۲۵ آسان ترین زبان دنیا برای یادگیری

بیایید با هم صادق باشیم. یاد گرفتن یک زبان دیگر کار کوچک یا آسانی نیست اما یادگیری بعضی از زبان ها راحت تر از بقیه است. آیا می‌دانید آسان ترین زبان دنیا که می‌توانید آنها را فرابگیرید کدام هستند؟ در فهرست زیر قابل دسترس بودن منابع باکیفیت، تشابه آن زبان به زبان انگلیسی و حروف الفبای آن زبان را معیار سادگی برای یادگرفتن یک زبان دیگر قرار داده‌ایم. پس اگر در انتخاب زبان خارجی آسان(به جز انگلیسی) تردید دارید، این لیست را بخوانید تا با ۲۵ آسان ترین زبان دنیا آشنا شوید که می‌توانید آنها را بیاموزید.

۲۵. زبان ماندارین

اگرچه ماندارین یکی از سخت‌ترین زبان هایی است که انگلیسی زبان‌ها می‌توانند آن را بیاموزند اما چند زبان اول این لیست به دلیل آسان بودن یادگیری آنها در اینجا قرار نگرفته‌اند بلکه این زبان‌ها آنقدر وسیع و گسترده هستند که پیدا کرن منابع یادگیری آنها کار آسانی است.

مثلا درست است که زبان بنگالی بسیار وابسته و مرتبط به زبان انگلیسی است( و هردوی آنها هندواروپایی هستند) اما یک زبان جهانی و گسترده نیست و باین ترتیب منابع یادگیری باکیفیت و خوبی برای آن وجود ندارد(در اینجا کلید واژه ” کیفیت” است).

آسان ترین زبان دنیا ۲۴: زبان عربی

عربی هم مثل ماندارین یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای انگلیسی زبان‌ها به شمار می‌رود. به بخش زبان‌های خارجی درهر کتاب فروشی که سری بزنید، روش‌ها و منابع متعددی را برای یادگیری زبان عربی پیدا خواهید کرد. این زبان در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها هم ارائه می‌شود.

زبان عربی تنها زبان سامی موجود در لیست ما نیست. در موارد بعدی( شماره ۱۹) با یکی دیگر از زبان‌های سامی آشنا خواهید شد.

۲۳. زبان فارسی

زبان فارسی نخستین زبان هندواروپایی در این لیست است.همانطور که می‌توانید حدس بزنید، مجموعه زبان‌های هندواروپایی به دو گروه تقسیم می‌شوند: زبان‌های اروپایی و زبان‌های هندوایرانی. زبان فارسی زیرمجموعه‌ای از دومین گروه است.( فارسی زبان رسمی کشور ایران است). یک نکته جالب در مورد زبان فارسی این است که در آن از الفبای عربی استفاده می‌شود پس اگر یک فرد انگلیسی زبان با عربی آشنا باشد می‌تواند از آن در یادگیری فارسی هم استفاده کند.

۲۲. زبان هندوستانی(هندی / اردو)

اگرچه هندوستان و پاکستان می‌خواهند اینطور وانمود کنند که هر کدام به زبان متفاوتی صحبت می‌کنند اما تفاوت زبان های اردو و هندی تنها به اندازه زبان‌های انگلیسی امریکایی و انگلیسی اسکاتلندی است. تفاوت اصلی آنها در این است که در زبان اردو از الفبای عربی و در زبان هندی از الفبای دیواناگری استفاده می‌شود. همچنین زبان هندوستانی هم مثل زبان‌های پنجابی و بنگالی دربردارنده بخش قابل توجهی از ویژگی‌های هندوی گروه زبان‌های هندوایرانی از مجموعه زبان‌های هندواروپایی است.

آسان ترین زبان دنیا ۲۱: زبان صربی-کرواتی-بوسنیایی

حالا به مجموعه زبان‌های اروپایی از خانواده زبان‌های هندواروپایی می‌رسیم. زبان صربی-کرواتی-بوسنیایی یکی از زبان‌های اسلاوی جنوبی است. گونه‌های متفاوت این زبان در بوسنی، صربستان و کروات صحبت می‌شود. قابل توجه است که زبان صربی-کرواتی-بوسنیایی هم با حروف الفبای لاتین و هم با الفبای سیریلیک نوشته می‌شود. این هم یکی دیگر از مواردی است که به هنگام تهیه این لیست مورد توجه قرار گرفته است: سادگی در خواندن یک زبان. هرچه سریع تر بتوانید الفبای زبانی را یاد بگیرید، سرعت یادگیری آن زبان برای شما افزایش خواهد یافت.

۲۰. زبان مجاری

زبان مجاری هم مثل زبان‌های فنلاندی و استونیایی یک زبان اورالی است. نکته جالب اینجاست که زبان‌های اورالی زبان هایی هندواروپایی نیستند. درست است که تفاوت بیشتری با زبان انگلیسی داشته و به زبان هایی مثل بنگالی، فارسی و پنجابی نزدیک تر است. شاید هم گونه‌ای از زبان ماندارین باشد. اما چرا در جایگاه بالاتری قرار گرفته است؟ علت اصلی الفبای این زبان است. در این زبان از الفبای لاتین استفاده می‌شود و باین ترتیب یادگیری آن برای انگلیسی زبان‌ها راحت تر خواهد بود.

آسان ترین زبان دنیا ۱۹: زبان عبری

زبان عبری به دو دلیل در رتبه‌ای بالاتر از زبان عربی قرار دارد. اول اینکه زبان عربی گویش‌های بیشتری دارد و باین ترتیب مسلط شدن به آن سخت تر می‌شود. دوم آنکه، به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی از مهاجران یهودی که به زبان انگلیسی تکلم می‌کنند پس منابع باکیفیتی برای یادگیری زبان عبری در مقایسه با منابع موجود برای یادگیری زبان عربی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

۱۸. زبان یونانی

اگرچه زبان یونانی از الفبای منحصر به فرد خودش استفاده می‌کند اما این زبان هم در مجموعه زبان‌های هندواروپایی قرار می‌گیرد و باین ترتیب ساختار و کلمات این زبان برای فراگیران آن آشنا تر خواهد بود. همچنین، منابع متعددی برای آموزش زبان یونانی موجود است.

آسان ترین زبان دنیا ۱۷: زبان لهستانی

زبان لهستانی دومین زبان اسلاوی موجود در این لیست و از زبان‌های اسلاوی غربی است. هندواروپایی بودن این زبان، الفبای لاتین آن و منابع قابل توجهی برای یادگیری آن زبان لهستانی را در رتبه‌ای بالاتر از زبان‌های قبلی قرار داده است.

۱۶. زبان چکی

زبان چک یکی دیگر از زبان‌های اصلی خانواده زبان‌های اسلاوی غربی است. با توجه به اینکه جمهوری چک در میان کشورهای پیشرفته اسلاوی زبان از نظر اقتصادی از پویایی بیشتری برخوردار است پس این کشور به یکی از گزینه‌های پربازدید‌کننده در اروپای مرکزی تبدیل شده است. این به معنای آن است که منابع متعدد و قابل توجهی برای یادگیری این زبان وجود دارد. همچنین در این زبان از الفبای لاتین استفاده می‌شود و زبانی به شدت آوایی و صدادار است.

۱۵. زبان روسی

زبان روسی به دلیل ابعاد منحصر بفرد این کشور و سلطه جغرافیایی آن دارای منابع آموزشی فراوانی است. یک نکته قابل توجه این است که در این زبان از الفبای سیریلیک استفاده می‌شود و با این وجود یادگیری الفبای سیریلیک هم بسیار ساده است. زبان روسی همچنین دارای آواهای بسیار زیادی است. با یادگیری الفبای این زبان می‌توانید به راحتی هر چیزی را بخوانید. فقط لازم است کمی بیشتر تمرین کنید تا آنچه که میخوانید را درک کنید.

۱۴. زبان آلمانی

رپورتاژ

زبان آلمانی از نظر زبان شناسی تقریبا متفاوت با تمام زبان‌های دیگر است. در حقیقت، اگر زبانی وجود داشته باشد که باید تفکیک و تقسیم بندی شود، آن زبان آلمانی است. درک گویش آلمانی والسر برای یک آلمان شمالی کاملا غیرممکن است. اگرچه این دو زبان در گروه زبان شناسی مشترکی قرار می‌گیرند اما دو زبان کاملا متفاوت هستند. همانطور که در مورد زبان عربی گفته شد، شما باید زبان‌های آلمانی علیا را فرا بگیرید. تنها زبان هایی که منابع بیشتری دارند عبارتند از فرانسه و اسپانیایی.

۱۳. زبان رومانیایی

حالا به نخستین زبان از مجموعه زبان‌های رومی‌تبار یا زبان‌های لاتین می‌رسیم. شاید فکر کنید که اگر انگلیسی یک زبان ژرمنی باشد پس باید بیشتر به زبان آلمانی نزدیک باشد نه زبان رومانی. درست حدس زدید. زبان انگلیسی به آلمانی نزدیک تر است. تفاوت اینجاست که انگلیسی یکی از زبان‌های ژرمنی ساده تر و آلمانی یکی از زبان‌های ژرمنی سخت تر است و باین ترتیب یادگیری بسیاری از زبان‌های رومی تبار به دلیل ساختار و گرامر ساده تر آنها راحت تر خواهد بود.

۱۲. زبان پرتغالی

باز هم یک زبان لاتین دیگر! زبان پرتغالی در سطح جهانی کشش بیشتری دارد و به همین دلیل در رتبه‌ای بالاتر از زبان رومانیایی قرار گرفته است. از این روی، منابع بیشتری هم برای یادگیری این زبان وجود دارد.

۱۱. زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یکی از زبان‌های معروف بین دانشجویان و زبان آموزان است و منابع فراوانی هم برای یادگیری این زبان موجود است. به دلیل تاثیرات فرهنگی قوی ایتالیا، بیشتر مردم با تلفظ ساده و آسان این زبان آشنا هستند.

آسان ترین زبان دنیا ۱۰: زبان دانمارکی

زبان‌های ژرمنی شمالی یا زبان‌های اسکاندیناویایی سه زبان بعدی این لیست را تشکیل می‌دهند. دو زبان دیگر هم در این مجموعه قرار دارند- زبان‌های ایسلندی و فاروئی– اما به این دلیل که مردم بسیار کمی به این زبان‌ها صحبت می‌کنند پس ما آنها را در این لیست قرار نداده‌ایم. زبان دانمارکی نخستین زبان از گروه زبان‌های ژرمنی شمالی است چون بیشتر مردم باور دارند که این زبان سخت‌ترین زبان اسکاندیناویایی است.

۹. زبان نروژی

زبان نروژی شباهت‌های زیادی به زبان‌های دانمارکی و سوئدی دارد. به نظر می‌رسد که ترکیب افعال و صرف فعل آسان این زبان یادگیری آن را برای انگلیسی زبان‌ها نسبتا ساده کرده است.

۸. زبان سوئدی

زبان سوئدی بیش از سایر زبان‌های اسکاندیناویایی در دسترس است و تعداد افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند از سایر زبان‌های اسکاندیناویایی بیشتر است. به همین ترتیب، زبان نروژی اغلب ساده‌ترین زبان اسکاندیناویایی به شمار می‌رود.

۷. زبان اسپانیایی

جدا از زبان فرانسه، یادگیری زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های غیرژرمنی ساده برای انگلیسی زبان‌ها به شمار می‌رود. نکته مثبت آن تلفظ نسبتا یکنواخت این زبان است.

آسان ترین زبان دنیا ۶: زبان اسپرانتو

این زبان فراساخته بگونه‌ای طراحی شده که یادگیری آن ساده و آسان باشد. اگرچه کارایی این زبان محدود است اما اگر شما به زبانی هندواروپایی صحبت می‌کنید، یادگیری زبان اسپرانتو هم تا حدی برای شما راحت خواهد بود.

۵. زبان فرانسه

وجود کلمات هم ریشه بسیار زیاد در زبان‌های انگلیسی و فرانسه این زبان را به نزدیک‌ترین زبان غیرژرمنی به زبان انگلیسی تبدیل کرده است. نزدیکی جغرافیایی موجب شده است که در طول سال‌ها این دو زبان یکدیگر را تحت تاثیر قرار بدهند.

۴. زبان هلندی

زبان هلندی هم مثل زبان‌های فلامان(هلندی بلژیکی یا هلندی جنوبی یا هلندی فلامانی) و آفریکانس(یا افریقایی) بخشی از زبان‌های فرانکی سفلا از مجموعه زبان‌های ژرمنی غربی است. زبان هلندی در بین زبان‌های اصلی دنیا شاید بیشترین شباهت را به زبان انگلیسی- حداقل از حیث آواشناسی ( صداشناسی)- داشته باشد.

۳. زبان‌ فریسی ها

زبان‌های انگلیسی، اسکاتس و فریسی مجموعه‌ای از زبان‌های آنگلو-فریسی را تشکیل می‌دهند که زیر مجموعه‌ای از زبان‌های ژرمنی غربی است. این زبان در مقایسه با همه زبان‌ها دارای بیشترین تلفظ لغات انگلیسی است اما مادامیکه بحث زبان‌های خارجی مطرح می‌شود، زبان فریسی کاربرد بسیار کمی دارد. تنها حدود ۵۰۰،۰۰۰ نفر در هلند به این زبان صحبت می‌کنند.

۲. زبان اسکاتس

اگرچه جایگاه اسکاتس به عنوان یک زبان همچنان قابل تامل و بررسی است اما نزدیکترین گونه زبانی به زبان انگلیسی به شما ر می‌رود.

آسان ترین زبان دنیا ۱: زبان آفریکانس

آفریکانس در واقع گونه‌ای ساده شده از زبان هلندی و فاقد هرگونه صرف فعل یا ضمیر است.

نوشته‌های مرتبط