10 معروفترین زوج‌ همجنسگرا هالیوود را بشناسید

امروزه ازدواج همجنسگرایان در هجده کشور ایرلند، هلند، بلژیک، اسپانیا، کانادا، آفریقای جنوبی، نروژ، سوئد، پرتغال، ایسلند، آرژانتین، دانمارک، اروگوئه، نیوزیلند، برزیل، فرانسه،انگلستان و ایالات متحده آمریکا قانونی است و همجنسگرایان در این کشورها از تمامی مزایای ازدواج که برای دگرجنسگرایان فراهم است برخوردارند. برخی از این مزایا عبارتند از: حق سرپرستی فرزند، حق ارث، حق بیمه و تخفیف‌های مالیاتی. در این نوشتار ۱۰ معروفترین زوج‌ همجنسگرا هالیوود را بشناسید.

معروفترین زوج‌ همجنسگرا هالیوود

۱. الن دی‌جنرس و پورشا دی راسی

الن دی‌جنرس، کمدین مشهور امریکایی، (چپ) پس از آشکارسازی تمایلات همجنسگرایانه خود در سال ۱۹۹۷ رفته‌رفته از تلویزیون کنار گذاشته شد. این غیبت تا سال ۲۰۰۱ طول کشید. او از سال ۲۰۰۳ با تاک‌شوی “الن” حضوری موفق در تلویزیون دارد و بارها جایزه گرفته است. دی‌جنرس از سال ۲۰۰۴ با پورشا دی راسی، بازیگر در رابطه است. این زوج‌ همجنسگرا سال ۲۰۰۸ در لس‌آنجلس ازدواج کردند.

۲. جورج تاکی و آلتمن

در کالیفرنیا ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان در سال ۲۰۰۸ لغو شد. جورج تاکی، بازیگر شناخته‌شده‌ی مجموعه جنگ ستارگان (دوم از راست) و برد آلتمن (دوم از چپ) نخستین زوجی بودند که در منطقه وست-هالیوود لس‌آنجلس درخواست ثبت ازدواج کردند. این زوج‌ همجنسگرا آن زمان ۲۱ سال بود که با هم در رابطه بودند.

۳. جودی فاستر و الکساندرا هدیسون

وقتی جودی فاستر (چپ) در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۱ بدون همسر دو پسر به دنیا آورد، شایعات درباره همجنسگرایی او پررنگ‌تر شدند. بعدها مشخص شد که بازیگر زنی به نام سیدنی برنارد در زندگی فاستر بوده است. این دو از هم جدا شده‌اند. فاستر از سال ۲۰۱۴ با الکساندرا هدیسون ازدواج کرده است.

۴. التون جان و دیوید فرنیش

جان، اسطوره‌ی موسیقی پاپ، و فرنیش، کارگردان، در سال ۲۰۰۵، در همان روز تاریخی‌ای که در بریتانیا موانع قانونی برداشته شد، رابطه‌ی خود را به صورت رسمی ثبت کردند. پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ رابطه‌ی ثبت‌شده یک زوج همجنسگرا همردیف ازدواج شد، این دو هم رابطه‌ی خود را به ازدواج تغییر دادند. جان و فرنیش دو پسر دارند. لیدی گاگا، خواننده مشهور، هم عمه‌خوانده‌ی این دو پسر است.

۵. جُوان یوسف و ریکی مارتین

رپورتاژ

مدت‌ها درباره همجنسگرایی ریکی مارتین صحبت می‌شد تا اینکه این خواننده‌ی پورتوریکویی (راست) در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد: «با افتخار می‌گویم که یک مرد همجنسگرای خوشبخت هستم». او درحال‌حاضر مشغول مقدمه‌چینی برای ازدواج با جوان یوسف، هنرمند سوئدی−سوری است. مراسم ازدواج قرار است در پورتوریکو برگزار شود؛ جایی که ازدواج همجنسگرایان از سال ۲۰۱۵ قانونی شده است.

۶. سینتیا نیکسون و کریستین ماریونی

سینتیا نیکسون (چپ) ستاره‌ی سریال مشهور “سکس و شهر” در سال ۲۰۰۴ عاشق کریستین ماریونی، فعال امور آموزشی شد. آنها در سال ۲۰۱۲ در نیویورک با هم ازدواج کردند. یک سال پیش از ازدواج پسر نیکسون – ماکس – به دنیا آمده بود.

۷. کریستین اوگاتا و بت دیتو

گفته می‌شود بت دیتو خود را “لزبین چاق فمینیست از آرکانزاس” توصیف می‌کند. این خواننده‌ی امریکایی در سال ۲۰۱۳ با دوست‌دختر چندساله‌ی خود، کریستین اوتاگا در هاوایی ازدواج کرد. پس از تغییر قوانین در زادگاه دیتو (اورگان) این دو در دسامبر ۲۰۱۴ در آنجا هم ازدواج خود را ثبت کردند.

۸. جولیا لمیگوا و مارتینا ناوراتیلووا

مارتینا ناوراتیلووا امریکایی که در چکسلواکی سابق متولد شده (راست) یکی از موفق‌ترین تنیس‌بازان تاریخ این رشته ورزشی است. او در مصاحبه‌ای گفته است که ورزشکاران همجنسگرا هنوز هم می‌ترسند تمایلات جنسی خود را برملا کنند. او خود در سال ۲۰۱۴ در نیویورک با دوست‌دختر چند ساله‌اش، جولیا لمیگوا ازدواج کرد.

۹. نیل پاتریک هریس و دیوید برتکا

این دو بازیگر امریکایی ۵ سال نامزدی خود را پنهان کردند. در سال ۲۰۱۱ که ازدواج همجنسگرایان در نیویورک به رسمیت شناخته شد، هریس و برتکا تصمیم خود برای ازدواج را در توییتر به صورت عمومی اعلام کردند. آنها در هنگام ازدواج دو فرزند دوقلو هم داشتند. این دو بازیگر در سال ۲۰۱۴ در ایتالیا ازدواج کردند.

۱۰. میریام مکل و آنه ویل

آنه ویل، مجری و روزنامه‌نگار تلویزیونی شناخته‌شده در آلمان (راست) سال‌هاست با میریام مکل، کارشناس امور ارتباطات، در رابطه است. این دو در سال ۲۰۰۷ این رابطه را به صورت عمومی اعلام کردند. مکل و ویل سال ۲۰۱۶ رابطه‌ی خود را به صورت رسمی ثبت کردند. با قانونی‌شدن ازدواج همجنسگرایان در آلمان، شرایط ازدواج این زوج هم فراهم شده است.

نوشته‌های مرتبط