7 راه ساده برای گشودن چاکرای ریشه

چاکرای ریشه یا مولادهارا خاستگاه انرژی اولیه‌ی انسان است. این چاکرا که در پایه‌ی ستون فقرات قرار دارد، با اساسی‌ترین نیازهای انسان برای بقا در ارتباط است. چاکرای ریشه یا چاکرای اول مثانه، کلیه‌ها، اندام تحتانی، و ستون فقرات را کنترل می‌کند. با از بین رفتن تعادل این چاکرا، انسان ممکن است برخی علائم جسمانی را شامل یبوست، مشکلات وزن، خستگی مفرط، و کمر درد تجربه کند.

۷ راه ساده برای گشودن چاکرای ریشه

از لحاظ هیجانی نیز، هنگامی که چاکرای اول نیازمند درمان باشد، انسان ممکن است تند مزاج و به شکلی غیر منتظره تهاجمی شود. از دیگر علائمی که نشان می‌دهند لازم است برای گشودن چاکرای ریشه‌تان اقدام کنید، عبارت هستند از: تزلزل و عدم اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری ضعیف، اضطراب، و سردی و گوشه‌گیری.

هنگامی که چاکرای ریشه که با نماد قرمز نشان داده می‌شود، متعادل و گشوده باشد اعتماد به نفس و ثبات در انسان پرورش می‌یابد. با وجود این، وقتی چاکرای ریشه در انسان نیازمند درمان باشد، تمرین‌ها و مراحل ساده‌ی فراوانی برای بازیابی تعادل آن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

۱. ایستادن

اگر احساس کردید قدری از قدرت تصمیم‌گیری و خردمندی‌تان را از دست داده‌اید، بایستید و پاهای‌تان را به عرض شانه باز کنید، و بخش فوقانی بدن‌تان را آزاد و رها کنید. بازو‌های‌تان را به راحتی و در آرامش اطراف‌تان رها کنید و اجازه دهید باسن‌تان کمی به سمت جلو بیاید. نفس عمیق بکشید و با هر بازدم احساس کنید اتصال‌تان به زمین عمیق‌تر می‌شود.

۲. شستشو و آبکشی

دوش گرفتن ساده می‌تواند به تصفیه و تعادل چاکرای ریشه کمک کند. هنگام حمام کردن کاملا به جسم‌تان آگاه باشید؛ آگاهی عمیق ابزاری فوق‌العاده برای درمان چاکرای اول به شمار می‌رود.

۳. تحرک

حرکات بدنی روزانه، از دویدن گرفته تا انجام کارهای روزمره در خانه به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای درمان چاکرای ریشه به شمار می‌روند. در این میان، آگاهی از بدن و تجربه‌ی احساس تحرک نکته‌ای کلیدی به شمار می‌رود. وجود آگاهی برای درمان این چاکرا بسیار ضروری است.

۴. پیاده‌روی آگاهانه

رپورتاژ

خواه در طبیعت پیاده‌روی می‌کنید و خواه در خیابان شلوغ یک شهر، باید هر یک از قدم‌های‌تان را آگاهانه بردارید. بر هر نفس‌ و هر صدای پای‌تان تمرکز کنید. با هر قدم، احساسی را که هر لحظه با لمس زمین توسط پاهای‌تان به شما دست می‌دهد، به ذهن‌تان بسپارید. آگاهی از چیزی به این اندازه زمینی می‌تواند چاکرای ریشه‌تان را فعال، و شما را به زمین متصل کند.

۵. رنگ قرمز

پوشیدن لباس‌هایی با رنگ قرمز یا استفاده از قرمز در دکوراسیون خانه یا محل کارتان عاملی است ظریف و مهم، برای یادآوری آگاهی از انرژی اولیه و مرکزیِ چاکرای ریشه‌تان. حتی می‌توانید یک قدم فراتر گذارید و رنگ قرمز را در ذهن خود مجسم یا با آن مراقبه کنید. به عنوان مثال، برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه، شعاعی درخشنده از گلوله‌ی انرژی قرمز رنگی را در پایه‌ی ستون فقرات‌تان تجسم کنید. سپس این‌گونه تصور کنید که این شعاع درخشنده روشن‌تر می‌شود و به سمت پایین حرکت می‌نماید، تا این‌که اندام تحتانی‌تان را به طور کامل محو، و شما را به زمین متصل می‌کند.

۶. برقصید

رقصیدن یکی از راه‌های عالی برای گشودن چاکرای ریشه‌تان است. خواه در برابر عموم مردم برقصید و خواه پشت‌ درهای بسته، نکته‌ی کلیدی این است که اجازه دهید وزن آهنگ شما را هدایت کند. رها کردن بدن و انجام حرکات آزادانه و مهار نشده می‌تواند انرژی منفی را از شما دور کند، و چاکرای اول را گشوده و متعادل نماید.

۷. حرکات کششی و تنفس

انجام مرتب تمرینات یوگا از دیگر ابزارهای مفید برای گشایش، درمان، و تعادل چاکرای ریشه به شمار می‌رود. انجام برخی حرکات ساده مانند خم شدن رو به جلو و ایستادن به شیوه‌های خاص می‌تواند به کشش پاها، کمر،‌ و ستون فقرات‌تان کمک کند، و پایه و بنیان‌تان را مستحکم نماید. برای متصل شدن به زمین و فعال نمودن چاکرای ریشه، و هم‌چنین پرورش تعادل و تمرکز می‌توانید این تمرینات یوگا را انجام دهید:

۱. حالت درخت

۲. حالت عقاب۳. حالت کوه

۴. حالت سگ با صورت رو به پایین

۵. حالت خم به جلو با پاهای باز

نوشته‌های مرتبط