سفید شدن پوست: 36 راه ساده و سریع برای سفید کردن پوست

سفید شدن پوست چیزی است که بسیاری از آدم‌ها به دنبال روش‌های موثر برای آن هستند. و خیلی‌ها به دنیال راه‌حل‌هایی عالی برای رسیدن به یک پوست روشن، بدون عیب و نقص و درخشان هستند. سریع‌ترین روش سفید شدن پوست استفاده از حمام سفیدکننده پوست، در اسپا (محلی است که به آن مراجعه می‌شود تا خدماتی مانند ماساژ، مراقبت از پوست صورت و خدمات بدن، نظیر اسکراب یا رپینگ دریافت شود) است.

سفید شدن پوست

با این حال، در اسپاها از مواد شیمیایی برای سفید شدن پوست استفاده می‌کنند و این ممکن است به آسیب دیدن پوست منجر شود. بعد از گرفتن یک حمام سفید‌کننده در اسپا، پوست ممکن است حساس‌تر و نازک‌تر شود. در نتیجه اگر شما نتوانید پوست خود را به خوبی از نور خورشید محافظت کنید، سوختن یا برگشتن به رنگ طبیعی آسان می‌شود.

به نظر می‌رسد که پیدا کردن یک اسپای ایمن برای سفید شدن پوست دشوار است. در بازار نیز کرم‌های زیادی برای سفید شدن پوست وجود دارد و همچنین لوسیون‌هایی که هدف‌شان روشن‌تر و سفید شدن پوست پس از یک دوره‌ی زمانی است. با این حال، این محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر یا مشکوک هستند که می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند.

مطالعات نشان داده‌اند که برخی از مواد شیمیایی خاص موجود در کرم‌ها یا لوسیون‌های روشن‌کننده برای سفید شدن پوست می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهند.

بسیاری از افرادی که پوست حساسی دارند پس از استفاده از این محصولات جهت روشن کردن پوست، از آلرژی، قرمزی، ضعف، و سوزش پوست رنج می‌برند. البته، این کرم‌ها برای برخی از آدم‌ها تاثیر مثبتی دارد و صنعت مراقبت از پوست و آرایش محصولاتی تولید کرده‌اند که کارآیی و ایمنی مناسبی دارند.

با این حال، حتما برچسب روی محصول را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که پوست در اثر هر یک از مواد ذکر شده بر روی برچسب تحریک نمی‌شود و هیچ مواد ممنوعی در کرم وجود ندارد. به هر حال این کرم‌های سفید شدن پوست، لوسیون، و حمام‌های سفیدکننده گران قیمت هستند و همه‌ی آدم‌ها استطاعت استفاده از آنها را ندارند. جدای از این محصولات گران قیمت و حمام‌های سفیدکننده در چشمه‌های معدنی، شما می‌توانید چند شیوه‌ی موثر را برای سفید شدن پوست تان به طور طبیعی دنبال کنید.

در این مقاله، ۳۶ راه ساده و طبیعی را برای سفید شدن پوست به شما معرفی می‌کنیم. همه‌ی روش‌های قید شده در این مقاله از منابع قابل اعتماد جمع آوری شده‌اند. هر فردی یک اختلال پوستی متفاوت دارد. از این رو باید قبل از استفاده از هر یک از این روش‌ها با پزشک خود مشورت کنید. این نوشتار را بخوانید تا بیش‌تر در مورد این ۳۶ روش طبیعی جهت سفید شدن پوست یاد بگیرید!

در ادامه ۳۶ راه ساده و طبیعی برای سفید شدن پوست آمده است

الف- مواد خوراکی مغذی برای سفید شدن پوست به شیوه‌ای سریع و طبیعی

اگر به دنبال روش‌هایی طبیعی برای سفید شدن پوست تان هستید، باید غذاهای سالم بخورید. سبزیجات، میوه‌ها و مغزهایی که می-خواهیم در این مقاله به شما معرفی کنیم نه تنها برای سلامتی خوب هستند بلکه در روشن کردن پوست از داخل نیز تاثیر زیادی دارند.

۱. توت‌فرنگی

این ماده‌ی خوراکی چگونه پوست را سفید می‌کند؟

توت‌فرنگی یکی از خارق‌العاده‌ترین مواد خوراکی در جهان است. یک کاسه‌ی کوچک توت‌فرنگی شامل بیش‌تر از یک پرتقال ویتامین C دارد. به همین دلیل توت‌فرنگی به سفید شدن پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C موجود در توت‌فرنگی نقش مهمی در تولید کلاژن دارد که می‌تواند به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند. اگر شما به طور منظم توت‌فرنگی مصرف کنید، می‌توانید پوست‌تان را پرطراوت و جوان نگه دارید.

۲. تخم‌مرغ

همه‌ی ما می‌دانیم که تخم‌مرغ خواص درمانی زیادی دارد. همه تخم‌مرغ را به عنوان یک غذای سالم در نظر می‌گیرند. توصیه می‌شود که تخم‌مرغ را صبح‌ها و به عنوان صبحانه میل کنید. برای سفید شدن پوست، تخم‌مرغ یک منبع بزرگ از اسیدهای آمینه، لوتئین و زآگزانتین است که در محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی UV و افزایش تولید سلول‌های جدید پوستی موثر هستند. به همین دلیل تخم‌مرغ به عنوان یک غذای خوب در فهرست مواد غذایی که پوست را سفید می‌کنند، قرار می‌گیرد.

۳. لیمو

لیمو برای سفید شدن پوست عالی است زیرا نه تنها حاوی مقدار زیادی ویتامین C است بلکه اسید اسکوربیک نیز دارد. اسید اسکوربیک یک آنتی‌اکسیدان بسیار عالی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزادی که سبب بروز آسیب پوستی و پیری پوست می‌شوند، مبارزه کند. تمام کاری که باید بکنید این است که آب یک لیمو را بگیرید و آن را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. برای افزودن شیرینی به این ترکیب و افزایش اثربخشی لیمو، باید یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.

۴. آناناس

آناناس یکی از میوه‌های گرمسیری برای سفید شدن پوست است. این میوه منبعی فوق‌العاده‌ از ویتامین C است که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و کشسانی پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، آناناس همچنین دارای آنزیم‌هایی است که در کاهش خطوط ریز، لکه-های ناشی از بالا رفتن سن، و تیرگی پوست موثر است. شما می‌توانید آناناس را بخورید یا برای سفید شدن پوست آن را به پوست‌تان بمالید.

۵. گوجه‌فرنگی

خوردن گوجه‌فرنگی می‌تواند پوست را روشن و سفت نگه دارد. گوجه‌فرنگی به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند که می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌ی UV محافظت کند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم گوجه‌فرنگی می‌خورند پوست درخشانی دارند چرا که گوجه‌فرنگی می‌تواند سطح کلاژن را در پوست افزایش دهد.

۶. سیر

اگر به دنبال مواد غذایی برای سفید شدن پوست تان به سرعت و به طور طبیعی هستید، نباید سیر را نادیده بگیرید. سیر به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی که دارای اثرات قدرتمندی است، در نظر گرفته می‌شود. مصرف سیر در پاکسازی خون، از بین بردن ناخالصی‌ها از پوست و کاهش آکنه مفید است. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان موجود در سیر می‌تواند سرعت پیری را کاهش دهد و از ظهور نشانه‌های پیری جلوگیری کند.

۷. آوکادو

افرادی که خوردن آوکادو را دوست دارند، همیشه پوست روشن‌تر و درخشان‌تری دارند در مقایسه با افرادی که این میوه را مصرف نمی-کنند. آوکادو منبعی عالی از چربی‌های خوب است که می‌توانند رطوبت پوست را حفظ کنند و قرمزی آن را کاهش دهند. آوکادو آنتی-اکسیدان فراوانی دارد. بنابراین، خوردن این میوه می‌تواند از پدیدار شدن نشانه‌های پیری و چین و چروک جلوگیری کند.

۸. اسفناج

اسفناج برای سفید شدن پوست عالی است.این برگ‌های سبز سرشار از بتا کاروتن هستند که می‌تواند در بدن شما به ویتامین A تبدیل شوند. گنجاندن اسفناج در رژیم غذایی می‌تواند پوست را مرطوب، انعطاف‌پذیر، و سفت نگه دارد.

ب- نکاتی در رابطه با این‌که چه‌طور می‌توان پوست را سریعا و به طور طبیعی سفید کرد

۱. نوع پوست‌تان را بشناسید.

خواه دوست دارید از کرم‌های سفید کننده‌ برای سفید شدن پوست استفاده کنید و خواه روش‌های طبیعی را برای سفید شدن پوست ترجیح بدهید، باید نوع پوست خود را بشناسید. هر نوع پوست محصولات مراقبت از پوست خاص و داروهای خانگی متفاوتی را نیاز دارد. اگر شما نوع پوست خود را ندانید و از محصولات مراقبت از پوست یا داروهای خانگی اشتباهی استفاده کنید، ممکن است وضعیت پوست شما بدتر شود یا دچار مشکلات پوستی شوید.

پنج نوع پوست وجود دارند که شما باید بدانید:

– پوست‌های نرمال:

پوست شما نرمال است در صورتی که بافت پوست‌تان هیچ اثری از چربی نشان نمی‌دهد. پوست شما می‌تواند الاستیک، درخشان و انعطاف‌پذیر باشد. از آن‌جایی که این نوع پوست، کم‌ترین مشکل را دارد، صاف و تمیز به نظر می‌رسد، گردش خون مناسب است و با بالا رفتن سن هم پوست ظاهری سلامت خواهد داشت.

– پوست‌های خشک:

بافت پوست تمیز است و هیچ اثری از چربی نشان نمی‌دهد. افرادی که پوست خشک دارند همیشه پوست‌شان خشک و پوسته پوسته است به ویژه هنگامی که پوست‌شان را می‌شویند. پوست خشک در مقایسه با انواع دیگر پوست بیش‌تر مستعد چین و چروک، خطوط ریز، شل و ول شدن، و تحریک شدن است. به همین دلیل زنانی که پوست خشک دارند همیشه به دنبال پیدا کردن محصولات مراقبت از پوست هستند که بتوانند سرعت پیری پوست آنها را کاهش بدهند و پدیدار شدن نشانه‌های پیری را مهار کنند. پوست خشک ممکن است در یک فرد جوان زیبا به نظر برسد. با این حال، به منظور داشتن پوستی همیشه سالم و صاف، مراقبت منظم از پوست، مراقبت‌های زیبایی با استفاده از مرطوب‌کننده و ماسک‌های طبیعی مورد نیاز است.

– پوست چرب:

اگر نوع پوست شما چرب است، ممکن است بافت آن چرب به نظر برسد، به ویژه زمانی که نواحی گونه، پیشانی و بینی را پاک کنید. پوست چرب بیش‌تر مستعد ابتلا به مشکلات پوستی است. این نوع پوست ضخیم، براق، زبر و چرب به نظر می‌رسد. افرادی که پوست چرب دارند اغلب منافذ پوست‌شان بزرگ است. وقتی که چربی، کثیفی، و ناخالصی در این منافذ بزرگ گیر می‌کنند، می‌توانند باعث آکنه شود. هرچند بر خلاف پوست خشک، پوست چرب کم‌تر در معرض چین و چروک و دیگر نشانه‌های پیری است. تمیز کردن دقیق، محدود کردن مصرف کربوهیدرات و دور ماندن از کرم‌های قوی برای سالم و زیبا نگه داشتن پوست توصیه می‌شود.

– پوست مختلط:

این هم یکی دیگر از نوع پوست است. هنگامی که پوست‌تان مختلط است، ممکن است احساس کنید که پوست‌تان در نواحی پیشانی و بینی چرب است در حالی که مناطق دیگر مثل گونه‌ها تمیز و خشک هستند. نوع پوست ترکیبی هم دارای نواحی خشک و هم دارای نواحی چرب است. بنابراین، هر قسمت خاصی از پوست نیازمند انواع مختلفی از مراقبت‌های پوستی است. در قسمت-های خشک پوست مانند گونه و اطراف چشم‌‌ باید از کرم‌های قوی و مرطوب‌کننده‌های عالی استفاده شود در حالی که قسمت‌های چرب مانند بینی و پیشانی نیاز به تمیز کردن مکرر و مناسب دارند.

– پوست حساس:

پنجمین نوع پوست، پوست حساس است. مراقبت از این نوع پوست دشوار است. پوست‌های حساس گرایش زیادی به خشک شدن دارند. علاوه بر این، بیش‌تر از باقی پوست‌ها مستعد سوزش و التهاب هستند. افرادی که پوست حساس دارند ممکن است قسمت‌هایی از پوست‌شان پوسته پوسته و قرمز شود و در صورتی که به درستی از پوست‌شان مراقبت نکنند و محصولات نادرستی استفاده کنند، پوست‌شان دچار خارش می‌شود. این نوع پوست آسیب‌پذیر است. بنابراین، بیش از هر پوست دیگری دچار مشکل می‌شود. به منظور سالم نگه داشتن این پوست سالم، باید یک برنامه‌ی خاص مراقبت از پوست داشته باشید.

۲. مقدار مصرف ویتامین C را افزایش بدهید.

سفید شدن پوست

اگر به دنبال راه‌های موثر برای سفید شدن پوست به طور طبیعی هستید، نباید نقش مهم مصرف ویتامین C را نادیده بگیرید. ویتامین C در بهبود رنگ پوست، روشن کردن رنگ پوست از داخل و حفظ ساختار پوست با افزایش تولید کلاژن موثر است.

درحال‌حاضر اغلب محصولات برای سفید شدن پوست با مهار تولید ملانین تاثیر خود را می‌گذارند که زمانی آزاد می‌شود که پوست در معرض نور خورشید قرار گرفته‌است. تولید بیش از حد ملانین ممکن است سبب تیره شدن پوست شود. محصولات سفید کننده‌ی پوست می‌توانند حاوی لایه‌بردار، مواد شیمیایی یا ویتامین باشند. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین C در مهار آنزیم تیروزیناز سودمند است. در نتیجه، رنگدانه‌ی ملانین کم‌تر آزاد می‌شود.

ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است؛ بنابراین، می‌تواند به پوست کمک کند که با رادیکال‌های آزاد که منجر به تیره شدن و پیری پوست می‌شوند، مبارزه کند. ویتامین C می‌تواند سطح ویتامین E و گلوتاتیون را در بدن شما دو برابر کند. هم ویتامین E و هم گلوتاتیون آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند. گلوتاتیون سبب می‌شود که پوست‌تان فئوملانین بیش‌تر تولید کند تا یوملانین تیره‌تر. مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که کاربرد موضعی این ویتامین می‌تواند به ترمیم آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می‌کند. ویتامین C می‌تواند به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند. بنابراین، بسیاری از آدم‌ها هنگامی که می-خواهند از شر سلول‌های مرده‌ی پوست، آلودگی و ناخالصی که سبب تیره‌تر شدن پوست می‌شود، خلاص شوند، اغلب میوه یا آب میوه-هایی را برای پوست‌شان مصرف می‌کنند که منبع عالی ویتامین C هستند.

ویتامین C، یک ویتامین ضروری برای تولید کلاژن است. کلاژن نقش مهمی در تقویت قابلیت ارتجاعی پوست و جوان و سفت به نظر رسیدن پوست ایفا می‌کند. ویتامین C می‌تواند التهاب و قرمزی را تسکین دهد. به همین دلیل از آن برای حذف لکه‌های قرمز از روی پوست استفاده می‌شود. ویتامین C به عنوان یک درمان موثر برای روزاسه و آکنه محسوب می‌شود.

شما می‌توانید مصرف ویتامین C را با خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزیجات است، افزایش دهید. میوه‌هایی مانند پاپایا، گواوا، پرتقال، کیوی، توت فرنگی، سرخالو، و آناناس یک منبع عالی از ویتامین C هستند. شما می‌توانید برای افزایش سطح ویتامین C در بدن آب میوه‌ی طبیعی بنوشید.

سبزیجاتی که سرشار از ویتامین C هستند عبارتند از کلم بروکلی، فلفل، کلم بروکسل، کلم برگ، لوبیا برفی، کلم کالی، گل کلم، سیب زمینی و گوجه‌فرنگی. مهم است که بدانید ویتامین C موجود در سبزیجات ممکن است در اثر طبخ شدن با حرارت بالا از بین برود. بنابراین، برای این‌که مطمئن شوید از مقدار بهینه‌ی ویتامین C موجود در سبزیجات استفاده می‌کنید، باید از بیش از اندازه پختن آنها یا دوباره گرم کردن‌شان پرهیز کنید.

اگر نمی‌توانید به اندازه‌ی کافی ویتامین C از طریق غذاها دریافت کنید، مصرف مکمل‌های ویتامین C نیز گزینه‌ی مناسبی است. با این حال، مهم است که ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید و مطمئن شوید که روزانه چه میزان از این ویتامین را می‌توانید مصرف کنید. به گفته‌ی برخی منابع قابل اعتماد، مقدار ایده‌آل مصرف ویتامین C، ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی‌گرم در روز است. مصرف بیش از حد ویتامین C می‌تواند به برخی از اختلالات مضر منجر شود.

۳. برای سفید شدن پوست مصرف ویتامین A را افزایش بدهید.

سفید شدن پوست

قبل از این‌که راه‌های موثر را برای سفید شدن پوست تان به طور طبیعی امتحان کنید، باید مطمئن شوید که پوست‌تان سالم و به اندازه-ی کافی قوی است. ویتامین A، ویتامین مهمی است و باعث می‌شود که پوست‌تان سالم و قوی شود. اگر متوجه شدید که پوست‌تان ضعیف و حساس است، به کمبود ویتامین A مبتلا هستید.

شما می‌توانید مصرف ویتامین A را با خوردن غذاهای غنی مانند شیر بدون چربی، زرده‌ی تخم‌مرغ، و صدف افزایش بدهید. علاوه بر این، آن دسته از مواد غذایی که بتاکاروتن زیادی دارند نیز می‌توانند مقدار کافی ویتامین A به شما بدهند. علاوه بر این بتا کاروتن در به حداقل رساندن آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید موثر است. این غذاها عبارتند از هندوانه، هویج، گوجه-فرنگی، پاپایا و دیگر میوه‌ها و سبزیجات تیره.

۴. میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین آلودگی را محدود کنید.

توصیه می‌شود که وقتی مجبور به بیرون رفتن از خانه هستید، حتما از ضد آفتاب با حداقل SPF ۱۵ استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند پوست شما را از اشعه‌ی UVB / UVA که مضر هستند محافظت کنند زیرا ممکن است سرعت فرآیند درمان صدمات پوستی را کاهش بدهند. علاوه بر این، نور خورشید می‌تواند توانایی پوست را برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و افزایش بازسازی سلول‌های جدید پوست کم کند. آلودگی نیز از دیگر علل شایع کدر بودن پوست و بروز آکنه است زیرا باعث می‌شود کثیفی و ناخالصی در منافذ پوست شما گیر کند.

۵. برای سفید شدن پوست آب کافی بنوشید.

سفید شدن پوست

برای سفید شدن پوست مصرف آب کافی مهم است. به منظور درخشان و روشن کردن پوست‌تان باید ۸ لیوان آب در روز بنوشید. آب تاثیر بسزایی روی سلامت پوست شما دارد. اگر آب کافی به پوست‌تان نرسد، ممکن است چین و چروک در آن ظاهر شود، و پوست شل و ول و کدر شود. آب نقش مهمی در حفظ ساختار پوست، افزایش تولید کلاژن و سفت و پر به نظر رسیدن پوست ایفا می‌کند. اگر پوست به خوبی هیدراته شود، احتمال بروز مشکلات پوستی کم‌تر می‌شود. مصرف آب کافی سبب می‌شود که پوست‌تان همواره سالم و زیبا به نظر برسد. قبل از این‌که به دنبال راه‌حل موثری برای سفید کردن سریع پوست‌تان باشید، باید مطمئن شوید که پوست‌تان به اندازه‌ی کافی آب دارد. نوشیدن هشت تا ده لیوان آب در طول روز توصیه می‌شود.

۶. ۸ ساعت بخوابید.

کمبود خواب یا محرومیت از خواب نه تنها حلقه‌های تیره در اطراف چشم‌تان ایجاد می‌کند بلکه سبب می‌شود که پوست‌تان کدر و خسته به نظر برسد. بنابراین، به عنوان یکی از راه‌های موثر برای سفید کردن پوست، باید خواب کافی داشته باشید. مطالعات و تحقیقات زیادی برای اثبات اهمیت خواب بر سلامت و زیبایی انجام شده‌است. اگر شما خوب بخوابید، پوستی درخشان و هیدراته خواهید داشت. هنگامی که شما خواب هستید، پوست شما می‌تواند زمان کافی برای اصلاح مشکل‌اش را داشته باشد.

اگر خوابیدن برای‌تان دشوار است، می‌توانید چند راه‌حل را برای رفع این مشکل امتحان کنید از جمله یوگا، گوش دادن به موسیقی، نوشیدن یک لیوان شیر گرم و ماساژ با روغن‌های معطر مانند چوب صندل، بابونه یا یلانگ یلانگ. شما می‌توانید مزایایی را که خواب برای زیبایی دارد با استفاده از یک ماسک به مدت شب تا صبح افزایش دهید. ماسک‌های یک‌شبه‌ی زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند پوست را روشن می‌کنند.

سفید شدن پوست۷. پوست‌تان را رویه‌سایی کنید.

لایه‌برداری پوست یک گام مهم در برنامه‌های مراقبت از پوست و سفید شدن پوست است اگر که به دنبال روش‌های موثری برای سفید کردن پوست ‌تان هستید. سلول‌های مرده‌ی پوست، آلودگی و ناخالصی‌های که روی پوست‌تان جمع می‌شوند علت اصلی کدر و تیره بودن پوست هستند. لایه‌برداری با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و افزایش تولید سلول‌های پوستی جدید، باعث می‌شود که پوست‌تان ظاهری درخشان، جوان، سالم و روشن داشته باشد.

توصیه می‌شود که پوست را دو بار در هفته لایه‌برداری کنید. هرچند، اگر پوست‌تان از نوع حساس است، دو بار در هفته لایه‌برداری آن ممکن است بیش از اندازه باشد و سبب تحریک پوست شود. اگر پوست‌تان از نوع چرب است، برای جلوگیری از تجمع سلول‌های مرده‌ی پوست، باید پوست‌تان را سه بار در هفته لایه‌برداری کنید.

پ – درمان‌های خانگی برای سفید شدن پوست

۸. ماست

سفید شدن پوست

ماستی که به شما کمک می‌کند سیستم گوارش‌تان را بهبود بخشید، برای سفید شدن پوست ‌تان به سرعت و به طور طبیعی نیز کمک-تان می‌کند.

اسید لاکتیک موجود در ماست بیش‌ترین AHA (آلفا هیدروکسی اسید ملایم) را دارد. این AHA‌ها به عنوان بهترین لایه‌بردارها عمل می‌کنند و به حذف سلول‌های مرده‌ی روی سطح پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این، ماست حاوی مواد سفیدکننده است که پوست بیش از حد رنگ‌دار شده‌ی شما را با سرکوب تولید ملانین در پوست‌تان کاملا سفید می‌کند. چگونه پوست را با استفاده از ماست به سرعت سفید کنیم؟ برای این کار طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

روش ۱:

– ابتدا کمی ماست بردارید و سپس آن را روی پوست‌تان مالش دهید. اجازه بدهید ماست به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم آبکشی کنید.

– بهتر است این فرآیند سفید شدن پوست را دست کم یک بار در روز و به مدت ۲ تا ۳ هفته دنبال کنید تا تغییر مهمی در پوست‌تان رخ بدهد.

روش ۲:

مواد لازم:

– ماست

– آب ولرم

روش انجام کار:

– مقداری ماست ساده (نصف فنجان) بردارید – نه ماست شیرین و طعم‌دار شده.

– ماست را روی پوست‌تان پخش کنید و به آرامی آن را به مدت چند دقیقه مالش بدهید.

– اجازه بدهید چند دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

– توصیه می‌شود این روش را هر روز تکرار کنید تا پوست‌تان را به طور کامل سفید کنید.

روش ۳:

مواد لازم:

– ماست

– بلغور جوی دوسر

– آبلیمو

روش انجام کار:

– تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید تا یک ماسک صورت آماده شود.

– این ماسک را روی پوست‌تان پخش کنید و اجازه بدهید به مدت دست کم ۱۵ دقیقه بماند.

– در نهایت آن را با آب شستشو دهید.

– بهتر است که این روش را به منظور جلوگیری از تیره شدن پوست‌تان به طور مرتب تکرار کنید.

روش ۴:

مواد لازم:

– ۱ قاشق غذاخوری ماست

– ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل

روش انجام کار:

– عسل و ماست را در یک کاسه بریزید.

– آنها را به خوبی هم بزنید و بعد ترکیب حاصل را روی پوست‌تان پخش کنید.

– اجازه بدهید ماسک به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید.

– شما باید از این روش هر روز استفاده کنید تا پوست‌تان را سریع و به طور طبیعی سفید کنید.

۲. پرتقال

سفید شدن پوست

چنان‌چه می‌دانید، ویتامین C برای مراقبت از پوست ضروری است. پرتقال سرشار از ویتامین C است. به خصوص که پرتقال خواص سفید‌کننده نیز دارد که به سفید شدن پوست ‌تان کمک می‌کنند و در عین حال یک سفیدی طبیعی روی پوست ایجاد می‌کنند. چگونه با استفاده از پرتقال پوست‌مان را سریعا و به طور طبیعی سفید کنیم؟ برای استفاده از پرتقال جهت سفید شدن پوست در خانه، طبق روش‌های زیر عمل کنید:

روش ۱:

مواد لازم:

– ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال

– ۱/۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

روش انجام کار:

– یک کاسه بردارید و پودر زردچوبه و آب پرتقال را در آن مخلوط کنید.

– مواد را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر آماده شود و بعد این خمیر را روی صورت، گردن، پاها و دست‌ها قبل از رفتن به خواب پخش کنید.

– اجازه بدهید تمام شب بماند و سپس صبح روز بعد، آن را با آب بشویید.

– این فرآیند را باید هر روز انجام بدهید تا زمانی که رنگ پوست‌تان نسبت به قبل روشن‌تر شده باشد.

روش ۲:

مواد لازم:

– پوست پرتقال

– ۱ قاشق غذاخوری ماست

روش انجام کار:

– مقداری پوست پرتقال را به طور کامل در سایه (نه جلوی آفتاب) خشک کنید.

– پس از آن‌که پوست به خوبی خشک شد، آن‌ را بکوبید تا به صورت پودر دربیاید.

– سپس این پودر (یک قاشق) را به ماست ساده اضافه کنید.

– ماست و پودر پوست پرتقال را خوب هم بزنید تا خمیری آماده شود.

– سپس این خمیر را روی صورت، گردن و دیگر مناطق تیره‌ی پوست شما بمالید.

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ – ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.

– بهتر است این روش را حدودا ۲ – ۳ بار در هفته تکرار کنید تا تیرگی پوست‌تان رفع شود.

۳. آبلیمو

سفید شدن پوست

آبلیمو دارای خاصیت قابض طبیعی است که می‌تواند به کاهش روزنه‌های پوست کمک کند و این به نوبه‌ی خود ترشح سبوم را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، آبلیمو دارای خاصیت سفیدکننده‌ی طبیعی است و می‌تواند رنگ پوست‌تان را روشن کند. این ماده‌ی خوراکی همچنین سرشار از ویتامین C است که به رشد یا توسعه‌ی سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند. لیمو آنتی‌اکسیدان فراوانی نیز دارد که می‌تواند به شما کمک کند رنگ پوست‌تان باز شود. چگونه می‌توان با استفاده از آبلیمو پوست را به صورت سریع و طبیعی روشن کرد؟ برای این کار از روش‌های زیر استفاده کنید:

روش ۱:

این روش قطعا به سفید شدن پوست تان کمک خواهد کرد و همچنین سبب جلوگیری از ایجاد زخم روی پوست شما می‌شود.

مواد لازم:

– لیمو

– پنبه‌ی‌ توپی

روش انجام کار:

– آب یک لیمو را بگیرید و در یک کاسه بریزید.

– سپس توپ پنبه‌ای را در آبِ لیمو غوطه‌ور کنید.

– آبلیمو را روی پوست‌تان بمالید به خصوص در صورت و سایر نقاط تیره‌ی بدن.

– به مدت نیم ساعت اجازه بدهید بماند و سپس با آب بشویید.

– پیشنهاد می‌شود که آبلیمو را هر روز استفاده کنید تا از تغییر رنگ پوست‌تان خلاص شوید.

روش ۲:

مواد لازم:

– لیمو

روش انجام کار:

– لیمو را به دو نیم برش بزنید.

– نیمی از آن را بردارید و سپس به آرامی آن را بر روی پوست‌تان مالش بدهید.

– به مدت ۱۰ – ۱۵ دقیقه به مالش دادن ادامه بدهید.

– اجازه بدهید لیمو روی پوست صورت یا دیگر جاهای تیره به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.

– در نهایت آن را به آب شستشو دهید.

– توصیه می‌شود که برای رسیدن به نتایج مثبت‌تر، این روش را به طور روزانه تکرار کنید.

روش ۳: (برای پوست‌های چرب)

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

– ۲ قاشق چایخوری گلاب

– ۱ قاشق چایخوری

– خاک رخشویی

روش انجام کار:

– آبلیمو، خاک رنگ‌بر و گلاب را در یک کاسه بریزید.

– تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید و یک خمیر یا ماسک صورت آماده کنید.

– خمیر به‌دست آمده را روی صورت و دیگر قسمت‌های تیره شده‌ی پوست‌تان بمالید.

– اجازه بدهید به مدت حدود نیم ساعت بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.

روش ۴: (برای پوست‌های خشک)

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری آب لیمو

– ۱ قاشق چایخوری عسل

– ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

– آب ولرم

روش انجام کار:

– یک کاسه بردارید و تمام این مواد را در آن بریزید.

– به جز آب ولرم، باقی مواد را خوب مخلوط کنید و ترکیب صاف و یکدستی آماده کنید.

– ترکیب حاصل را روی پوست و دیگر قسمت‌های تیره‌ی بدن‌تان بمالید و سپس به آرامی چند دقیقه آن را ماساژ بدهید.

– اجازه بدهید ترکیب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.

روش ۵:

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری آب لیمو

– ۱ قاشق چایخوری شیر خشک

– ۱ قاشق چایخوری عسل

روش انجام کار:

– تمام این مواد را خوب با هم مخلوط کنید و خمیری از ترکیب آنها آماده کنید.

– خمیر حاصل را روی پوست‌تان پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

– پس از گذشت این مدت پوست را با آب شستشو دهید.

– پیشنهاد می‌شود که این روش را هر روز و روزی یک بار تکرار کنید تا به پوست دلخواه‌تان برسید.

روش ۶:

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری آب لیمو

– ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

– آب سرد

روش انجام کار:

– مقدار مساوی از پودر زردچوبه و آب لیمو را در یک کاسه‌ی کوچک بریزید.

– سپس آنها را به خوبی هم بزنید و ترکیب حاصل را در نواحی تیره‌ی پوست‌تان مالش دهید.

– اجازه بدهید به مدت دست کم ۱۵ دقیقه بماند و کاملا خشک شود.

– در نهایت آن را با آب سرد شستشو دهید.

– حواس‌تان باشد که به مدت ۲ ساعت پس از انجام این درمان، در برابر نور خورشید قرار نگیرید.

– شما باید این روش را پیش از رفتن به رختخواب انجام دهید تا مطمئن باشید که در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرید.

* نکته:

– این ترکیب را روی زخم‌های باز پوست خود استعمال نکنید.

۴. گوجه‌فرنگی

سفید شدن پوست

گوجه‌فرنگی حاوی خاصیت سفیدکننده‌ی طبیعی است که می‌تواند به سفید شدن پوست شما کمک کند. این گردالوهای قرمز و خوشمزه همچنین، مقدار فراوانی ویتامین C دارند و قابض هستند و به همین دلیل به عنوان یک درمان عالی برای درمان پوست تیره شده محسوب می‌شوند. به علاوه، گوجه‌فرنگی حاوی ترکیب طبیعی اسیدی است که باعث می‌شود پوست روشن به نظر برسد و pH پوست‌تان را به منظور جلوگیری از وجود چربی بیش از حد متعادل می‌کند. علاوه بر این، گوجه فرنگی دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد برای جوان‌تر نگه داشتن پوست‌تان کمک می‌کند. شما باید گوجه‌فرنگی را برای سفید شدن پوست تان به طور طبیعی استفاده کنید.

روش ۱:

– یک گوجه‌فرنگی را رنده کنید.

– سپس مقداری گوجه‌فرنگی رنده شده بردارید و آن را روی پوست صورت‌تان و قسمت‌های تیره شده‌ی پوست‌تان پخش کنید.

– اجازه بدهید گوجه‌فرنگی به مدت چند دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود و پس از آن بار دیگر یک لایه گوجه‌فرنگی روی پوست-تان پخش کنید.

– بعد از دست کم ۱۵ دقیقه لایه‌ی دیگری از گوجه‌فرنگی روی صورت‌تان بگذارید.

– سپس به آرامی ناحیه‌ی پوشیده با گوجه‌فرنگی را به مدت حدود ۱-۲ دقیقه ماساژ دهید.

– در نهایت پوست‌تان را با آب شستشو دهید و این فرآیند را هر روز انجام دهید تا رنگ تیره به آرامی از روی پوست‌تان محو شود.

روش ۲:

مواد و وسایل لازم:

– ۱ قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی

– چند قطره آب لیمو

– یک کاسه‌ی کوچک

روش انجام کار:

– یک کاسه‌ی کوچک بردارید و آب لیمو و آب گوجه‌فرنگی را در آن بریزید.

– آن دو را به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را روی پوست‌تان به خصوص در قسمت صورت و گردن بمالید.

– اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.

– اگر پوست‌تان حساس باشد، مخلوط آب لیمو و گوجه‌فرنگی کمی سوزش در پوست شما ایجاد می‌کند. در این صورت قبل از استفاده از این ترکیب روی پوست‌تان، باید مقداری آب به این ترکیب اضافه کنید.

– این روش درمانی را به منظور رهایی کامل از پوست تیره به طور منظم انجام بدهید.

روش ۳:

این روش برای افرادی است که پوست‌شان به دلیل آفتاب‌سوختگی تیره شده‌، بسیار موثر است.

مواد لازم:

– ۲ قاشق چایخوری آب گوجه‌فرنگی

– ۴ قاشق غذاخوری آب‌دوغ

– توپ پنبه‌ای

روش انجام کار:

– یک کاسه بردارید و بعد آب‌دوغ و آب گوجه‌فرنگی را در آن بریزید.

– آن دو را به خوبی مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را روی صورت، گردن و سایر نقاط تیره‌ی پوست‌تان با استفاده از انگشتان دست یا یک توپ پنبه‌ای بمالید.

– اجازه بدهید این ترکیب به مدت حدود ۳۰ – ۴۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و در نهایت آن را به طور کامل با آب شستشو دهید.

– بهتر است که این روش درمانی را به طور منظم دنبال کنید.

روش ۴:

مواد لازم:

– ۱ عدد گوجه‌فرنگی

– ۲ قاشق غذاخوری ماست

روش انجام کار:

– یک گوجه‌فرنگی کوچک بردارید و آن را له کنید.

– سپس ماست را به آن اضافه کنید و خوب هر دو را با هم مخلوط کنید.

– سپس این ترکیب را روی صورت و گردن خود پخش کنید و اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.

– سپس آن را با آب شستشو دهید.

– برای حذف مشکل تیرگی پوست باید این روش درمانی را تکرار کنید.

– روش دیگر این است که می‌توانید جوی دوسر (۲ قاشق چایخوری) را به ترکیب ماست – گوجه‌فرنگی اضافه کنید، آنها را خوب مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را روی قسمت‌های تیره‌ی پوست‌تان استعمال کنید.

– اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ – ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

– بهتر است این روش درمانی را هر روز تکرار کنید تا زمانی که پوست‌تان سفیدتر شود.

روش ۵:

مواد لازم:

– آووکادو

– آب گرم

روش انجام کار:

– یک آووکادو کوچک و یک گوجه‌فرنگی کوچک بردارید.

– نخستین مرحله این است که خمیر آوکادو را استخراج کنید.

– در مرحله‌ی بعد گوجه‌فرنگی را له کنید و آن را داخل خمیر آوکادو بریزید.

– مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

– ترکیب حاصل را روی صورت و سایر نقاط تیره‌ی پوست‌تان بگذارید.

– اجازه بدهید ترکیب به مدت دست کم نیم ساعت بماند و در نهایت آن را با آب گرم شستشو دهید.

– باید این فرآیند را به طور منظم تکرار کنید تا به سرعت و به طور طبیعی پوست‌تان سفید شود.

۵. عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین‌بیان

سفید شدن پوست

شیرین‌بیان یکی از داروهایی است که در طب آیورودا استفاده می‌شود و به درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، و غیره کمک می‌کند. شیرین‌بیان حاوی یک ترکیب فعال شناخته شده به نام گلابریدین است که مانع از تیره شدن پوست توسط آنزیم به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود. این ترکیب فعال سلول‌های پوست را متعادل می‌کند و تولید ملانین را نیز کاهش می‌دهد. چگونه باید از عصاره‌ی شیرین‌بیان برای سفید شدن پوست استفاده کنیم؟ برای این کار طبق روش‌های زیر عمل کنید:

روش ۱:

مواد لازم:

– چند قطره عصاره‌ی شیرین‌بیان

– توپ پنبه‌ای

روش انجام کار:

– عصار‌ه‌ی شیرین‌بیان را در یک کاسه بریزید.

– سپس توپ پنبه را در عصاره‌ غوطه‌ور کنید و یک لایه‌ی نازک از آن را روی صورت، گردن، دست و دیگر قسمت‌های تیره‌ی پوست‌تان پخش کنید.

– برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید این درمان را شب‌ها قبل از خواب انجام بدهید.

– اجازه بدهید عصاره تمام شب را روی صورت‌تان بماند و صبح، آن را بشویید.

– توصیه می‌شود که برای به‌دست آوردن نتایج بهتر سفید شدن پوست  این روش درمانی را هر روز انجام بدهید.

روش ۲: (ماسک صورت شیرین‌بیان)

مواد لازم:

– چند قطره عصاره‌ی شیرین‌بیان

– ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

– ۱ قاشق غذاخوری خمیر چوب صندل

– ۱ قاشق غذا خوری آب گوجه‌فرنگی

– ۱ خیار کوچک

روش انجام کار:

– مخلوط‌کن را آماده کنید و بعد قطعات خیار را داخل آن بریزید.

– خیار را در مخلوط‌کن له کنید و بعد عصاره‌ی ریشه‌ی شیرین‌بیان را (چند قطره) به خیار له شده اضافه کنید.

– آب لیمو، آب گوجه‌فرنگی، و خمیر چوب صندل را به ترکیب خیار و شیرین‌بیان اضافه کنید.

– همه‌ی مواد را خوب با هم ترکیب کنید و پس از آن خمیر به‌دست آمده را روی صورت و گردن‌تان خوب پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت دست کم ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که به طور کامل خشک شود، روی پوست‌تان بماند.

– در نهایت آن را با آب شستشو دهید.

– بهتر است که این روش درمانی سفید شدن پوست را دو بار در هفته برای رهایی فوری از مشکل تیرگی گردن انجام بدهید و از پوستی سفیدتر و صاف‌تر برخوردار شوید.

۶. ماسک پودر نخود یا آرد نخود

سفید شدن پوست

آرد نخود یک داروی موثر برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی است. این آرد کمک خواهد کرد که پوست نرم و صاف، لطیف‌تر و سفیدتر از قبل داشته باشید. آرد نخود به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند، به این ترتیب که سلول‌های مرده‌ی پوست و چربی اضافی را از بین می‌برد. چگونه می‌توان پوست را با استفاده از ماسک آرد نخود سفید کرد؟ برای رسیدن به سودمندترین نتیجه، باید از ماسک‌های صورت به طور منظم استفاده کنید تا پوست‌تان به راحتی و به سرعت سفید شود.

روش ۱:

مواد لازم:

– یک قاشق غذاخوری آرد نخود

– ۱/۲ قاشق چایخوری عسل

– یک قاشق غذاخوری خامه

– ۲ تا ۵ قطره آبلیمو

روش انجام کار:

– تمام مواد تشکیل‌دهنده را در یک کاسه بریزید.

– آنها را به خوبی هم بزنید تا به شکل خمیر دربیایند و بعد در صورتی که لازم بود، در هنگام آماده کردن خمیر کمی آب هم اضافه کنید.

– این خمیر را روی صورت، گردن و پشت‌تان استفاده کنید.

– اجازه بدهید ماسک به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که به طور کامل خشک شود، روی پوست بماند.

– در نهایت آن را با آب ولرم بشویید.

– بهتر است که استفاده از این ماسک را برای سفید شدن پوست هر روز به مدت چهار هفته تکرار کنید تا تیرگی پوست‌تان رفع شود و سپس استفاده از این ماسک را به یک بار در هفته کاهش دهید تا پوست‌تان همواره روشن بماند.

روش ۲:

مواد لازم:

– دو قاشق چایخوری آرد نخود

– ۲ تا ۴ قطره آبلیمو

رپورتاژ

– ۱/۴ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

– شیر

روش انجام کار:

– تمام این مواد را به جز شیر در یک کاسه‌ی کوچک با هم ترکیب کنید.

– سپس شیر (مقدار کافی) را به کاسه اضافه کنید و با مخلوط کردن همه‌ی مواد خمیری آماده کنید.

– پس از آماده شدن خمیر آن را را روی صورت، گردن، پاها و پشت‌تان پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که به طور کامل خشک شود، روی پوست بماند.

– در نهایت آن را با آب شستشو دهید.

– توصیه می‌شود که این روش انجام کار را هر روز به مدت یک ماه تکرار کنید و پس از گذشت یک ماه، درمان را یک بار در هفته ادامه دهید تا فورا تیرگی پوست‌تان برطرف شود.

– همچنین می‌توانید چوب صندل را به خمیر اضافه کنید و پس از آن ترکیب آماده شده را برای از بین بردن تیرگی پوست و تسکین یافتن پوست‌تان استعمال کنید.

روش ۳:

مواد لازم:

– آرد نخود

– گلاب

روش انجام کار:

– کمی آرد نخود بردارید.

– سپس مقدار کافی آب یا گلاب را به آن اضافه کنید تا خمیر سفتی آماده شود.

– خمیر آماده شده را روی صورت، گردن و دست و پای‌تان استعمال کنید و چند دقیقه صبر کنید تا به طور کامل خشک شود.

– در نهایت آن را با آب شستشو دهید.

– این روش را تکرار کنید تا زمانی که مشکل به طور کامل حل شود.

۷. شیر

سفید شدن پوست

کلسیم عنصر اصلی شیر است و این کلسیم ممکن است به تنظیم رنگ طبیعی پوست شما کمک کند. اسید لاکتیک موجود در شیر به کاهش رنگدانه‌ی پوست‌تان و در نتیجه سفید شدن پوست کمک می‌کند. چگونه می‌توان به سرعت و به طور طبیعی پوست را با شیر سفید کرد؟ برای این کار می‌توانید مطابق با روش زیر عمل کنید:

مواد و وسایل لازم:

– ۱ فنجان شیر

– یک تکه پارچه

روش انجام کار:

– شیر گاو یا شیر بز (ترجیح داده می‌شود) را آماده کنید و آن را روی اجاق گاز با حرارت متوسط بگذارید.

– حواس‌تان باشد که شیر گرم شود (نه داغ).

– یک تکه پارچه‌ی تمیز بردارید و بعد آن را در شیر گرم خیس کنید.

– سپس این پارچه را خوب فشار بدهید تا شیر اضافی از آن خارج شود.

– این پارچه را روی پوست بگذارید و به آرامی آن را به مدت چند دقیقه مالش دهید تا زمانی که پارچه خشک شود.

– پارچه را دوباره در شیر خیس کنید و همان روش انجام کار تکرار کنید تا زمانی که همه‌ی پوست‌تان پوشیده از شیر شود.

– کار خیس کردن پارچه در شیر و مالیدن آن روی پوست را دست کم به مدت ۳ دقیقه به طور مداوم تکرار کنید.

– بهتر است که این فرآیند را به صورت روزانه و به مدت چند هفته تکرار کنید و پس از آن دو بار در هفته این روش را دنبال کنید تا زمانی که تیرگی پوست‌تان حذف شود.

 

۸. آرد برنج

سفید شدن پوست

برنج PABA (۴-آمینو بنزوئیک اسید) دارد که یک ضد آفتاب طبیعی است. هر زمان که برنج بخورید، در واقع آنتی‌اکسیدان، فرولیک اسید، ویتامین C (که پوست به طور طبیعی سفید می‌کند) و ویتامین E (که حفاظت موثری در برابر خورشید برای‌تان به ارمغان می‌آورد) دریافت می‌کنید. چگونه می‌توان با استفاده از آرد برنج پوست را به سرعت سفید کرد؟ برای این کار طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

مواد لازم:

– ۱/۲ فنجان تا ۱ فنجان برنج نپخته

– شیر

– آب گرم

روش انجام کار:

۰- نخستین گام این است که برنج خام را آماده کنید.

– سپس آن را تبدیل به آرد کنید.

– مقدار کافی شیر به آرد برنج اضافه کنید.

– آنها را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی آماده شود.

– خمیر حاصل را روی صورت، گردن و سایر نقاط تیره‌ی پوست استعمال کنید.

– اجازه بدهید خمیر به مدت حدود ۲۰ – ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.

– در نهایت آن را با آب گرم شستشو دهید.

– این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید تا از شر تیرگی پوست به طور کامل خلاص شوید.

۹. روغن بادام

سفید شدن پوست

روغن بادام ترکیبات روشن‌کننده‌ی پوست زیادی دارد از جمله اسیدهای چرب اشباع نشده، مواد معدنی، فیتواسترول، و ویتامین‌های B۶، B۲، E، B۳. روغن بادام به خصوص پوست را هم صاف و هم روشن می‌کند. به علاوه، این روغن به طور موثری مانع از تشکیل چین و چروک بر روی پوست می‌شود، لکه‌ها را حذف می‌کند و در نهایت باعث درخشش کامل پوست می‌شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

مواد و وسایل لازم:

– روغن بادام

– یک کاسه‌ی بزرگ

– کاسه‌ی استیل

– دستمال کاغذی

– آب داغ

روش انجام کار:

– مقدار کافی روغن بادام شیرین بردارید و سپس آن را با استفاده از حرارت غیر مستقیم گرم کنید.

– برای گرم کردن این روغن، باید آن را در کاسه‌ی استیل بریزید و بعد این کاسه را در یک کاسه‌ی بزرگ پر از آب داغ قرار بدهید.

– اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند و بعد کاسه‌ی حاوی روغن را بردارید.

– حالا روغن را با دست‌تان بردرید و آن را روی صورت، گردن، پشت و پاها بمالید.

– روغن را به مدت ۱۰ – ۱۵ دقیقه روی پوست ماساژ دهید.

– سپس یک دستمال کاغذی بردارید و چربی اضافی این نواحی از پوست را با آن پاک کنید.

– شما باید این درمان را هر شب قبل از خواب تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

– توصیه می‌شود که این روش را پانزده شب به طور مداوم تکرار کنید و سپس آن را به حدود ۲ – ۳ بار در هفته کاهش بدهید.

۱۰. شاه‌توت

سفید شدن پوست

عصاره‌ی شاه‌توت سرشار از کوئرستین، اسیدهای چرب و گالیک اسید است که در سفید شدن پوست موثر هستند. چگونه می‌توان پوست را به سرعت با عصاره‌ی توت سفید کرد؟ برای این کار می‌توانید مطابق با روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

– عصاره‌ی شاه‌توت

– لوسیون پوست

روش انجام کار:

– عصاره‌ی توت را بردارید و سپس آن را در هر لوسیون پوستی که به طور منظم استفاده می‌کنید، بریزید.

– این ترکیب را روی پوست‌تان استعمال کنید و اجازه بدهید همان‌طور بماند.

– شما باید این روش درمانی را به صورت روزانه و روزی دو بار روی پوست‌تان تکرار کنید تا پوستی سفیدتر و حتی صاف‌تر داشته باشید.

۱۱. آلوئه‌ورا

سفید شدن پوست

گیاه آلوئه‌ورا دارای ترکیبی به نام آلوئسین است که می‌تواند به جلوگیری از فعالیت تیروزیناز کمک کند و همچنین تولید ملانین را در پوست شما تنظیم کند تا پوستی روشن‌تر از قبل داشته باشید. چگونه می‌توان پوست را به سرعت و به طور طبیعی با آلوئه‌ورا سفید کرد؟ برای این کار باید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

مواد و وسایل لازم:

– آلوئه‌ورا

– قاشق

– چاقو

روش انجام کار:

– یک برگ آلوئه‌ورا بردارید و سپس لبه‌های آن را با یک چاقو ببرید تا برگ را باز کنید.

– سپس ژل را از داخل برگ با استفاده از قاشق استخراج کنید.

– این ژل را روی پوستی که تغییر رنگ داده و تیره شده‌است، استعمال کنید.

– شما باید ژل را ۴ بار در روز به صورت منظم و به مدت ۱۵ روز روی پوست تیره‌تان استعمال کنید.

– سپس تکرار این فرآیند را از دو بار در روز به ۳ – ۴ بار در هفته کاهش دهید، تا پوست‌تان روشن‌تر شود و هیچ‌گونه لکه یا زخم روی پوست‌تان نداشته باشید.

– روش دیگر این است که می‌توانید مکمل آلوئسین را که از گیاه آلوئه‌ورا استخراج شده تهیه کنید و سپس آن را ۴ بار در روز روی پوست‌تان استعمال کنید.

۱۲. کوژیک اسید

سفید شدن پوست

کوژیک اسید یک ترکیب طبیعی است که به مقدار فراوان در قارچ یافت می‌شود. اسید کوژیک به دلیل تاثیری که روی روشن کردن پوست و جلوگیری از تولید ملانین در پوست دارد، به خوبی شناخته شده‌است. اسید کوژیک یکی از بهترین داروها برای سفید شدن پوست است. برای رسیدن به بهترین نتیجه، از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

مواد لازم:

– ۱/۲ تا ۱ قاشق چایخوری اسید کوژیک

– ژل یا کرم یا لوسیون معمولی

روش انجام کار:

– در مرحله‌ی اول صورت و گردن را با استفاده از صابون ملایم یا مایع شستشوی صورت ملایم تمیز کنید.

– در مرحله‌ی بعد اسید کوژیک را بردارید و آن را به هر ژل، کرم یا لوسیونی که به طور منظم استفاده می‌کنید.

– آنها را خوب با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را در صورت و گردن خود به طور کامل بمالید.

– اجازه بدهید همان‌طور بماند.

– بهتر است این روش درمانی را دو بار در روز به صورت منظم و به مدت یک یا دو ماه انجام بدهید.

– اسید کوژیک ممکن است باعث بروز برخی ناراحتی‌های پوستی شود بنابراین قبل از استفاده از این اسید بر روی پوست‌تان، ابتدا آن را تست کنید تا دچار روی پوست‌تان نشوید.

۱۳. عسل

سفید شدن پوست

عسل می‌تواند پوست‌تان را روشن و مرطوب کند و کمک‌تان کند که از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید. این ماده‌ی خوراکی همچنین، دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند به محو شدن آکنه و زخم‌های روی پوست کمک می‌کند و در نتیجه باعث روشن شدن پوست صورت می‌شود. چگونه می‌توان پوست را به سرعت با عسل سفید کرد؟ برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

روش ۱:

این روش کمک می‌کند که از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید و به این ترتیب پوستی روشن‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

مواد لازم:

– عسل

– آب ولرم

روش انجام کار:

– مقدار کافی عسل ارگانیک و خالص آماده کنید.

– سپس آن را روی صورت، گردن و دست‌تان بمالید.

– اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

– بهتر است این فرآیند را هر روز تکرار کنید تا تیرگی پوست‌تان از بین برود.

روش ۲:

این روش برای خلاص شدن از شر تیرگی پوست استفاده می‌شود و همچنین کمک می‌کند تا پوست مرطوب شود و همین به نوبه‌ی خود سبب روشن شدن پوست می‌شود چرا که خشکی، تیرگی روی پوست ایجاد می‌کند.

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری عسل

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

– ۱ قاشق غذا خوری شیر خشک

– ۱/۲ قاشق چایخوری روغن بادام

– آب سرد

روش انجام کار:

– یک کاسه برای مخلوط کردن آبلیمو، عسل، روغن بادام و شیر خشک بردارید و یک ترکیب صاف و یکدست آماده کنید.

– ترکیب آماده شده را به آرامی روی پوست پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت دست کم ۱۰ – ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

– برای رسیدن به نتایج بهتر، باید این روش را هر روز تکرار کنید.

۱۴. پاپایا

سفید شدن پوست

پاپایا دارای خواص سفیدکننده‌ی طبیعی و همچنین مواد مغذی فراوانی است که می‌تواند به پوست درخششی طبیعی بدهد و سبب سلامت کلی آن شود. در این‌جا روش‌هایی را برای سفید کردن پست خیلی سریع با استفاده از پاپایا می‌بینید:

روش ۱:

مواد و وسایل لازم:

– ۱ قطعه پاپایا

– آب سرد

– پارچه یا حوله‌ی تمیز

روش انجام کار:

– یک تکه پاپایا بردارید و سپس قسمت داخلی پوست پاپایا را روی صورت، گردن و دست‌های‌تان بمالید.

– اجازه بدهید به مدت چند دقیقه یا تا زمانی که خشک شود بماند.

– سپس آن را با آب سرد بشویید و در نهایت پوست‌تان را با استفاده از حوله به آرامی خشک کنید.

– بهتر است این روش درمانی را یک بار در روز انجام دهید تا پوست‌تان ظاهر روشن‌تر و زیباتری پیدا کند.

– روش دیگر این است که می‌توانید به منظور خلاص شدن از شر مشکل تیرگی پوست پاپایا را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

روش ۲:

مواد لازم:

– پاپایای رسیده

– ۱ فنجان آبلیمو

– آب سرد

روش انجام کار:

– پاپایای رسیده را بردارید و آن را خوب له کنید.

– سپس پاپایای پوره شده را با ۱ فنجان آبلیمو مخلوط کنید.

– این دو را به خوبی هم بزنید و سپس ترکیب حاصل را در صورت، گردن و پاها استعمال کنید.

– آن را به مدت چند دقیقه در تمام نواحی ماساژ بدهید.

– اجازه بدهید به مدت دست کم نیم ساعت بماند و سپس آن را را با آب سرد بشویید.

– شما باید از این روش دست کم یک بار در هفته استفاده کنید تا شاهد تغییرات قابل توجهی در رنگ پوست‌تان باشید.

روش ۳:

مواد لازم:

– پاپایا

– توپ پنبه‌ای

روش انجام کار:

– تکه‌ای از پاپایا بردارید و آن را تبدیل به خمیر کنید.

– سپس خمیر را روی صورت، دست و گردن‌تان پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس پوست‌تان را با استفاده از آب شستشو دهید.

– استفاده‌ی منظم از پاپایا بر روی پوست تیره تولید ملانین را در پوست شما کاهش می‌دهد و پوست را به سرعت سفید می‌کند.

۱۵. بلغور جوی دوسر

سفید شدن پوست

بلغور جوی دوسر به رشد سلول‌های جدید پوست کمک می‌کند و همین به نوبه‌ی خود به سفیدتر و صاف‌تر شدن پوست کمک می‌کند و رنگ پوست را نیز بهبود می‌دهد. این ماده‌ی خوراکی پوست شما را انعطاف‌پذیر و نرم می‌کند و همچنین پوست را رویه‌سایی می‌کند و به این ترتیب سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. برای استفاده از بلغور جوی دوسر جهت سفید شدن پوست می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

روش ۱:

مواد لازم:

– بلغور جوی دوسر

– آب گوجه‌فرنگی

روش انجام کار:

– آب گوجه‌فرنگی و جوی دوسر را خوب با هم مخلوط کنید.

– سپس این مخلوط را روی صورت و گردن خود پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت دست کم ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که به طور کامل خشک شود روی پوست بماند.

– در نهایت آن را با آب سرد بشوئید. دقت کنید که به آرامی آن را در هنگام شستن مالش بدهید تا تمام سلول‌های مرده‌ی پوست از بین برود.

– شما باید این فرآیند را یک بار در روز انجام بدهید تا تیرگی پوست‌تان رفع شود.

روش ۲:

مواد لازم:

– یک قاشق چایخوری پودر بلغور جوی دوسر

– ۱/۴ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

– چند قطره آبلیمو

روش انجام کار:

– پودر زردچوبه، پودر بلغور جوی دوسر و آب لیمو (چند قطره) را در یک کاسه بریزید.

– خوب آنها را هم بزنید تا یک خمیر سفت آماده شود.

– سپس ترکیب به‌دست آمده را روی صورت و گردن خود پخش کنید و اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند تا خشک شود.

– در نهایت آن را با آب شستشو دهید.

– پیشنهاد می‌شود که این روش را روزی یک بار انجام بدهید تا رنگ پوست‌تان روشن شود.

۱۶. سیب‌زمینی

سفید شدن پوست

سیب‌زمینی حاوی خواص سفیدکننده‌ی پوست است. به خصوص، آب آن خواص سفیدکننده‌ی ملایمی دارد و همچنین سرشار از ویتامین C است که به طور طبیعی پوست را با از بین بردن سلول‌های مرده سفید می‌کند و برای جلوگیری از تیره شدن پوست تولید ملانین را کاهش می‌دهد. برای سفید شدن پوست با سیب زمینی مطابق با روش زیر عمل کنید:

مواد و وسایل لازم:

– سیب‌زمینی

– پوست‌کن

– چاقو

روش انجام کار:

– یک سیب‌زمینی بردارید و پوست آن را بکنید.

– سیب‌زمینی را به چند قسمت برش بدهید. سپس آن را له کنید و آبش را بگیرید یا به عنوان ماسک از آن استفاده کنید.

– می‌توانید عصاره‌ی سیب‌زمینی را در قسمت‌های تیره پخش کنید.

– اجازه بدهید به مدت دست کم ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.

– برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید این روش را دست کم دو بار در هفته تکرار کنید.

۱۷. پوست مرکبات

سفید شدن پوست

پوست مرکبات حاوی هسپریدین (نوعی بیوفلاونوئید) است که بدون سمیت سلولی مانع از سنتز ملانین می‌شود. بیوفلاونوئید مرکبات به افزایش تولید ویتامین‌های گروه C کمک خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، ویتامین C برای سلامت پوست شما و همچنین برای سرعت بخشیدن به سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری است. برخی از روش‌های برای سفید شدن پوست با استفاده از میوه‌های خانواده‌ی مرکبات عبارتند از:

مواد و وسایل لازم:

– پوست لیمو یا پرتقال

– ظرف نگهدارنده‌ی دردار

– شیر خام

روش انجام کار:

– مقداری پوست یا تراشه‌ی پوست لیمو یا پرتقال آماده کنید.

– آن را در آفتاب خشک کنید و سپس بکوبید تا به صورت پودر دربیاید.

– سپس پودر را در یک ظرف دردار بریزید.

– می‌توانید مقدار کافی از پودر بردارید و بعد شیر را به آن اضافه کنید.

– شیر و پودر را خوب به هم بزنید و یک خمیر صاف و یکدست آماده کنید.

– سپس خمیر آماده شده را در نواحی تیره‌ی پوست‌تان پخش کنید و اجازه بدهید به طور طبیعی خشک شود.

– پس از آن‌که خشک شد، با آب گرم آن را آبکشی کنید.

– در نهایت پس از شستشوی پوست از تونر سرد استفاده کنید.

– بهتر است که این روش درمانی را به طور منظم تکرار کنید تا به طور طبیعی پوست‌تان روشن شود.

۱۸. عصاره‌ی توت خرس

سفید شدن پوست

عصاره‌ی توت خرس به طور طبیعی قابض است و خواص روشن‌کننده‌ی پوست دارد و به طور گسترده‌ای در محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره‌ی این نوع توت به خصوص ۲ ترکیب فعال دارد: یکی نوع طبیعی هیدروکینون است که اثرات شگفت‌انگیزی روی پوست‌های تیره و کدر دارد و دیگری آربوتین است. هر دوی این ترکیبات دارای خواصی هستند که مانع ملانین می‌شوند و به این ترتیب پوست را سفید می‌کنند. برای این‌که پوست را سریع و به طور طبیعی با استفاده‌ از عصاره‌ی توت خرس سفید کنیم، می‌توانیم از روش‌های زیر استفاده کنیم:

روش ۱:

مواد لازم:

– لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده

– عصاره‌ی توت خرس

روش انجام کار:

– عصاره‌ی توت را با هر کرم مرطوب‌کننده یا لوسیونی که به طور منظم استفاده می‌کنید، مخلوط کنید.

– سپس این عصاره‌ی رقیق‌شده با کرم یا لوسیون را روی پوست استعمال کنید.

– بهتر است این فرآیند را هر روز انجام دهید تا به طور کامل از شر پوست‌ تیره خلاص شوید.

روش ۲:

مواد لازم:

– عصاره‌ی توت خرس

– آب

– گلیسیرین

روش انجام کار:

– عصاره‌ی توت خرس توت را با آب و گلیسیرین مخلوط کنید.

– آنها را به خوبی هم بزنید و سپس ترکیب به‌دست آمده را بر روی صورت و سایر نقاط تیره‌ی پوست‌تان بمالید.

– شما باید این روش را به طور روزانه و دست کم روزی دوبار انجام بدهید تا زمانی که تیرگی پوست‌تان به طور کامل از بین برود و پوست سفیدتری داشته باشید.

۱۹. خیار

سفید شدن پوست

خیار اثر خنک‌کننده روی پوست دارد زمانی که به طور مرتب استفاده شود. به خصوص این‌که خیار برای تمام انواع پوست مفید است. برای رسیدن به بهترین نتیجه، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انجام بدهید:

روش ۱:

مواد لازم:

– خیار

– آب ولرم

روش انجام کار:

– خیار را برش بدهید.

– می‌توانید برش‌های خیار را به طور مستقیم روی قسمت‌های تیره‌ی پوست‌تان که دوست دارید سفید شود، بگذارید.

– اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند و بعد آن را از روی پوست بردارید.

– در نهایت پوست‌تان را با آب ولرم شستشو دهید.

– توصیه می‌شود که این روش را هر روز و روزی دو بار تکرار کنید تا زمانی که پوست‌تان سفیدتر شود.

روش ۲:

مواد لازم:

– خیار

– آب سرد

– عسل

– رنده

روش انجام کار:

– یک خیار را رنده کنید.

– سپس مقداری عسل به خیار رنده شده اضافه کنید.

– خیار و عسل را به خوبی ترکیب کنید تا ماسکی جهت از بین بردن لگه‌های صورت آماده شود.

– ترکیب به‌دست آمده را روی صورت، گردن و دست‌های‌تان بمالید.

– اجازه بدهید به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت با آب سرد تمام قسمت‌ها را شستشو دهید.

– برای رسیدن به نتایج بهتر، باید این روش درمانی را به صورت روزانه و روزی دو بار تکرار کنید.

روش ۳:

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری آب خیار

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

روش انجام کار:

– مقادیر مساوی از آب خیار و آبلیمو را در یک کاسه بریزید.

– آنها را به خوبی هم بزنید و محلول به‌دست آمده را روی صورت و گردن‌تان بمالید.

– اجازه بدهید به مدت دست کم ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که به طور کامل خشک شود، بماند.

– در نهایت آن را با آب بشویید.

– پیشنهاد می‌شود این فرآیند را یک بار در روز انجام بدهید تا پوستی جوان‌تر، روشن‌تر و حتی صاف‌تر داشته باشید.

۲۰. زردچوبه

سفید شدن پوست

زردچوبه حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدعفونی‌کننده است و بسیاری از مشکلات پوستی و همچنین بیماری‌ها را درمان می‌کند. برای استفاده از زردچوبه جهت سفید شدن پوست، می‌توانید روش زیر را در خانه انجام بدهید:

مواد لازم:

– پودر زردچوبه

– آب ولرم

– خامه

روش انجام کار:

– خامه و پودر زردچوبه را در یک کاسه‌ی کوچک بریزید.

– آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا خمیر سفتی تهیه کنید.

– سپس ترکیب به‌دست آمده را روی قسمت‌های تیره‌ی پوست‌تان بمالید.

– چند دقیقه صبر کنید تا به طور طبیعی خشک شود و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

– برای جلوگیری از تیره و کدر شدن پوست، باید این روش را به طور منظم دنبال کنید.

طرز تهیه‌ی چند ماسک دیگر

– بلغور جوی دوسر را با آب گوجه‌فرنگی و ماست از هر کدام یک قاشق ترکیب کنید. سپس مواد را خوب مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر سفتی شود. این خمیر را به عنوان ماسک روی صورت پخش کنید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

– شیر (یک قاشق) و آبلیمو (یک قاشق) را با هم ترکیب کنید. سپس، کمی عسل (یک قاشق چایخوری) به آن اضافه کنید. عسل به عنوان مرطوب‌کننده عمل می‌کند و لیمو می‌تواند پوست را خشک کند. سپس تمام این مواد را خوب مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی پوست تمیز بمالید. اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را شستشو دهید.

– تمام چیزی که نیاز دارید پودر چوب صندل (دو قاشق غذاخوری)، پودر زردچوبه (یک قاشق چایخوری) و کمی شیر است. پودر صندل و زردچوبه را کم‌کم به شیر اضافه کنید تا یک خمیر سفت تشکیل شود. سپس این خمیر را روی صورت‌تان پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید.

– پوست پرتقال را در آفتاب خشک کنید و سپس آن را در یک ظرف‌دار نگهداری کنید. بعد پودر پوست پرتقال خشک‌شده (یک قاشق) را با پنیر کورد مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. سپس، این خمیر را به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و اجازه بدهید خشک شود. سپس، آن را با آب سرد شستشو دهید.

– آرد نخود (۲ قاشق چایخوری)، پودر زردچوبه (کمی) و آب لیمو یا ماست (۱ قاشق چایخوری) را با هم ترکیب کنید. ماسک آماده شده را روی پوست‌تان به مدت حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بگذارید تا خشک شود. وقتی که خشک شد، آن را روی صورت‌تان مالش بدهید و در نهایت با آب صورت‌تان را شستشو دهید.

– آب گوجه‌فرنگی، بلغور جوی دوسر و ماست را از هر کدام یک قاشق چایخوری در یک کاسه بریزید و یک خمیر آماده کنید. سپس این خمیر را روی صورت و گردن بگذارید، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت آن را با آب معمولی بشویید.

– شما باید آبلیمو (یک قاشق چایخوری) و آب خیار (یک قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و صبر کنید تا خشک شود. در نهایت صورت‌تان را با آب معمولی بشوئید.

– ۱ قاشق چایخوری عسل، ۱ قاشق چایخوری پودر شیر و نصف قاشق چایخوری پودر یا روغن بادام را با هم مخلوط کنید. سپس آنها را خوب مخلوط کنید و خمیری تهیه کنید. سپس خمیر به‌دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و سپس آن را با آب معمولی شستشو دهید.

– آرد نخود (۲ قاشق چایخوری) و آب گوجه‌فرنگی (۳-۲ قاشق چایخوری) را با هم مخلوط کنید. سپس خمیر به‌دست آمده را روی پوست‌تان پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه بماند. سپس، آن را با آب شستشو دهید.

– آب گوجه‌فرنگی (دو قاشق چایخوری) را با آب برگ گشنیز (دو قاشق چایخوری) مخلوط کنید. حالا، کمی خاک رنگ‌بر (یک قاشق) و آبلیمو (چند قطره) به ترکیب اضافه کنید. سپس ماسک نرم و یکدست را به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و در نهایت آن را با آب معمولی آبکشی کنید.

 

 

منبع allremedies
نوشته‌های مرتبط