50 راز جالب درباره تام کروز که باید کشیش می‌شد!

تام کروز هنرپیشه محبوب هالیوودی در یک خانواده کاتولیک و بسیار مذهبی زندگی و رشد کرده است و آنطور که خودش بیان می کند قصد داشته تا یک کشیش خوب شود اما جاذبه و فریبندگی هالیوود این رویا را از او دور می کند و به سینما روی می آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا ۵۰ راز جالب درباره تام کروز را بدانید.

۱. تام کامل او توماس کروز مپاتر چهارم است.

۲. تام کروز در ۳ جولای ۱۹۶۲ در سیراکیوز نیویورک به دنیا امد.

۳. پدرش یک مهندس برق و مادرش معلم کودکان استثنایی بود.

۴. تام ریشه‌های آلمانی، ایرلندی، و انگلیسی دارد.

۵. کروز در طول ۱۲ سال در ۱۵ مدرسه‌ی مختلف تحصیل کرد که در تمام آنها به او قلدری می‌کردند.

۶. در ۱۲ سالگی با پس‌اندازش اولین موتور سیکلت خود را خرید.

۷. تام هاکی بازی می‌کرد اما وقتی مصدوم شد و دندان‌های جلویش آسیب دید دست از بازی کردن برداشت.

۸. تام در یک خانواده کاتولیک مذهبی بزرگ شد و در ابتدا قصد داشت کشیش شود. در ۱۴ سالگی، حتی در یک سمینار فرانسیسکویی در سینسیناتی شرکت کرد، اما فریبندگی هالیوود خیلی قوی‌تر بود.

۹. شاید از شنیدنش تعجب کنید اما تام کروز در طول سال‌های دبیرستان کشتی‌گیر بوده است.

۱۰. کروز پدرش را یک پدر آزارگر توصیف می‌کند ـ یک ترسوی قلدر. او مادرش را در جوانی رها کرد و تام مجبور شد دست به شغل‌های عجیبی مثل چمن‌زنی بزند تا در پرداخت صورتحساب‌ها به مادرش کمک کند.

۱۱. وقتی تام در نمایش دبیرستانی Guys and Dolls نقش اصلی را به دست آورد، به بازیگری علاقه‌مند شد.

۱۲. زمانی که برای کسب موفقیت در بازیگری تلاش می‌کرد، به عنوان پیشخدمت و باربر کار می‌کرد و میزهای رستوران را تمیز می‌کرد. بعدها در خانه تئاتر Neighborhood تحصیل کرد.

۱۳. تام مراسم فارغ‌التحصیلی دبیرستان را از دست داد زیرا در حال بازی در Godspell بود.

۱۴. در طول دهه‌ی ۸۰، با جولیا رابرتز، برای بازی در نقش‌های اصلی اقتباسی از John Carter of Mars در نظر گرفته شدند که در نهایت با بازی تیلور کیچ در گیشه شکست خورد.

۱۵. تام در ۱۹۹۴گواهینامه‌ی خلبانی‌اش را گرفت.

۱۶. آنی رایس نویسنده، بازی تام کروز در نقش لستات در اقتباس سینمایی کتابش با نام مصاحبه با خوناشام را مورد انتقاد قرار داد. با این حال، پس از دیدن فیلم، دو صفحه تبلیغات را از Daily Variety به ارزش ۷،۷۴۰ دلار خریداری کرد و ضمن عذرخواهی از تام کروز بازی او را ستود.

۱۷. در ۱۹۹۴، از سوی باشگاه Hasty Pudding هاروارد که به تولید محصولاتی با حضور فارغ‌التحصیلان هاروارد در لباس جنس مخالف معروف است، به عنوان مرد سال انتخاب شد. تام هم متعاقبا با پوشیدن سوتین و کفش‌های پاشنه بلند جایزه را پذیرفت.

۱۸. پاتریک سویز، همبازی او در Outsiders، در کتاب خاطرات خود با عنوان The Time of My Life فاش کرد تام کروز به قدری از دندان‌هایش خجالت می‌کشید که از گرفتن عکس خودداری می‌کرد.

۱۹. تام  معمولا در فیلم‌ها نقش قهرمانان را بازی می‌کند اما سال ۱۹۹۸ در لندن به کمک محافظ‌هایش، مهاجمانی را که به یک زن حمله‌ور شده بودند فراری داد و به یک قهرمان واقعی تبدیل شد.

۲۰. سال ۱۹۹۶، پس از از آن که شاهد برخورد یک زن با اتومبیل بود، او را به بیمارستان رساند و وقتی فهمید آن زن بیمه ندارد، صورتحساب ۷۰۰۰ دلاری اورژانس را هم پرداخت کرد.

۲۱. پل نیومن که در فیلم Color of Money با او همبازی بود، تام را به اتومبیل‌رانی علاقه‌مند کرد و تام هم در تیم نیومن به مسابقه دادن پرداخت.

۲۲. هنگام ساخت فیلم انیمیشن ‘Aladdin’ در ۱۹۹۲، دیزنی چهره‌ی قهرمان داستان را از تام کروز الگوبرداری کرد که با فیلم هایی نظیر ‘Days Of Thunder’ و ‘A Few Good Men’بر گیشه حکم‌رانی میکرد.

۲۳. او صحنه‌ی معروف فیلم Risky Business را فی‌البداهه اجرا کرد که در آن با زیرپوش می‌رقصد. این صحنه که فیلمبرداری آن نصف روز طول کشید، تنها با یک جمله در فیلمنامه شروع شد: جوئل با زیرپوش در خانه می‌رقصد.

۲۴. اولین هنرپیشه‌ای است در پنج فیلم متوالی بازی کرده است ( چند مرد خوب، شرکت، مصاحبه با خوناشام، ماموریت غیرممکن و جری مگوایر)، که در ازای آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کسب کرد.

رپورتاژ

۲۵. پس از پایان دوره‌های تحصیلش، پیوستن به کلیسای سایتولوژی (علم‌گرایی) در غلبه بر خوانش‌پریشی به او کمک کرد.

۲۶. همسر اولش میمی راجرز هنرپیشه بود. این دو در فوریه‌ی ۱۹۹۰ طلاق گرفتند.

۲۷. نیکول کیدمن هنرپیشه ۱۱ سال همسر او بود. اما این دو هم در ۲۰۰۱ طلاق گرفتند.

۲۸. در ۱۹۹۲ ایزابلا جین کیدمن کروز، و در ۱۹۹۵ کانر آنتونی کیدمن کروز را به فرزندی گرفت.

۲۹. زمانی که با نیکول کیپمن ازدواج کرده بود، تصور می شد تام کروز همجنس‌گرا باشد و فقط برای حفظ وجهه‌ی  عمومی خود با او ازدواج کرده است. این شایعات به لطف هنرپیشه‌ی همجنس‌گرای فیلم‌های پورن، چد اسلیتر، ساخته شد که ادعا کرد با تام کروز رابطه‌ داشته است. با این حال، ثابت شد این شایعات دروغ بیش نبوده است.

۳۰. در ۲۰۰۲ برای صاف شدن دندان‌هایش آن‌ها را ارتودنسی کرد اما مجبور بود برای بازی در فیلم‌ها آن‌ها درآورد.

۳۱. تام کروز در سال ۲۰۰۶ با کتی هولمز ازدواج کرد. کروز اوایل صبح ۱۷ ژوئن ۲۰۰۵ و بر فراز برج ایفل به هولمز پیشنهاد ازدواج داد.

۳۲. طی سومین ازدواجش با کتی هولمز در ایتالیا، ساقدوش او کسی نبود جز دیوید میسکاویج، رهبر کلیسای سایتولوژي.

۳۳ سوری، دختر او و کتی هولمز، در آوریل ۲۰۰۶ به دنیا آمد. تصور می‌شود کلمه‌ی سوری شکل دیگری از سارا باشد.

۳۴. couch incident در برنامه‌ی اپرا، از سوی مجله‌ی Entertainment یا E رتبه‌ی اول غافلگیرکننده‌ترین لحظه‌های تلویزیونی و در BoxOfficeProphets.com رتبه‌ی پنجم را به خود اختصاص داد و موضوع بسیاری از نقیضه‌ها شد.

۳۵.  کتی هولمز،همسر سابق تام کروز، پیش از ازدواج با او در نوجوانی پوستری از او را به دیوار اتاقش چسبانده بود. سال ۲۰۰۴ و ماه‌ها قبل از ملاقات آن ها، کتی به مجله‌ی Seventeen گفت: همیشه فکر می‌کردم قرار است با تام کروز ازدواج کنم!

۳۶. در ۲۰۱۳ کروز اعتراف کرد که کتی به صورت غیابی از او طلاق گرفته است تا دخترشان سوری را از ساینتولوژی حفظ کند. هم چنین اقرار کرد سوری دیگر از اعضای فعال کلیسا نیست.

۳۷. قد تام کروز ۱۷۰ سانتی‌متر است. با این حال میمی راجرز ۱۷۴، نیکول ۱۸۰ و کتی ۱۷۵ سانتی‌متر قد داشتند.

۳۸. هم‌چنین میمی ۶ سال و نیکول ۵ سال بزرگ‌تر از تام بودند اما کتی ۱۶ سال از او جوان‌تر بود. به این ترتیب در هر ازدواج همسر جوان‌تری انتخاب کرد.

۳۹. تام از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ به پنه‌لوپه کروز علاقه‌مند بود.

۴۰. از سال ۲۰۰۶ روز ۱۰ اکتبر را روز تام کروز اعلام کرده‌اند زیرا تام کروز بیش از هر ستاره‌ی غربی از این کشور دیدن کرده است.

۴۱. در ۲۰۰۶، Premiere تام کروز را قدرتمندترین هنرپیشه‌ی هالیوود نامید زیرا در فهرست قدرت این مجله رتبه ی ۱۳ را به خود اختصاص داده بود که در میان هنرپیشه ها بالاترین بود. در همان سال فوربس او را در میان قدرتمندترین چهره‌های مشهور دنیا قرار داد.

۴۲. تام کروز و کامرون دیاز در فیلم شوالیه و روز کنار هم بازی کردند. مسلما کامرون دیاز از تام کروز بلندتر بود. کامرون ۱۷۴ و تام ۱۷۰ سانتی‌متر قد داشتند. با این حال جالب است بدانید در طول فیلم تام کروز از او بلندتر به نظر می‌رسد.

۴۳. میمون فیلم Rock of Ages ایده‌ی او بود. وقتی برای نقش استیسی جکس آماده می‌شد، از آدام شانکمن کارگردان یک میمون خواست، که بعد از تماشای نوار تست این میمون آن را Hey Man نامید.

۴۴. در مراسم جوایز MTV در سال ۲۰۰۵ جایزه‌ی MTV Generation را دریافت کرد.

۴۵. قبل از آن که رابرت داونی جونیور به عنوان تونی استارک به ایفای نقش بپردازد، کروز را برای بازی در مرد آهنی انتخاب کرده بودند.

۴۶. کروز در سال ۲۰۰۸ با بازی در نقش یک تهیه‌کننده‌ی بددهن در فیلم کمدی تندر استوایی، تصویر کلیشه‌ای خود را به زیرکی تغییر داد.

۴۷. بن استیلر همبازی او در تندر استوایی، شخصیت پردازی کروز را به Les Grossman نسبت می‌دهد، از جمله طاسی و میل شدید به رقصیدن. هم‌چنین تصمیم گرفت فیلم را با دست‌های بزرگ مصنوعی بازی کند.

۴۸. در طول ساخت فیلم جنگ دنیاها، تام کروز یک چادر ساینتولوژی را با داوطلبان برپا کرده بود که در آن مطالبی راجع به آن توزیع می‌شد.

۴۹. او از قرض دادن چهره‌اش به عروسک‌ها یا بازی‌های ویدئویی خودداری می‌کند.

۵۰. دارایی خالص تام ۳۵۰ میلیون دلار است.

نوشته‌های مرتبط