100 ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

سرمایه کمی دارید و نمی‌دانید چه کاری با آن راه بیاندازید؟ به‌دنبال ایده هایی برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم می‌گردید؟ پس با ما در این نوشتار همراه باشید زیرا خبرهای خوشی براي‌تان داریم. اینجا می خواهیم ۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به شما معرفی کنیم.  فرصت‌های کسب و کاری متعددی وجود دارند که برای شروع به هزینه‌ی کمی نیاز دارند یا حتی ممکن است به هیچ هزینه‌ای نیاز نداشته‌باشند! بله درست شنیدید! ولی درعوض باید زمان و تلاش زیادی خرج آن کنید. علاوه بر این، بسیاری از فرصت های کسب و کار کوچک بر مجموعه مهارت‌های شما استوار هستند، از جمله مهارت‌های کامپیوتری. همچنین خوب است از برخی ابزارهای راحت و قابل استفاده و ارزان مثل نرم افزار دخل و خرج مغازه یا شرکت و فروشگاه اینترنتی هم استفاده کنید تا بهتر بتوانید مسایل مربوط به فروش محصولات را مدیریت کنید.

ولی کمی صبر کنید، چیزهای دیگری هم هست:

یک بخش دیگر به نام کسب و کارهای “دنیای واقعی” به این متن اضافه کرده‌ام تا کسانی که مهارت‌های خاصی در زمینه‌ی کامپیوتر ندارند هم بتوانند استفاده کنند. در این نوشتار تنها چند مورد از ایده های کسب و کار کوچک را مطرح می‌کنیم و به‌اختصار در مورد کم‌هزینه بودن آن‌ها صحبت می‌کنیم. در ادامه با ۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم آشنا می شوید.

فهرست ۱۳ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در فضای مجازی

۱. مشاور

در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور ثبت نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.

مشاور کسب و کار: ۵۰ بهترین مشاوره برای راه اندازی کسب و کار خودتان

۲. تولید محتوا

فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است. تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا، و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است.

۳. طراحی گرافیکی

این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید.

۴. اختراع

پیشترها، مخترع بودن یک هدف دست‌نیافتنی بود، و گاها افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند. ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌های مختلفی،‌ تأمین سرمایه‌ی مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است. مزیت این مدل این است که اگر پول موردنیازتان فراهم شود و به‌اصطلاح از لحاظ مالی تأمین شوید، نشان‌دهنده‌ی موفیقت شما در یافتن بازار است. اگر ایده‌ی شما مورد استقبال قرار نگیرد، به این معنی است که لازم است مسیر آمده را برگردید و دوباره طرح‌ریزی کنید.

۵. سازنده‌ی طلا و جواهر

کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند. این مورد را با علاقه‌ی روزافزون به زیور آلات دست‌ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه‌ی موفقیت در دستان شما است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۶. فروش اجناس دست دوم

عموما در بازارهای محلی مانند جمعه‌بازارها و سمساری‌ها و هرجای دیگری، می‌توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید. شما ارزش واقعی آن‌ها را درمی‌یابید و آن‌ها را در فهرست اقلام فروشی قرار می‌دهید. سایت‌های مختلفی بازار خوبی برای ارائه‌ی کالاها هستند. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم عالی است.

۷. موسیقی‌دان

این ایده به آن‌چه در ذهن شماست شباهتی ندارد. ما درباره‌ی این صحبت نمی کنیم که ستاره‌ی موسیقی بشوید،‌بلکه فقط قرار است چرخ زندگی‌تان را از این طریق بچرخانید. از ضبط موسیقی در استودیو گرفته تا نوشتن ریتم و شعر برای کسب و کارها. اگر این مهارت را داشته‌باشید مطمئن باشید می‌توانید از این طریق امرار معاش کنید. با نرم‌افزارهایی مانند Reaper (که بسیار ارزان است) می‌توانید درست روی کامپیوترتان، استودیوی تولید موسیقی خودتان را داشته‌باشید.

۸. مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید. ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

۷ پرسش کسب و کاری که برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی باید از خود بپرسید

۹. آموزش/ مربی‌گری

قابل توجه مربیان مشتاق آموزش: این کسب و کار به هزینه‌ی بسیار کمی از نظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی و/ یا محیط آموزشی نیاز دارد. در آغاز فرآیند مربوط به استارت‌آپ، علاوه بر اینترنت سرعت بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع، هزینه‌ی استارت‌آپ راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش/ یادگیری مجازی، هزینه‌ی بسیار کمی دارد. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۱۰. مشاور فنی

یادگرفتن امور مرتبط با کامپیوتر همیشه مورد تقاضا است. درنتیجه، یک راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های کامپیوتری خاص (یا چندگانه) آماده‌کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب رجوع بدهد. بنابراین، بهترین راه برای کاهش هزینه‌های استارت‌آپ در این ایده این است که هم برنامه را در اختیار داشته‌باشید و هم برنامه‌های مرتبط با آن را، تا بتوانید دستورالعمل یا ویدیوی “چگونه می‌توانم” درست کنید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت به اینکار اختصاص دهید که تمامی فعالیت‌های انجام شده در آن قابل دسترسی و پیگیری باشند، پس باید هزینه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت را نیز در هزینه‌های اولیه‌ی استارت‌آپ‌تان لحاظ کنید. در نهایت، در این راستا، خدمات‌رسانی اینترنتی/ تلفنی نیز بسیار سودمند خواهد بود.

۱۱. پیاده‌سازی فایل‌های صوتی

پیاده‌ساز کسی است که یک فایل صوتی را به نوشتار تبدیل می‌کند. این کار به‌نظر روبه‌زوال می‌آید، ولی حقیقت این است که به‌خاطر افزایش ویدیوهای اینترنتی این شغل نیز رو به گسترش است. حقیقت این است: کامپیوترها هنوز هم در شناسایی کلام با مشکل مواجه هستند. صاحبان کسب و کار و کارآفرینان نیاز دارند فایل‌های ویدیویی‌شان به نوشتار تبدیل شوند تا هم کسانی که مشکل شنوایی دارند از آن‌ها بهره بگیرند و هم موتورهای جستجو متوجه محتوای این ویدیو شوند.

به‌علاوه، شما سفارش‌تان را از کسانی می‌گیرید که صرفا می‌خواهند فایل‌های آن‌ها پیاده شوند تا بهتر مطالعه و درک شوند.  این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۱۲. مترجم

مانند تولیدکننده‌ی محتوا، خدمات ترجمه (حداقل در این بخش) مستلزم متنی است که می‌خواهند از یک زبان به یک زبان کاملا متفاوت برگردانده شود. درحالی که این مهارت اساسا مستلزم این است که فرد در چند زبان مهارت داشته باشد، هزینه‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ شامل هزینه‌ی اینترنت/ تلفن و نیز مخارج مربوط به سفر است. به‌علاوه، مخارج بازاریابی نیز می‌تواند در هزینه‌های استارت‌آپ اعمال شود. فقط این نکته را به‌خاطر داشته‌باشید که: اگر در هیچ زبانی تسلط یا مهارت ندارید، به‌هیچ‌وجه سراغ این کار نروید. فکر نکنید با ابزاری مانند “ مترجم گوگل” می توانید این کار را به‌درستی انجام دهید.با وجود این که مترجم گوگل بی‌نظیر است، ولی همیشه کارش را عالی انجام نمی‌دهد.

۱۳. ستاره‌ی یوتیوب

خوب، لازم نیست که یک ستاره باشید! ولی با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند و یک موضوع خوب، می‌توانید از طریق یوتیوب خودتان کسب و کاری راه‌بیندازید. شما یک‌شبه میلیونر نخواهید شد، ولی با مخاطب‌یابی قطعا می‌توانید مبلغ قابل قبولی به واسطه‌ی شهرت تازه به‌دست‌آمده‌‌تان به دست آورید.

کسب درآمد از یوتیوب: ۱۴ ایده پولسازی و کسب درآمد از یوتیوب

فهرست ۲۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در دنیای واقعی

۱۴. تمیز کردن و نگهداری آکواریوم

آدم‌ها از وجود آکواریوم در منزل و محل کارشان لذت می‌برند ولی زمان کمی در اختیار دارند. اگر در زمینه‌ی نحوه‌ی نگهداری از انواع آکواریوم مهارت دارید، پس می‌توانید یک مدل کسب و کاری عالی را راه‌انداری کنید.

۱۵. نگهداری از کودکان

بسیاری از آدم‌ها چندشغلی هستند یا هر دو والدین کار می‌کنند. این امر حقیقت زندگی امروز در جهان است. حتی  اگر بحث کار کردن والدین هم درمیان نباشد، باز هم ممکن است والدین بخواهند یک‌شب را دونفری به رستوران یا گردش بروند. دراین‌جاست که پرستار کودک وارد صحنه می‌شود. شما می توانید گواهی عدم سوء پیشینه هم بگیرید و قابل اعتماد بودن‌تان را به آن‌ها اثبات کنید و تصمیم‌گیری را به والدین بسپارید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۱۶. تعمیر کامپیوتر

تعمیرکار کامپیوتر در محل همچنان یک نیاز قطعی است. بسیاری از افراد به کسی نیاز دارند که فایل‌های به‌اشتباه حذف شده‌شان را بازیابی کند، یا قطعه‌ای را در کامپیوترشان تعویض کند. حاضر شدن در محل، از جمله تسهیلاتی است که می‌توانید بابت آن هزینه دریافت کنید. یک راه دیگر برای متمایز کردن خدمات‌رسانی‌تان این است که خدمات امنیت داده‌ها نیز برای پشتیبانی از مشتریان‌تان فراهم کنید، از جمله رمزنگاری هارد دیسک و امنیت شبکه‌های بی‌سیم.

۱۷. دستیار انجام امور فردی

برای کسانی که آن قدر سرشان شلوغ است که برای برخی کارها وقت ندارند این سرویس یک ایده‌ی بسیار خوب است. از طرف دیگر این ایده برای کسانی که مشتاق کمک کردن به دیگران هستند نیز عالی است. هرچند تنها هزینه‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ، بازاریابی از طریق کارت ویزیت، و دیگر قالب‌های تبلیغات را شامل می‌شود، تنها هزینه‌ی تکرارشونده در این مسیر عبارت است از پر نگه‌داشتن باک بنزین ماشین‌تان. نیازی به گفتن ندارد که این کار هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارد و برای پس‌انداز کردن پول برای روز مبادا عالی‌است.

۱۸. خدمات جابجایی

اگر راهی برای جابجایی و حمل و نقل سراغ دارید، پس می‌توانید یک نامه‌رسان باشید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۱۹. نگهداری از حیوانات خانگی

هیچ جای انکاری وجود ندارد که باور مردم درباره‌ی نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به ۶۰ سال پیش تغییر کرده است. امروزه افراد حیوانات خانگی‌شان را عضوی از خانواده می‌دانند و همان رفتاری که با اعضای خانواده دارند در مورد آن‌ها نیز انجام می‌دهند. برخی از افرادی که حیوان خانگی دارند و بسیار پرکار هستند و مشغولیت زیادی دارند تمایل دارند که کسی از عزیزان‌شان مواظبت کند.

۶ دلیل که نگهداری از حیوانات خانگی استرس تان را کاهش می دهد

۲۰. برنامه‌ریز مراسمات

برنامه‌ریزی مراسمات نیز یک کسب و کار کم‌هزینه‌است که هم پردرآمد است و هم بسیار جذاب. به طور کلی، تنها چیزی که برای انجام این کار لازم است (به‌غیر از هزینه‌ی اینترنت)، نظم است و توجه به جزئیات. علاوه بر هزینه‌های مرتبط با اینترنت که در هزینه‌ی استارت‌آپ اعمال می‌شوند، ممکن است نیاز باشد تا برنامه‌ریز مراسمات خریدهای اضافی مربوط به برنامه‌ریزی مراسم را انجام دهد؛ یکی از این خریدها عبارت است از خرید یک خط تلفن اختصاصی.

۲۱. دستیار انجام امور مجازی

استفاده از سرویسی مانند دستیار مجازی به شما اجازه می‌دهد تا دستیار دیگران باشید. پروفایل شخصی‌تان را در این سایت همراه با وظایفی که به‌خوبی می‌توانید انجام دهید ارسال می‌کنید و افراد می‌توانند برای انجام آن وظایف مشخص شده، شما را در اختیار بگیرند.

۲۲. تعمیرکار

اگر بلدید چطور لوازم منزل را تعمیر کنید، پس می‌توانید از این راه امرار معاش کنید. نصب پنکه سقفی و تعمیر سوراخ‌های دیوار، شاید همان راه‌حلی است که برای پرداخت صورت‌حساب‌های‌تان دنبالش بودید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۲۳. سخنران انگیزشی

داستان جالبی برای تعریف کردن دارید؟ یا چیزی هست که حسابی به وجدتان می‌آورد؟ در پیغام‌رساندن به سخت‌ترین آدم‌ها مهارت دارید؟ اگر در برابر جمعی از مردم قرار گرفتن شما را نمی‌ترساند پس این کار مختص شماست. برای این‌که یک سخنران انگیزشی باشید، داشتن فالوور در شبکه‌های اجتماعی و ارسال ویدیو از خودتان، روش فوق‌العاده‌ای است تا بتوانید خودتان را پیش از طی کردن مسیر سخنرانی، به مردم بشناسانید.

۱۱ جمله انگیزشی درباره سلامت روان که در اوج ناامیدی آرامش بخش هستند

۲۴. شرکت حمل و نقل

اگر توانایی و اشتیاق لازم برای انجام کارهای سخت را دارید، تأسیس یک شرکت حمل و نقل گزینه‌ی خوبی است. می‌توانید برای اجتناب از پرداخت هزینه‌ای گزاف برای خرید کامیون، یک کامیون اجاره کنید تا زمانی‌که سرمایه کافی را برای خرید کامیون داشته‌باشید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۲۵. مربی موسیقی

یاد دادن موسیقی به دیگران بهترین چیزی است که می‌توانید به آن‌ها بدهید. در ابتدا می‌توانید یک آلت موسیقی را برای چند جلسه‌ی اول، به‌صورت کاملا رایگان به افراد آموزش بدهید تا بازارتان را به‌دست آورید و آن را گسترش دهید. هزینه‌ی ایاب و ذهاب معمولا شامل هزینه‌ی نگهداری خودرو و هزینه‌ی بنزین است، هرچند می‌توانید به جای این‌کار از خطوط اتوبوس و حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا پیاده‌روی کنید. درنهایت، یکی از بهترین روش‌ها برای به حداقل رساندن هزینه‌ی استارت‌آپ این است که با آلت موسیقی مشتریان‌تان به آن‌ها آموزش دهید، نه وسیله‌ی خودتان.

۲۶. آشپز

آیا مهارت آشپزی خاصی دارید و به دنبال راهی هستید تا این مهارت و علاقه‌تان به آشپزی را به یک کسب و کار تبدیل کنید؟ اگر این‌چنین است، شما باید این مسیر ار انتخاب کنید و به یک آشپز تبدیل شوید. قطعا می‌دانید این شغل یعنی این‌که وعده‌های غذایی هفتگی/ روزانه‌ای را با رعایت ارزش‌های غذایی طیف گسترده‌ای از خوراکی‌ها به مشتری‌تان ارائه کنید. در مورد هزینه‌ی استارت‌آپ باید گفت که هزینه‌ها صرفا شامل هزینه‌ی ایاب و ذهاب بین محل کار، منزل، سوپرمارکت و تره‌بار است. دیگر مخارج توسط مشتری‌تان پرداخت می‌شوند.

۷ راهکار تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه برای سال جدید

۲۷. مربی شخصی

با چند گواهی‌نامه و کمی زمان، می‌توانید علاقه‌تان به خوش‌تیپ بودن را به زندگی روزانه‌تان گره بزنید. به دیگران در رسیدن به اهداف فیزیکی‌شان کمک کنید و چند فن مناسب به آن‌ها بیاموزید که باعث آسیب زدن به خودشان نشوند. وقتی به دیگران کمک کنید از این کار احساس رضایت خواهید داشت. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۲۸. تعمیرکار تلفن همراه و تبلت

معمولا این‌گونه کارها در یک مغازه انجام می‌شود، ولی شما می‌توانید به‌صورت سیار این کار را انجام دهید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که اگر هزینه‌ی تعمیر یک گوشی تلفن از هزینه‌ی جایگزین کردن آن با یک گوشی دیگر بیشتر باشد، مردم گوشی‌های‌شان را عوض می‌کنند: ولی باید بدانند که سخت در اشتباه هستند. گوشی‌ها اطلاعات واقعا مهمی را در خود جای داده‌اند، از این رو مردم مایل هستند پول بیشتری برای بازگردانی داده‌های‌شان بپردازند. امروزه گوشی‌ها داده‌هایی مانند عکس در خود دارند که هر کسی از فضای ابری برای ذخیره‌ی آن‌ها استفاده نمی‌کند.

۲۹. عکاس

علیرغم این‌که گوشی‌های موبایل، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند، ولی هیچ‌گاه جای مهارت و یک دوربین DSLR خوب را نمی‌گیرند. مردم این موضوع را می‌دانند و برای عکاسان ماهری که لحظات زندگی آن‌ها را به زیبایی ثبت می‌کنند،‌ارزش بسیاری قائل هستند.

۳۰. نماینده معاملات املاک

با در دست داشتن مجوزهای مناسب و یافتن افرادی که به‌دنبال خرید یا فروش هستند، می‌توانید به کسب و کار املاک و مستغلات وارد شوید. خانواده و دوستان‌تان نقش مهمی در بازاریابی کلامی برای‌تان دارند. فراموش نکنید، نماینده‌ی املاک غالبا لوازم مورد نیاز افراد برای اجاره (اجاره دادن یا اجاره کردن) را نیز فراهم می‌کند.

قرارداد اجاره آنلاین با کدرهگیری رایگان

۳۱. راننده اپلیکیشن های اینترنتی

با در اختیار داشتن خودرو، گوشی هوشمند و حضور در شهری مناسب که به خوبی با آن آشنایی دارید، می‌توانید راننده‌ی تاکسی اینترنتی شوید.  این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۳۲. اپراتور دستگاه‌های فروش خودکار

بله، درست است، هزینه‌ها به‌خاطر نیاز به کارت‌خوان در دستگاه‌های فروش خودکار در حال افزایش است. ولی این امر به‌این معنی نیست که یک فرد علاقه‌مند نمی‌تواند این کسب و کار را به رونق بیاندازد. هنوز هم دستگاه‌هایی که با پول نقد یا سکه کار می‌کنند یک کسب و کار خوب محسوب می‌شوند، فقط دیگر آن سوددهی سابق را ندارند. برای شروع دستگاه‌تان را در مکانی قرار دهید که همیشه یک مشتری دست‌به‌نقد وجود دارد، مانند خشکشویی، سالن‌های غذاخوری کوچک و جمعه‌بازارها. بپرسید که آيا صاحب آن محل نیز از عایدی شما سهم می‌خواهد یا نه.

۳۳. کاهنده‌ی هزینه کسب و کار

بسیاری از ایده‌هایی که در این‌جا وجود دارند همچنان هزینه‌بر هستند. نرم‌افزار یک هزینه‌ی متداول و اجتناب‌ناپذیر است. ولی نباید معامله را به‌خاطر خرید یک نرم‌افزار به هم زد. نرم‌افزارهای رایگان بسیاری وجود دارند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. ازجمله:

– نرم افزارهای واژه‌پرداز و صفحه گسترده: Open Office
– حسابداری: GNUCash‌ یا Wave Accounting
– طراحی گرافیکی: GIMP
– ایمیل: Gmail
– ذخیره‌ی ابری: Google Drive یا Dropbox
– ردیابی زمانی: Toggl

 ۶۷ ایده مختلف برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

۳۴. خدمات کاریابی

می‌توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید. فقط به اطلاعات خوبی درباره‌ی جویندگان کار نیاز دارید. تنها کافی است یک فرد جویای کار را به یک شرکت ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۳۵. خدمات رسانه‌های اجتماعی

امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در کسب و کار بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال متخصص و تهیه‌کننده‌ی خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند. می-توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید که برای کسب و کارها سایه‌نویسی انجام دهد، و در وبلاگ‌ها، لینکدین و صفحات فیسبوک و حساب‌های توئیتر محتوا بارگذاری کند.

۳۶. ایده کسب و کار خدمات مشاوره تغذیه

امروزه اکثر افراد در مورد خوراکی‌هایی که می‌خورند نگران هستند و اغلب به دنبال راهنمایی درباره‌ی عادات غذایی و برنامه‌ی رژیمی هستند. اگر در این زمینه تخصص دارید می‌توانید یک شرکت خدمات مشاوره‌ی تغذیه تاسیس کنید. توصیه‌ی من آن است که برای این کسب و کار، یک متخصص تغذیه‌ی خوب استخدام کنید.

۳۷. خدمات تعمیرگاه سیار

راه‌اندازی یک تعمیرگاه سیار با داشتن نیروی انسانی/تعمیرکاران، ایده‌ی خوبی برای کسب و کار است چرا که ماشین‌ها معمولا در مناطقی خراب می‌شوند که تعمیرگاهی در دسترس نیست. برای شروع این کسب و کار، فقط به مکانیک‌هایی خوب و یک موتورسیکلت نیاز دارید.

۳۸. خدمات تزیین اتومبیل

امروزه همه افراد قادر نیستند از پس خرید خودروهای خارجی بربیایند و اغلب برای طراحی و ظاهر خوب به دنبال اصلاح خودروی خود هستند. این امر موجب تولد یک کسب و کار خوب به نام خدمات تزیین اتومبیل شده است.

۳۹. آموزشگاه رانندگی

آموزشگاه رانندگی یک کسب و کار همیشه پررونق است زیرا روزبه روز به تعداد اتومبیل‌ها افزوده می‌شود و افراد بیش‌تری می‌خواهند رانندگی یاد بگیرند. برای شروع این کسب و کار، به تعدادی اتومبیل و تیم مجربی از رانندگان نیاز دارید که بتوانند رانندگی را آموزش دهند.

۴۰. نگهداری از کودکان

امروزه و در کلان‌شهرها می‌توانیم زنان شاغل زیادی ببینیم و در غالب موارد هماهنگ کردن کار با بچه‌ها برای آن‌ها دشوار است. اگر در یک کلان‌شهر، خدمات نگهداری از کودکان را آغاز کنید قطعا موفق خواهید شد.

۴۱. ایده کسب و کار شرکت پیک‌

خدمات پیک‌رسانی یک کسب و کار قدیمی است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال قیمت‌های بهتر حمل‌ونقل و ارسال زمان‌بندی شده هستند. اگر از پس آن برمی‌آیید این کسب و کار برای شما است.

۴۲. خدمات هم‌سفری

هم‌سفری به معنی سوار شدن چند نفر در یک ماشین برای حرکت به سوی مقصدی مشابه است. با این کار هزینه‌ی سوخت تقسیم می‌شود و به این ترتیب در مخارج افراد صرفه‌جویی می‌شود. درحالی که کارمندان و بچه‌های مدرسه‌ای به صورت غیررسمی همین کار را می‌کنند، لازم است این کار به صورت رسمی هم انجام شود. می-توانید با شناسایی مشتریان بالقوه، ارتباط دادن آن‌ها با یکدیگر و گرفتن مبلغی بخاطر راحتی این سرویس، کار را شروع کنید.

۴۳. مشاوره‌ی سبز

آینده به فناوری‌های سبز وابسته است و هر روز کسب و کارهای بیش‌تری به سوی سبز شدن می‌روند. اگر مهارت و دانش ذخیره‌ی انرژی را دارید می‌توانید این کسب و کار را شروع کنید.

۴۴. ایده کسب و کار بوتیک

بوتیک یک ایده‌ی همیشه پررونق است. چیزی که نیاز دارید یک مکان تجاری خوب و طیفی از محصولات مطابق با سلیقه‌ی کنونی بازار است.

۴۵. فروشگاه سبز

همان‌طور که افراد بیش تر و بیش‌تری از چگونگی آسیب دیدن زمین به دست انسان آگاه می‌شوند، به سمت محصولاتی گرایش پیدا می‌کنند که به محیط زیست آسیب نمیزنند. یک فروشگاه سبز، و ترجیح آنلاین راه‌اندازی کنید، زیرا دسترسی به چنین محصولاتی همیشه ساده نیست. این کار می‌تواند هم مشکل‌گشا و هم ایده‌ی خوبی برای کسب درآمد باشد.

۴۶. مراقبت از حیوانات خانگی

اگر عاشق حیوانات هستید این کسب و کار برای شما ساخته شده است. آن‌چه نیاز دارید، افراد ثروتمندی است که حیوان خانگی دارد اما قادر به مراقبت از  آن‌ها نیستند. می‌توانید برای نگهداری از حیوان خانگی‌شان پول بگیرید. این ایده در مناطق شهری بسیار خوب است.

۴۷. دکوراسیون داخلی

این یک ایده‌ی کسب و کار قدیمی و همیشه سبز است. این کسب وکار نیازمند مستلزم مهارت ویژه و خلاقیت و نیرویی متقاعدکننده است.

۱۰ نکته برای تزیین و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

۴۸. ایده کسب و کار خدمات باغبانی

ارائه‌ی خدمات باغبانی به نظر ایده‌ی عجیبی است اما امروزه شرکت‌های بسیاری، خدمات باغبانی خوب ارائه می‌کنند. این کسب وکار پا به پای کسب و کار املاک در حال رونق یافتن است.

۴۹. نیازمندی‌های محلی

رپورتاژ

در کسب و کار تبلیغات نیازمندی‌های محلی، باید از اشخاص یا صاحبان کسب و کار تبلیغات بگیرید و به صورت آنلاین یا در مجلات و روزنامه‌ها منتشر کنید.کسب و کار نیازمندی‌های محلی همواره موفق است زیرا تبلیغات و بازاریابی فعالیت‌های مهمی برای هر کسب و کار هستند و افراد حاضرند برای آن پول خرج  کنند.

۵۰. خدمات دی‌جی

خدمات دیسک‌جوکی (دی‌جی) یک ایده‌ی کسب و کار پاره‌وقت است. افراد در مناسبت‌های مختلف به دنبال دی‌جی هستند. اگر در موسیقی مهارت دارید می-توانید در این کسب و کار موفق شوید.

۵۱. مشاور املاک

بسیاری از افراد به دنبال یک خانه‌ی خوب برای زندگی هستند. یا خانه می-خرند یا آن را رهن می‌کند، در هر صورت به یک مشاور املاک نیاز دارند، بنابراین راه‌اندازی آژانس املاک هم ایده‌ی خوبی است.

قرارداد اجاره آنلاین با کدرهگیری رایگان

۵۲. ایده کسب و کار تجهیزات آتش‌نشانی

در حال حاضر نگهداری تجهیزات آتش‌نشانی مانند یک کپسول آتش‌نشانی و سیستم اعلام حریق، در ساختمان‌ها ضروری است. همین امر موجب تولد ایده‌ی کسب و کار راه‌اندازی فروشگاه لوازم آتش‌نشانی می‌شود.

۵۳. آژانس مسافرتی

راه‌اندازی یک آژانس مسافرتی ایده‌ی کسب و کار بسیار خوبی است. آدم‌ها می-خواهند آرامش کسب کنند و آزادانه از تعطیلات‌شان لذت ببرند. دلشان  نمی‌خواهد نگران بلیط، رزرو هتل، و چیزهای دیگر باشند. آن‌ها حاضرند پول خوبی به یک آژانس مسافرتی بدهند که این کارها را برایشان انجام دهد.

۵۴. مشاوره‌ی مرکز داده

این ایده‌ی کسب و کار به فناوری اطلاعات مربوط است. نیازمند دانش و مهارت ویژه‌ای در ساخت یک مرکز داده است. اگر در این حوزه مهارت دارید می‌توانید یک کسب و کار مشاوره‌ی مرکز داده را راه‌اندازی کنید.

۵۵. ایده کسب و کار راهنمای شغلی

به دلیل وجود گزینه‌های متعدد شغلی، اغلب والدین یا دانش‌آموزان سردرگم می‌شوند و به دنبال مشاوره‌ی حرفه‌ای هستند. می‌توانید با دریافت مبلغی ببه ان‌ها کمک کنید.

۵۶. رزومه نویسی

رزومه سند مهمی برای به دست آوردن یک شغل است. اغل افراد به دنبال یک رزومه‌نویس حرفه‌ای هستند. اگر در رزومه‌نویسی مهارت دارید می‌توانید این کسب و کار را شروع کنید.

۵۷. کلوپ سلامتی

بسیاری از افراد معتقدند ”سلامتی ثروت“ است و به همین دلیل از سلامتی‌شان به خوبی استفاده می‌کنند. برای ورزش روزانه ترجیح می‌دهند به باشگاه ورزشی یا کلوپ سلامتی بروند. راه‌اندازی یک کلوپ سلامتی در منطقه‌ی پولدارنشین می‌تواند شما را موفق کند.

۵۸. خدمات برنامه‌ریزی مالی

در کسب و کار برنامه‌ریزی مالی، باید درباره‌ی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی به مشتری مشاوره بدهید. توصیه می‌کنیم پیش از شروع این کسب و کار، گواهی برنامه‌ریزی مالی بگیرید.

۵۹. صنعت آکواریوم

نگهداری یک مخزن یا آکواریوم ماهی در خانه بسیار خوب است. آکواریوم تجربه-ای آرامش‌بخش و خوشایند است. می-توانید باز کردن فروشگاه آکواریوم، کسب و کار خود با شروع کنید.

۶۰. فروشگاه اسباب‌بازی

بچه‌ها اسباب بازی را دوست دارند. می‌توانید یک فروشگاه اسباب‌بازی کوچک در منطقه‌ی خودتان درست کنید. می‌توانید در فروشگاه‌تان اسباب بازی‌های رویایی نگهدارید.

۶۱. خدمات الکتریکی

اغلب افراد برای رفع نیازهای خانه یا کارشان، به دنبال خدمات الکتریکی هستند. اگر دانش این حوزه را دارید می‌توانید با ارائه‌ی خدمات الکتریکی، کسب و کار خودتان را به راه بیندازید.

۶۲. ایده کسب و کار درمان زیبایی و اسپا

اگر می‌خواهید کار جدیدی انجام دهید، می‌توانید به راه‌اندازی درمان زیبایی و اسپا فکر کنید. افراد سطح بالا همیشه به دنبال خدمات درمان زیبایی و اسپای خوب هستند.

۶۳. فروشگاه کتاب آموزشی

دانش‌اموزان و عاشقان کتاب همیشه دنبال کتاب هستند. این می تواند نقطه‌ی شروع یک کتابفروشی باشد. این کسب و کار همیشه پررونق است زیرا  آموزش هیچ-وقت کساد نمی‌شود.

۶۴. خدمات کیترینگ

اغلب افراد برای مناسبت‌های مختلف خود به دنبال خدمات کترینگ هستند. اگر در مدیریت و ارائه‌ی غذای سالم و خوشمزه خوب هستید می‌توانید در این کسب و کار موفق شوید.

۶۵. سالن بازی

بچه‌ها معمولا به دنبال یک محل بازی یا ایستگاه بازی هستند. می‌توانید سالن بازی خود را بازی کنید و فقط به چند ایستگاه بازی و ایکس‌باکس نیاز دارید.

۶۶. ایده کسب و کار مشاور سئو

با افزایش تب اینترنت، نیاز به یک مشاور سئو افزایش یافته است. هر صاحب وب‌سایتی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتور جستجو به دنبال یک مشاور سئوی خوب است.

۶۷. فروشگاه مواد لبنی یا شیر

را‌ه‌اندازی یک لبنیاتی، ایده‌ای قدیمی اما موثر برای کسب و کار است. پیش از شروع این کار باید مطمئن شوید در منطقه‌ی شما فروشگاه مواد لبنی دیگری  وجود ندارد.

۶۸. شیرینی‌فروشی

شیرینی‌فروشی یک ایده‌ی کسب و کار دیگر است. اغلب افراد برای فستیوال‌ها و مناسبت های مختلف به دنبال شیرینی هستند. می‌توانید با راه‌اندازی یک  شیرینی-فروشی نیاز آن‌ها را برطرف کنید.

طرز تهیه مافین هویج و آناناس خانگی بسیار معطر و خوشمزه

۶۹. کارواش

یک ماشین تمیز بهتر به نظر می‌رسد و مایه‌ی فخر و مباهات است. آدم‌ها دوست دارند یک خودروی تمیز سوار شوند و برای حاضرند برای شستشوی آن هزینه کنند و به همین خاطر تعداد کارواش‌ها رو به رشد است.

۷۰. خدمات تنظیم فرمان و باد لاستیک خودرو

تنظیم فرمان و باد لاستیک‌ها برای هدایت بهتر فرمان ماشین و عمر طولانی‌تر تایرها مهم است. خودروها پس از هر ۵۰۰۰ کیلومتر به تنظیم فرمان و باد لاستیک نیاز دارند پس شروع این کسب و کار ایده‌ی خوبی است.

۷۱. فروش باتری و جای شارژ

امروزه تقریبا همه‌ی وسایل دارای باتری هستند و عمر یک باتری محدود است. این باتری‌ها باید پس از چند سال شارژ شوند. پس راه اندازی یک فروشگاه جای شارژ و باتری ایده‌ی خوبی است.

۷۲. فروش لوازم عتیقه

افراد ثروتمند پول زیادی را صرف خرید اشیا و لوازم عتیقه می‌کنند. راه انداختن یک عتیقه فروشی خوب ایده‌ی خوب دیگری است. این ایده به مقدار زیادی سرمایه نیاز دارد.

۷۳. کنترل آفات

ارفاد اغلب به دنبال کنترل آفات در خانه و محل کار هستند. به همین منظور، می‌توانید با کنترل آفات کسب و کار خودتان را شروع کنید.

۷۴. ایده کسب و کار ساخت تبلیغات

اگر ذهن‌تان خلاق است می‌توانید به یک غول تبلیغات تبدیل شوید. شرکت‌ها اغلب دنبال کسی هستند که خلاق باشد و به تبلیغات‌شان ارزش بدهد.

۱۰۱ راهکار بازاریابی کسب و کارهای کوچک: ایده ها، توصیه ها، و ترفندهای تبلیغات

۷۵. انیمیشن‌ساز

امروزه کسب و کار انیمیشن و بازی به سرعت جت در حال رشد است. اگر دانش ساخت کارتون و انیمیشن‌سازی را دارید می‌توانید در این دنیا موفق  شوید.

۷۶. داروخانه

دریافت درمان پزشکی و دارو نیازی ضروری است. اگر در زمینه‌ی دارو تخصص دارید می‌توانید یک داروخانه باز کنید.

۷۷. خدمات خیاطی

راه‌اندازی یک خیاطی کوچک ایده‌ی خوبی برای یک زن خانه دار ات. این ایده حتی به سرمایه‌ی زیادی هم نیاز ندارد.

۷۸. فروشگاه ابزارآلات ماشینی و الکتریکی

می‌توانید به راه‌اندازی یک فروشگاه ابزارآلات ماشینی و الکتریکی فکر کنید. این محصولات همواره مورد نیاز هستند.

۷۹. فروشگاه ظروف و وسایل آشپزخانه استیل

ظروف و وسایل آشپزخانه‌ی استیل در هر خانه‌ای مورد نیاز هستند بنابراین راه‌اندازی فروشگاه وسایل استیل در جایی کوچک می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

۸۰. ایده کسب و کار فروش و خدمات آبگرمکن

اگر می‌خواهید در بخش لوازم خانگی کسب و کاری به راه بیندازید، می توانید به فروش و خدمات آبگرمکن فکر کنید. می‌توانید آبگرمکن برقی و گازی بفروشید.

۸۱. فروش و خدمات تصفیه‌کننده‌ی آب

فروش و خدمات دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی آب ایده‌ی خوبی در بخش لوازم خانگی است.

۸۲. فروشگاه آهن آلات و تخته‌های چندلایی

با رشد نیاز به مبلمان در بخش لوازم خانگی،‌ تاسیس یک فروشگاه آهن آلات و تخته‌های چندلایی می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

۸۳. فروشگاه کتاب‌های دست‌دوم

اگر فروشگاه کوچکی دارید و می‌خواهید یک کسب و کار با سرمایه‌ی اندک را آغاز کنید می‌توانید به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه کتاب‌های دست دوم  باشید.

۸۴. بازاریابی شبکه‌ای

امروزه شرکت‌های بازاریابی چندسطحی، فرصت‌های کسب و کار خوبی فراهم می-کنند. اگر در بازاریابی و فروش خبره هستید، می‌توانید این کسب و کار را  با هزینه‌ی بسیار اندک شروع کنید.

شعار تبلیغاتی: ۱۰۰ بهترین شعار تبلیغاتی کسب و کارهای مشهور جهان

۸۵. فروشگاه عینک

می‌توانید کسب وکار کوچکی برای بینایی‌سنجی و قاب عینک راه‌انداز کنید. هم-چنین می توانید در کنار آن اقلامی چون ساعت هم بفروشید.

۸۶. ایده کسب و کار فروشگاه الکترونیکی

اگر می‌توانید سرمایه‌ی خوبی جمع کنید، می‌توانید با فروش وسایل الکترونیکی چون تلویزیون، ال‌سی‌دی، ام‌پی‌تری پلیر و … کسب و کاری به راه بیندازید.

۸۷. بی‌پی‌او (برون‌سپاری فرایند کسب و کار)

اگر فضا دارید و مایلید مقداری پول سرمایه‌گذاری کنید، برون‌سپاری فرآیند کسب و کار می‌تواند فرصت خوبی باشد.

۸۸. فست‌فود

باز کردن یک مغازه‌ی فست‌فود، به ویژه در منطقه‌ای کاری یا کنار مدارس درآمدی خوب به همراه خواهد داشت.

۸۹. نانوایی

می‌توانید نانوایی خودتان را داشته باشید. این کسب و کار به مهارت پخت نان،‌ کیک و دیگر اقلام مشابه نیاز دارد.

۹۰. غذای خانگی

اگر در پختن غذا مهارت دارید می‌توانید کسب و کار غذای خانگی را شروع کنید.

۹۱. خدمات آسیاب آرد

آسیاب آرد نیز می‌تواند ایده‌ی دیگری باشد. این ایده در مناطق مسکونی جواب می‌دهد و به سرمایه‌ی خوبی نیاز دارد.

۹۲. خدمات خرید و فروش بازار سهام

یک موسسه‌ی خرید و فروش بازار سهام باز کنید و از کاربر نهایی حق دلالی بگیرید. این یک ایده‌ی کاملا رقابتی است زیرا شرکت‌های زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند.

۹۳. کلوپ کمدی و خنده

ویدیوهای کمدی به سرعت پخش می‌شوند. چند استندآپ کمدین وجود دارند که جدیدا به لطف برنامه های شبکه های خانگی به سلبریتی تبدیل شده‌اند. دیگران نیز منتظر این هستند که نوبت‌شان فرا برسد. صدها کمدین وجود دارند که به دنبال راهی برای نشان دادن استعدادشان هستند. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک کلوپ کمدی و خنده‌ی آنلاین به آن‌ها کمک کنید.

ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم :

۹۴. مخزن ویدیوهای خنده‌دار و بامزه

ویدیوهای بامزه از کودکان، سگ‌های پشمالوی کوچک، و گربه‌ها یوتیوب و فیسبوک را پر کرده‌اند. آیا می‌توانید مجموعه‌ای گردآوری کنید که افراد بتوانند ویدیوی مناسب با نیازهای بازاریابی محتوای‌شان را بیابند؟

ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم :

۹۵. گروه دوست‌داران موسیقی

اگر توانایی تولید یک قطعه‌ی موسیقیایی را ندارید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک گروه دوست داران موسیقی راه‌اندازی کنید.

دقت داشته‌باشید که یک گروه مشخص تشکیل دهید، مثلا هواداران موسیقی سنتی ایرانی اولین جایی که می‌توانید کسب و کارتان را شروع کنید فیسبوک و تلگرام است. همچنین باید یک وب‌سایت و یک اتاق گفتگو داشته‌‌باشید. در گام بعد می‌توانید یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید.

ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم :

۹۶. تنظیم اظهارنامه‌ی مالیاتی

افراد زیادی وجود ندارند که خودشان بتوانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل است که این گزینه نیز یک فرصت کسب و کاری به حساب می‌آید.

ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم :

۹۷. فروش محتوای مبتنی بر ثبت نام

محتوایی که اکنون در اینترنت به رایگان وجود دارد ممکن است به‌خوبی در جستجو یافت نشود. برای حل این مورد، برخی نویسندگان تحقیقات دقیقی انجام می‌دهند و در ازای مبلغ اندکی آن را می‌فروشند.

ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم : ۹۸. بررسی صادقانه‌ی عملکرد پزشکان

شما می‌توانید فهرستی از موفقیت‌ها و شکست‌های پزشکان آماده کنید تا بیماران بتوانند تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای صورت دهند.

ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم:

۹۹. بلاگ سلامت زنان

همانند بلاگ سلامت مردان، پتانسیل اولیه برای عملی کردن این ایده بلاگ سلامت زنان وجود دارد. این دو موضوع را در هم نیامیزید. سعی کنید در یک زمینه متمرکز بمانید.

۱۰۰. کمک کردن در امور حسابداری

الزاما نباید عضو جامعه حسابداران نخبه با یک مشاور مالی رسمی باشید تا بتوانید در امور حسابداری به افراد کمک کنید – یک مدرک در امور مالی یا تجاری کفایت می‌کند. راه‌های چندگانه‌ای برای کمک به افراد در مدیریت حساب‌های‌شان وجود دارد. شما می‌توانید به استارت‌آپ‌ها کمک کنید تا حساب‌های‌شان را مدیریت کنند.

منبع wealthartisan
نوشته‌های مرتبط