خواص آب زردآلو‌ : ۱۰ فایده‌ حیرت انگیز آب زردآلو برای سلامتی

استفاده از زردآلو، که خاستگاه آن کشور چین است، تقریبا هزار سال پیش آغاز شد. زردآلو، که امروزه در همه جای جهان موجود است، در بین تمام سنین از محبوبیت خاصی برخوردار است. این میوه‌ی خوشبوی دبش را می‌توان خام، پخته، خشک شده، یا حتی به صورت آب میوه مصرف کرد. از آن برای درست کردن مربا، پوره، و ژله استفاده می‌کنند. به مانند آلو، زیر پوست نازک بیرونی آن یک گوشت نرم و خوش‌مزه قرار دارد. حتی از هسته‌ی این میوه می‌توان برای گرفتن روغن معطر استفاده کرد. زردآلو میوه‌ای شیرین است و خواص آب زردآلو‌ برای سلامتی بسیار زیاد است.

یکی از بهترین روش‌های بهره بردن از فایده‌های این میوه‌ی خوشمزه گرفتن آب آن است. اما قبل از آن که آب زردآلو را بگیرید، لازم است هسته‌ی این میوه را جدا کنید. همچنین مطمئن شوید زردآلویی که آب آن را می‌گیرید کاملا رسیده باشد وگرنه نتیجه‌ی کار یک لیوان پر از آب میوه‌ای است که قابل نوشیدن نخواهد بود.

ممکن است آب زردآلو غلیظ باشد اما می‌توانید برای رقیق کردن آن یک میوه از خانواده‌ی مرکبات یا سیب به آن اضافه کنید تا خوشگوارتر شود. کار زردآلو، که سرشار از مواد مغذی و معدنی است، سالم و خوش فرم نگه داشتن بدن است. آب زردآلو نیز همان مزایای زردآلوی خام را دارد.

۱۰ برترین فایده‌ی آب زردآلو

آب زردآلو برای سلامتی مفید است. یک دوز روزانه آب میوه می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که برای حفظ بهترین وضعیت سلامتی نیاز دارید. بعضی از فایده‌هایی که می‌توان از آب زردآلو کسب کرد عبارتند از:

۱. پوست و مو:

زردآلو منبع غنی ویتامین ث است و به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. همچنین به قوی و زیبا کردن مو کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در آب زردآلو رشد موها را تسریع می‌کند و مانع ریزش مو می‌شود.

۲. سلامت استخوان:

اگر به استخوان‌هایی قوی نیاز دارید، آب زردآلو بنوشید! این آب میوه حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم، آهن، مس، فسفر و منگنز است که برای داشتن استخوان‌هایی قوی حیاتی هستند. همچنین به جلوگیری از ناراحتی‌های استخوانی مربوط به افزایش سن مانند پوکی استخوان کمک می‌کند.

۳. یبوست:

زردآلو منبع غنی فیبر است. عموما، تمام فیبر موجود در یک میوه در طول فرایند آب‌گیری از بین می‌رود. اما در مورد زردآلو اینچنین نیست! آب زردآلو بیشتر فیبر را حفظ و به رهایی از یبوست کمک می‌کند. خاصیت ملین این میوه حرکات روده‌ای نرم‌تر را تضمین می‌کند.

۴. قلب سالم:

زردآلو میوه‌ای حیرت‌انگیز است که به قوی و سالم نگه داشتن قلب کمک می‌کند. این میوه از قلب در برابر سکته، حمله‌ی قلبی، و تصلب شرایین کمک می‌کند. محتوای ویتامین ث موجود در میوه از قلب در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، در حالی که پتاسیم رگ‌ها و شریان‌های خونی را، با پایین آوردن فشار خون، آرام و ریلکس می‌سازد. فیبر رژیمی موجود در زردآلو با زدودن کلسترول و کاهش فشار بر قلب به پاکسازی رگ‌ها و شریان‌ها کمک می‌کند.

 

رپورتاژ

۵. پیشگیری از سرطان:

آب زردآلو به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان و کاروتنوئیدها برای درمان سرطان مفید هستند. زردآلو همچنین تعداد رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش می‌دهد. آب زردآلو حاوی لیکوپن است که به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

۶. کم‌خونی:

کم‌خونی یک مشکل رایج است که زنان را در هر سنی که باشند مبتلا می‌کند. زردآلو که سرشار از آهن و مس است به تولید هموگلوبین در بدن کمک می‌کند. این میوه به مبارزه با علائمی که با کم‌خونی همراه هستند مانند خستگی مفرط، عملکرد متابولیک، ضعف، گیجی ، و ناراحتی‌های گوارشی کمک می‌کند.

۷. پیشگیری از اختلالات چشمی:

زردآلو، با داشتن لوتئین، زآگزانتین، کاروتنوئیدها، به پیشگیری از هر نوع اختلال چشمی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند که اختلالات چشمی مانند آب مروارید، دژنراسیون (انحطاط) عضلانی، و آب سیاه با مصرف آب زردآلو به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند. زردآلو به بهبود قدرت دید نیز کمک می‌کند.

۸. عملکرد بهتر مغز:

زردآلو حاوی مقدار مناسبی منیزیم و فسفر است. این مواد معدنی به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کنند و همچنین کارشان نگه داشتن فشار خون در سطح نرمال است.

۹. بارداری سالم:

اکثر زنان باردار به تهوع بارداری مبتلا می‌شوند. مصرف آب زردآلو به برطرف کردن حالت تهوع و سوء‌هاضمه کمک می‌کند. آب زردآلوی خوشگوار همچنین کلسیم، آهن، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر مورد نیاز زنان باردار را فراهم می‌آورد.

۱۰. طول عمر:

مصرف زردآلو و آب آن با طول عمر ارتباط دارد. ویتامین آ موجود در این میوه خواص ضد پیری دارد. مطالعات نشان داده‌اند آدم‌هایی که خود میوه‌ی زردآلو یا آب آن را مصرف می‌کنند عمری طولانی‌تر و سالم‌تر از سایرین دارند.

زردآلو به عنوان شهد خدایان شناخته می‌شود، و به حق که چنین نیز هست! با این همه خوبی که زردآلو دارد،‌ نوش آب این میوه یقینا موهبتی از سوی خداوند است!

 

منبع stylecraze
نوشته‌های مرتبط