید، بلکه بهتر است آنها را برای بهبود قوه‌ی شنوایی استفاده کنید.

۵. روغن کاجه پت

یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای رفع مشکل کم شدن شنوایی و ناشنوایی، روغن معطر کاجه پت است. برای به‌دست آوردن بهترین نتایج، باید با استفاده از چند قطره روغن معطر کاجه پت پشت و جلوی گوش‌تان را ماساژ بدهید تا قوه‌ی شنوایی خود را به طور موثری بهبود بدهید.

۶. ویتامین B۱۲ و ویتامین D

یک مطالعه که در مورد اهمیت ویتامین B۱۲ صورت پذیرفت، نشان داد که این ویتامین برای اعصاب و سلول‌ها بسیار مهم است. ثابت شده‌است افرادی که کمبود ویتامین B۱۲ دارند، در هنگام بالا رفتن سن‌شان، مستعد ابتلا به کاهش شنوایی و همچنین سایر مشکلات مرتبط با شنوایی هستند. علاوه بر این، غذاهای غنی از ویتامین D نیز می‌توانند به حفظ قابلیت شنوایی شما کمک کنند و معمولا در شیر، توفو، ماهی آزاد، تخم‌مرغ و سالامی یافت می‌شود. این ویتامین همچنین، به حفظ نرخ تراکم استخوان کمک می‌کنند و همین می‌تواند از شما در مقابل توسعه‌ی برخی از بیماری‌ها محافظت ‌کند.

۷. نمک خوراکی

یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای کاهش شنوایی که نباید نادیده بگیرید نمک خوراکی است. برای این‌که فروا به نتیجه برسید، می‌توانید یک فنجان نمک را روی گاز یا مایکروویو به مدت ۴ دقیقه حرارت دهید. بعد از آن، نمک را بر روی یک پارچه‌ی تمیز پخش کنید و سپس لبه‌های پارچه را به هم متصل کنید تا یک ضماد بدون نشتس آماده شود. در نهایت، این پارچه را روی گوش آسیب‌دیده‌تان به مدت حدود ۱۰ دقیقه قرار دهید تا به نتایج مثبت برسید. توصیه می‌شود این درمان خانگی را به طور روزانه و هر چند بار که برای‌تان مقدور است تکرار کنید.

۸. پیاز

پیاز یکی از برترین داروهای خانگی برای رفع مشکل کاهش شنوایی و ناشنوایی است. برای استفاده از پیاز جهت مقابله با افت شنوایی، حدود ۳۰۰ گرم پیاز را در ۱ لیتر آب خیس بگذارید و اجازه بدهید دست کم به مدت نصف روز بماند. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، باید ۳ لیوان از این محلول را در روز بنوشید. روش دیگر این است که می‌توانید بسته‌های حاوی پیاز را در گوش آسیب‌دیده جهت درمان عفونت گوش میانی در کودکان قرار دهید.

۹. مرزنگوش

گیاه دارویی مرزنگوش دارای عطر و رایحه‌ی مرکبات و همچنین کاج شیرین است. در واقع، مرزنگوش به علت خواص ضد تصلب شرایینی که دارد، برای کاهش فشار خون بسیار موثر است. بنابراین، این گیاه داروییی می‌تواند کمک‌کننده باشد در صورتی که کاهش شنوایی شما ناشی از گردش خون ضعیف در گوش رخ داده باشد. برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، ۱ قاشق چایخوری از مرزنگوش خشک را به یک فنجان آب گرم را اضافه کنید و سپس اجازه دهید به مدت حدود ۵ دقیقه بماند. توصیه می‌شود که هر روز ۲ فنجان چای مرزنگوش بخورید. با این حال، باید به یاد داشته باشید که این روش درمانی را بیش از ۱۰ روز ادامه ندهید.

۱۰. عصاره کهن‌دار

گردش خون ضعیف در مغز می‌تواند منجر به بروز مشکلات حافظه، ضعف در تمرکز، سرگیجه، کاهش شنوایی، وزوز گوش و همچنین بسیاری از اختلالات دیگر شود. عصاره‌ی کهن‌دار ممکن است در مقابله با برخی کم شدن شنوایی ناشی از وزوز گوش و صدای بلند موثر باشد. برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، باید روزانه ۶۰ تا ۲۴۰ میلی‌گرم عصاره‌ی کهن‌دار مصرف کنید.

۱۱. سرکه سیب

سرکه سیب یکی از موثرترین داروهای خانگی برای رفع مشکل کم شدن شنوایی است چرا که روی، پتاسیم، منیزیم و منگنز دارد. این درمان می‌تواند به رفع مشکل کم شدن شنوایی دائمی و موقت که ناشی از سر و صدا است، کمک کند. اگر می‌خواهید از سرکه سیب برای رفع این مشکل استفاده کنید، باید ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب و ۱ قاشق چایخوری عسل را در ترکیب با یک فنجان آب مصرف کنید. شما باید سه فنجان از این محلول را در طول روز و همراه با سه وعده‌ی غذایی اصلی بخورید. با این حال، اگر سوزش سر دل داشتید، بهتر است از این روش درمانی کم‌تر استفاده کنید.

۱۲. ویتامین C و ویتامین E

طبق یک مطالعه در مورد درمان‌های طبیعی عفونت‌های گوش، ویتامین C و E نیز در درمان افت شنوایی به طور طبیعی موثر هستند. ویتامین C در کلم بروکلی، انواع توت‌ها، کلم بروکسل، گل کلم، گرمک، فلفل، توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی شیرین، نخود سبز، پاپایا، گریپ‌فروت، کلم، عسل، انبه، کیوی، شلغم، هلو و شلیل یافت می‌شود. ویتامین E نیز در اسفناج، تخمه‌ی آفتابگردان، فلفل قرمز، کدو تنبل، کلم بروکلی، برگ چغندر، هویج، خردل، انبه، برگ شلغم و گردو یافت می‌شود.

۱۳. اسیدهای چرب امگا ۳

همچنین مشخص شده‌است که افرادی که رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ دارند، به طور موفقیت‌آمیزی از قوه‌ی شنوایی خود محافظت می‌کنند. در واقع، این اسیدهای چرب سالم در روغن ماهی و ماهی‌های آب سرد یافت می‌شود. کارشناسان ممکن است به بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به مشکلات شنوایی هستند توصیه کنند که از کپسول روغن ماهی برای غلبه بر این بیماری استفاده کنند و در عین حال از حس شنوایی خود محافظت کنند.

۱۴. منیزیم، سلنیوم، و روی

غذاهای حاوی مقادیر زیادی منیزیم ممکن است برای محافظت از استخوان‌های داخلی گوش بسیار مهم باشند، به خصوص اگر که در معرض خطر آسیب ناشی از صدای بلند باشند. منیزیم در آرتیشو (کنگر فرنگی)، موز، سویا، کلم بروکلی و کدو یافت شود.

علاوه بر این، سلنیوم نیز برای قوه‌ی شنوایی مفید است و در ماهی تن، نان غنی‌شده، گردوی برزیلی، مرغ، گوشت گاو و غلات یافت می‌شود.

همچنین، مطابق با یک مطالعه، تصور می‌شود که روی قادر است از قوه‌ی شنوایی در برابر بیماری‌هایی مانند آسیب دیدن مجرای حلزونی، وزوز گوش و سایر اختلالات مرتبط با شنوایی محافظت کند. روی در برخی از غذاها از جمله مرغ، گوشت قرمز، صدف پخته شده، لوبیا، غذاهای دریایی، غلات غنی‌شده‌ی صبحانه، غلات کامل، محصولات لبنی، قارچ، شکلات، اسفناج و آجیل یافت می‌شود.

رپورتاژ

۱۵. سیر

سیر یکی دیگر از داروهای موجود در فهرست داروهای خانگی برای درمان مشکل کاهش شنوایی است. استفاده از سیر می‌تواند به شما در بهبود میزان کلسترول، گردش خون و همچنین میزان قند خون کمک کند. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، ۴۰۰ گرم الکل و ۱۰۰ گرم سیر را با سرکه ترکیب کنید و اجازه بدهید مدتی بماند. توصیه می‌شود نصف قاشق چایخوری از این محلول را قبل از خواب استفاده کنید. به علاوه، شما می‌توانید با اضافه کردن سیر خام به سالادتان این ماده‌ی خوراکی را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

۱۶. جرم داخل گوش را خارج کنید.

تحلیل رفتن قوه‌ی شنوایی می‌تواند ناشی از وجود جرم باشد که کانال گوش را مسدود می‌کند. بنابراین، شما باید جرم اضافی را حذف کنید. با استفاده از یک قطره‌چکان، چند قطره گلیسیرین یا روغن بچه را در کانال گوش خود تقریبا دو بار در روز بچکانید. این روش درمانی را به مدت ۴ تا ۵ روز ادامه دهید.

همچنین می‌توانید آب گرم داخل گوش‌تان بپاشید. سرتان را کج کنید و گوش بیرونی را بالا و بعد عقب بکشید تا کانال گوش را صاف کنید. سپس، سرتان را صاف کنید و اجازه دهید آب بیرون بریزد. با استفاده از یک حوله گوش را خشک کنید. این روش را چند بار در روز تکرار کنید.

با استفاده از گوش‌پاک‌کن، گیره‌ی سر و چیزهای مشابه، جرم گوش را خارج نکنید زیرا ممکن است به گوش داخلی شما آسیب برساند.

آیا دوست دارید با دیگر داروهای خانگی برای درمان مشکل کاهش شنوایی آشنا شوید؟ ادامه‌ی این مقاله را بخوانید و سپس یکی از این درمان‌های خانگی را برای رفع این مشکل استفاده کنید.

۱۷. پاکسازی گوش

پاکسازی گوش به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای رفع مشکل کاهش شنوایی و ناشنوایی شناخته شده‌است، به ویژه هنگامی ‌که کمبود شنوایی ناشی از وجود جرم بیش از حد در گوش است. پاکسازی گوش می‌تواند به از بین بردن جرم از گوش کمک کند؛ بنابراین، می‌توانید به طور قابل‌توجهی بهبود بیابید.

برای انجام پاکسازی گوش، می‌توانید کیت‌های مخصوص تمیز کردن جرم گوش را که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، خریداری کنید. قبل از استفاده از این کیت‌های جرم گوش، لازم است به دقت دستورالعمل آن را بخوانید. در صورتی که پاکسازی گوش را انجام داده‌اید، اما هیچ پیشرفتی را مشاهده نکردید و حتی مشکل شنوایی شما بدتر شد، بهتر است که به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

۱۸. رزماری و فلفل سیاه

بعضی از روغن‌ها به بهبود گردش خون کمک می‌کنند از جمله رزماری و فلفل سیاه. شما می‌توانید هر یک از این روغن‌ها را با یک روغن حامل ترکیب کنید و سپس ترکیب حاصل را برای ماساژ سر استفاده کنید. در صورتی که نمی‌خواهید این روغن‌ها را به موهای‌تان بزنید، این روغن‌ها را به آب داغ اضافه کنید و بخار حاصل از آب را استنشاق کنید.

داروهای خانگی دیگری نیز برای درمان مشکل کاهش شنوایی در این مقاله وجود دارد. ادامه‌ی این مقاله را بخوانید و هر کدام از آنها را که می‌خواهید در اسرع وقت دنبال کنید.

۱۹. روغن خردل

روغن خردل یکی از داروهای خانگی خوب برای رفع مشکل کاهش شنوایی و ناشنوایی است. ۱ قاشق چایخوری روغن خردل و یک حبه سیر را داخل ظرف بریزید و سپس آنها را تفت بدهید. بعد روغن را داخل گوش آسیب‌دیده بریزید تا روغن بتواند مستقیم وارد گوش‌تان شود.

۲۰. زنجبیل

استفاده از زنجبیل یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع مشکل کاهش شنوایی و ناشنوایی است. برای این‌که فورا نتیجه بگیرید، باید ۳ برش تازه زنجبیل و گشنیز، مریم‌گلی، پونه‌ی کوهی خشک، رزماری و همچنین دارچین (۱ قاشق غذا خوری از هر کدام) را به ۴ فنجان آب اضافه کنید و بیش از ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را صاف کنید و روزانه ۳ فنجان از این محلول را به مدت ۳ هفته میل کنید.

۲۱. حل مشکل کم شدن شنوایی با استفاده از یکی از حرکات یوگا

یکی از تمرینات یوگا نیز برای بهبود شنوایی و رفع مشکل کم شدن شنوایی شما موثر است. برای انجام این تمرین، باید روی یک صندلی به راحتی بنشینید. اطمینان حاصل کنید که ستون فقرات شما کاملا صاف است. بازوهای خود را روی پاها قرار دهید و سپس کمی سر خود را جلو نگه دارید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید این تمرین را انجام دهید، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

– سپس کف دست خود را روی گوش‌ها نگه دارید و به شدت و مرتب به سمت پایین ضربه وارد کنید.

– دندان‌های‌تان را روی هم فشار دهید. تقریبا ۹ بار بر جلوی دندان‌ها تمرکز کنید. حدود ۹ بار روی سمت چپ تمرکز کنید. سپس، روی سمت راست حدود ۹ بار تمرکز کنید. در نهایت، حدود ۹ بار تمرکزتان پشت دندان‌های‌تان باشد.

– این تمرین را به صورت روزانه تکرار کنید تا نتایج رضایت‌بخشی به‌دست آورید.

۲۲. یکی دیگر از حرکات یوگا برای رفع مشکل کم شدن قوه شنوایی

همه‌ی ما می‌دانیم که ورزش کردن برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، افزایش گردش خون و در عین حال دور نگه داشتن سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مهم است. بنابراین، توصیه می‌شود که تمرینات منظم می‌تواند سلامتی و شکل بدن مناسب بدن را حفظ کند. با این وجود، مزایای ورزش منظم بسیار بیش‌تر از این است. ورزش یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای رفع مشکل کاهش شنوایی است. در این‌جا می‌خواهیم یکی دیگر از تمرینات یوگا را معرفی کنیم که برای درمان این مشکل گوش بسیار موثر است.

روش انجام کار:

– عمیق و آرام دم و بازدم کنید.

– دست‌های خود را برای پوشش دادن گوش‌های‌تان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که انگشتان هر دست‌تان می‌تواند در پشت سرتان رو به یکدیگر هستند.

– سپس، انگشت اشاره‌ی خود را روی انگشت وسط هر دست قرار دهید.

– به سرتان در قسمت برآمدگی پشت گوش ضربه بزنید.

– پس از آن، سرتان را پایین بگیرید.

– برای رسیدن به نتیجه‌ی مورد نظر، این روش را حدود ۳۶ بار در روز تکرار کنید.

۲۳. سبزیجات تازه

غذاهای زیادی وجود دارند که به عنوان درمان خانگی برای رفع مشکل کاهش شنوایی در نظر گرفته می‌شود. غذاهای حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی ممکن است به جلوگیری از برخی مشکلات گوش کمک کنند. بنابراین، بسیار توصیه می‌شود که غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان مانند میوه‌های تازه، انواع توت، لوبیای آزوکی، لوبیا قرمز و لوبیا سیاه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

علاوه بر این، بعضی از سبزیجات برگ سبز از جمله کلم کالی، خردل چینی و کولارد یا سبزیجات تیره‌ی زرد مانند کدو تنبل و بلوط فندقی نیز در پیش‌گیری و مقابله با مشکل کاهش شنوایی و ناشنوایی کمک می‌کنند. هنگامی‌ که پای داروهای خانگی برای رفع مشکل کاهش شنوایی و ناشنوایی به میان می‌آید، نباید پیاز و سیر را از یاد ببرید. شما می‌توانید تمام این مواد غذایی را در تهیه‌ی غذاهای مختلف استفاده کنید یا آنها را به سالادتان اضافه کنید تا سلامت گوش را بهبود ببخشید.

برخی از توصیه‌های غذایی دیگر:

– یک فنجان شیر را با کمی روغن حیوانی مخلوط کنید و سپس آن را به طور روزانه بخورید.

– گوش‌های خود را با آب گرم و مرطوب که در آن پوست یا برگ چریش جوشیده است، تمیز کنید.

– مقداری تخم شنبلیله را به کنید و سپس آنها را به روغن داغ اضافه کنید و سپس از آن برای خارج کردن جرم و کثیفی داخل گوش استفاده کنید.

– آناناس تازه یا آب آناناس تازه مصرف کنید چرا که سبب می‌شود عفونت در گوش و کانال‌های گوش کاهش بیابد.

– از گوش‌تان در برابر صداهای بلند با پوشش دادن آن محافظت کنید.

– موسیقی را با صدای متوسط گوش بدهید یا برای ممانعت از شنیدن صدای بلند از گوش‌گیر استفاده کنید.

– کسانی که نمی‌توانند از قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند اجتناب کنند، باید گوشی‌هایی بخرند که می‌توانند گوش شما را پوشش دهند.

۲۴. طب فشاری

مطابق با یک مطالعه، بین کلیه‌ها و گوش‌ها ارتباطی وجود دارد به این معنی است که مشکلات مرتبط با کلیه ممکن است بر گوش ما تاثیر بگذارد. مردم اغلب برای مقابله با مشکلات کلیوی از طب سوزنی استفاده می‌کنند، بنابراین این درمان به بهبود مشکلات گوش مانند کاهش شنوایی و ناشنوایی نیز کمک می‌کند. بسیار جالب است که گوش‌ها و کلیه‌ها یک شکل مشابه دارند. بعضی از افراد این روش درمانی را امتحان کرده‌اند و به طور قابل‌ملاحظه‌ای تسکین یافته‌اند. اگر دوست دارید بدانید که چگونه با طب فشاری مشکل کم شدن شنوایی را رفع کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

روش انجام کار:

– از نوک ۲ انگشت‌تان استفاده کنید تا گوش‌های‌تان را کاملا ببندید.
– اطمینان حاصل کنید که قسمت بالای گوش روی سوارخ گوش تا شده‌است.
– سپس به آرامی روی دو طرف سرتان یعنی قسمت بالای گوش ضربه بزنید.
– این روش را ۵۰ تا ۱۰۰ بار در روز تکرار کنید تا به نتایج قابل توجهی برسید.

در واقع، طب فشاری می‌تواند به شما کمک کند که احساس آرامش کنید و درد را در گوش‌تان کاهش بدهید، بنابراین شما باید این روش درمانی را در اسرع وقت امتحان کنید.

اگر اختلال پیش آمده در گوش‌تان بعد از گذشت چندین روز و با استفاده از این درمان‌های خانگی از بین نرفت، با پزشک‌تان مشورت کنید.

نوشته‌های مرتبط