تفاوت نمک دریایی و نمک معمولی و نمک کوشر در چیست

فقط شما نیستید که تفاوت نمک دریایی و نمک معمولی و نمک کوشر را نمی‌دانید. اما احتمالا بعد از یک چاقوی خوب،نمک مهم‌ترین سلاح یک سرآشپز است، پس بهتر است به سوءتفاهم‌ها درباره‌ی آن خاتمه دهیم.اگرچه ترکیب شیمیایی این سه نمک مشابه است، بافت و تراکم آن‌ها متفاوت است. در این نوشتار نگاهی می‌اندازیم به آن‌چه باید درباره‌ی آن‌ها بدانید.

نمک معمولی

چیست: نمک معمولی از کریستال‌های لطیف و یک‌شکل تشکیل شده است، که باعث می‌شود از نمک‌های دیگر متراکم‌تر باشد. معمولا از معدن‌های نمک زیرزمین استخراج می‌شود و ممکن است حاوی عامل‌های ضد گوله شدن، مانند کلسیم سیلیکات باشد.

چه زمانی استفاده شود: همانطور که از نامش (Table salt) پیدا است، برای نگهداری سر میز غذا و مزه‌دار کردن در لحظه‌ی آخر مناسب است.هم چنین برای نمک زدن به آب پاستا و مزه‌دار کردن سوپ‌ها خوب است.

نمک کوشر

چیست: نمک کوشر کمتر از نمک معمولی لطیف است. دانه‌های درشت‌تر آن به صورت منظم به یکدیگر پیوند نمی‌خورند بنابراین زبرتر است و چندان متراکم نیست.

رپورتاژ

چه زمانی استفاده شود: نمک کوشر پرکاربردترین نوع نمک است. این نمک برای مزه‌دار کردن قبل از آشپزی، طی آن یا بعد از آن عالی است. بخصوص برای مزه‌دار کردن گوشت قبل از پختن مناسب است.

نمک دریایی

چیست: نمک دریایی کمترین پردازش را متحمل می‌شود. دانه‌های آن از تبخیر آب دریا به دست می‌آیند و ممکن است حاوی مواد معدنی باقی‌مانده‌ای باشد که می‌تواند رنگ آن را تغییر دهد. دانه‌های غیریکنواخت آن به صورت یکدست به هم پیوند نمیخورند و تراکم کمتری دارد.

چه زمانی استفاده شود: نمک دریایی معمولا گران‌تر است، که یعنی باید با احتیاط از آن استفاده کنید. بهترین نمک برای پایان کار است.

اگر فکر می‌کنید که دانستن تفاوت آن‌ها چه اهمیتی برای آشپزی دارد، باید گفت به نوعی مهم است. می‌توانید در صورت لزوم از این نمک‌ها به صورت متغیر استفاده کنید اما واقعا ارزش استفاده در موقعیت درست را دارند.

ولی اگر فقط از یک نوع نمک استفاده می‌کنید، بهتر است نمک کوشر باشد.

نوشته‌های مرتبط