خواص چغاله بادام: 18 فایده بادام سبز برای سلامتی، پوست و مو

چغاله بادام در اصل همان بادام‌ خام است که مواد مغذی زیادی دارد. این شگفتی کوچک سبزرنگ، مدت زیادی است که به‌ داشتن خواص سلامتی و دارویی شناخته‌شده است. اما چندین مقاله جدید، اثبات‌کردند که این بادام‌ برای پوست و موی ما نیز مفید است. در بخش‌های پایین، خواص چغاله بادام و روش‌های دیگر استفاده از آن‌ را بررسی‌کنید.

خواص چغاله بادام برای سلامتی

۱. چغاله بادام برای قلب ما بسیار مفید است. این بادام (به‌ویژه پوست آن) حاوی مقدار زیادی فلاونوئید یا بیوفلاونوئید است که به‌عنوان یک متابولیت ثانویه، قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها را در بدن ما افزایش می‌دهد. گروهی از محققان دانشگاه تافتس اثبات‌کردند که فلاونوئیدها با ویتامین E کار‌می‌کنند و از این طریق، از دیواره‌های سلول‌های خونی بدن ما در برابر پارگی یا آسیب محافظت‌می‌کنند. درنتیجه، ما می‌توانیم از بیماری‌های قلبی‌عروقی کشنده مانند حمله قلبی پیشگیری‌کنیم.

۲. غذاهای خیلی کمی مانند چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا کلسترول بد هستند. اگر به‌طور منظم از این مغز استفاده‌کنید، خیلی راحت می‌توانید سطح کلسترول خود را کنترل‌کنید.

۳. محتوای فسفری چغاله بادام برای دندان‌ها و استخوان‌های ما بسیار مفید است. می‌تواند با تقویت دندان‌ها و لثه، از سلامت دهان‌ودندان ما محافظت‌کند. همچنین، کارایی دستگاه اسکلتی ما نیز به‌شکل قابل‌توجهی افزایش‌می‌یابد.

۴. بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکوز (قند) در جریان خون ما بالامی‌رود که برای سلامتی ما خوب نیست. در این وضعیت، چغاله بادام می‌تواند با افزایش ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند بدن به ما کمک‌کند.

۵. چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است. می‌تواند سموم را از بدن ما دفع‌کرده و فعالیت‌های سیستم ایمنی ما را تقویت‌کند. بنابراین، می‌توانیم تعدادی از بیماری‌ها و عفونت‌ها را رفع‌کنیم.

۶. وقتی مسئله حفظ تعادلpH در بدن‌مان به‌میان‌می‌آید، چغاله بادام به‌عنوان یک درمان طبیعی عالی عمل‌می‌کند. گاهی‌اوقات، سیستم کلی بدن ما به‌دلیل ترشح مایع‌اسیدی معده و روده، اسیدی می‌شود. اما این ممکن است به مشکلات شدیدی منجرشود (مانند پوکی استخوان، کمبود انرژی، ضعف سیستم ایمنی، افزایش وزن و غیره) چرا که بدن ما همیشه به قلیایی‌بودن تمایل‌دارد. چغاله بادام به دلیل اینکه یک پروتئین قلیایی است، می‌تواند به قلیایی ماندن بدن ما کمک‌کند.

۷. چغاله بادام سرشار از مواد مغذی ضروری است که برای سیستم عصبی ما بسیار مفید است. ال‌ کارتینین و ریبوفلاوین، دو عنصر اصلی موجود در این نوع بادام هستند که تغذیه مناسب سلول‌های مغزی و عصبی ما را تامین‌می‌کنند. بنابراین، با گنجاندن این مغز در رژیم غذایی منظم، می‌توانیم عملکرد مغز و سطح ذهنی خود را به‌گونه موثری تقویت‌کنیم.

۸. اگر درحال کاهش وزن هستید، چغاله بادام می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند. این نوع بادام، علی رغم اینکه جزء مغزهاست، دارای چربی‌های سالم است که به شکستن چربی‌‌های اضافی و لاغرماندن کمک‌می‌کند. کالری‌های چغاله بادام به گروه کمیابی تعلق‌دارند که درواقع به کاهش وزن کمک‌می‌کنند.

۹. چغاله بادام حاوی مقادیر زیادی فیبر است که برای آسان‌کردن عمل هضم و درمان یبوست مزمن ضروری است.

رپورتاژ

خواص چغاله بادام برای پوست

۱۰. همانگونه که قبل‌تر گفته‌شد، چغاله بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. ویتامین E مهم‌ترین عامل آنتی‌اکسیدانی موجود در این مغز است که می‌تواند از طریق دفع کامل رادیکال‌های آزاد و مواد سمی جمع‌شده به‌دلیل آلودگی، بدن ما را پاک‌‌سازی‌کند. درنتیجه، ما پوستی صاف و تمیز با درخششی طبیعی خواهیم‌داشت.

۱۱. به‌ این دلیل که چغاله بادام یک سم زدای خوب است، می‌تواند سیستم داخلی بدن ما را پاک‌کرده و خیلی از مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید و غیره را درمان‌کند.

۱۲. چغاله بادام، جدا از خواص سم‌زدایی، فواید پوستی دیگری نیز دارد. میزان آلفا‌توکوفرول (ماده اصلی ویتامین E) یافت شده در این مغز بسیار بالاست. بنابراین، این بادام به‌عنوان “غذای پوست” ما مورد استفاده قرارمی‌گیرد. مصرف منظم چغاله بادام می‌تواند مواد مغذی کافی را برای سلول‌های پوستی ما تامین‌کرده و آنها را سالم‌کند.

۱۳. ویتامینE یک ماده ضدپیری طبیعی نیز محسوب‌می‌شود. بنابراین می‌توانید با خوردن منظم چغاله بادام، گذاشتن ماسک صورت چغاله بادام و یا حتی ماساژدادن صورت با روغن چغاله بادام، از علائم متعدد پیری مانند چین‌وچروک، نقاط سیاه، خطوط و غیره جلوگیری‌کنید.

۱۴. مصرف روزانه چغاله بادام، غذای خوبی برای بهبود رنگ پوست‌مان نیز هست. چون که چغاله بادام با علائم پیری زودرس مبارزه‌کرده و پوست را احیامی‌کند، ما پوستی صاف و جوان خواهیم‌داشت. به‌علاوه، چغاله بادام می‌تواند از پوست ما دربرابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید محافظت‌کند که این باعث حفظ رنگ واقعی‌ پوست‌مان می‌شود.

خواص چغاله بادام برای مو

۱۶. به کمک چغاله‌ بادام، می‌توانید به‌راحتی از ریزش موی شدید خلاص‌شوید. این مغز، سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است که تارهای موی ما را از ریشه تغذیه‌می‌کند. درنتیجه، ما موهایی قوی و سالم خواهیم‌داشت.

۱۷. چغاله بادام نه‌تنها از ریزش مو جلوگیری‌می‌کند، بلکه می‌تواند رشد موی ما را نیز افزایش‌دهد. چغاله بادام دارای مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین E، آهن، روی و غیره است که برای رشد موی بلندتر ضروری هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید موهای ضخیم تر و بلندتری داشته‌باشید، خوردن چغاله بادام را از همین امروز شروع‌کنید.

۱۸. این ابرغذا در دربرق و درخشان‌کردن موی ما بسیار موثراست. محتوای پروتئینی این مغز، جریان خون را در پوست سر ما افزایش‌می‌دهد که موها را درخشان کرده و رشد آنها را تحریک‌می‌کند.

بنابراین، تردید نکنید. روزتان را با چغاله بادام شروع کنید و تفاوت را ببنید.

نوشته‌های مرتبط