۲ خوراکی که باعث بهبود اختلال شنوایی می‌شوند

طبق گزارش موسسه‌ی ملی شنوایی و دیگر اختلالات ارتباطی (NIDCD) در ایالات متحده بر اساس سنجش‌های استاندارد شنوایی، از هر هشت آمریکایی بالای 12 سال یک نفر (13 درصد، یا حدود 30 میلیون نفر) دچار اختلال شنوایی در هر دو گوش هست. آمار آدم‌هایی که از انواع مختلف اختلال شنوایی رنج می‌برند واقعا تکان‌دهنده است. به آمارهای زیر توجه کنید:

  • حدود 15 درصد آدم‌های بالای 18 سال آمریکایی – یا حدود 5/37 میلیون نفر – دچار مشکلات شنوایی هستند.
  • حدود 9 درصد از بزرگسالان بین 55 تا 64 سال از اختلال شنوایی ناتوان‌کننده رنج می‌برند. تقریبا 25 درصد افراد 65 تا 74 سال، و حدود نیمی از سالمندان بالای 75 سال نیز با اختلال شنوایی ناتوان‌کننده روبه‌رو هستند.

دلایلی متعدد برای آمار بالای مبتلایان به اختلال شنوایی وجود دارد. بر اساس NIDCD قرار گرفتن در معرض صداهای بلند و پیر شدن جمع کشورها دو دلیل اصلی این مسئله به شمار می‌روند. به اعتقاد یکی از مسئولان عالی‌رتبه‌ی بهداشت ایالات متحده: “‌این وضعیت واقعا خیلی خیلی تاسف‌آور است؛ به ویژه آن‌که اهمیت اختلال شنوایی همواره دست‌کم گرفته شده، مفهوم اختلال شنوایی دچار سوءبرداشت شده، و به طور کلی به عنوان یک مشکل واقعی نادیده گرفته شده است.‌”

علاوه بر این‌ها، از دست دادن توانایی شنیدن اغلب منجر به ایجاد شرایطی ناگوار می‌شود که از خودِ ناشنوایی نیز دردناک‌تر هستند. به اعتقاد موسسه‌ی شنوایی بهتر، متاسفانه آدم‌هایی که دچار مشکل شنوایی هستند کم‌کم منزوی و افسرده می‌شوند. اختلال شنوایی هم‌چنین باعث بروز نقص‌های شناختی و ادراکی می‌شود که می‌تواند بر زندگی شخصی و حرفه‌ای آدم‌‌ها تاثیر جدی و مخرب بگذارد.

حقیقت حیرت‌آور دیگر در این مورد این است که فقط کم‌تر از 30 درصد از آدم‌های 70 سال به بالا، با وجود بهره‌مندی از سمعک و دیگر ابزار کمک‌شنوایی، از این ابزار استفاده می‌کنند. فقط 16 درصد از بزرگسالان 20 تا 69 سال که دسترسی به ابزار کمک‌شنوایی دارند، از این ابزار بهره می‌برند. چرا؟ هزینه عامل اصلی این مسئله است. مِدیکر، برنامه‌ی بیمه‌ی سلامت فدرال آمریکا برای آدم‌های بالای 65 سال، هیچ‌یک از هزینه‌های مربوط به لوازم یا دستگاه‌ها و سنجش کمک‌شنوایی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

در حقیقت هزینه‌های کمک‌شنوایی برای بسیاری از افراد گران و سنگین است – این هزینه‌ها از 1000 تا 3500 دلار برای هر گوش محاسبه می‌شوند – و بسیاری از آدم‌هایی که از مشکلات شنوایی رنج می‌برند باید این دستگاه‌ها را برای هر دو گوش‌شان تهیه کنند. به علاوه، دستگاه‌های کمک‌شنوایی نیز برای استفاده‌ در بلندمدت طراحی نشده‌اند. در بیش‌تر موارد، این دستگاه‌ها بعد از چند سال نیاز به تعویض دارند.

و در ادامه؛ 2 ماده که می‌توانند اختلال شنوایی را بهبود بخشند

پیش از آن‌که به بررسی فواید بالقوه‌ی این دستورالعمل ساده برای شنوایی بپردازیم، باید به این نکته‌ی مهم توجه کنید که این دستورالعمل “‌درمان جامع و کامل‌” اختلال شنوایی نیست. به عبارت دیگر، با این‌که این دستورالعمل واقعا می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد، ضرورت مشورت با پزشک متخصص را برطرف نمی‌کند. به ویژه در مورد اختلالات شنوایی پیشرفته به این مسئله باید بیش‌تر توجه شود.

بسیار خوب، این دو ماده چه هستند؟

آب سیر و پیاز. فقط همین.

رپورتاژ

چرا آب سیر و پیاز؟

پیاز برای افرادی که از اختلال شنوایی رنج می‌برند همواره به عنوان داروی طبیعی و قوی محسوب می‌شود. بسیاری معتقدند خواص آنتی‌اکسیدانی پیاز می‌تواند به بهبود آسیب‌های شنوایی طولانی‌مدت ناشی از انفجار و تغییرات فشار هوا کمک کند.

در یک پژوهش، پژوهش‌گران دریافتند فرایند بازیابی شنوایی آدم‌هایی که در اثر صدای انفجار دچار آسیب طولانی‌مدت حلزون گوش و اختلال شنوایی شده‌اند، با مصرف ترکیب آب سیر و پیاز سریع‌تر می‌شود.

بسیاری از آدم‌هایی که از اختلال شنوایی رنج می‌برند باید به افزودن سیر به رژیم غذایی‌شان ایمان بیاورند. هر چه از فواید فراوان سیر برای سلامتی بگوییم، باز هم کم گفته‌ایم. سیر می‌تواند سرماخوردگی را از بین ببرد، فشار خون را کاهش دهد، کلسترول خون را پایین آورد، از بروز نقص‌های ادراکی و شناختی جلوگیری کند، و حتی عمر انسان را نیز افزایش دهد!

بسیاری معتقدند سیر می‌تواند با افزایش جریان خون و بازیابی سلامتی حلزون گوش – اندام حسی گوش که مسئول تبدیل صدا به تکانه‌های عصبی است – به درمان برخی اختلالات شنوایی کمک کند. سلامتی حلزون گوش برای انتقال تکانه‌های عصبی صدا به مغز ضروری است.

انجام این دستورالعمل که از ترکیب آب سیر و آب پیاز تشکیل می‌شود بسیار آسان و سریع است. در ادامه به مواد مورد نیاز برای انجام این دستورالعمل اشاره می‌کنیم:

  • چند حبه سیر
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 15 میلی‌لیتر آب پیاز
  • قطره‌چکان
  • گاز پانسمان یا تکه‌های پنبه

نحوه‌ی کار:

  • روغن زیتون را در یک فنجان بریزید
  • سعی کنید آب سیرها را بگیرید و در فنجان بریزید
  • آب پیاز را نیز اضافه کنید
  • با استفاده از قطره‌چکان، 3 تا 4 قطره از این ترکیب را در هر گوش‌تان بچکانید
  • گوش‌تان را با استفاده از گاز پانسمان یا پنبه بپوشانید

به علاوه می‌توانید 30 میلی‌لیتر آب پیاز و 30 میلی‌لیتر آب سیر را با هم مخلوط کنید و روزی یک بار بنوشید.

 

منبع powerofpositivity
نوشته‌های مرتبط