به خواب رفتن در کمتر از ۱ دقیقه با یک فن بی نظیر

زود به خواب رفتن به نظر می رسد برای بعضی آدم ها به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده باشد. در این نوشتار درباره یک فن بی نظیر صحبت می شود که به شما اجازه می دهد زود به خواب رفتن را در کم تر از یک دقیقه تجربه کنید. یکی از مشکلات اساسی جوامع امروز بی‌خوابی و نامنظم بودن ساعت خواب و استراحت افراد است که دامن‌گیر افراد بسیاری از جامعه است. رژیم غذایی نامناسب، خیره شدن طولانی‌مدت به صفحه‌ی مانیتور یا گوشی تلفن همراه هوشمند و البته استرس و اضطراب از جمله دلایل مهم بی‌خوابی هستند.

برای اینکه قبل از خواب به یک آرامشی بروید و به راحتی خواب‌تان ببرد یک فن عالی را به شما می‌آموزیم. با ما همراه باشید.

آیا درباره تکنیک ۴-۷-۸ چیزی شنیده‌اید؟

دکتر اندرو وِیل، دانش‌آموخته‌ی دانشگاه هاروارد و ابداع‌کننده‌ی این روش، می‌گوید که روش‌اش در واقع یک تکنیک تنفسیِ ضد استرس است.

رپورتاژ

روش ۴-۷-۸ به مهارت خاصی نیاز ندارد و به سادگی می‌توان آن را اجرا کرد. کافی است این سه قانون را به یاد بسپارید. اول اینکه باید به مدت ۴ ثانیه از راه بینی تنفس کنید. سپس نفس‌تان را به مدت ۷ ثانیه حبس کنید. در آخر نیز عمل بازدم را مستقیما از راه دهان به مدت ۸ ثانیه انجام دهید.

این روش باعث آزاد شدن مواد شیمیایی آرام بخش در مغز شده و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. بدن آماده‌ی خواب می‌شود.

آیا جواب می‌دهد؟

جایی برای تردید نسبت به این روش وجود ندارد؛ کافی است یک بار آن را امتحان کنید! زمانی که آن را امتحان می‌کنید، خودتان متوجه قدرت جادویی این روش خواهید شد. البته فراموش نکنید که این روش را باید چند مرتبه امتحان کنید. برای نمونه، یکی از کاربران نوشته که با کمک تکنیک ۴-۷-۸ و پیش از چهارمین تکرار به خواب رفته است.

حقه‌ی کار در این است که دم و بازدم متناوب بر میزان آدرنالین ترشح شده در بدن اثر گذاشته و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. ممکن است در اوایل کار کمی اذیت شوید، اما به سرعت این مشکل از بین می‌رود. کافی است ثانیه‌ها را به خاطر داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط