50 راز جالب درباره لیدی گاگا که هیولای شهرت شد

لیدی گاگا خواننده ، آهنگساز، بازیگر و ترانه ساری مشهور آمریکایی است که به انتخاب مجله تایم یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۱۰ بوده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا ۵۰ راز جالب درباره لیدی گاگا را بدانید.

۱. نام واقعی لیدی گاگا استفانی جوآن آنجلینا جرمانوتا است.

۲. نام لیدی گاگا از ترانه‌ی ‘Radio Gaga’ کوئیین الهام گرفته شده است.

۳. القاب اصلیش گاگالو، لوپی، مادر هیولا، دندان خرگوشی و پری دریایی کوچک است.

۴. رنگ‌های موردعلاقه‌اش سیاه و بنفش کمرنگ است.

۵. کارتون مورد علاقه‌اش بانی خرگوشه است.

۶. در ۴ سالگی تنها از طریق شنیدن، پیانو زدن را یاد گرفت و وقتی ۱۳ سال داشت نوشتن قصیده‌ را آغاز کرد.

۷. وقتی بزرگ می‌شد طرفدار پروپاقرص My Little Pony toys بود. او در این باره گفت: من عاشق موجوداتی بودم که با چیزی جادویی به دنیا می‌آمدند و باعث می‌شد در دنیای اسب‌ها نخاله باشند.

۸. لیدی گاگا از دبیرستان Sacred Heart در نیویورک فارغ‌التحصیل شد. همان مدرسه‌ای که نیکی و پاریس هیلتون در آن شرکت کرده بودند. این همان مدرسه‌ای است که در سریال تلویزیونی Gossip Girl از آن استفاده شد (که لیدی گاگا در آن حضور).

۹. در دبیرستان، نقش آدلاید را در ‘Guys and Dolls’ و نقش فیلیا را در ‘A Funny Thing Happened on the Way to the Forum بازی کرد.

۱۰. پدرش، جو جرمانوتا، با تاسیس شرکت خود به نام ‘Guest WiFi’ در سال ۲۰۰۲، پیشگام نصب دسترسی اینترنت وایرلس در هتل‌ها شد.

۱۱. کارگردان موردعلاقه او مارتین اسکورسیزی است.

۱۲. او اعتراف کرد اولین تجربه‌ی جنسی‌اش وحشتناک بوده است: تا ۱۷ سالگی باکرگی‌ام را حفظ کردم. اما باید بگویم حتی در آن زمان هم آمادگی‌اش را نداشتم و تجربه‌ی کاملا وحشتناکی بود.

۱۳. لیدی گاگا یک بار سال ۲۰۰۵ در برنامه‌ی ام‌‌تی‌وی به نام Boiling Points حضور پیدا کرد.

۱۴. یک بار هم به دلیل پوشش نامناسب و پوشیدن یک شلوارک تحریک‌کننده در ملٔاعام توسط پلیس شیکاگو احضار شد.

۱۵. در گذشته با لیدی استارلایت به صورت دونفره اجرا می‌کرد. به آن‌ها نمایش لیدی گاگا و استارلایت می‌گفتند.

۱۶. در ۱۹ سالگی برای دنبال کردن حرفه‌ی موسیقی خود از دانشگاه انصراف داد. او به مجله‌ی ال گفت:‌ فکر کردم بهتر از دانشگاه می‌توانم درباره‌ی هنر به خودم بیاموزم.

۱۷. در تولد ۲۰ سالگی‌اش با شرکت Interscope Records قرارداد ضبط بست.

۱۸. در روزهای اولش در Interscope، همراه با Pussycat Dolls، Fergie و New Kids On The Block ترانه‌هایی نوشت. او به تازگی دو ترک برای آلبوم عشق جنیفر لوپز نوشته است.

۱۹. رنگ طبیعی موهایش قهوه‌ای است.

۲۰. چه چیزی باعث شد موهایش را بلوند کند؟ یک بار طی مصاحبه‌ای با امی وایت‌هاوس اشتباه گرفته شد و به همین خاطر موهایش را بلوند تیره کرد. او به مجله‌ی پیپل گفت: می‌خواهم به خاطر ظاهر خودم شناخته شوم. و مسلما به این هدف رسیده است.

۲۱. گاگا در مصاحبه‌ای گفت موهایش به خاطر رنگ کردن زیاد درحال ریختن است. او به مجله‌ی پیپل گفت: به یک کوتاهی موی شیمیایی نیاز دارم چون موهای بلوندم در حال ریزش است. شاید به همین خاطر است که از کلاه‌گیس استفاده می‌کند!

۲۲. گاگا سالا ۲۰۰۸ در یک قسمت از The Hills ظاهر شد. درست قبل از حضورش،‌ زیپ لباس گربه‌ایش شکست که سویتنی پورت و لارن کنراد آن را برایش درست کردند.

۲۳. لباس گوشتی بدنامی که سال ۲۰۱۰ در VMA پوشید لباس ارزانی بود. پیتر کاسیوپو، قصابی در برادران Ottomanelli  در شمال شرق نیویورک، لباس را تحلیل کرد و گفت: هیچ برش گران‌قیمتی در آن وجود ندارد. خبری از استیک واقعی نیست. بهترین چیزی که در آن استفاده شده است، استیک پهلوی روی سرش است.

۲۴. این لباس گوشتی ۵۰ پوند وزن داشت.

رپورتاژ

۲۵. لیدی گاگا اغلب اوقات یک فنجان و نعلبکی بنفش را همراه خود حمل می‌کند. او به مجله‌ی پیپل گفت: من با مادرم چای می‌نوشیدم، به همین دلیل فنجان‌های چای باعث می‌شوند حس کنم در خانه هستم.

۲۶. هیولای شهرت پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۱۰ در سراسر جهان بود.

۲۷. لیدی گاگا همراه با مربی آواز کریستینا آگوئیلرا تحصیل کرد.

۲۸. قدی او ۱.۵۵ سانتی‌متر است.

۲۹. او اعتراف می‌کند هنگام نوشتن آهن‌هایش ماریجوآنا مصرف می‌کند.

۳۰. عاشق آشپزی است و می‌گوید در پختن غذاهای ایتالیایی تبحر دارد.

۳۱. آهنگ تلفن لیدی گاگا، ابتدا برای بریتنی اسپیرز نوشته شده بود در آلبوم سیرک او گنجانده شود، اما کنار گذاشته شد.

۳۲. غذاخوری استفاده شده در ویدئوی تلفن همان غذاخوری بود که در سریال پلیسی و محبوب NCIS دیده شد.

۳۳. سال ۲۰۱۱ برای اولین بار در فشن شوی نیکولا فورمیچتی ماگلر ظاهر شد.

۳۴. لیدی گاگا می‌گوید به عقیده‌ی او بریتنی اسپیرز ملکه‌ی موسیقی پاپ است.

۳۵. کتاب مورد علاقه‌اش نامه‌هایی به یک شاعر جوان اثر رینر ماریا ریلک است.

۳۶. نوشیدنی موردعلاقه‌اش ویسکی جیمسون است.

۳۷. خواهرش ناتالی جرمانوتا،‌که یک طراح مد است و برخی از دیوانه‌وارترین لباس‌های او را طراحی کرده است، در پیش‌نمایش ویدئوی تلفن و به عنوان یک هم‌سلولی ظاهر شد.

۳۸. او عاشق هوادارانش است. یک بار وقتی دید تعدادی از هوادارانش بیرون از استودیوی ضبط منتظر او هستند، ۱۰۰۰ دلار پیتزای پاپا جان برای آن‌ها فرستاد.

۳۹. طبق گفته‌ی آدریان، دستیار شخصی‌اش، لیدی گاگا بدون آرایش کامل اتاقش را ترک نمی‌کند.

۴۰. لیدی گاگا ۱۴ خالکوبی دارد. خالکوبی داخل بازوی چپش نقل قولی از فیلسوف موردعلاقه‌اش، رینر ماریا ریلک است که ترجمه آن به این صورت است: در عمیق‌ترین ساعت شب، به خودت اعتراف کن که می‌مردی اگر از نوشتن منع می‌شدی. و به اعماق قلبت نگاه کن که پاسخ، ریشه‌ی خود را محکم در آن فرو کرده است و از خودت بپرس؛ آيا باید بنویسم؟

۴۱. او می‌گوید با گفتن جملات انگیزشی به احساس آسیب‌پذیر بودن غلبه می‌کند. او به رولینگ‌استون گفت: وقتی صبح بیدار می‌شوم، حسی مثل هر دختر ۲۴ ساله‌ی نامطمئن دیگر دارم. بعد به خودم می‌گویم: هی عوضی، تو لیدی گاگا هستی، امروزبه همه ثابت می‌کنی.

۴۲. شخصیت تلویزیونی محبوبش کری بردشاو (سارا جسیکا پارکر) در سریال Sex and The City است.

۴۳. Paparazzi از آلبوم شهرت و Speechless از آلبوم هیولای شهرت، ترانه‌های موردعلاقه‌اش هستند.

۴۴. در مدرسه به او قلدری می‌شد. وقتی روی جلد مجله‌ی ووگ ظاهر شد توئیت کرد: در مدرسه به من می‌گفتند دندان خرگوشی و حالا یک ملکه‌ی زیبایی واقعی در ووگ هستم.

۴۵. او طرفدار بروس اسپرینگستین است: من واقعا شیفته‌ی بروس اسپرینگستین هستم. وقتی بچه بودم پدرم آهنگ‌های بروس اسپرینگستین را می‌نواخت و یک آمریکایی سخت‌کوش بود.

۴۶. گاگا از سگ‌های گریت دین در ویدئوهایش استفاده می‌کند (می‌توان آن‌ها را در ‘Paparazzi’, ‘Pokerface’, ‘Love Game’, ’Eh, Eh’, ‘Telephone’, ’Bad Romance و Alejandro دید).

۴۷. او می‌گوید اگر زمانی قرار باشد داستان زندگی‌اش به صورت فیلم دربیاید، دوست دارد ماریسا تومی نقش او را بازی کند: من طرفدار واقعی ماریسا تومی هستم، وقتی عصبانی می‌شوم همه دوستانم من را ماریسا صدا می‌کنند چون لهجه‌ی نیویورکی از سراپایم می‌ریزد.

۴۸. او ترانه‌ی Born This Way را در ۱۰ دقیقه نوشت: ترانه‌ی کاملا جادویی بود. بعد از نوشتن آن دروازه‌ها گشوده شد … مثل یک جور ادراک معصومانه بود.

۴۹. شعار او در زندگی این است ” زندگی یک اجراست“.

۵۰. بهترین نصیحتی که تا به حال شنیده است چیست؟ اگر سایه‌ای ندارید یعنی مقابل روشنایی نایستاده‌اید.

 

منبع boomsbeat
نوشته‌های مرتبط